METIGLA – 20% creștere a cifrei de afaceri în 2024

Date:

METIGLA, unul dintre principalii producători de soluții complete pentru acoperiri şi închideri metalice, parte a grupului belgian cu același nume, a raportat în 2024 o cifră de afaceri în creștere cu 20% comparativ cu anul anterior. Astfel, compania a ajuns la un business de cca. 27,5 milioane de euro (aprox. 137 milioane lei), față de 2023, când acesta s-a ridicat la cca. 23 milioane de euro (aprox. 114,1 milioane lei). Rezultatele validează consistența modelului de business METIGLA, într-un an în care volatilitatea a fost cuvântul-cheie în construcții.

„Această evoluție nu este întâmplătoare. Am construit pas cu pas un model sustenabil și flexibil, care ne permite să navigăm prin contexte dificile și, în același timp, să investim în viitor. 2024 a fost despre adaptare și reziliență, în timp ce 2025 va fi despre consolidare și extindere”, a declarat Olivier Somers, Group CEO, METIGLA.

Și în ceea ce privește volumul de produse livrate anul trecut METIGLA a înregistrat o creștere de aproximativ 25%,  păstrând trendul ascendent raportat în ultimiii ani. Cu 85% din business generat în România și 15% din exporturi către mai multe țări, printre care Belgia, Franța, Olanda, Germania și Republica Democrată Congo, METIGLA vizează pentru următorii ani investiții importante cu focus pe digitalizare, automatizare, sustenabilitate și expansiune europeană.

METIGLA se adresează ambelor segmente: rezidențial și industrial și produce integral în România o gamă completă de soluții metalice pentru acoperișuri și construcții industriale precum țiglă metalică, sisteme pluviale, accesorii, panouri termoizolante cu vată minerală și profile zincate. 

METIGLA – creștere a business-ului pe o piață în scădere

Rezultatele anului trecut vin în contextul unei piețe care încă își caută echilibrul, după transformările generate de perioada post-pandemică, de climatul economic local și de tensiunile geopolitice. Astfel, piața de acoperișuri din România a înregistrat, în 2024, o valoare totală de 282,9 milioane euro, în ușoară scădere față de 2023 (-4,8%), din care segmentul de țiglă metalică este dominant cu 206 milioane euro (73%), conform celor mai recente date Neomar. 

De asemenea, într-un context de piață tot mai orientat spre calitate și sustenabilitate, METIGLA s-a consolidat ca un jucător de referință pe segmentul premium al soluțiilor metalice pentru acoperișuri. Această poziționare este susținută de un portofoliu de produse inovatoare, procese de producție și logistică complet automatizate, utilizarea materiilor prime de cea mai înaltă calitate, precum și de o abordare de vânzare consultativă. În plus, colaborarea strânsă cu o rețea selectă de montatori și firme de construcții premium contribuie la livrarea constantă de proiecte cu standarde ridicate de execuție și estetică.

Performanță consolidată pe toate liniile de business

Totodată, METIGLA ocupă a treia poziție pe piața sistemelor pluviale, cu un avantaj competitiv major: este singurul producător local cu o linie de producție 100% robotizată în această categorie. Pe segmentul panourilor sandwich, METIGLA și-a consolidat poziția într-un context favorabil marcat de creșterea cererii pentru soluții cu vată minerală, generate de noile reglementări de siguranță la incendiu și de extinderea construcțiilor industriale și comerciale cu integrare de panouri fotovoltaice. Compania se numără astăzi printre liderii locali, ocupând o poziție în top 3 producători de panouri sandwich cu vată minerală, adresând proiecte industriale și comerciale care impun standarde ridicate de eficiență energetică, protecție și sustenabilitate.

„Piața e mai volatilă ca oricând, fiind marcată de fluctuațiile de prețuri la materia primă, inflația generalizată și de crizele geopolitice. Dar, pentru noi, 2024 a fost un an al construcției: am consolidat echipa, am optimizat fabrica din Ceptura, ne-am extins prezența la nivel european și am pus bazele planului de investiții pentru următorii 5 ani”, a subliniat, de asemenea, Cristian Mătășel, Director General al METIGLA.

Investiții strategice pentru transformare și extindere

În 2025, METIGLA intră într-o nouă etapă de dezvoltare, susținută de un plan solid de investiții, desfășurat pe termen mediu. Acesta vizează automatizarea completă a liniilor de producție, accelerarea digitalizării, investiții în robotizare, precum și lansarea unor game noi de produse. O direcție prioritară este dezvoltarea tehnologiilor sustenabile, în special prin extinderea soluțiilor de acoperișuri metalice fotovoltaice integrate.

„Investițiile înseamnă mai mult decât echipamente sau tehnologie. Ele sunt un angajament pentru o creștere sustenabilă și un răspuns concret la nevoile unei piețe care caută soluții rapide, inteligente și prietenoase cu mediul. Digitalizarea și robotizarea nu sunt doar opțiuni, ci direcții esențiale pentru a livra performanță în fiecare proiect”, susține Olivier Somers, acționar METIGLA.

În acest an, compania își propune să crească eficiența operațională, să optimizeze procesele interne și să își extindă rețeaua de distribuție în noi piețe europene. În paralel, focusul rămâne pe dezvoltarea de produse cu un grad ridicat de performanță energetică, estetică și adaptabilitate la cerințele arhitecturale contemporane, precum și pe digitalizare și tehnologizare.

„Chiar dacă 2025 nu va fi lipsit de provocări, vedem semnale clare că piața va continua să se maturizeze. Ne bazăm pe fundamente solide și pe un context european care favorizează soluțiile sustenabile și producția locală. Astfel, și pentru acest an, mizăm pe o creștere cu cca. 15% a businessului și suntem pregătiți să ne adaptăm din mers pentru a livra valoare reală, într-un mod competitiv”, a încheiat Cristian Mătășel

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

ENGIE a finalizat cu succes achiziția unui proiect eolian de 54 MW în județul Constanța

ENGIE Romania anunță finalizarea achiziției unui proiect eolian cu...

Barometrul RetuRO – martie 2025

RetuRO, administratorul Sistemului de Garanție-Returnare, cel mai mare proiect...

Reglementările se schimbă, provocările de business rămân. Sustenabilitatea, dincolo de obligațiile de raportare, ca soluție de creștere pe termen lung

Articol de opinie de Ovidiu Popescu, Partener, Lider al practicilor de energie și sustenabilitate, și Mihai Ventoniuc, Senior Consultant Sustenabilitate, Deloitte România