Punte peste Atlantic: Asociația The Social Incubator se extinde în SUA 

0

Asociația The Social Incubator (TSI), organizație nonguvernamentală care oferă de peste zece ani sprijin pentru integrarea socioprofesională a tinerilor instituționalizați, deschide în Statele Unite o filială prin care urmărește să poată sprijini un număr cât mai mare de astfel de tineri, încurajând inovarea și schimbarea pozitivă în comunitățile din care aceștia fac parte. 

Noul birou TSI din Statele Unite va servi drept hub al organizației pentru operațiuni și programe, conectând antreprenorii locali cu rețeaua globală de resurse și expertiză pe care The Social Incubator a construit-o de-a lungul anilor. Expansiunea organizației va crea, de asemenea, noi parteneriate educaționale și de altă natură cu universități de top din Statele Unite, pentru a aduce inovația și noi modele în Romania, Republica Moldova și Europa, pentru a atrage oportunități prin crearea unei punți între continente. Mai mult decât atât, TSI vrea să creioneze noi proiecte educaționale, de mobilitate și de antreprenoriat social.

Prin programele sale personalizate, The Social Incubator oferă o gamă cuprinzătoare de servicii pentru a sprijini tinerii care provin din medii vulnerabile, în special cei instituționalizați, inclusiv sprijin în continuarea studiilor, servicii de orientare în carieră, integrare pe piața muncii, sprijin psiho-emoțional, cursuri de pregătire profesională, stagii de practică, mentorat, coaching, acces la finanțare și oportunități de creare de rețele profesionale. 

Această abordare le permite tinerilor participanți la programele TSI să-și transforme potențialul în oportunitate, să devină independenți și să își construiască un parcurs educațional și profesional adaptat potențialului/profilului lor. Mai mult, componenta de antreprenoriat social este foarte puternică și sprijină tinerii antreprenori sociali să își perfecționeze modelele de afaceri, să-și consolideze abilitățile de conducere și să construiască o bază solidă pentru succesul pe termen lung.

De-a lungul activității sale, TSI a construit parteneriate solide cu mediul de afaceri, bazându-se pe principiul Creating Shared Value. Colaborează cu peste 50 de companii naționale și internaționale pentru a dezvolta programe strategice care să genereze un impact real atât pentru tinerii vulnerabili pe care îi sprijină, cât și pentru partenerii noștri. Aceste parteneriate nu sunt doar o sursă de sprijin financiar, ci și un mecanism prin care companiile se implică activ în schimbarea socială, contribuind la integrarea tinerilor în societate și pe piața muncii. „Împreună, creăm punți între educație și mediul de afaceri, între aspirațiile tinerilor și realitățile economice, între nevoile sociale și resursele disponibile”, declară Adriana Preda, Director General, The Social Incubator.

Prin această colaborare strânsă, TSI reușește să le ofere tinerilor acces la oportunități concrete de dezvoltare profesională și personală, transformând vulnerabilitatea în oportunitate, oferindu-le tinerilor nu doar sprijin pe termen scurt, ci și instrumentele necesare pentru a deveni independenți și pentru a-și construi un viitor demn, autonom și plin de posibilități.

Screenshot

„Proiectele noastre au generat schimbări sistemice în educație, integrare pe piața muncii și incluziune socială, oferind servicii esențiale precum pregătire pentru angajare, dezvoltare personală și suport pentru sănătate. Până acum, am avut un impact pozitiv asupra a peste 65.000 de copii și tineri din întregul teritoriu al României, iar recent ne-am extins în Republica Moldova, cu planuri de creștere în Europa Centrală și de Est, după extinderea în SUA”, explică Adriana Preda, Director General, The Social Incubator. 

Extinderea The Social Incubator în SUA semnifică recunoașterea tot mai mare a rolului crucial pe care îl joacă întreprinderile sociale în conturarea unui viitor mai echitabil și durabil. Oferind sprijin, organizația contribuie la impulsionarea inovației, la crearea de locuri de muncă și la bunăstarea generală a comunităților.

Expansiunea The Social Incubator peste Atlantic marchează o etapă semnificativă în creșterea sectorului inovației sociale, deoarece mai multe organizații recunosc importanța promovării afacerilor responsabile din punct de vedere social. 

Adriana Preda este primul cetățean român care a beneficiat de programul Obama Scholarship, o distincție de prestigiu acordată unui număr limitat de lideri emergenți la nivel global. A descoperit aceste oportunități după ce a fost selectată ca primul român din prestigiosul program Obama Scholar Program la Columbia University din New York, fiind unul dintre doar 12 changemakers aleși anual pentru această experiență academică și profesională de elită.

Lucrând îndeaproape cu personalități de renume mondial, inclusiv laureați ai Premiului Nobel, și studiind intensiv la Columbia University, Adriana a realizat potențialul enorm al sinergiilor dintre Europa și Statele Unite. Această experiență a condus-o la concluzia că poate genera oportunități strategice prin parteneriate de impact, ceea ce a contribuit la decizia de a-și extinde activitatea și în Statele Unite.

„Primele inițiative dezvoltate deja se referă la un parteneriat educațional cu o universitate Ivy League, un program work-and-travel care să le permită tinerilor români să participe la stagii de vară în SUA, respectiv un program de mentorat pentru antreprenorii sociali din România și Republica Moldova, pe care să îi conectăm cu antreprenori din SUA”, detaliază Adriana Preda.

