Libra Internet Bank – profit de 270 milioane de lei în 2024

Date:

În 2024, activele Libra Internet Bank au avansat cu 14%, ajungând la 12,7 miliarde lei, în timp ce portofoliul de credite a urcat la 7,4 miliarde lei, marcând un avans de peste 9% față de anul anterior. Soldul depozitelor atrase de la clienți a urmat același ritm dinamic, înregistrând un plus de 14,5%, până la 10,8 miliarde lei. Anul trecut, Libra a înregistrat al doilea cel mai mare profit din istoria băncii: peste 270 de milioane de lei, o diminuare cu 14,8% comparativ cu 2023, în special ca efect al introducerii taxei pe cifra de afaceri.

Performanța Libra Internet Bank a depășit din nou media pieței în 2024. Ritmul de creștere al activelor și al depozitelor atrase a fost peste cel al sistemului bancar, iar indicatorii de profitabilitate au reconfirmat forța modelului de business: Rentabilitatea Capitalurilor Proprii (ROE) a ajuns la 20,1%, comparativ cu media de 18,6%, iar Rentabilitatea Activelor (ROA) a atins 2,3%, față de 1,8% la nivel de sistem. În plus, rata creditelor neperformante s-a menținut la un nivel competitiv de 2%, sub media pieței (2,4%).

Inovația a fost unul dintre motoarele performanței Libra Internet Bank în 2024. Lansarea asistentului vocal Libra Voice a reprezentat o premieră absolută pentru România în ceea ce privește utilizarea inteligenței artificiale în aplicația de mobile banking. De asemenea, Libra a făcut parte din primul val de adopție al RoPay, cel mai nou și mai modern sistem de plăți instant, bazat pe generarea și scanarea de coduri QR. Iar clienții băncii care dețin abonamente business pot face schimburi valutare în timp real, în orice moment, prin intermediul platformei Live FX, integrată în serviciul de internet banking.

Tot în 2024, Libra Internet Bank a introdus plățile instant în Euro și a lansat Creditul InvestEU, prin care pot fi acordate finanțări pentru persoane juridice cu garanții europene cuprinse între 50-70% din valoarea creditului.

Satisfacția clienților Libra a atins cel mai ridicat nivel din ultimii ani: scorul Net Promoter Score (NPS) a ajuns la 78 de puncte din 100 – cel mai bun rezultat înregistrat de bancă până în prezent.

Rezultatele consistente ale Libra Internet Bank confirmă eficiența modelului nostru bancar, construit pe strategia de nișă și pe dezvoltarea accelerată a tehnologiei bancare de nivel înalt. Aceste realizări sunt posibile datorită unei echipe unite, motivate și curajoase. Privim cu încredere către viitor, continuând să inovăm și să creștem alături de clienții noștri”, a declarat Cristina Mahika-Voiconi, Director General Libra Internet Bank.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

EBcon cel mai mare eveniment internațional de Employer Branding din România și CEE revine în 2025

EBcon – conferinta de employer branding, cel mai amplu...

Bitcoin revine la peste 90.000 de dolari. Intrări mari în ETF-urile spot pe bitcoin

Piețele cripto au avut o săptămână solidă după Paște,...

BYD depășește Tesla iar piața chineză a vehiculelor electrice impune ritmul la nivel mondial

Peisajul vehiculelor electrice se schimbă, iar compania chineză BYD...