83% dintre angajați primesc beneficii extrasalariale în compania pentru care lucrează

0

83% dintre angajații participanți la cel mai recent sondaj eJobs au declarat că primesc beneficii extrasalariale în compania pentru care lucrează. Tichetele de masă continuă să fie beneficiul care se regăsește în cea mai mare parte a pachetelor gândite de angajatori, în condițiile în care 81,6% dintre respondenți au bifat această variantă de răspuns. 71,4% dintre ei au răspuns că au prime de sărbători, 63,3% au completat lista cu abonamentul medical, iar 51% au parte de zile libere suplimentare și de remote work. Alte beneficii menționate de angajați sunt decontarea transportului, petreceri cu echipa, vouchere / tichete cadou, abonament la sală, masaj la birou, masa de prânz asigurată sau tichete de vacanță.

Raluca Dumitra, Head of Marketing eJobs Romania

„Vedem, în fiecare an, câteva constante în această listă, cum ar fi tichetele de masă, abonamentul medical sau primele de sărbători. Și, pe lângă acestea, de 5 ani încoace, a apărut și posibilitatea de a lucra de acasă, care s-a transformat dintr-o normalitate a pieței muncii într-un beneficiu pe care doar aproximativ jumătate dintre angajatori îl mai oferă, dar care rămâne foarte apreciat de către angajați”, spune Raluca Dumitra, Head of Marketing în cadrul eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România.

Dintre acestea, cele mai apreciate beneficii sunt tichetele de masă, abonamentul medical, zilele libere suplimentare și posibilitatea de a lucra de acasă. Tichetele de vacanță, decontarea transportului, tichetele cadou sau abonamentul la sală se numără, de asemenea, printre beneficiile pe care angajații din România le apreciază. „Sigur că angajații includ aici și beneficiile strict financiare, cum ar fi bonusurile sau primele în bani, fie că este vorba de bonusuri de performanță, de vacanță, de final de an sau de sărbători. Dacă însă, celelalte sunt apreciate, dar nu toate au rată de utilizare de 100%, în cazul celor în bani, rata de utilizare ajunge la 100% și sunt asociate, din perspectiva angajaților, cu salariul”, explică Raluca Dumitra.

În ceea ce-i privește pe angajatori, 69,4% dintre aceștia spun că, în 2025, oferă la fel de multe beneficii ca anul trecut, 22,4% mai multe beneficii, iar 8,2% mai puține. În cazul celor care au crescut valoarea pachetului de beneficii, cei mai mulți, respectiv 36% spun că majorarea a fost de maximum 5%, iar 27% au avut o creștere cuprinsă între 5% și 10%, în timp ce 18% au menționat creșteri între 10% și 20%. 

În prezent, valoarea pachetului de beneficii lunare oferite angajaților este cuprinsă între 601 și 1.000 de lei în cazul a 36% dintre angajatori, între 201 și 600 de lei, în cazul a 32%, între 801 și 1.000 de lei pentru 22%, în timp ce 18% oferă beneficii a căror valoare depășește 1.000 de lei pe lună. Angajații, în schimb, cred că o valoare medie acceptabilă a beneficiilor cumulate pe care le primesc ar trebui să depășească pragul de 1.000 de lei (răspuns punctat de 50% dintre respondenți). 40% indică o valoare cuprinsă între 500 și 1.000 de lei.

„Chiar dacă ne aflăm abia la începutul celui de-al doilea trimestru al anului și lucrurile mai pot suferi schimbări din punctul de vedere al bugetului pentru beneficii, sunt și angajatori care știu încă de pe acum ce schimbări vor apărea în 2026. Astfel, 12% preconizează suplimentări în pachetul de beneficii, 10% se așteaptă la tăieri, în timp ce 22% vor face anumite schimbări, păstrând bugetul de anul acesta, în sensul în care vor renunța la beneficiile pe care angajații nu le folosesc și vor introduce unele noi, pe care și le doresc”, adaugă Raluca Dumitra.

