Acord de mediu pentru 51 km de drum expres între Bacău și Piatra Neamț

Date:

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, prin intermediul Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, a dat acord de mediu pentru 51 de kilometri de drumn expres care va face legătura între municipiile Bacău și Piatra Neamț. Traseul tranzitează localitățile Săucești, Berești-Bistrița, Itești, Racova și Blăgești, din județul Bacău, precum și unitățile administrativ-teritoriale Cândești, Costișa, Rediu, Borlești, Podoleni, Zănești, Roznov, Săvinești, Dumbrava Roșie și Piatra Neamț, din județul Neamț. Proiectul face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT) și va fi dezvoltat de Compania Națională a Infrastructurii Rutiere SA.

Laurențiu Alexandru Păștinaru, președintele ANPM, care a semnat Acordul de Mediu în prezența ministrului mediului, apelor și pădurilor, Mircea Fechet și a vicepreședintelui ANPM, Eugen Ioan Cozma: „Proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului și a avut nevoie de Acordul ANPM, pentru că se desfășoară pe teritoriile a 15 unități administrativ-teritoriale aflate în două județe: Bacău și Neamț. Punctul de început al drumului expres se află la km 8 + 400 al autostrăzii Bacău – Pașcani și este proiectat pentru o viteză de 120 km/oră, pe două benzi de circulație pe fiecare sens de mers. Pe lângă partea carosabilă propriu-zisă a drumului expres, proiectul include noduri rutiere, poduri, pasaje și viaducte, implicând lucrări de consolidare, hidrotehnice, pentru scurgerea apelor și lucrări de mediu, precum și amenajări de parcări, spații de servicii  sau centru de întreținere și coordonare.” 

Mircea Fechet, ministrul mediului, apelor și pădurilor: „Mă bucur că putem anunța un nou proiect de amploare, care va dezvolta infrastructura rutieră din zona Moldovei, unde este atât de mare nevoie de drumuri, atât pentru transportatori, cât și pentru localnici sau pentru cei care doar tranzitează zona, către destinații turistice. Acordul de mediu semnat, azi, la sediul ANPM este nu doar o garanție a faptului că proiectul va intra în faza de construcție, cât de curând, ci și o asigurare că ariile naturale de interes comunitar, prin vecinătatea cărora va fi desfășurat acest proiect și care găzduiesc numeroase specii de faună, care se deplasează și tranzitează zona de influență a proiectului nu vor avea de suferit din cauza lucrărilor.”

După cum precizează ANPM, „chiar dacă nu intersectează situri Natura 2000, noul drum expres va trece prin vecinătatea următoarelor arii de interes comunitar: Piatra Șoimului – Scorțeni – Gârleni; lacurile de acumulare Buhuși – Bacău – Berești; munții Goșman; dealurile Podoleni; lunca Siretului Mijlociu; Siretul Mijlociu; lacurile Vaduri și Pângărați; pădurea și lacul Mărgineni”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025

Calitate și economii în centrul tradițiilor pascale Un studiu realizat...

Bucurie de Paște din lucruri simple: BCR propune 10 sfaturi financiare de Sărbători

Banca Comercială Română (BCR), prin programul Școala de Bani,...

Power of Now 2025 – un eveniment despre căutare, autocunoaștere și devenire profesională 

Peste 300 de liceeni și studenți din București, Brașov,...