NN România susține implicarea tinerilor în proiecte de antreprenoriat social

Date:

Compania internațională de asigurări de viaţă NN România și-a continuat în anul școlar 2021-2022 parteneriatul educațional strategic încheiat în 2014 cu organizația Junior Achievement (JA) România, prin proiectul internațional Social Innovation Relay (SIR).

Proiectul SIR se află la a opta ediție în România; susține profesori și elevi de liceu din toată țara, inclusiv din mediul rural, să participe la inițiative cu mai multe componente educaționale practice, care pun accentul pe dezvoltarea cunoștințelor și abilităților în domeniul antreprenoriatului și inovării sociale. 

Cu sprijinul a 8 consultanți voluntari NN România și al echipei JA România, au fost desfășurate mai multe activități educaționale ca parte a SIR, printre care: sesiuni de mentorat, webinare pe baza unor studii de caz și workshop-ul interactiv Social Innovation Camp. 

Gabriela Lupaș-Țicu, Chief Marketing & Operations Officer la NN România, unul dintre mentorii voluntari implicați în proiect: „Interacțiunea tinerilor cu mentorii le-a dat și mai multă încredere și curaj că pot face o diferență în comunitate prin ideile lor de antreprenoriat și inovare socială. Am descoperit la ei multă energie și creativitate în explorarea unor soluții foarte bine ancorate în realitate și mă bucur să văd că o generație încă foarte tânără are abilitățile să creeze idei inovatoare și să le transpună în planuri pentru un viitor mai bun.” 

Organizatorii proiectului aunță că „în sesiunile de mentorat organizate în luna aprilie, 17 echipe de elevi, care au dezvoltat planuri de afaceri cu o componentă relevantă de antreprenoriat social și au gândit soluții cu impact pentru categorii dezavantajate, au avut ocazia să primească consultanță, feedback și răspunsuri la întrebări de la voluntarii NN. 

Liceenii vor utiliza această experiență de învățare practică pentru a-și îmbunătăți proiectele și a continua munca la pilotul de business social, urmând să treacă printr-un proces de evaluare și selecție pentru a participa, la finalul lunii mai, la finala națională Social Innovation Relay, când vor realiza un pitch în fața juriului, și vor concura pentru un loc la ediția SIR la nivel european.

De asemenea, în cadrul workshop-ului Social Innovation Camp, peste 60 de elevi din 11 licee au acceptat provocarea de a propune și prezenta soluții la problema șomajului care se manifestă în rândul tinerilor cu oportunități limitate din mediul rural, ca urmare a consecințelor generate de pandemia de COVID-19, atât la nivel educațional, cât și la nivelul economiei și al pieței muncii, prin scăderea numărului de locuri disponibile pentru internship-uri și job-uri entry-level la nivelul companiilor și instituțiilor. 

Organizați pe echipe și cu sprijin din partea profesorilor coordonatori și mentorilor voluntari NN, elevii au analizat în detaliu această problemă socială, relația cauze-efecte și impactul în comunitățile defavorizate și au propus diferite soluții, cu potențial să reducă pe termen scurt și mediu dificultățile de acces la oportunități educaționale sau de inserție profesională, precum: 

  • crearea unei platforme digitale de îndrumare profesională, care să faciliteze legătura directă a tinerilor cu angajatorii 
  • înființarea unui ONG care să deruleze activități de formare a tinerilor, târguri de joburi, stagii de pregătire practică și internship-uri în diferite domenii
  • organizarea de programe și cluburi, traininguri pe tehnologie și IT, de schimburi de experiență pentru elevi, sesiuni de mentorat, care să îi ajute să își dezvolte abilități diverse
  • derularea de programe de consiliere și orientare profesională conform cu profilul/specializarea absolvită la liceu 
  • cursuri online de dezvoltare personală și stagii de practică diversificate
  • crearea unei aplicații pentru recrutare online și a unui call center care să ajute tinerii să obțină un job potrivit”

JA România subliniază că „se implică  și în proiectul Economic Opportunities for All, inițiat în anul 2021 și susținut de NN Group în Grecia, Olanda, Spania și România, prin care se urmărește sprijinirea tinerilor cu resurse sau posibilități limitate în tranziția de la educație la angajare și/sau antreprenoriat, prin facilitarea participării la activități educaționale practice și acces la studii de caz, pentru a face față provocărilor din viața reală, în diferite profesii sau ca antreprenori”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025

Calitate și economii în centrul tradițiilor pascale Un studiu realizat...

Bucurie de Paște din lucruri simple: BCR propune 10 sfaturi financiare de Sărbători

Banca Comercială Română (BCR), prin programul Școala de Bani,...

Power of Now 2025 – un eveniment despre căutare, autocunoaștere și devenire profesională 

Peste 300 de liceeni și studenți din București, Brașov,...