Întrebați care ar fi beneficiile care ar ajuta compania să se diferențieze în piață ca un angajator dezirabil în această perioadă, angajatorii au inclus într-un top 3 al 13-lea salariu pentru toți angajații, extinderea pachetului de beneficii către membrii familiei și săptămâna de lucru de 4 zile, cu scurtarea programului la 32 de ore pe săptămână. 

Felul în care arată pachetul de beneficii extrasalariale este foarte important pentru 65% dintre angajați, ba chiar, mai mult, 41% declară că un pachet consistent ar putea chiar să îi convingă să accepte o nouă ofertă de angajare și să plece de la actualul loc de muncă. Cu toate acestea, 46% dintre angajați spun că rar se întâmplă să ceară managerului beneficii adaptate nevoilor pe care le au, iar 37% nu au făcut acest lucru niciodată. Principalele motive pentru care nu fac acest lucru sunt legate de faptul că nu aveau încredere că opinia le va fi ascultată sau că nu știau că pot face o solicitare în acest sens. Totodată, dintre cei care au cerut managerului mai multe beneficii, doar 28% le-au și primit.

Sondajul a fost realizat în luna martie pe un eșantion de 1.162 de angajați și 122 de angajatori.

Alice Nichita, Coca-Cola HBC: Vom replica proiectele de succes din „Boardul de Sustenabilitate”

0

Deși este lansat de puțină vreme la Ploiești de către Coca-Cola HBC România, prin platforma #DupăNoi, alături de Federația Fundațiile Comunitare din România, Boardul de Sustenabilitate trezește un interes tot mai mare la nivelul comunităților locale, nu doar din Prahova, ci și la nivel național, unde programul urmează să fie extins în următorii ani.

Inițiatorii acestuia își propun mai întâi de toate să afle care sunt nevoile reale ale societății, după care sunt stabilite direcțiile de acțiune. Mai multe, însă, despre ceea ce înseamnă Boardul de Sustenabilitate, obiectivele, dar și despre  actorii implicați în derularea lui aflăm din interviul acordat FoodBiz de către Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director, Coca-Cola HBC România.

„Prin Boardul de Sustenabilitate noi ne-am dorit să strângem masa critică a actorilor laolaltă, să putem să avem acest dialog încă de la început pentru identificarea nevoilor comunităților, pentru a avea toate resursele necesare din start, mă refer la resursele financiare, dar și la expertiză, la oamenii dedicați, know-how-ul companiilor care pot contribui, la voluntari, de ce nu, din toate zonele și abia după aceea să identificăm principalele direcții de acțiune care să răspundă nevoilor tuturor”, a declarat pentru FoodBiz Alice Nichita.

Boardul de Sustenabilitate are ca punct de plecare Ploieștiul, care alături de Timișoara și Poiana Negrii, localitate situată la 15 km distanță de Vatra Dornei, se află pe harta fabricilor Coca-Cola HBC în România și reprezintă primele arii în care acțiunile Programului Național vor fi desfășurate etapizat, în următorii 6 ani.  Dacă proiectele de aici vor fi de succes, ele vor replicate și în alte zone din țară, spune managerul.

„Cu siguranță vrem să învățăm din Ploiești, dar dacă vom găsi proiecte de succes care pot fi replicate și în alte comunități din țară, o vom face. Acesta este unul din obiectivele pe care le avem: să replicăm modele de succes în mai multe comunități. Acolo unde ne vom extinde cu Boardul de Sustenabilitate, vom începe în primul rând cu o scanare, mapare a nevoilor comunității și ne vom adapta acelor nevoi. Ne dorim să ajungem cu siguranță, cel puțin în Timișoara și în Vatra Dornei. Acestea sunt zonele din comunitățile din jurul fabricilor Coca-Cola HBC pe care vrem să le dezvoltăm împreună cu partenerii. Ne dorim și ne place să ne implicăm în comunitățile din care facem parte, dar nu ne limităm doar la aceasta. Boardul își dorește să fie o platformă colaborativă, vrem să atragem și noi parteneri”, mărturisește Alice Nichita.

