Acord de mediu pentru linia ferată cuprinsă între Reșița și frontiera Stamora Moravița

Date:

Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM) a dat acord de mediu pentru reabilitarea și modernizarea infrastructurii feroviare Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră încât, între România și Serbia, trenul va circula cu 120 km/h. ANPM informează că „pentru dezvoltarea proiectului finanțat în cadrul Programului Transport 2021-2027 s-au asociat autoritățile locale din  județele Timiș și Caraș-Severin, pe teritoriile cărora se desfășoară întreaga construcție”.

Laurențiu Alexandru Păștinaru (foto), președintele ANPM: „Proiectul, care a primit, azi, Acord de mediu din partea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, va fi finanțat în cadrul „Programului Transport 2021 – 2027” și vizează Linia CF 922 (Timișoara Nord – Voiteni – Moravița), care reprezintă Componenta A a planului și 922a (Voiteni – Reșița Nord), amplasate în județele Caraș-Severin și Timiș, care reprezintă Componenta B a proiectului. Linia de cale ferată Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră, are, în prezent, o lungime totală  de 117,977 km și leagă Municipiul Reșița de Municipiul Timișoara și, respectiv, România de Serbia, prin trecerea frontierei la Stamora Moravița.”

ANPM precizează că „autoritățile locale din  județele Timiș și Caraș-Severin s-au asociat pentru implementarea acestui proiect important pentru zona de vest a țării, reabilitarea și modernizarea infrastructurii feroviare Reșița Nord –  Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră, în urma căruia linia de cale ferată va fi realizată în conformitate cu parametrii tehnici ceruți de standardele și legislația europeană în vigoare.

Traseul proiectat se va desfășura, în general, pe actualul tronson, incluzând ajustările necesare reducerii diferențelor de nivel și lărgirii unghiurilor curbelor, astfel încât vitezele de 120 km/h, pentru trenurile de călători și 80 km/h, pentru cele de marfă să poată fi atinse. Singura zonă care nu va putea asigura viteza maximă de deplasare este cea de la ieșirea din stația Timișoara-Nord, unde traseul impune o geometrie a curbelor cu raze mai mici decât cele necesare deplasării cu 120 km/h. 

Conform proiectului de reabilitare, durata preconizată pentru implementarea investiției aferente Componentei A este de 50 de luni, calculate de la emiterea Ordinului Administrativ de Începere a Lucrărilor, iar pentru Componenta B, este de 60 de luni de la semnarea aceluiași document”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025

Calitate și economii în centrul tradițiilor pascale Un studiu realizat...

Bucurie de Paște din lucruri simple: BCR propune 10 sfaturi financiare de Sărbători

Banca Comercială Română (BCR), prin programul Școala de Bani,...

Power of Now 2025 – un eveniment despre căutare, autocunoaștere și devenire profesională 

Peste 300 de liceeni și studenți din București, Brașov,...