Tendințe în sectorul customer experience pentru 2025

Date:

Compania Foundever®, caracterizată ca „lider global în soluții de customer experience (CX)”, anunță lansarea celui mai recent studiu anual, Tendințele CX 2025 – De la un cuvânt la modă la un model de business, care „analizează principalele tendințe care vor modela acest sector în 2025. Raportul evidențiază modul în care progresul tot mai accentuat al inteligenței artificiale generative (AI) fac ca serviciile de relații cu clienții și experiență a consumatorului să fie mai mult decât inovație tehnologică, respectiv un element esențial al succesului în afaceri”.

După cum subliniază autorii raportului, „economia instabilă și așteptările tot mai ridicate ale consumatorilor impun companiilor să își adapteze strategiile de customer experience pentru a depăși provocările și pentru a impulsiona creșterea. În 2025, AI generativă va influența puternic noile tendințe, transformând această tehnologie dintr-un concept inovator într-un instrument esențial pentru performanța CX.

Studiul analizează în detaliu aceste schimbări și oferă organizațiilor soluții concrete pentru optimizarea operațiunilor și îmbunătățirea interacțiunilor cu clienții.

Raportul evidențiază șase direcții strategice care ajută companiile să obțină un avantaj competitiv:

Servicii net superioare – Agenții devin hiper-utili, deoarece automatizarea sarcinilor repetitive și îmbunătățirea instrumentelor de susținere a muncii lor le permite să ofere clienților o atenție personalizată și superioară calitativ, precum și mai multă rapiditate și eficiență. AI joacă un rol esențial în optimizarea acestor operațiuni, de la gestionarea datelor în timp real până la generarea automată de conținut relevant și aliniat brandului.

Parteneri premium – Companiile de top din industria externalizării proceselor de afaceri, inclusiv a serviciilor pentru clienți, oferă soluții strategice care merg mai departe de simpla reducere a costurilor. Companiile care colaborează pe baza unui model orientat spre rezultate beneficiază de analize avansate, optimizare a calității și inovație tehnologică.

Incluziune extinsă – Opțiunile self-service ies din zona de așteptări, devenind o necesitate pentru toți clienții. AI dezvoltă soluții personalizate și accesibile, adaptate diverselor preferințe, cu opțiuni de suport în format text, voce și video. Clienții pot trece oricând de la self-service la asistență umană.

Responsabilitate în utilizarea AI – Aplicarea principiilor etice în utilizarea AI capătă o importanță majoră. Practicile transparente și responsabile protejează imaginea brandurilor, cresc încrederea consumatorilor și reduc riscurile legate de utilizarea datelor.

Centrele de contact devin motoare de creștere – Contact center-ele nu mai sunt doar departamente care generează costuri pentru companii, ci au devenit un instrument strategic pentru creșterea afacerilor. Cu ajutorul tehnologiilor avansate, acestea analizează datele despre clienți în timp real, identifică nevoile lor și găsesc soluții pentru a-i păstra mulțumiți. Astfel, pot propune oferte mai potrivite, pot preveni migrarea clienților către concurență și pot contribui direct la creșterea veniturilor companiei.

Redefinirea rolurilor angajaților – Adoptarea AI presupune schimbări culturale și organizaționale profunde. Companiile care implementează o strategie clară de management al schimbării își vor îmbunătăți procesele și vor valorifica mai eficient resursele umane”.

Rui da Silva

Rui da Silva, Country Leader Foundever România: „Trăim o perioadă de transformare fără precedent în sectorul customer experience, impulsionată de Inteligența Artificială Generativă. Acest raport reprezintă un ghid foarte util pentru companiile care doresc să exceleze în domeniu. Acele companii  care vor integra aceste tendințe în strategiile lor vor reuși să răspundă așteptărilor tot mai mari ale consumatorilor și să se poziționeze ca lideri în inovație.”




De asemenea, realizatorii raportului subliniază că „majoritatea acestor trenduri încep să fie deja vizibile, iar raportul subliniază cât de importantă va fi transformarea pentru companiile care vor să devină lideri în domeniul customer experience. Această transformare presupune schimbări în cultura organizațională, parteneriate strategice și planuri ambițioase pentru valorificarea potențialului pe care-l are inteligența artificială”.

Raportul „Tendințele CX 2025 – De la un cuvânt la modă la un model de business” este disponibil aici.  

Foundever este recunoscut ca „lider în domeniul costumer experience (CX) la nivel internațional. Cu o echipă globală formată din 170.000 de angajați, Foundever oferă cele mai bune servicii de customer experience pentru peste 800 de branduri globale de top, majoritatea branduri din domeniul tehnologiei. Foundever oferă soluții care asigură o experiență inovatoare pentru clienți, susținută de tehnologii unice și expertiză, pentru a răspunde nevoilor operaționale ale partenerilor săi și pentru a oferi o experiență fără sincope în momentele importante.

Foundever își asistă clienții în peste 9 milioane de conversații zilnic, desfășurate în peste 60 de limbi și 45 de țări, combinând eficiența globală și amploarea operațională cu o abordare flexibilă și inovatoare, adaptată diverselor culturi. Această viziune inspirată de fondatorii companiei ajută companiile din diverse industrii să transforme experiența clienților într-una remarcabilă și unică.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025

Calitate și economii în centrul tradițiilor pascale Un studiu realizat...

Bucurie de Paște din lucruri simple: BCR propune 10 sfaturi financiare de Sărbători

Banca Comercială Română (BCR), prin programul Școala de Bani,...

Power of Now 2025 – un eveniment despre căutare, autocunoaștere și devenire profesională 

Peste 300 de liceeni și studenți din București, Brașov,...