Cu o investiție inițială de 200.000 de euro din partea Coca-Cola HBC România pentru primii doi ani de activitate, programul are ambiția de a-și dubla resursele prin colaborări strategice cu alți parteneri, contribuind astfel la extinderea impactului.

Primul partener strategic care s-a alăturat este Penny România, și oportunitatea de parteneriere rămâne deschisăși altor companii, fie că sunt locale sau acționează la nivel național.

Fundația Comunitară Prahova este partenerul implementator și va centraliza solicitările de intrare în parteneriat, care pot veni de la companii, ONG-uri sau grupuri de interes ce pot sugera proiecte importante pentru comunitate:

De ce este diferit conceptul?

Alice Nichita explică și de ce este deosebit conceptul Boardului de Sustenabilitate.

„Am pus întâi laolaltă partenerii și am creat o structură de management al unor proiecte cu impact pentru comunitate. Primul capitol al Boardului de Sustenabilitate va fi în Ploiești pentru următorii doi ani. Programul este o platformă națională, dar ca să aibă impact și să fie relevant pentru comunități, vrem să avem aceste capitole locale și să ne concentrăm direct pe nevoile cetățenilor din acele județe”, declară Alice Nichita.

Partenerii fondatori sunt Coca-Cola HBC, împreună cu Federația Fundațiile Comunitare din România, iar partenerul local este Fundația Comunitară Prahova.

„Foarte important pentru noi a fost să avem alături încă de la debut partenerii instituționali, autoritățile locale, dar și reprezentanții autorităților centrale. Misiunea Boardului este de a alinia aceste obiective de sustenabilitate încă de la începutul intervențiilor, astfel încât să știm exact care sunt nevoile cetățenilor, nevoile de acțiune și programul să răspundă tuturor părților interesate”, afirmă managerul.

Nevoile ploieștenilor

Boardul de Sustenabilitate și-a lansat primul capitol la Ploiești pornind de la nevoile comunității locale. În decembrie 2024, Fundația Comunitară Prahova și Universitatea de Petrol și Gaze din Ploiești au desfășurat o cercetare pentru a afla care sunt „nevoile și subiectele cele mai de interes pentru cetățenii din Ploiești”.

„Ne dorim ca inițiativele Boardului de Sustenabilitate să fie cât mai țintite pe nevoi curente și actuale, astfel încât ele să producă un impact semnificativ în viața de zi cu zi a cetățenilor. În urma cercetării au rezultat trei zone de interes pentru locuitorii Ploieștiului: calitatea aerului, zona de management a deșeurilor și gestionarea lor, dar și lipsa spațiilor verzi. Ne dorim ca planurile și ideile de acțiune ale Boardului să vină în sprijinirea celor trei teme de acțiune”, mărturisește reprezentantul Coca-Cola HBC.

Boardul de Sustenabilitate susține trei tipuri de proiecte: proiecte noi – dezvoltate în baza mapării nevoilor comunităților locale, proiecte deja existente, dar care mai au nevoie de finanțare pentru a putea fi scalate și de impact, și grant giving,  tipul de proiect care aduce fonduri pentru cei care au idei și soluții sustenabile pentru comunitate – poate formatul cel mai ușor de implementat.

Odată cu lansarea Boardului de Sustenabilitate s-a dat drumul unui prim microgrant de 20.000 de euro, care se numește „Sustenabil în cartier” și este accesibil oricui, de la o asociație de proprietari, la un grup de oameni care își dorește să-și înfrumusețeze spațiul din fața blocului sau zona de colectare a deșeurilor dintre blocuri, până la școli sau orice altă entitate, inclusiv ONG-uri.

„Aceste microgranturi sunt pentru acțiuni punctuale, locale. Restul inițiativelor Boardului vor susține și proiecte mai ambițioase cu finanțare mai mare și cu obiective clar definite”, mai arată Alice 

Articol preluat de pe FoodBiz.ro

ABSL: Eliminarea facilităților fiscale și lipsa unei strategii naționale de educație și formare profesională pot afecta atractivitatea României pe termen lung

0

Cel mai recent raport ABSL România, realizat în colaborare cu Deloitte România, evidențiază avantajele actuale ale industriei serviciilor pentru afaceri și motivele pentru care dezvoltarea sa ar trebui să fie o prioritate națională.