Asociația The Social Incubator a fost fondată cu misiunea de a oferi un set de servicii integrate, un sprijin integrat tinerilor care provin din medii vulnerabile, de a le oferi resursele, cunoștințele și rețeaua de care au nevoie pentru a crea soluții durabile pentru probleme sociale presante. Prin extinderea în SUA, The Social Incubator își propune să-și consolideze angajamentul față de această cauză și să ajute la dezvoltarea unei noi generații de tineri, care să contribuie la o societate mai incluzivă și mai echitabilă.

Yannick Van de Parre, numit în funcția de Country Manager în România la Speedwell 

0

Dezvoltatorul imobiliar SPEEDWELL Development anunță numirea lui Yannick Van de Parre (foto) în funcția de Country Manager în România. El va colabora îndeaproape cu Jan Demeyere și Didier Balcaen, cofondatorii SPEEDWELL, pentru a susține și optimiza managementul operațional al companiei în România. Totodată, va asigura eficiența activității în cadrul tuturor proiectelor și va coordona echipa locală pe măsură ce compania își continuă expansiunea în regiune.

Yannick Van de Parre, Country Manager SPEEDWELL România: „Sunt onorat să preiau acest rol și să contribui la dezvoltarea viziunii construite de Jan și Didier. Prin dedicarea lor, SPEEDWELL a devenit un reper al calității și inovației în industria imobiliară. Alături de echipa noastră talentată, vom continua să livrăm proiecte de referință, punând accent pe excelența operațională, sustenabilitate și crearea unor comunități vibrante, în care oamenii să poată prospera.”

SPEEDWELL subliniază că, de când s-a alăturat echipei, în 2021, în calitate de COO, „Yannick a jucat un rol esențial în eficientizarea procesului de planificare și execuție a proiectelor din portofoliul SPEEDWELL. Pe lângă asigurarea calității proiectelor livrate, Yannick a fost implicat activ în dezvoltarea strategiei ESG (Mediu, Social și Guvernanță) a SPEEDWELL. Leadership-ul său a determinat implementarea de practici de sustenabilitate, inovație digitală și tehnologii inteligente în toate proiectele, elemente esențiale care reflectă viziunea și abordarea SPEEDWELL în dezvoltarea peisajului urban.

Yannick supervizează acum operațiunile curente ale SPEEDWELL pe piața din România, iar co-fondatorii Jan Demeyere și Didier Balcaen se vor concentra îndeaproape pe strategia comercială a companiei. Eforturile lor se vor orienta către noi achiziții de terenuri, închirieri, vânzări și tranzacții de active finalizate atât în România, cât și în Polonia, sprijinind expansiunea continuă a SPEEDWELL prin consolidarea poziției pe piața regională”. 

Jan Demeyere, cofondator al SPEEDWELL: „Suntem mândri de fundația solidă pe care am construit-o la SPEEDWELL în ultimul deceniu. În timp ce Yannick gestionează partea executivă a afacerii în România, Didier și cu mine ne vom putea concentra pe extinderea portofoliului și pe dezvoltarea de noi parteneriate comerciale.”

Didier Balcaen, cofondator al SPEEDWELL: Această nouă structură ne permite să ne mișcăm rapid și să valorificăm oportunitățile strategice din întreaga regiune. Expertiza operațională a lui Yannick și talentul său de a inspira echipa sunt esențiale pentru a conduce SPEEDWELL către următoarea etapă de creștere.”

Realizări recente și proiecte aflate în derulare

SPEEDWELL precizează că, în 2024, „a înregistrat o serie de realizări semnificative. SpacePlus Chitila, prima sa dezvoltare logistică dedicată IMM-urilor, a fost închiriată integral, confirmând astfel atât calitatea proiectului, cât și atractivitatea sa pe piață. În paralel, după obținerea autorizației de construcție, compania a demarat dezvoltarea proiectului GLENWOOD ESTATE, un ansamblu exclusivist de vile premium situat în apropierea Bucureștiului. Totodată, dezvoltatorul a început construcția celei de-a treia și ultimei clădiri din cadrul TRIAMA Residence, consolidând astfel prezența puternică a companiei pe segmentul rezidențial.

Lucrările de construcție avansează și în cadrul proiectului rezidențial exclusivist de pe malul Lacului Grivița, THE MEADOWS, precum și la THE IVY, ansamblul rezidențial de referință din zona Băneasa. În Timișoara, compania continuă dezvoltarea proiectului de regenerare urbană cu utilizare mixtă PALTIM, în timp ce, în paralel, desfășoară pregătirile pentru reconversia fostei fabrici de textile 1 IUNIE S.A. într-o nouă comunitate urbană cu destinație mixtă.

De asemenea, în Brașov, SPEEDWELL se pregătește să lanseze construcția proiectului TINO, o dezvoltare cu utilizare mixtă concepută pentru a încuraja un stil de viață sustenabil, orientat spre comunitate.

Extinderea pe piața din Polonia

După succesul înregistrat pe piața din România, SPEEDWELL și-a extins la jumătatea anului 2024 activitatea pe piața din Polonia. Cu operațiuni active atât în Varșovia, cât și în Gdańsk, compania avansează cu o serie de proiecte care subliniază angajamentul său față de calitate, sustenabilitate și design urban orientat spre viitor. Printre acestea se numără MILESTONE Warsaw Mokotów, primul proiect de locuințe pentru studenți dezvoltat de SPEEDWELL, care va oferi 675 de paturi în 565 de camere, marcând debutul companiei pe segmentul locuințelor destinate studenților în Polonia. În plus, în parteneriat cu BPI Polska, SPEEDWELL pregătește lansarea unui proiect rezidențial premium, situat în inima orașului Gdańsk, care va cuprinde 550 de unități.

