Noi acțiuni de înșelăciune online în numele Poștei Române

Date:

 

Un nou val de acțiuni de phishing în care este  folosit numele Poștei Române își face simțit prezența, prin intermediul SMS-urilor  trimise de infractorii cibernetici care atentează la conturile și la datele personale  ale utilizatorilor de internet. Victimele sunt alese la întâmplare: unele sunt clienți  ai Companiei Naționale „Poșta Română”, iar alții nu folosesc serviciile noastre  poștale.  

 Metoda folosită de hakeri în acest nou val de infracțiuni cibernetice este următoarea:  de pe un număr de telefon de România, aceștia trimit un SMS prin care destinatarului i se  aduce la cunoștință faptul că trebuie să primească un colet, dar adresa este incorectă sau  informațiile personale sunt incomplete. Mai departe, destinatarului i se pune la dispoziție un  link pe care este îndemnat să îl copieze în browser și apoi să îl deschidă. Odată accesat  acest link, acestuia i se cere să completeze date personale, de la adresă și până la cont  bancar (număr de card, data expirării, titular card, codul de siguranță). Dacă utilizatorul  oferă datele contului bancar, banii îi sunt sustrași rapid de pe card.  

 „În ciuda tuturor acestor acțiuni de phishing, îi asigurăm pe cei care pot deveni ținta  unor astfel de acțiuni că Poșta Română este foarte riguroasă în ceea ce privește datele cu  caracter personal ale clienților ei. De asemenea, Compania a activat un sistem complex de  protecție a acestora, pe care îl folosește cu succes. Acesta este parte din strategia noastră  de digitalizare integrală a infrastructurii și a serviciilor”, a precizat Valentin Ștefan, directorul general al Companiei Naționale „Poșta Română”.  

Cum vă puteți da seama că sunteți ținta unui atac cibernetic

 ∙ Mesajul conține unele greșeli gramaticale sau de topică (de pildă, numele „posta romana” este scris greșit – fie cu litere dublate, fie cu altă terminație în loc de .ro), 

∙ Exprimarea din mesaj este evazivă,  

∙ Linkul oferit spre accesare pare unul neobișnuit sau vă ridică suspiciuni, 

∙ Ați citit în presă ori ați auzit în jurul dumneavoastră că mai multe persoane au primit  astfel de mesaje. 

 Atragem atenția că Poșta Română operează exclusiv cu site-ul său oficial și  cu pagina de Facebook: 

www.posta-romana.ro 

www.facebook.com/CNPR.Compania.Nationala.Posta.Romana 

 Orice altă variantă de nume de website care ar putea părea oficial şi real, nu aparține  Companiei noastre şi nu trebuie accesat. 

Ce trebuie să faceți dacă primiți un mesaj suspect 

∙ În primul rând, nu acționați impulsiv. Citiți de mai multe orice mesaj care vă ridică  suspiciuni, 

∙ Nu deschideți acel mesaj și îl marcați ca spam, 

∙ Nu accesați link-ul, 

∙ Faceți sesizare la https://dnsc.ro/contact 

 Compania Națională „Poșta Română” nu solicită clienţilor să îi furnizeze date cu  caracter personal, informaţii bancare confidenţiale referitoare la conturile personale, numere  de card sau coduri PIN şi nici realizarea de plăţi online ale unor taxe vamale. 

∙ Compania Națională Poșta Română comunică cu publicul prin intermediul  adreselor oficiale de e-mail: 

suportclienti@posta-romana.ro 

noreply@posta-romana.ro  

În ceea ce privește comunicarea prin SMS-uri, cele transmise din partea Companiei sunt  exclusiv mesaje strict informative, prin care clientul este anunțat că i-a sosit coletul la  subunitatea poștală aferentă, intrevalul orar la care poate ridica trimiterea și, eventual, dacă  sunt taxe de achitat. 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025

Calitate și economii în centrul tradițiilor pascale Un studiu realizat...

Bucurie de Paște din lucruri simple: BCR propune 10 sfaturi financiare de Sărbători

Banca Comercială Română (BCR), prin programul Școala de Bani,...

Power of Now 2025 – un eveniment despre căutare, autocunoaștere și devenire profesională 

Peste 300 de liceeni și studenți din București, Brașov,...