În ultimul deceniu, sectorul serviciilor pentru afaceri a fost unul dintre pilonii economiei României. În 2023, contribuția acestui sector la PIB a fost cea mai mare din regiune, adică 10,5% dacã includem si serviciile IT, înregistrând constant cea mai mare pondere din regiune în ultimii 10 ani. De asemenea, rata de creștere a sectorului serviciilor pentru afaceri din România a depășit constant ritmul de creștere a economiei în ansamblu. Acest aspect subliniază importanța majoră a sectorului în economia României.

„Pe termen lung, sectorul serviciilor pentru afaceri a înregistrat o creștere mai mare a numărului de angajați comparativ cu dinamica economiei în ansamblu. În ultimii 10 ani, industria a avut un ritm mediu de creștere de 14% pe an, cel mai mare din regiune. Aceste realizări au consolidat semnificativ economia națională, au creat locuri de muncă bine plătite și au contribuit la creșterea nivelului de trai. Există însă o corelație între ritmul susținut de creștere și facilitățile fiscale de care sectorul a beneficiat până la finalul anului 2023. După această dată, România a rămas singura țară din regiune fără măsuri guvernamentale specifice care să stimuleze acest sector, iar efectele negative sunt deja vizibile în scăderea numărului de angajați din IT şi a potențialilor investitori”, arată Cătălin Iorgulescu, Vicepreședinte ABSL.

Conform raportului efectuat de ABSL în colaborare cu Deloitte România, industria are încă potențial de creștere, chiar dacă aceasta va înregistra un ritm mai lent din cauza maturității pieței și a unei competitivități ridicate la nivel global si regional.

ABSL a identificat o serie de factori care pot susține un ritm ascendent în viitorul apropiat. În prezent, angajații din industria locală de servicii pentru afaceri reprezintă 2,5% din totalul populației active, comparativ cu Cehia și Bulgaria, unde această pondere ajunge la 3,5%. De asemenea, România are un număr mare de studenți, ocupând a doua poziție în regiunea Europei Centrale și de Est după Polonia la acest capitol, și 24 de orașe cu peste 100.000 de locuitori, atractive pentru companiile din domeniu.

Un alt avantaj competitiv este reprezentat de cel mai mare procent de vorbitori de franceză, spaniolă și italiană din regiune.

Salariile angajaților români din sectorul serviciilor pentru afaceri rămân competitive. România se clasează pe locurile 3-4 din punctul de vedere al costului total al angajării, costurile cele mai mari fiind înregistrate în Cehia, Polonia, Slovacia și, pentru unele servicii, Ungaria. Totuși, acest aspect este influențat în principal de București, unde se află majoritatea locurilor de muncă din sector, iar salariile sunt cu 38% mai mari comparativ cu media națională a industriei.

„Într-un context global dinamic, România riscă să nu mai fie competitivă în această industrie, deși estimările ABSL arată încă potențial de creștere. Tehnologia și digitalizarea transformă toate economiile, iar în multe țări există programe naționale care susțin educația, cercetarea și formarea profesională. Companiile din industria noastră, dar și din alte domenii, depun eforturi pentru a compensa lipsa unei strategii naționale, însă acest aspect nu este viabil pe termen lung”, a declarat Ciprian Dan, președinte ABSL.

În timp ce România nu mai oferă stimulente pentru industrie, alte țări din Europa Centrală și de Est (Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia și Slovacia) au programe atractive de sprijin, constând în granturi, scutiri de impozite și facilități pentru formare profesională. În plus, apropierea de războiul din Ucraina poate avea un impact negativ asupra potențialilor investitori în anumite cazuri.

Studiul a fost realizat de ABSL și Deloitte în perioada octombrie 2024 – martie 2025 și a analizat date Eurostat, ale Comisiei Europene, ale partenerilor (IO Partners si Randstad), precum si informații disponibile la institutele naționale de statistică și analize Deloitte.