Planuri de viitor

În portofoliul SPEEDWELL se află și proiectul QUEENS District din nordul Bucureștiului, un proiect de referință cu destinație mixtă, care îmbină spații de birouri, comerciale, rezidențiale și medicale. QUEENS District va fi unul dintre primele proiecte de birouri cu emisii zero de carbon din România, programat pentru livrare în T2 2027.

Sub coordonarea lui Yannick, SPEEDWELL va continua să integreze și să promoveze principiile ESG, tehnologiile inteligente și inovația digitală ca parte a strategiei sale de dezvoltare a proiectelor sustenabile, pregătite pentru provocările viitorului. Concentrarea sa asupra eficienței operaționale și comunităților urbane reziliente se aliniază cu viziunea pe termen lung a companiei. 

În timp ce Yannick va coordona operațiunile curente, Jan și Didier vor rămâne în continuare ambasadorii brandului SPEEDWELL, concentrându-se pe identificarea de noi oportunități, consolidarea parteneriatelor strategice și menținerea poziției de lider a SPEEDWELL pe piețele din România și Polonia”.

CCIR consolidează relațiile economice cu mediul de business din Caraibe

0

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a găzduit, în data de 3 aprilie a.c. o întâlnire la nivel înalt între președintele CCIR, dl. Mihai Daraban, și prim-ministrul guvernului statului St. Vincent și Grenadine, Dr. Ralph Gonsalves, aflat în vizită oficială în România.

Prim-ministrul Dr. Ralph Gonsalves este unul dintre cei mai longevivi și mai influenți lideri politici din regiunea Caraibelor, postură din care s-a impus ca o figură emblematică pentru întreaga comunitate a Americii Latine și zona caraibiană. În anul 1973, Dr. Ralph Gonsalves s-a implicat în fondarea organizației economice zonale CARICOM (Comunitatea Caraibelor), desfășurând în paralel o activitate politică  intensă în cadrul Oranziației Națiunilor Unite (ONU), ca mediator al conflictului dintre Venezuela și Guyana.  

Președintele CCIR, dl Mihai Daraban, a subliniat faptul că „întâlnirea de astăzi deschide noi oportunități pentru mediul de afaceri românesc. St. Vincent și Grenadine reprezintă o poartă de acces strategică către piețele din Caraibe, o regiune cu un potențial semnificativ pentru antreprenorii români care desfășoară activități în turism, investiții în infrstructură, industria alimentară și procesarea produselor agricole, pescuit și acvacultură. În acest context, devine foarte importantă invitatia dlui prim- ministru adresată mediului de afaceri românesc de a stabil în viitor o bază operațională comercială în această țară, care să faciliteze accesul firmelor românești la întreaga piață caraibiană”.

La rândul său, Dr Ralph Gonsalves a evidențiat faptul că „peste 95% din produsele consumate local provin din import, ceea ce înseamnă că există un potențial considerabil pentru companiile românești de a pătrunde pe această piață. La nivel național, ne propunem să dezvoltăm infrastructura țării și, în același timp, să construim relații economice și diplomatice cu parteneri din întreaga lume, dar mai ales cu statele din Estul Europei care fac parte din Uniunea Europeană, precum România”.

Bursele Carierista x Skillab pentru (re)integrarea femeilor pe piața muncii

0

Se lansează parteneriatul dintre organizația non-profit Carierista și platforma de e-learning Skillab, menit să ofere femeilor din medii vulnerabile oportunitatea de a-și dezvolta skill-uri esențiale pentru (re)integrarea pe piața muncii. Astfel, până la 100 de beneficiare vor putea participa gratuit la cursurile Skillab în perioada mai 2025 mai 2026, prin intermediul burselor Carierista. Accesul la program se face simplu și transparent, prin completarea unui formular și participarea la un interviu online. În procesul de selecție vor fi luate în considerare situația socio-economică, motivația și contextul profesional al aplicantelor, pentru ca bursele să ajungă la femeile care au nevoie de ele și își doresc să fructifice această oportunitate de învățare. Cursurile Skillab durează între 2 și 4 luni și au loc online la final de zi, astfel că pot fi accesate de femei din întreaga țară, chiar și de cele care lucrează deja sau sunt în concediu de îngrijire a copilului. 

Femeile care sunt interesate de programul de burse Carierista X Skillab sunt invitate să completeze formularului online până pe 30 aprilie

Misiunea Carierista este aceea de a susține femeile aflate în situații vulnerabile prin (re)integrarea lor pe piața muncii, lucru care poate fi realizat sau accelerat prin învățare continuă:  microlearning, reskilling și upskilling. Skillab oferă acces rapid și direct la cursuri practice, livrate de specialiști, în domenii de interes și necesitate reală pentru beneficiarele Carierista (ex. marketing, analiză date, management, HR, financiar, HORECA, IT). Parteneriatul dintre cele două organizații răspunde la nevoia beneficiarelor de a se dezvolta pentru a face față cerințelor de pe piața muncii. Ele se află în contexte socio-economice care nu le permit să intre într-un proces de învățare, dar în același timp acesta le este necesar a-și îmbunătăți tocmai situația financiară. Rolul burselor Carierista x Skillab este să rupă acest cerc vicios. 

