Inovația și personalul instruit redefinesc industria de frumusețe. Tratamentele estetice și cosmetice de „lux accesibil”, în topul preferințelor românilor

Date:

Industria frumuseții este într-o continuă revoluție tehnologică atât la nivel global cât și în România. Noile tehnologii schimbă radical modul în care ne îngrijim pielea și corpul. De la tratamente non-invazive cu laser și terapii cu radiofrecvență, până la analize de îngrijire a pielii bazate pe inteligență artificială și tratamente personalizate, tehnologia remodelează standardele de frumusețe. Clinicile de estetică sunt dotate acum cu platforme laser de ultimă generație, care oferă soluții antiaging eficiente, cu tratamente pentru revitalizarea pielii și remodelarea corpului. În România, industria este în creștere rapidă, cu centre și clinici care oferă proceduri avansate, cum ar fi laserul CO2, HIFU, Morpheus, Dermapen, tratamente corporale premium, epilare definitivă etc. Odată cu creșterea cererii pentru tratamente non-chirurgicale, aceste centre devin alegerea principală pentru cei care caută soluții de îngrijire a pielii eficiente, bazate pe știință.

„Piața de estetică și îngrijire corporală a evoluat spectaculos în ultimii ani, în România. Am deschis prima clinica din București în 2018. De atunci, ne-am extins, astfel încât, în prezent,  avem șase clinici și peste 45.000 de clienți cărora le-am oferit tratamente sigure și eficiente, prin proceduri ce utilizează tehnologie aprobată de  Food and Drug Administration (FDA), din Statele Unite”, a declarat Alin Radu, fondator și CEO Doctor SKiN.

Care este suma cheltuită de români pe tratamentele faciale și corporale?

Succesul unei afaceri în industria frumuseții este dat atât de echipele de medici și specialiști în estetică și dermatologie, cât și de tratamentele inovative oferite. Pe piață, se remarcă în rândul clienților acele centre de înfrumusețare care oferă servicii de „lux accesibil’’. 

„Succesul unui business este dat în mod special de cum rezolvă acesta nevoile clienților bine, repede și la un raport calitate-preț foarte bun. De aceea, ca servicii oferite și strategie de business, am ales să mergem pe varianta de lux accesibil (echipamente de ultimă generație la nivel mondial și proceduri de top) și de aceea avem clienți care nu cheltuie mult, însă au parte de proceduri premium. Spre exemplu, există persoane care vin o dată la 6-8 săptămâni și plătesc o ședință de epilare definitivă cu laser full body, care pleacă de la 299 de lei. Am observat că bugetul mediu al unui client este de circa 1.000-2.000 de lei, lunar”, a mai spus Alin Radu, fondator și CEO Doctor SKiN.  

Dispozitivele performante și omologate au devenit atuuri ale unui business de succes pe piața de estetică și îngrijire facială și corporală. 

„Suntem singurii din piață care folosesc doar echipamente noi pe care le schimbăm la fiecare doi ani. Avem contracte de mentenanță, de service și le schimbăm cu mult înainte de a ajunge la uzură, deoarece nu mai dau același randament si noi vindem datorită rezultatelor obținute. Avem doar aparatură, produse și tehnologii originale. Evităm tehnologia învechită sau replicile, investind doar în echipamente originale. Investim în dispozitive de ultimă generație, cu prețuri ce pornesc de la 80.000 euro.

Ținând cont de aceste aspecte, valoarea investiției noastre în dispozitive și tehnologie nouă se ridică până în prezent, din 2018, de la apariția pe piață, la circa 2 milioane de euro. Estimez că pentru 2025 vom investi aproximativ 500.000 euro, pentru modernizare de spații, echipamente noi și inovatoare apărute pe piața internațională’’, a adăugat Alin Radu. 

Personalul instruit din industria frumuseții, un avantaj pentru atragerea clienților

Pe lângă investițiile în tehnologii de top, afacerile de pe segmentul estetică și skincare necesită personal instruit, care să știe cum să folosească corespunzător aparatura de top și să personalizeze fiecare tratament în parte. Potrivit fondatorului Doctor SKiN, Alin Radu, și pe acest segment investițiile s-au ridicat la circa 150.000-200.000 euro, în ultimii șase ani. 

Ce proceduri estetice preferă românii

Epilarea definitivă cu laser este cea mai solicitată procedură estetică în România, atrăgând atât femei cât și bărbați, cu o rată de succes de 70 – 80% după 8 ședințe. 

Potrivit estimărilor, numai în clinicile Doctor SkiN au apelat la această procedură, în ultimii șase ani, peste 10.000 de peroane. Pe locul doi se află tratamentele estetice injectabile, precum netezirea ridurilor cu Botox, mărirea buzelor cu Acid Hialuronic și procedurile împotriva căderii parului, transpirație excesivă, rejuvenare cu laser CO2, reducere cicatrici post acnee. Biostimulatoarele de colagen precum Sculptra și Profhilo, care oferă un aspect întinerit natural, au câștigat popularitate, alături de tratamentele faciale de curățare și lifting non invaziv cu HIFU. Pe locul trei se situează tratamentele corporale pentru celulită și piele lăsată, dar și dermatologia, care a evoluat semnificativ datorită tehnologiilor moderne, inclusiv laserul CO₂, utilizat pentru diverse afecțiuni ale pielii.

Viitorul în industria frumuseții

Tendințele globale din industria de estetica și îngrijire a pielii pun accent pe frumusețea naturală, biotehnologie și biohacking. În următorii ani, potrivit lui Alin Radu, fondator Doctor SKiN, se va observa o creștere semnificativă a cererii pentru tratamente non-invazive care oferă rezultate naturale rapide, fără timp de recuperare.

Biostimulatoarele de colagen și produsele cu efect „glass skin” precum JuveLook vor continua să câștige popularitate, iar tehnologiile care combină rezultate vizibile cu recuperare minimă vor fi în prim-plan.

Interesul pentru sustenabilitate și utilizarea ingredientelor naturale în produsele de îngrijire va continua să crească. Tot mai mulți clienți devin informați și își doresc transparență în privința procedurilor, compoziției produselor și rezultatelor reale pe care le pot obține.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

CCIR promovează mediul de afaceri românesc în rândul statelor membre GRULAC

Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României, dl...

Agroland țintește afaceri de 200 milioane de euro și extindere regională

Agroland Business System, grupul antreprenorial românesc de retail, agricultură...