Campanie de identificare a celor mai ieftine obiecte de îmbrăcăminte și articole pentru casă

0

În toate magazinele Pepco din țară se desfășoară campania „Cel mai ieftin de la Pepco”, menită „să faciliteze accesul clienților la cele mai avantajoase oferte. Prin această inițiativă, clienții pot identifica rapid cele mai accesibile produse din peste 60 de categorii de îmbrăcăminte și articole pentru casă”.

Pepco anunță că, pentru a facilita o experiență de cumpărături mai simplă și mai rapidă, „introduce eticheta specială Cel mai ieftin de la Pepco, ce semnalizează cele mai accesibile produse din fiecare categorie. În acest fel, clienții nu trebuie să mai caute printre rafturi pentru a identifica cele mai bune oferte, acestea fiind evidențiate clar în magazine. Astfel, Pepco sprijină în continuare cumpărăturile inteligente, oferind produse de calitate la cel mai mic preț, într-un mod simplu și eficient.

Printre produsele disponibile în cadrul campaniei, se numără: tricou clasic din bumbac la prețul de 8,50 lei, dispenser elegant pentru săpun la 6,50 lei, set de patru borcane pentru condimente la 6,50 lei. Cei care apreciază soluțiile funcționale pentru bucătărie vor găsi seturi de patru pahare la 13 lei și prosoape de bucătărie la doar 5 lei. În plus, pentru cei care pun accent pe confort, campania include colanți pentru femei la 16 lei și body-uri din bumbac organic pentru bebeluși, la prețul de 21 lei. De asemenea, oferta cuprinde produse esențiale pentru baie, precum seturi de prosoape absorbante începând de la 18 lei”. 

Raul Ciungu Iordate, Head of Operations

Raul Ciungu Iordate, Head of Operations Pepco România: „Știm cât de important este pentru clienții noștri să aibă acces la cele mai bune oferte, fără a pierde timp comparând prețurile. De aceea, am creat campania Cel mai ieftin de la Pepco, ce evidențiază clar produsele cu cele mai mici prețuri din fiecare categorie. Este o soluție simplă și eficientă, care face cumpărăturile de zi cu zi mai ușoare.”

Inițiatorii campaniei subliniază că „produsele semnalizate cu Cel mai ieftin de la Pepco vor fi ușor de identificat pe rafturile magazinelor, datorită etichetelor galbene distincte și a materialelor informative amplasate vizibil în toate locațiile. În plus, clienții vor putea accesa întreaga listă de produse cu cele mai mici prețuri pe site-ul Pepco, facilitând astfel o planificare mai eficientă a cumpărăturilor.

Campania Cel mai ieftin de la Pepco se va desfășura până pe data de 30 aprilie și va include o selecție variată de produse esențiale pentru uz zilnic. Detaliile referitoare la produsele disponibile și prețurile acestora vor fi comunicate pe multiple canale, inclusiv în magazine, pe rețelele de socializare și pe platformele online, facilitând astfel accesul clienților la cele mai bune oferte”.

Pepco este definit ca „unul dintre cei mai mari value retailers din Europa, care oferă haine pentru întreaga familie și articole pentru casă la prețuri foarte atractive. După aproape 20 de ani de creștere constantă, magazinele Pepco sunt vizitate de clienți care efectuează 30 de milioane de tranzacții pe lună. Compania, cu sediul central în Poznań, are în prezent peste 31.000 de angajați în 18 țări din întreaga Europă și o rețea de peste 3.800 de magazine”.

Un nou studiu realizat de The Tax Institute –impactul impozitului minim pe cifra de afaceri asupra economiei: analiză sectorială

0

The Tax Institute, primul think tank de fiscalitate din România, a finalizat un nou studiu, intitulat „Impactul Impozitului Minim pe Cifra de Afaceri asupra economiei: analiză sectorială”.

