Agroland Business System, grupul antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație, fondat de antreprenorul Horia Cardoș, are planuri ambițioase pentru următorii cinci ani, când vrea să-și tripleze cifra de afaceri până la aproximativ 200 milioane de euro, așa cum s-a întâmplat, de altfel, și în ultimii cinci ani.
Nu în ultimul rând, grupul din Timișoara anunță planuri de extindere la nivel regional prin achiziții.
Compania, prezentă pe piață de 28 de ani, și-a început activitatea ca un retailer de produse pentru animale de companie si produse de grădină, după care portofoliul s-a tot extins. Horia Cardoș vorbește de două etape importante în viața companiei: înainte și după listarea pe piața de capital, adică la BVB, în 2020.
„Avem planuri foarte ambițioase pentru următorii cinci ani, așa cum am triplat cifra de afaceri în cei cinci ani de până acum, ne propunem să triplăm din nou, să ajungem undeva la 200 milioane de euro, în 2030.
Cum să facem asta? Pe toate businessurile pe care le operăm ne propunem creșteri importante, dacă vorbim de retail vrem să ajungem la 300 de magazine în România, să creștem numărul de magazine Agroland Mega, cele de suprafață mare și undeva în 2-3 ani să începem expansiunea în țările din jur. Ne uităm la ținte de achiziție, fiindcă nu vrem neapărat să pornim de la zero, dar încă mai avem de lucru în România și de aceea ne-am propus ca undeva în 2027-2028 să ne uităm spre Ungaria, Bulgaria, poate chiar Serbia, care credem că evoluează și va evolua foarte bine economic în anii care vin”, a declarat Horia Cardoș în cadrul unui interviu acordat FoodBiz.
Acesta spune că în viitor sunt luate în calcul și unele achiziții, fie că va fi vorba de companii listate sau nu. ”Suntem în discuții inclusiv pe zona de terenuri agricole, vrem fie să cumpărăm noi, fie să achiziționăm companii care dețin terenuri”, mărturisește Cardoș.
Cel mai mare producător de ouă cu capital românesc
Pe partea de agribusiness, Agroland își va face debutul în curând și pe zona de producție de semințe, după preluarea unei platforme în județul Mehedinți, în apropiere de Turnu Severin.
O atenție sporită este acordată și aviculturii, la acest moment, Agroland fiind cel mai mare producător de ouă cu capital românesc.
„Azi suntem la 300 000 de păsări, în următorii cinci ani, vrem să ajungem la un milion de găini ouătoare, aproape un milion de ouă pe zi în fermele noastre. Vrem să construim ferme, să achiziționăm și să integrăm, nu neapărat să le achiziționăm, ci să le integrăm în business-ul nostru, să le vindem păsările, furajele și să le preluăm ouăle la momentul producției”, declară Cardoș.
Cu ce resurse va fi atinsă borna de 200 de milioane de euro în cinci ani? Simplu, prin atragerea de fonduri de pe piața de capital, apelarea la credite bancare sau atragerea de fonduri de investiții în acționariatul companiilor, mărturisește Horia Cardoș, care privește cu optimism evoluția businessului Agroland în viitor.