„Cred cu tărie că educația trebuie să fie accesibilă, relevantă și conectată la realitățile celor care au cel mai mult nevoie de ea. Parteneriatul cu Carierista este una dintre  inițiativele valoroase prin care putem contribui direct la schimbarea unor destine. Îmi doresc ca aceste burse să nu fie doar o oportunitate de învățare, ci și un pas real spre autonomie, încredere și un viitor mai bun pentru fiecare femeie care își dorește să reintre în ritmul pieței muncii”, a declarat Raluca Neagu, CEO Skillab.

„Bursele Carierista x Skillab sunt o inițiativă strategică prin care investim concret în femeile din medii vulnerabile, ajutându-le să dobândească acele competențe esențiale care le pot transforma viața profesională. Multe femei din aceste medii se confruntă cu acces limitat la educație și formare profesională, iar acest parteneriat vine să compenseze exact această lipsă de oportunități. Credem în puterea educației continue și ne dorim ca fiecare participantă să-și crească șansele de integrare pe piața muncii. În colaborare cu Skillab, oferim acces la cursuri adaptate nevoilor actuale și provocărilor reale ale acestor femei, contribuind astfel la crearea unei societăți mai echitabile și incluzive”, a declarat Steliana Moraru, Președinta Board-ului Carierista.

Burse de studii pentru programe de educație executivă

0

WU Executive Academy, parte a Universității de Economie și Afaceri din Viena (WU), cea mai mare universitate de afaceri din Europa, anunță lansarea programului anual de burse, în valoare totală de 200.000 de euro, destinate managerilor și antreprenorilor care doresc să avanseze în carieră. Bursele oferă oportunitatea de a accesa programe educaționale de top: Bucharest Executive MBA și Vienna Executive MBA cu Opțiuni de Specializare.

WU Executive Academy subliniază că „piața locală a programelor de educație executivă s-a dezvoltat considerabil în ultimii ani, pe fondul unui interes tot mai mare al managerilor și antreprenorilor pentru astfel de programe. Anual, aproximativ 150-200 de participanți se înscriu în programe de EMBA sau MBA, cu scopul de a-și dezvolta competențele de business și leadership. Comunitatea absolvenților de școli de business din România numără peste 7.000 de executivi și antreprenori, potrivit datelor din piață.

Bucharest Executive MBA este cel mai important program de educație executivă din Europa Centrală și de Est și singurul din România care beneficiază de tripla acreditare internațională – EQUIS, AMBA și AACSB, deținută de mai puțin de 1% dintre școlile de afaceri din întreaga lume. Programul de Executive MBA oferit de WU Executive Academy se clasează pe locul 14 în topul celor mai bune programe de EMBA la nivel european și pe locul 9 mondial la categoria „Experiența internațională a studenților”, conform clasamentului Financial Times 2024”.

Prof. Phillip C. Nell, director academic, Bucharest Executive MBA: „Prin acordarea burselor de studiu, ne reafirmăm angajamentul de a sprijini managerii talentați și ambițioși în accesarea unei educații executive de elită, esențială pentru succesul lor profesional. Programul nostru Executive MBA nu este doar o experiență academică, ci un catalizator pentru dezvoltarea competențelor critice necesare în leadershipul modern. Gândirea strategică, capacitatea de a gestiona schimbările și de a inova în contexte dinamice sunt elementele care diferențiază liderii de succes. Într-un mediu de afaceri marcat de provocări globale, flexibilitatea și adaptabilitatea devin atuuri indispensabile, iar misiunea noastră este să oferim cadrul perfect pentru ca acești lideri să își atingă potențialul maxim.”

Programul Bucharest Executive MBA va începe în luna noiembrie, cu precizarea că „se desfășoară pe parcursul a 16 luni, în regim part-time, oferind cursanților flexibilitatea de a îmbina activitatea profesională cu studiile. Conceput pentru liderii de mâine, programul include 14 module care acoperă atât noțiunile esențiale de management general și leadership, cât și domenii de actualitate precum transformarea digitală și AI, geopolitică, inovație și antreprenoriat. 

Participanții vor avea oportunitatea de a învăța de la profesori de renume internațional ai WU Executive Academy și ai unor universități de afaceri prestigioase din întreaga lume, precum IE și IESE (Spania), Frankfurt School of Finance & Management (Germania) și University of South Carolina (SUA). 

Unul dintre punctele forte ale programului este componenta sa internațională: trei module desfășurate în Austria și SUA, care oferă cursanților șansa de a interacționa cu manageri din companii aflate în plină expansiune sau în faze de transformare globală. Cu o structură orientată în proporție de peste 80% pe practică, programul pune accent pe studii de caz relevante la nivel internațional și pe metode de predare interactive, care stimulează schimbul de idei între studenți și alumni.

Studenții programului formează un grup dinamic și divers, aceștia venind din industrii variate. Cele mai puternic reprezentate sectoare sunt financiar-bancar și asigurări, IT și industria energetică, urmate de profesioniști din domeniile servicii, comerț, farmaceutică, turism, publicitate, media & PR, agricultură și ONG-uri. Cu o vârstă medie de 38 de ani, participanții aduc în program o experiență solidă, având în medie 16 ani de activitate profesională și 9 ani în roluri de leadership. În cadrul claselor, aproximativ 40% dintre participanți sunt femei”. 