Studiul se înscrie în misiunea The Tax Institute de a oferi opinii avizate, întemeiate pe analize fundamentate, care să ajute la luarea celor mai bune decizii de politici publice. Considerăm că evaluarea corectă, obiectivă, bazată pe date este cel mai bun mod de a susține dezvoltarea economică și echilibrul bugetar.

Din analiza realizată asupra IMCA, aplicabil companiilor cu CA peste 50 milioane Euro, reiese că acest impozit are un impact negativ asupra întregii economii, veniturile fiscale suplimentare așteptate fiind nesemnificative în raport cu efectele nocive pe care le generează.

Câteva concluzii, prezentate în avanpremieră, înainte de lansarea propriu-zisă a studiului „Impactul Impozitului Minim pe Cifra de Afaceri asupra economiei: analiză sectorială”:

  • Afectează un număr important de companii, din sectoare strategice (industria prelucrătoare, inclusiv industria auto, comerț, transport, energie, agricultură).
  • Creează un mediu fiscal discriminatoriu între companiile cu cifra de afaceri peste și sub pragul de 50 milioane Euro.
  • Are impact și asupra companiilor cu capital românesc, infirmând teza că măsura vizează transferul de profit în afara țării.

IMCA poate genera venituri fiscale de maximum 1 mld. Euro, în timp ce concentrarea eforturilor în direcția reducerii GAP-ului de TVA (în prezent 30,5% / 8,5 mld. Euro) ar aduce venituri suplimentare semnificativ mai mari (un GAP la media UE de 6% înseamnă un plus de 6,8 mld. Euro la bugetul de stat).

Studiul va fi disponibil integral pe site-ul https://www.taxinstitute.ro/

reTAG 2025: Pe 4 aprilie discutăm, la București, despre tendințele din retail, FMCG și e-commerce, în contextul noilor realități economice

0

Profesioniști din retail, FMCG și e-commerce sunt așteptați vineri, 4 aprilie 2025, la o nouă ediție a evenimentului reTAG – a Retail, FMCG & e-Commerce Conference for the Modern World”. Organizat de BusinessMark la JW Marriott Bucharest Grand Hotel, evenimentul va aduce pe scenă 19 lideri din domeniu, ce vor discuta despre cum se transformă aceste sectoare sub influența tehnologiilor emergente, a noilor comportamente de consum și a presiunilor pentru sustenabilitate, cu focus pe direcțiile strategice pe care business-urile le vor adopta în perioada următoare și strategiile de adaptare la noile realități economice.

Cu o inflație record, costuri ridicate și modificări legislative, cum se poziționează zona de retail și FMCG în fața consumatorilor? Cum reflectă prețurile de la raft această situație și care va fi evoluția în 2025? Cum se reflectă acestea la nivelul comportamentului consumatorului?

De la integrarea tehnologiilor autonome în operațiuni, până la dezvoltarea ecosistemelor retail complete și adoptarea strategiilor de unified commerce, care sunt strategiile câștigătoare într-un mediu economic complex și cum redefinesc AI-ul și automatizarea experiența de cumpărare?  Cum va evolua sectorul de retail în 2025 și care sunt perspectivele pieței? Care sunt proiectele și investițiile la nivelul parcurilor de parcuri de retail și mall-urilor?

Sunt câteva dintre subiectele ce vor fi abordate în cadrul sesiunilor de prezentări și panelurilor, la care au confirmat prezența:

  • Mircea Varga, Chairman of the Board, Teilor Holding, Independent Board Member, Safetech Innovations, Perla Harghitei & Apemin Tușnad 
  • Tiberiu Dănețiu, Board Member, Director Corporate Affairs & Retail Media, Auchan 
  • Mihai Pătrașcu, CEO, evoMAG.ro 
  • Geanina Ungureanu, Head of Retail, CPI Property Group | Romania
  • Teodor Gurgui, Mobile, Loyalty & UX Development Manager, Carrefour România 
  • Cristian Pelivan, Director Executiv, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO)
  • Dana Dobrescu, Manager Corporate and Government Affairs România, Mondelēz International 
  • Ioan-Bogdan Dorobanț, B2B Director, Decathlon România 
  • Michael Kaiser, Chief Commercial Officer, Sezamo
  • Laura Ciocoiu, Country Manager, Roua Beauty
  • Adrian Păun, Head of Marketing, Cărturești
  • Alin Vlad, Ecommerce Director, Otter 
  • Alina Necula, Country Manager for Romania, Lion’s Head Investments
  • Sorin Zaharov, Digital Monitoring Specialist & Product Manager, Advahoo
  • Teodora Mărăcineanu, Marketing Director, Electrolux Romania 
  • Ana-Maria Diceanu, Founder & CEO, Brain 4 Strategy
  • Cătălin Bordei, Managing Partner, Innobyte
  • Oana Opriș, Co-fondator, Genuin Shop
  • Traian Năstase, Managing Partener, iSense Solutions

