Lanțul românesc de magazine de materiale și accesorii pentru mobilă MAM Bricolaj, prezent pe piața AeRo a Bursei de valori București, anunță trecerea de la conducerea prin administrator unic la consiliu de administrație format din trei membri. Hotărârea în acest sens a fost votată în cadrul adunării generale ordinare a acționarilor (AGOA). Cristian Găvan (foto), fondatorul și acționarul majoritar al companiei, a fost ales președinte al primului Consiliu de Administrație al MAM Bricolaj.
Cristian Găvan: „Am propus această structură de conducere pentru a forma o echipă managerială și mai performantă, cu potențial pentru valorificarea oportunităților și pentru a răspunde provocărilor ce stau în fața noastră, în acest context economic global. Noua echipă de conducere va permite MAM Bricolaj să mențină ritmul accelerat vizat pentru extinderea business-ului și să fie compania de succes care a câștigat încrederea celor care au decis să investească în acțiunile societății. Sunt onorat de votul acordat din partea acționarilor, care nu doar că reflectă încrederea lor, dar mă și responsabilizează.”
Ceilalți doi profesioniști aleși pentru a conduce compania listată de peste un an pe piața AeRo și aflată în plină dezvoltare sunt nume cunoscute din mediul de afaceri, cu experiență relevantă în managementul unor societăți de top în piețele pe care activează: Mihaela Humelnicu – cu experiență semnificativă la nivel local si internațional în domeniul financiar si de strategie de afaceri, este absolventă a programului Global MBA al IE Business School din Madrid, expert contabil cu acreditare CIMA si AICPA și a fost director financiar și administrativ în cadrul companiilor Bunge, Biofarm, Avon și Praktiker România. Între 2009 și 2012 a ocupat funcția de director financiar pentru Europa Centrală și de Est al companiei Avon Cosmetics, lucrând la regionala din Varșovia. Din 2016 este partener in cadrul companiei Ross Consultants care activează în domeniul consultantei de business și de management; Romeo Iacob – cofondator și consultant în board-ul companiei Smart ID, specializată în furnizarea de soluții proprii de automatizare personalizate și complete ce se adresează companiilor din comerț, logistică și producție, cu scopul optimizării costurilor și creșterii productivității. Printre clienții Smart ID se numără multinaționale de top, precum Carrefour, Leroy Merlin, DHL sau lideri locali, precum eMAG, Sameday, Cargus.
MAM Bricolaj anunță că „a încheiat anul financiar 2021 cu un profit net în valoare de 1,8 milioane de lei și o cifră de afaceri de 53,116 milioane de lei în creștere cu 34,4% față de 2020, confirmând strategia de dezvoltare a companiei. Veniturile obținute din exploatare au ajuns, anul trecut, la 53,656 milioane lei, comparativ cu cele 40,067 milioane lei raportate în 2020.
Numărul tranzacțiilor a urcat în 2021 la 306.726, cu 20,2% peste nivelul din anul precedent, iar numărul clienților companiei a înregistrat o creștere cu 20%, față de 2020, cu o contribuție însemnată a segmentului de vânzări către clienții din zona publicului larg, unde avansul a fost de 34%, în 2021. Valoarea medie a coșului unui client MAM Bricolaj s-a apreciat cu 12,5%.
În aceeași ședință a AGOA, a fost aprobată distribuirea sub formă de dividende a sumei de 1.900.000 de lei din profitul nerepartizat al anilor 2018-2019, cu fixarea unei valori de 0,2246 pentru un dividend brut/acțiune, ceea ce reprezintă un randament peste media instrumentelor financiare de economisire.
De asemenea, acționarii au aprobat repartizarea sumei de 1.801.355 lei, reprezentând profitul net statutar al societății realizat în anul 2021, astfel: 92.917 lei pentru rezerva legală; 1.708.438 lei ca profit nerepartizat cu scopul de a fi reinvestit în dezvoltarea MAM Bricolaj.
Obiectivele de dezvoltare a rețelei MAM Bricolaj sunt extinderea la 12 magazine, în București și marile orașe, și o o cifră minimă de afaceri de 70 de milioane de euro, în 2026.
Compania are o situație foarte bună a lichidităților, un nivel de îndatorare scăzut și deține toate resursele interne necesare pentru a susține o creștere organică și sustenabilă a rețelei sale de magazine”.
MAM Bricolaj accentuează că, „după ce a acumulat o experiență de 26 de ani în producția de mobilă, Cristian Găvan a venit, în 2011, cu un concept nou de magazin, situat la granița dintre bricolaj și fabricarea de mobilă, permițând publicului larg să participe la construcția propriei mobile, într-un mod similar procurării mobilei la comandă, dar la un preț mult mai avantajos. Astfel, cu ajutorul unui consultant MAM Bricolaj, clienții au posibilitatea de a-și proiecta mobila pe are și-o doresc și de a participa efectiv la asamblarea ei, având la dispoziție în magazine o gamă largă de materiale, accesorii și culori.
Primul magazin MAM Bricolaj din București, cu o suprafața de 800 mp, a fost deschis în aprilie 2011, pe Blv. Burebista. Unitatea a fost mutată în 2019 pe Șos. Morarilor, iar suprafața a fost mărită la 1.100 mp. Al doilea magazin MAM Bricolaj, cu o suprafață de 1.500 mp, a fost inaugurat, în 2014, în Str. Luică, iar cel de-al treilea a fost deschis în martie 2021, în Prelungirea Ghencea, pe o suprafață totală de 1.500 mp. Din 2014, MAM Bricolaj are și magazin online.
În 2014, Cristian Găvan a inițiat și Școala de mobilă, un proiect de formare profesională pentru specialiști în domeniul mobilei. Proiectul este unul de referință pentru industria de profil, formând până în prezent peste 500 de specialiști în fabricarea și asamblarea mobilei”.