WU Executive Academy reamintește că „oferă un portofoliu educațional extins, incluzând programe de MBA, Executive MBA, Executive MBA cu opțiuni de specializare și Master of Laws, alături de cursuri specializate de business, adaptate cerințelor pieței globale. Pe lângă experiența educațională de top, absolvenții săi beneficiază de oportunități continue de dezvoltare profesională, având acces la o rețea internațională de lideri prin intermediul WU Executive Club și WU EA Female Leaders Network”.

WU Executive Academy este caracterizată ca „parte a Universității de Economie și Afaceri din Viena (WU), cea mai mare universitate de business din Europa și a doua cea mai bună universitate din țările vorbitoare de limbă germană. WU se bucură de mai bine de 100 de ani de o reputație excepțională în calitate de furnizor de educație în domeniul managerial. Portofoliul educațional al WU Executive Academy include de la programe de MBA, EMBA, Executive MBA cu opțiuni de specializare, Master of Laws, la certificări universitare, programe corporate, dar și diverse seminarii, fiind unul dintre principalii furnizori de educație executivă din Europa Centrală și de Est”.   

Cushman & Wakefield Echinox: Expansiunea comerțului online impulsionează piața logistică și industrială din România

0

România se află într-un proces accelerat de transformare a pieței de e-commerce, generând o cerere tot mai mare pentru spații logistice și industriale. Conform raportului „Quo Vadis E-commerce” realizat de Cushman & Wakefield, comerțul online continuă să fie un motor de creștere pentru sectorul industrial și logistic, generând oportunități semnificative pentru dezvoltatori și investitori.

România se conturează deja ca fiind un nod logistic de referință în Europa Centrală și de Est datorită poziției sale strategice și costurilor competitive. Zonele cheie pentru expansiunea sectorului logistic includ București – Ilfov, Timișoara, Cluj – Napoca și Brașov, orașe cu infrastructură dezvoltată și acces facil la principalele coridoare de transport.

Cei mai mari ocupanți din comerțul on-line operează spații industriale și logistice de aproximativ 1 milion de metri pătrați, reprezentând atât proiecte închiriate, cât și parcuri aflate în proprietate, reprezentând 10% din stocul de astfel de spații la nivel național. 

De asemenea, companiile de e-commerce se află în top 5 ai celor mai mari ocupanți de spații logistice din România. 

Creșterea pieței de e-commerce influențează și costurile asociate cu logistica și construcția. Astfel, costurile cu forța de muncă în sectorul logistic sunt relativ competitive comparativ cu alte țări europene, ceea ce reprezintă un avantaj pentru investitori. În ceea ce privește chiria spațiilor logistice, prețurile depășesc 4,5 euro/ metru pătrat/ lună, în funcție de locație și de facilitățile oferite. 

Damian Kolata, Head of Industrial & Logistics & Head of E-Commerce CEE Cushman & Wakefield:Viitorul comerțului online în România este extrem de promițător. Pe măsură ce țara continuă să se integreze în piața digitală a Uniunii Europene, sectorul e-commerce oferă numeroase oportunități pentru afacerile dispuse să inoveze și să se adapteze la peisajul în aflat în continuă schimbare. Companiile din domeniile logisticii, tehnologiei și retailului vor beneficia de extinderea pieței digitale, cu condiția să abordeze proactiv provocările existente și să câștige din ce în ce mai multă încredere din partea consumatorilor. Cred cu tărie că aceasta va genera oportunități semnificative pentru piața imobiliară din România”.

Piața de e-commerce din România a atins o valoare de 7,7 miliarde euro în 2024 și se estimează că, până în 2029, rata medie de creștere anuală va fi de 7,5%. 

Ștefan Surcel, Head of Industrial Agency Cushman & Wakefield Echinox:România devine un hub strategic pentru distribuția regională, iar investitorii sunt tot mai interesați de această piață în plină expansiune. România se numără printre țările europene cu cea mai rapidă creștere a comerțului online, fenomen care determină o nevoie acută de infrastructură logistică modernă. Retailerii și operatorii de e-commerce își extind rețelele de distribuție pentru a răspunde cererii consumatorilor și pentru a îmbunătăți timpii de livrare.”

Pandemia a accelerat tranziția către comerțul online, multe afaceri mutându-și activitățile în mediul digital. În 2024, numărul cumpărătorilor online a crescut semnificativ, ajungând la 10,2 milioane de persoane, ceea ce reprezintă 55% din utilizatorii de internet din România.

Se estimează că piața de e-commerce din România va genera 47,8 miliarde de euro între 2025 și 2029. Categoriile cu cea mai rapidă creștere includ cele de produse alimentare și de uz casnic, înfrumusețare, auto & moto și hobby-uri. 

Platformele de marketplace online, precum eMag, joacă un rol major în creșterea vânzărilor online, atrăgând tot mai mulți comercianți. Dezvoltarea acestui segment de piață, mai ales pe fondul expansiunii rapide a operatorilor din China, va avea impact asupra pieței europene de retail, atât cea online, cât și cea din magazinele fizice. În același timp, aceste companii generează cereri semnificative pe piața de logistică, volumele de produse pe care le rulează necesitând spații de zeci de mii de metri pătrați.

