Pufina, brandul „vârf de lance” al Pehart Grup, liderul industriei de producere și procesare a produselor din hârtie pentru uz casnic din România și una dintre cele mai mari companii producătoare de hârtie tissue din sud-estul Europei, a lansat o nouă gamă de produse, Pufina ECO. Acestea sunt mai puțin procesate și fabricate 100% din celuloză nealbită, fiind mai naturale și mai prietenoase atât cu mediul, cât și cu consumatorii. Hârtia nu este supusă unui proces de albire, este fără coloranți, fără parfum, iar straturile sunt lipite între ele cu apă, cu ajutorul tehnologiei de ultimă generație Aquabond. Tubul și ambalajul Pufina ECO sunt reciclabile.
Cea mai nouă gamă de produse din brandul Pufina, care cuprinde acum hârtie igienică cu trei straturi și va include curând și prosoape din hârtie, este destinată momentan pieței interne. „Lansarea produselor Pufina ECO vine în întâmpinarea preocupării tot mai accentuate a românilor pentru un stil de viață sănătos, mai aproape de natură. Oamenii își doresc să consume alimente mai puțin procesate, cât mai naturale, iar această conștientizare se extinde și către preferința pentru produse nealimentare naturale”, spune Raluca Păun, consultant de marketing al Pehart Grup. „În acest context, am lansat hârtia igienică cu trei straturi Pufina ECO, care este de o calitate premium. Este puternică, fină și, în plus, mai puțin procesată. Drept urmare, culoarea ei este cea a lemnului natur”, explică Raluca Păun.
Pehart Grup introduce pe piața autohtonă conceptul hârtiei igienice de culoare naturală
Conceptul hârtiei igienice nealbite, de culoare naturală este unul care a cucerit deja piața europeană. Liderul național, Pehart Grup, a introdus această gamă și în România și – chiar dacă momentan este prezentă doar în lanțul de magazine al unui mare retailer (Lidl), va fi curând disponibilă în toate magazinele din țară și pe toate piețele pe care este prezent Pehart Grup.
„Extinderea portofoliului Pufina cu un produs de o calitate premium, așa cum este Pufina ECO a fost posibilă ca urmare a investițiilor pe care Pehart Grup le-a făcut, în ultimii ani, în noi linii de producție și tehnologii performante. Aquabond este una dintre acestea. Cu ajutorul ei putem înlocui adezivii cu apă în procesul de laminare a hârtiei igienice. Astfel, se reduc timpul de producție și costurile asociate cu mentenanța utilajelor. Tehnologia garantează calitatea aderenței, iar eficiența este comparabilă cu cea a lipirii cu adeziv, dar cu costuri de producție mai scăzute”, mai spune Raluca Păun.
Avantajele produselor din hârtie ECO, din celuloză certificată vs hârtie reciclată
Ce înseamnă produse din hârtie ECO și prin ce se diferențiază de cele din hârtie reciclată? „Denumirea de ECO provine de la toate ingredientele care fac acest produs mai ecologic: celuloză din păduri certificate, nealbită, fără extra culoare, fără parfum, fără adezivi și cu ambalaj din plastic 100% reciclabil”, explică reprezentanta Pehart Grup. Materia primă, celuloza, provine din păduri special crescute pentru producția de hârtie, din surse sigure și autorizate, care dispun de un sistem performant de management al pădurilor. Este prelucrată apoi pe linii de producție dotate cu echipamente de ultimă generație, care permit obținerea unor produse de calitate, bine tolerate de piele și prietenoase cu mediul.
Pe de altă parte, hârtia reciclată provine din uzul casnic sau industrial. Dar ca să se obțină o hârtie de calitate superioară, albită, moale și parfumată aceasta trebuie tratată. Procesul impune utilizarea intensă de chimicale pentru descernelizare. „Nu există procese mecanice care să poată îndepărta cerneala de tipar sau diferite substanțe chimice și organice existente pe deșeurile de hârtie”, mai spune Raluca Păun.