Cele mai mari 500 de afaceri de familie reprezintă echivalentul celei de-a treia economii a lumii

Date:

    Afacerile de familie continuă să fie un motor important de creștere pentru economia globală. Cele mai mari 500 de afaceri de familie din lume generează venituri în valoare de 8,8 trilioane de USD, o creștere de 10% față 2023, și au 25,1 milioane de angajați în 43 de jurisdicții. Dacă ar fi comparate cu PIB-urile naționale, veniturile cumulate ale acestor companii ar fi echivalente cu a treia cea mai mare economie a lumii, devansate doar de SUA și China. Aceste constatări, precum și alte concluzii, au fost publicate în ediția 2025 a raportului Global EY 500 Family Business Index, realizat de EY și Universitatea din St. Gallen, un clasament bienal al celor mai mari 500 de afaceri de familie din lume, în funcție de venituri.

    Europa continuă să găzduiască aproape jumătate (47%) dintre companiile din clasament, în timp ce 29% se află în America de Nord, iar 18% își au sediul în Asia. În ceea ce privește sectoarele economice, comerțul cu amănuntul este cel mai bine reprezentat, conducând cu 20%. Al doilea sector ca mărime este cel al bunurilor de larg consum (19%), urmat de industria tehnologiilor de vârf (15%) și mobilitate (9%) pe locul al patrulea.

    În pofida mediului de afaceri dificil din prezent, fuziunile și achizițiile (M&A) rămân un pilon central al strategiei de dezvoltare și de capital pentru acest tip de companii, în condițiile în care cele mai mari 500 de afaceri de familie sunt bine poziționate pentru a profita de oportunități. 47% dintre acestea au realizat una sau mai multe tranzacții în ultimii doi ani, iar, dintre cele făcute publice, 34% au implicat sume de peste 250 de milioane de USD.

    Urmărirea valorii pe termen lung, agilitatea și abordarea inovatoare sunt elementele care conferă acestor companii un avantaj strategic și explică de ce 34% dintre ele au o istorie de peste 100 de ani, iar 85% desfășoară activități de mai bine de 50 de ani. La vârful acestui spectru se află o companie din Japonia care activează de peste 400 de ani, precum și două companii europene cu o istorie de peste 300 de ani.

    Raluca Popa(foto), Partener, Asistență fiscală și juridică, Strategic Growth Markets leader, EY România: „Într-o lume marcată de schimbări rapide și incertitudini, afacerile de familie se remarcă prin reziliență și inovație. Angajamentul lor față de crearea de valoare pe termen lung nu doar că le susține succesul, ci contribuie semnificativ și la economia globală. Vedem deja multe afaceri de familie conduse de noile generații în România, care manifestă o preocupare pentru structuri de guvernanță moderne. Având în vedere adaptabilitatea lor remarcabilă și viziunea strategică, aceste întreprinderi vor continua să joace un rol esențial în asigurarea unei creșteri durabile pentru generațiile viitoare”.

    Coperta revistei

    spot_img

    Editorial

    spot_img
    spot_img

    Opinii și analiza

    spot_img

    Recomandate
    Recomandate

    Nominalizările pentru reînnoirea mandatului membrilor Comitetului Economic și Social European

    Consiliul Economic și Social (CES) anunță că, „având în...

    Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Intermedierea financiară – între realitate și potențial

    Discurs rostit în cadrul conferinței cu tema „Ancore strategice...

    Tendințele economice în 2025: Adaptare și inovație pentru competitivitate

    Într-o lume aflată în plină revoluție tehnologică și într-un...