O oportunitate semnificativă de creștere a pieței digitale o reprezintă, numărul redus de companii din România care vând online, ponderea acestora fiind aproape la jumătate din media UE, deși rata de penetrare a internetului este de aproape 94% și mai mult de jumătate dintre români cumpără online.

Creșterea comerțului transfrontalier, mai ales în contextul aderării la spațiul Schengen, va stimula cererea pentru locații logistice aproape de graniță, în special în vestul și sudul României, în orașe precum Arad, Timișoara, Giurgiu sau zone metropolitană extinsă a Bucureștiului. 

Un alt trend pe care ce poate fi observat pe piața locală, urmând evoluțiile din piețele europene și care ar putea avea influență asupra pieței de logistice, îl reprezintă vânzarea de produse second-hand, produse ce câștigă teren și în România. Datele disponibile arată că mai mult de jumătate dintre români cumpără îmbrăcăminte second-hand, nu doar pentru pentru a economisi bani, ci și datorită conștientizării crescânde a impactului asupra mediului.

MedLife lansează primul asistent AI care oferă ghidaj medical personalizat, direct în aplicație

0

 MedLife, liderul pieței de servicii medicale private din România, anunță lansarea primului asistent bazat pe Inteligență Artificială, care analizează istoricul medical al pacienților, incluzând analizele și rezultatele clinice, pentru a oferi un rezumat detaliat al stării de sănătate. Ulterior, pe baza acestui rezumat, sistemul va recomanda specialitatea medicală la care pacientul ar trebui să se programeze pentru o viitoare consultație, dacă este cazul.

Asistentul AI interpretează analizele, inclusiv în context clinic și recomandă specialitatea adecvată

Noua funcționalitate disponibilă în aplicația MedLife utilizează algoritmi avansați de Inteligență Artificială pentru a analiza documentele medicale ale pacienților, inclusiv istoricul clinic din ultimii doi ani, respectiv buletinele de analize din ultimele șase luni. Asistentul AI nu are rolul de a pune diagnostic sau de a oferi tratamente medicale, ci se limitează la a furniza un rezumat al stării de sănătate a pacientului, luând în considerare datele relevante din istoricul său medical. Pe baza acestei analize, sistemul recomandă apoi specialitatea care ar trebui consultată pentru a continua evaluarea stării de sănătate.

„MedLife a fost dintotdeauna un pionier în utilizarea inovației și tehnologiilor avansate, cele mai recente exemple în acest sens fiind utilizarea dronelor în transportul probelor biologice sau deschiderea Spitalului Medici’s, primul spital digitalizat din vestul României. Acum, inovăm din nou, oferind pacienților un tool revoluționar de Inteligență Artificială care interpretează analizele medicale și oferă un rezumat inclusiv în context clinic. Acest asistent AI nu doar că ajută pacientul să înțeleagă evoluția stării sale de sănătate, dar îl ghidează și către specialitatea adecvată necesară pentru consultație, dacă este cazul. Este un instrument inovativ, care sprijină utilizatorii, fără a compromite niciun moment confidențialitatea datelor personale”, a declarat Mihai Marcu, CEO și Președinte al Grupului MedLife.

AI-ul respectă confidențialitatea și anonimizarea completă a datelor pacienților

Unul dintre cele mai importante aspecte ale acestei soluții este protejarea datelor pacienților. Asistentul AI analizează doar datele medicale anonimizate în prealabil, respectând principiile de protecție a datelor cu caracter personal. Nu sunt utilizate informații precum numele, CNP-ul sau datele de contact ale pacientului, ci doar sexul și vârsta. Fiecare utilizator are întotdeauna controlul asupra utilizării acestui asistent și își dă acordul explicit înainte ca istoricul său medical să fie procesat.

Securitatea datelor pacienților este prioritatea noastră absolută, iar acest principiu a ghidat fiecare pas în derularea acestui proiect. Implementarea unui sistem de anonimizare completă a informațiilor medicale se traduce prin recomandări precise și utile, fără a compromite datele sensibile ale utilizatorilor. Acest tool nu pune diagnostice și nu înlocuiește consultațiile medicale, ci sprijină pacienții în a vedea un rezumat al stării lor de sănătate și, de ce nu, în alegerea specialității potrivite pentru o consultație viitoare, dacă este cazul”, a adăugat Mihai Marcu, CEO și Președinte al Grupului MedLife.

AI-ul MedLife evoluează constant pentru recomandări din ce în ce mai precise

Noul asistent AI reprezintă un pas important în îmbunătățirea experienței pacienților, sprijinindu-i în procesul lor de decizie. Informațiile generate de această nouă funcționalitate sunt de natură generală și nu reprezintă un substitut pentru consultațiile sau recomandările unui profesionist medical autorizat. De asemenea, aceste informații nu au scopul de a diagnostica, preveni sau trata afecțiuni medicale. Pacienții sunt îndrumați să consulte întotdeauna un medic specialist pentru evaluarea adecvată și tratamentul corect al afecțiunilor lor.

