Footprints AI și retail media, doi într-una sau succesul fără granițe

Date:

Deși este prezentă de doar șapte ani pe piață, atât în România, cât și în străinătate, Footprints AI, companie fondată de Dan Marc și Pavel Gheorghiu, a ajuns să opereze una dintre cele mai populare platforme de Retail Media din lume bazată pe inteligența artificială, iar perspectivele pentru perioada următoare sunt mai mult decât promițătoare.

Practic, firma celor doi a apărut și crescut odată cu acest concept de retail media de ale cărui beneficii toată lumea se convinge pe zi ce trece și fără de care, acum, nici nu se mai poate vorbi de comerțul modern. Dar cel mai bine ne explică Dan Marc într-un interviu acordat FoodBiz.

„Retail media este acel tip de advertising care te ajută – indiferent pe ce canal ajunge mesajul la clientul tău final – să targetezi precis segmentul de client, de consumator căruia i se adresează produsul tău, să ajungi înaintea competiției și să poți să-ți mărești vânzările știind mult mai clar decât în social media și în search media, adică în Instagram, Facebook și Google, faptul că banii pe care i-ai plătit pentru o campanie în advertising reușesc să crească sau nu vânzările în locurile unde se întâmplă vânzările: în magazin”, spune Dan Marc în interviul acordat FoodBiz.

Advertising la un alt nivel

Cofondatorul Footprints AI povestește cu entuziasm despre momentul începutului business-ului. Și-a dat seama încă de la început, adică din 2017, că următorul nivel de evoluție al advertisingului la nivel global este utilizarea datelor de consum și a mizat pe acest lucru. Din fericire, a fost un pariu câștigător și chiar mai mult de atât.

„În acest moment, Footprints AI este prima și cea mai dezvoltată companie de tehnologie și de livrare de campanii care reușește să lucreze cu retailerii, să folosească tehnologii de inteligență artificială care să se uite la comportamentele de cumpărare și să transforme aceasta în audiențe și în niște campanii care sunt mult mai benefice pentru brandurile de consum decât în Google sau în Facebook, în tv sau în radio, pentru că acolo în retail media și prin Footprints AI brandurile reușesc să targeteze foarte precis audiențele și consumatorii când sunt în mediul de cumpărare, astfel încât să cumpere mai multe produse la o ofertă mai bună și tot ecosistemul de retail, brand și consumator să câștige mai mult”, declară Dan Marc.

„Frumusețea” aceste tehnologii, care are la bază platforma Footprints, echipa de experți de media și inteligența artificială este faptul că ea învață în fiecare zi să facă lucrurile mai bine.

„După experiența de șapte ani, pot să spun că retail media și Footprints AI se potrivește cel mai bine retailului de FMCG, de grocery, adică magazine unde poți să găsești alimente. Că sunt magazine mai mici, mai mari, este vorba de produsele pe care le pui în coș și consumatorul atunci când merge în mediul de retail să poată să primească oferte mai bune și cu advertising mai de calitate și să ajute în acest fel un brand să cheltuiască mai puțini bani de publicitate și să crească vânzările”, precizează Dan Marc.

Iar dacă vă întrebați care sunt beneficile retail media, trebuie să știți că vânzările se pot majora și cu până la 25%, ceea ce înseamnă o grămadă de bani pentru retaileri, adică milioane bune de euro.

„Noi suntem cei care le promit și le aduc câteva milioane de euro, anul acesta, în EBITDA lor, nu într-un viitor neclar. Promisiunea noastră este să ajutăm retailerii să aibă niște operațiuni mai profitabile, să nu trebuiască să mai crească prețurile neapărat pentru acea marjă de profit și să găsească o sursă nouă de profit, lucru care o să fie incredibil, critic pentru modelul de retail până în 2030. Este promisiunea noastră, sunt calculele noastre și retailerii ne facturează pe noi câteva milioane pe an”, mărturisește Dan Marc.

După ce s-a bucurat de un succes extraordinar în Europa Centrală și de Est, din Țările Baltice și până în Grecia, din Republica Moldova și până în Cehia, acum,  următoarea țintă pentru Footprints AI este Asia de Sud-Est, unde modern trade este pe cale să explodeze. Se întrevede o nouă oportunitate, un moment propice de a face parte dintr-un model profitabil al oricărui retailer din zonă, după cum spune Dan Marc.

Despre Footprints AI

Footprints AI este liderul în soluții de retail media, oferind agențiilor și brandurilor o platformă avansată de analiză, automatizare și inteligență artificială pentru planificarea și derularea campaniilor publicitare omnichannel. Platforma permite targetare precisă pe bază de audiențe în magazine și online, optimizarea campaniei și analizează în timp real impactul asupra vânzărilor, la nivel de produs și magazin.

Pentru retailerii cu prezență fizică interesați să genereze venituri suplimentare din publicitate, Footprints AI transformă traficul anonim și comportamentul de cumpărare în audiențe media folosind tehnologia proprie bazată pe inteligență artificială. Soluția garantează o creștere de până la 10 ori a veniturilor din surse non-trade în doar 3 luni, fără a compromite controlul asupra datelor, păstrând totul 100% anonimizat și privat.

Cu acest avantaj tehnologic, Footprints AI operează cea mai avansată rețea de retail media din Europa Centrală și de Est. Compania analizează și valorifică lunar comportamentul de cumpărare a peste 25 milioane de clienți fizici și online, livrând campanii de succes pentru branduri globale. Parteneriatele din regiunea CEE includ retaileri de top precum Profi, Lagardère Travel Retail, Rimi Baltic, Studenac, Wolt, Bolt Food, Carrefour, Altex și alții.

Articol preluat de FoodBiz.ro.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

CCIR explorează oportunitățile de investiții în Venezuela

Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României,...

Metodele de fraudă evoluează. Ce trebuie să facă organizațiile în 2025 pentru a fi cu un pas înaintea fraudatorilor?  

Articol de opinie de Mihail Bucheru, Director, Laura Avram, Manager, și Vasile Beleuța, Senior Consultant, Advisory, Servicii Corporate Forensic, Deloitte România

tbi bank raportează o nouă creștere record în 2024

Concentrându-se pe ceea ce își doresc cu adevărat clienții...