Biofarm înregistrează un profit net de 50,1 milioane lei în primul semestru, în creștere cu 15% față de semestrul 1 din 2022

Date:

Biofarm, (simbol bursier BIO), unul dintre cei mai importanți producători de medicamente din România, a înregistrat o creștere de 17% în cifra de afaceri pentru primul semestru al anului 2023, comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent. Profitul net pentru primul semestru al anului 2023 a atins 50,1 milioane lei, înregistrând o creștere semnificativă de aproximativ 15% față de aceeași perioadă a anului trecut. În ceea ce privește EBITDA, compania raportează o creștere de 3%, atingând un nivel de 61,2 milioane lei.

Catalin Vicol, CEO Biofarm

Rezultatele solide înregistrate în primul semestru al acestui an reflectă angajamentul nostru continuu față de inovație, calitate și satisfacția clienților. Deși ne-am confruntat cu creșteri ale prețurilor la materii prime și ambalaje, fluctuații în prețurile energiei electrice și gazelor naturale, precum și o concurență intensă în industria farmaceutică, inclusiv în recrutarea persoanelor calificate, această performanță reflectă eforturile noastre continue de a oferi produse relevante pentru nevoile actuale ale consumatorilor și de a asigura o experiență de încredere pentru toți cei care utilizează produsele noastre”, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.

Pe lângă performanțele financiare solide, Biofarm a continuat să își consolideze poziția pe piața farmaceutică prin creșterea vânzărilor pentru brandurile Biofarm, dedicate tratamentului simptomatic al răcelii și gripei, managementului durerii, sănătății digestive și pentru combaterea stresului și anxietății. În plus, compania este lider de piață volumic în categoriile de referință a nouă dintre brandurile sale: Colebil, Triferment, Bixtonim, Carmol, Sennalax, Extravalerianic, Carbocit, Biofen Extra, Nervocalmin Somn Ușor.

Investiția în cercetare și dezvoltare rămâne o prioritate esențială pentru Biofarm, pentru a putea continua să răspundă nevoilor mereu schimbătoare ale consumatorilor. De altfel, în primul semestru al anului, Biofarm ocupa locul 2 în Consumer Healthcare (CHC), după numărul de unități vândute.

Biofarm are în portofoliu una dintre cele mai moderne fabrici de medicamente din România cu o suprafață de peste 10.000 de metri pătrați și patru fluxuri de producție – comprimate/comprimate filmate/drajeuri, capsule moi, soluții și siropuri. Investiția, care a depășit până în prezent 44 de milioane de euro, a triplat capacitatea de producție și se aliniază obiectivelor strategice ale companiei: dezvoltarea portofoliului prin extensii de linie, lansări de produse noi și extinderea pe piețe externe.

 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025

Calitate și economii în centrul tradițiilor pascale Un studiu realizat...

Bucurie de Paște din lucruri simple: BCR propune 10 sfaturi financiare de Sărbători

Banca Comercială Română (BCR), prin programul Școala de Bani,...

Power of Now 2025 – un eveniment despre căutare, autocunoaștere și devenire profesională 

Peste 300 de liceeni și studenți din București, Brașov,...