Asistentul AI poate fi accesat prin aplicația MedLife, disponibilă pe platformele iOS și Android, cu condiția descărcării ultimei actualizări și urmând fluxul HOME – Rezultate Analize – Alegerea unui buletin de analize – Interpretare analize (Folosește un model AI pentru interpretarea analizelor tale). Această funcționalitate va continua să învețe și să se îmbunătățească prin procesul de reinforcement learning, utilizând datele oferite de medici, pentru a oferi recomandări din ce în ce mai precise și personalizate pacienților.

eCommerce în CEE: Tranzacțiile transfrontaliere au crescut cu 15% în 2024, la 24 de miliarde de euro 

0

    Tranzacțiile de comerț electronic transfrontalier din Europa Centrală și de Est (CEE) au crescut cu 15% în 2024, atingând 24 de miliarde de euro, potrivit CEE Ecommerce Survey realizat de Mediaposte Hit Mail, în parteneriat cu Bulgarian eCommerce Association.

    În timp ce comerțul electronic intern rămâne puternic, vânzările transfrontaliere sunt în creștere. Conform aceluiași studiu, peste 70% dintre consumatorii europeni au efectuat achiziții de la magazine online internaționale. În regiunea CEE, această creștere este susținută de îmbunătățirea logisticii de transport, soluțiile de plată digitale și o cerere tot mai mare pentru produse străine.

    „Una dintre cele mai importante decizii pentru comercianții online, astăzi, este alegerea între a vinde prin intermediul marketplace-urilor sau a se concentra propriile platforme. Conform studiului citat, 48% dintre comercianți fie deja vând pe marketplace-uri, fie plănuiesc să o facă în curând”, declară Nikola Ilchev, fondator Balkan eCommerce Summit.  

    eMAG, cu prezență în România, Bulgaria și Ungaria, conduce în peisajul marketplace-urilor regionale, 50% dintre comercianții chestionați fiind deja activi pe platformă. Skroutz (Grecia) și Amazon urmează îndeaproape, oferind vânzătorilor din CEE acces la baze vaste de clienți.

    Anul trecut a adus o creștere semnificativă a vânzărilor online pe piețele din CEE, comerțul mobil, strategiile omnichannel și expansiunea transfrontalieră având un rol esențial. Consumatorii insistă pe livrări mai rapide, experiențe localizate și opțiuni de plată stabile, lucru ce ajută comercianții să inoveze și să investească în logistică mai inteligentă și personalizare. În plus, ascensiunea marketingului bazat pe inteligență artificială și a automatizării remodelează modul în care brandurile interacționează cu publicul, făcând esențială pentru companii nevoia de a ține pasul cu tendințele transformării digitale.

    EY Future Consumer Index: Brandurile resimt presiunea de a recâștiga fidelitatea clienților, aflată în scădere

    0

    Potrivit datelor EY, consumatorii își reevaluează alegerile, forțând brandurile să-și demonstreze valoarea, în condițiile în care aceștia analizează atent prețul, valoarea și dimensiunea ambalajului, reconsiderând totodată rolul pe care brandurile îl joacă în viața lor. Conform celui mai recent studiu EY Future Consumer Index (FCI), 88% dintre respondenți consideră că mesajele de brand nu sunt pe aceeași lungime de undă cu nevoile și valorile lor, iar puțin peste o treime (36%) nu mai țin cont de marcă atunci când iau decizii de achiziție. 

    Această schimbare de comportament subliniază necesitatea ca brandurile să demonstreze valoarea reală pe care o oferă, adaptându-se la așteptările crescute de preț, valoare și relevanță. Într-un climat economic provocator, jucătorii din retail care mizează pe produsele de marcă proprie câștigă teren, iar consumatorii devin mai predispuși să prioritizeze economiile în detrimentul loialității față de branduri. Este esențial ca brandurile să se reinventeze și să răspundă acestor schimbări fundamentale pentru a rămâne relevante în viața consumatorilor”, spune Georgiana Iancu(foto), Partener, coordonator al practicii de Impozite indirecte și liderul sectorului de Retail şi Produse de Consum, EY România.

    Într-o perioadă caracterizată prin inflație ridicată persistentă, incertitudini legate de tarifele comerciale și un mediu macroeconomic dificil, consumatorii sunt îngrijorați, peste jumătate dintre respondenți (55%) fiind foarte preocupați de creșterea costului vieții. În contextul în care sensibilitatea la preț este principalul factor avut în vedere în decizia de achiziție pentru 81% dintre respondenții consumatori la nivel global, studiul a relevat așteptări sporite din partea acestora în ceea ce privește valoarea, încrederea și relevanța. Aproape jumătate (47%) dintre respondenții la nivel global sunt foarte îngrijorați cu privire la economia țării lor, în special milenialii (50%) și membrii Generației Z (43%). 

    Potrivit FCI, care a sondat peste 20.000 de consumatori din 26 de țări, presiunile economice îi forțează pe consumatori să opteze pentru alternative mai ieftine, peste jumătate (55%) dintre respondenții la nivel global indicând „creșterea costului vieții” drept o preocupare majoră. Acest fenomen este resimțit cel mai acut în SUA (61%), Franța (60%) și Regatul Unit (58%), în timp ce doar 16% dintre respondenții chinezi au menționat aceeași preocupare. 

    Studiul a arătat că mai bine de trei sferturi dintre respondenți (77%) își modifică în mod activ comportamentul de achiziție ca răspuns la majorările de preț. Confruntați cu scumpirile la diferite categorii de produse, 41% dintre respondenții la nivel global aleg produse pentru casă și de curățenie mai ieftine, iar 17% renunță complet la achiziționarea băuturilor alcoolice. Aproximativ două cincimi dintre consumatori (41%) cumpără mai puține gustări și dulciuri. 

