Campanie de conștientizare a efectelor consumului de alcool și substanțe psihoactive la volan

Date:

„Drive clean” se intitulează campania de prevenire a riscurilor asociate consumului de alcool și droguri la volan lansată de Agenția Națională Antidrog (ANA), în parteneriat cu Academia „Titi Aur”. Organizatorii anunță că „evenimentul de deschidere a avut loc la sediul Academiei Titi Aur, iar jurnaliștii prezenți au experimentat, cu ajutorul ochelarilor speciali, condusul sub influența alcoolului și a substanțelor psihoactive.

Au avut loc demonstrații în sala de simulatoare, fiind testată viteză de reacție cu și fără ochelarii speciali, dar și demonstrații pe platoul de îndemânare, fiind parcurs un traseu simplu: jaloane și frânare la punct fix, cu și fără ochelarii speciali.

Unul dintre obiectivele principale ale evenimentului a fost de a informa participanții la trafic cu privire la modificarea Codului Penal. Astfel, conducătorul auto, aflat sub influența alcoolului sau a substanțelor psihoactive ori fără a deține permis de conducere și care provoacă un accident rutier soldat cu decesul victimei, va fi condamnat la închisoare cu executare, fiind eliminată posibilitatea de a fi condamnat cu suspendarea executării pedepsei”.

Obiectivele campaniei sunt siguranța rutieră și comportamentul adictiv. Campania se adresează tinerilor cu vârste cuprinse între 18 și 30 de ani, care doresc să obțină un permis de conducere sau dețin calitatea de conducător auto.

ANA reamintește că „substanțele psihoactive acționează asupra sistemului nervos central, cu efecte atât asupra stării fizice, cât și psihice, modifică senzaţiile şi percepţiile, atenţia și gândirea și generează tulburări în întreaga viaţă afectivă, emoţională, dar şi în comportamentul celor ce le consumă”.

Foto: ANA

 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025

Calitate și economii în centrul tradițiilor pascale Un studiu realizat...

Bucurie de Paște din lucruri simple: BCR propune 10 sfaturi financiare de Sărbători

Banca Comercială Română (BCR), prin programul Școala de Bani,...

Power of Now 2025 – un eveniment despre căutare, autocunoaștere și devenire profesională 

Peste 300 de liceeni și studenți din București, Brașov,...