OCTAVIC, furnizor de soluții digitale pentru performanța fabricilor, anunță că afacerile companiei au crescut la 265 mii de euro, cu 60% mai mult față de anul precedent, iar profitul s-a majorat cu 50%. Portofoliul OCTAVIC s-a dezvoltat în 2022 cu clienți ca Philips, CIE Golde și Solid Food și a suplimentat unitățile de business în ceea ce privește colaborarea cu Zentiva, Avril Expur și Gedeon Richter.
În 2022, compania a înregistrat venituri de aproape 600 de mii de euro, în creștere cu 140% față de 2021. Veniturile se compun din rezultatele organice, generate de accesarea industriilor noi și din finanțări europene.
„Am reușit să ne extindem anul trecut în industria lemnului și cea de food&beverage și ne-am stabilizat amprenta în domeniul pharma cu mai multe puncte de lucru în România și Ungaria. Practic, am dublat numărul de clienți, ceea ce indică și o deschidere mai mare a industriei de producție către dorința de digitalizare a fabricilor și creșterea scorului de sustenabilitate, în consecință”, declară Paul Harfaș (foto), co-fondator OCTAVIC.
În ceea ce privește resursa umană, compania a consolidat anul trecut departamentele de project management și customer success, însă mai caută să recruteze specialiști, inclusiv programatori. Fondatorii oferă specializare la locul de muncă, acces la know-how internațional și la cele mai recente tehnologii din industrie.
„E dificil să găsim candidați cu profilul potrivit, fiindcă cei mai mulți preferă job-urile din companiile mari de outsourcing. Viața într-un start-up dinamic e mai provocatoare, fiindcă și piața e mai reactivă la evenimentele socio-economice. De exemplu, temerile legate de recesiune determină fabricile să aștepte finanțări din PNRR pentru a se digitaliza; asta înseamnă o oarecare stagnare a industriei în 2023, deci presiunea pe furnizori crește. Datorită experienței dobândite în urma obținerii granturilor însă, am extins și zona de servicii, în sensul în care acum putem ajuta potențialii clienți, prin parteneri de specialitate, să întocmească dosarele de finanțare”, completează Paul Harfaș.
Tot anul trecut, compania a câștigat un nou proiect european, Better Factory, cu care a atins 1 milion de euro din finanțări comunitare. Acesta presupune un consorțiu format din fabrică, furnizor tech și artist, pentru a aduce îmbunătățiri cross-domain în manufactură. Finanțarea de 200.000 de euro, din totalul de 300.000 al proiectului, va fi folosită pentru implementarea unui sistem de 3D Digital Twin în industria de prelucrări metale, pentru a ajuta partenerul industrial din proiect în zona de vizibilitate operațională.
În 2023, OCTAVIC își propune să crească numărul parteneriatelor cu companii care oferă consultanță pentru îmbunătățirea proceselor în industria de producție, atât în vestul Europei, cât și în Statele Unite. De asemenea, fondatorii companiei lucrează la strategia go-to-market pentru Orientul Mijlociu, vestul Europei și America de Sud.
OCTAVIC e furnizor de soluții digitale originale pentru industria 5.0.
Sistemul OCTAVIC se pliază pe orice proces de producție, din orice industrie și oferă un avantaj competitiv esențial fabricilor, prin transformarea acestora în unități smart. Cu ajutorul tehnologiilor ca deep AI, machine learning și IoT, managerii de producție pot eficientiza rapid costurile prin gestionarea pierderilor, monitorizarea energiei, mentenanță predictivă, eliminarea erorilor umane și reducerea activităților repetitive. De asemenea, compania contribuie la cresterea scorului de sustenabilitate a fabricilor, cu ajutorul modulului de monitorizare a energiei electrice consumate. Compania a fost înființată în 2016, în Oradea, de Paul Harfaș și Felix Blaga, iar datorită funcționalităților flexibile, intuitive și ușor de instalat, sistemul digital OCTAVIC e utilizat acum de cele mai mari brand-uri din industriile pharma, food&beverage, tobacco și automotive din Europa de Est.