    Mărcile proprii ating un punct critic

    Studiul a relevat că gradul tot mai mare de adoptare a produselor sub marcă proprie remodelează percepția consumatorilor, făcând ca mărcile comercianților să devină alternativa preferată la mărcile tradiționale, 67% dintre respondenți declarând că produsele marcă proprie le satisfac nevoile la fel de bine precum cele ale mărcilor consacrate. 30% dintre respondenți au afirmat că nu mai țin cont deloc de marcă atunci când iau decizii de achiziție. Chiar și atunci când mărcile apelează la inovație și „îmbunătățiri de brand”, cum ar fi schimbarea ingredientelor sau a formulei pentru a crea valoare adăugată, 42% dintre respondenți consideră că acestea sunt doar exerciții de reducere a costurilor și nu inovație autentică. Aproape nouă din zece dintre respondenți (88%) au indicat că mesajele brandurilor nu corespund nevoilor și valorilor lor, iar 54% dintre respondenți cumpără produse de marcă doar atunci când sunt la promoție, consumatorii acordând prioritate reducerilor în detrimentul fidelității față de brand. 

    Retailerii par să valorifice această tranziție către produsele marcă proprie, 64% dintre respondenți declarând că observă mai multe astfel de produse pe rafturi, iar 59% afirmând că au observat mai multe produse marcă proprie plasate la nivelul ochilor. Mai mult de o treime dintre respondenți (36%) au declarat că vor continua să cumpere mărci proprii și nu intenționează să revină la mărcile tradiționale. 

    Brandurile sunt forțate să-și demonstreze valoarea 

    Respondenții din Generația Z sunt cei mai înclinați să schimbe mărcile (64%), în timp ce milenialii sunt cei mai loiali (25%). 

    Brandurile au motive de optimism, deoarece 65% dintre respondenții la nivel global afirmă că încă le apreciază. În special, 48% dintre respondenți sunt dispuși să revină la un produs de marcă premium dacă acesta oferă un gust, o calitate sau o performanță superioară, iar 36% ar alege din nou o marcă pentru un raport calitate-preț mai bun. O treime (33%) sunt, de asemenea, dispuși să plătească un preț premium pentru îmbunătățiri care sporesc performanța produsului. Categoriile de produse percepute ca fiind cele mai inovatoare, adică produsele cosmetice (43%), produsele de îngrijire personală (39%) și produsele pentru casă și de curățenie (39%), culeg roadele investițiilor în cercetare și dezvoltare. 

    Studiul a mai relevat că inteligența artificială mai are un drum lung de parcurs până să fie considerată un instrument esențial de cumpărături, deoarece 58% dintre respondenți încă nu au luat decizii de achiziție pe baza recomandărilor acesteia. În contextul în care 50% dintre sugestiile generate de inteligența artificială favorizează mărcile premium, vizibilitatea este esențială pentru companiile producătoare de bunuri de larg consum. 

    Cât privește consumatorii români, 56% dintre aceștia au indicat că au încredere moderată în publicitatea și promoțiile adaptate generate pe baza de AI, în timp ce 44% dintre respondenți au indicat de asemenea încredere moderată în reîncărcarea automată a coșurilor de cumpărături pe baza achizițiilor anterioare”, adaugă Georgiana Iancu.

    Despăgubirile plătite de asigurători în baza polițelor RCA au crescut cu 38%

    0

    Despăgubirile plătite anul trecut de companiile de asigurări, în baza polițelor RCA, au crescut cu 38%, până la peste 4,7 miliarde lei. Acestei valori i se adaugă și despăgubirile plătite de FGA – Fondul de Garantare a Asiguraților (în creștere cu circa 48%), precum și rezervele constituite de asigurători conform legislației. Astfel, în final, valoarea totală pentru asigurările RCA atinge nivelul de circa 7,9 miliarde lei.

    Practic, în medie, din fiecare 10 lei încasați din primele RCA, aproape 8 lei se duc doar pentru acoperirea daunelor rezultate din accidentele rutiere și a rezervelor aferente. Pe lângă toate acestea, companiile de asigurări mai trebuie să acopere taxe și contribuții (inclusiv către FGA) – cerințe legale necesare desfășurării activității, cheltuieli cu distribuția polițelor, de administrare și nu numai.

    Îngrijorătoare este și evoluția frecvenței accidentelor rutiere. Astfel, în aceeași perioadă a anului trecut, numărul dosarelor de daună RCA a crescut cu 30%, depășind cifra de 426.190. Acest fapt reflectă, încă o dată, frecvența ridicată a producerii accidentelor în România.

    În acest context, industria de asigurări subliniază importanța intensificării acțiunilor de educație și prevenție rutieră și salută adoptarea de către Camera Deputaților a proiectului de lege care instituie Săptămâna Națională a Siguranței Rutiere. Conform legii adoptate, în fiecare an, a treia săptămână din luna mai va fi dedicată organizării Săptămânii Naționale a Siguranței Rutiere. Scopul: creșterea gradului de conștientizare și responsabilizare a tuturor participanților la trafic, de la șoferi și pietoni, la autorități și societate civilă.

    O altă măsură importantă este ajustarea corespunzătoare a Legii 132/2017 privind RCA, în beneficiul persoanelor păgubite și al deținătorilor de mașini care să asigure un plus de stabilitate pieței de asigurări – mai ales că prețul poliței RCA este influențat semnificativ de costul cu despăgubirile plătite.