Clienții Patria Bank, persoane juridice cu domeniul de activitate în agricultură, sunt informați că „au acces mai rapid la soluții de finanțare, ca urmare a unui proiect de automatizare a fluxului de lucru privind culegerea și procesarea datelor, desfășurat împreună cu R Systems, lider global în servicii de tehnologie și transformare digitală.
Pe lângă informațiile aduse de solicitant, pregătirea și aprobarea dosarului de creditare al unei companii implică accesarea, de către bancă, a unor informații din surse externe (cum ar fi: Oficiul Național al Registrului Comerțului, Agenția Națională de Administrare Fiscală, Centrala Riscului de Credit). Până de curând, operațiunile de interogare și culegere a informațiilor din diverse surse de date puteau fi executate doar de un operator uman.
Aceasta însemna, pe de o parte, că timpul alocat acestor operațiuni, anterior digitalizării, conducea la o perioadă mai mare în care banca putea să ofere un răspuns solicitantului de credit.
Pe de altă parte, atât în ceea ce privește fluxurile interne de inițiere și menținere a relațiilor de afaceri cu clienții persoane juridice, cât și în cazul anumitor procese de creditare standardizate, dedicate clienților persoane juridice cu profil agricol, angajații Patria Bank erau nevoiți să execute mai mulți pași, consumatori de timp și demotivanți, din cauza naturii repetitive a respectivelor activități.
Prin soluția implementată de R Systems Europe, toate etapele dedicate interogării, prelucrării și interpretării informațiilor extrase în cadrul fluxului de interogare au fost automatizate. Acest proces de interogare a datelor, provenind din surse externe, este asistat de algoritmi de inteligență artificială (AI), astfel că se reduce nevoia intervenției umane, care se alocă doar pentru verificarea situațiilor excepționale (lipsa unor documente, neconcordanța unor date) și validarea informațiilor recepționate, concomitent cu diminuarea riscului operațional.
Colaborarea dintre Patria Bank și R Systems Europe s-a desfășurat etapizat. O primă etapă a presupus identificarea acelor elemente standardizate și repetitive din fluxurile de lucru cu clienții persoane juridice care puteau fi realizate fără intervenție umană inițială, în special cele legate de interogarea bazelor de date externe, preluarea, prelucrarea și stocarea de informații extrase.
Ulterior, specialiștii băncii din mai multe direcții (Comercială, Operațiuni, Evaluare Risc de Credit Persoane Juridice și IT) și cei ai R Systems Europe au stabilit cum se poate realiza automatizarea, au definitivat specificațiile tehnice ale solicitărilor de automatizare a fluxurilor și au testat integrarea noilor procese în cadrul proceselor deja existente ale băncii”.
Valentin Vancea, director general adjunct, Divizia Operațiuni și IT, Patria Bank: „Digitalizarea serviciilor oferite de către Patria Bank a constituit un obiectiv asumat în ultimii ani, iar platforma Patria de Oriunde ne-a permis să obținem rezultate excelente pentru clienții persoane fizice, care au dobândit acces facil la servicii 100% online. A venit rândul clienților noștri persoane juridice să beneficieze de procese de creditare mai simple, cu timp de răspuns considerabil redus. Pe lângă îmbunătățirea proceselor vizibile publicului, am optimizat și fluxurile de lucru interne, permițându-le colegilor noștri să se concentreze pe consilierea clienților și pe identificarea celor mai bune variante de creditare. Am apreciat disponibilitatea R Systems de a veni cu cele mai bune soluții de automatizare, în baza cărora putem oferi servicii financiare aliniate exigențelor epocii pe care o parcurgem, în care transformarea digitală avansează rapid în toate sectoarele de activitate.”
Cosmin Tudor, Business Unit Director for Digital Practice, R Systems Europe: „Soluția de Intelligent Business Automation pe care am propus-o partenerului nostru, Patria Bank, reușește să culeagă și să proceseze, cu acuratețe, date din surse diferite, generând un profil de risc al clientului, fără erori. Intervenția umană este minimă, doar în faza de validare finală. Procesul de stabilire a eligibilității unui client pentru un anume produs de creditare se face mai rapid, cu o reducere de timp și de costuri, care se vor reflecta în performanțele băncii. Ne-am bucurat să găsim receptivitate la propunerile noastre, dorință de a scala soluțiile implementate și de a detecta cât mai multe procese care să facă obiectul automatizării. Sunt convins că Patria Bank a făcut un pas mare spre a deveni o așa-numită neobank, care poate deservi un număr mare de clienți, din diferite industrii și de oriunde, oferindu-le servicii mai prompte.”
Patria Bank este „o bancă românească înființată în 1993 sub numele de Romexterra Bank. Mai târziu, și-a schimbat numele în Nextebank. La 30 aprilie 2014, fondul de capital privat Emerging Europe Accession Fund (EEAF) a devenit acționarul majoritar al băncii. Această schimbare a adus și lansarea noului brand sub care banca își desfășoară activitatea din martie 2016: Patria Bank.
În primăvara lui 2016, Patria Bank a achiziționat un pachet majoritar de peste 60% la Banca Comercială Carpatica și a început procesul de fuziune între cele două bănci. Banca Comercială Carpatica a fost înființată în 1999 la Sibiu și din 26 aprilie 2005 acțiunile sale erau listate la Bursa de Valori București, Categoria Premium. Acțiunile sale au fost incluse în indicii BETPlus, BET-XT, BET-XT-TR și BET-BK. Ca urmare a fuziunii, de la 1 mai 2017 cele două bănci au devenit o bancă mai mare și mai puternică. Noua Patria Bank continuă să fie listată la categoria Premium a Bursei de Valori București.
Acţionarul majoritar al Grupului Patria Bank este fondul de capital privat EEAF, ai cărui principali investitori sunt instituţii financiare de renume precum Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), Fondul European de Investiţii (FEI) şi alte mari instituții europene”.
R Systems este definit ca „furnizor global de servicii de tehnologie și analiză. Oferim clienților noștri suport pentru lansarea rapidă a serviciilor lor pe piață, pentru depășirea barierelor digitale și crearea de valoare, prin intermediul ofertei noastre de servicii specializate și al abordării consultative de business. Vorbim fluent limbajul de business, dar și limbajul tehnic. Cu alte cuvinte, vorbim digital. Obiectivul nostru: accelerarea leadershipului digital al clienților noștri.
R Systems Europe face parte din grupul R Systems International, cu sediul central în EI Dorado Hills, California, având o echipă de peste 4.400 de angajați. În 2022, R Systems International a înregistrat o cifră de afaceri de 193,2 milioane de dolari, profitul net fiind de 17,8 milioane de dolari.
În Europa, compania are peste 400 de angajați și birouri în România, Polonia, Republica Moldova, Elveția și Regatul Unit, furnizând servicii de transformare digitală pentru companii din telecomunicații, media digitale, banking, servicii de sănătate, transport și logistică”.