Evenimentul vizează: General Managers, Business Development Managers, Operations Directors, Procurement Managers, Distribution Managers, Commercial Directors, Brand Managers, Sales & Marketing Directors, Customer Development Managers, Online & Digital Managers, Trade Marketing Managers, Antreprenori. Pentru mai multe informații și pentru a vă înregistra la eveniment, vă rugăm să accesați pagina oficială a evenimentului sau să ne contactați la adresa office@business-mark.ro. Ultimele bilete sunt disponibile la prețul de 600 RON + TVA. Grupurile beneficiază de un extra discount de până la 20%.

Evenimentul a fost organizat de BusinessMark

Partenerii conferinței au fost: CPI Property Group, Lion’s Head România, Advahoo, Mantis România, iSense Solutions

Parteneri de tehnologie: SCS, 4pay.ro

Partener de monitorizare: mediaTrust

Parteneri media: Logistic Post, spotmedia.ro, Ziarul Bursa, IQads, SMARK, angajatorulmeu.ro, PRwave, Debizz, MATEK, Transilvania Business, Jurnalul de Afaceri, Global HR Manager, EventsMax, Revista Piața, spațiulconstruit.ro, Club Economic, România Durabilă, Economistul, Business Voice, digital-business.ro, Daibau.ro, depozitinfo.ro, birouinfo.ro, Instal News, Business Press

Power of NOW, evenimentul care inspiră și pregătește tinerii pentru viitor – 11 aprilie 2025, București

0

Pe 11 aprilie 2025, Fundația The Duke of Edinburgh’s International Award Romania, BusinessMark și Brightway organizează la București evenimentul „Power of NOW”, ce are ca scop a inspira și sprijini tinerii în dezvoltarea profesională și personală, oferindu-le acces la oportunități de învățare, orientare în carieră și networking. 

Într-o lume dominată de AI, creativitatea devine mai importantă ca niciodată, rămânând o aptitudine profund umană. Cum ne putem antrena mușchiul creativității și păstra mintea deschisă acelor scenarii improbabile sau aparent inaccesibile? Ce înseamnă inovația și cum putem intra în jocul creator al lucrurilor ce pot aduce progres și împinge lumea la un nou nivel? Cum se transformă meseriile sub impactul descoperirilor științifice și progresului tehnologic? Cum ne putem aduce contribuția? Cum definim succesul și ce înseamnă cu adevărat puterea? Există eșec? Care este impactul modului în care definim obstacolele pe care le întâlnim asupra rezultatului final? Cât de mult influențează mindset-ul călătoria profesională?

Acestea sunt câteva dintre întrebările la care vor încerca să răspundă liderii ce vor urca pe scena conferinței, oferindu-le participanților noi perspective pentru a-și găsi direcția profesională și pentru a se pregăti pentru viitorul muncii. 

  • Estera Anghelescu, Director Recrutare & Employer Branding, Kaufland România
  • Virgil Stănescu, Președinte Executiv, Sports HUB 
  • Miruna Dumitriu, Senior Team Leader Audit, Deloitte
  • Răzvan Petri & Vlad Adamescu, Fondatori Politică la minut
  • Ioana Burtea, Jurnalist & autor
  • Andreea Gavriliu, Coregraf, performer, profesor
  • Diana Lupu, Psihoterapeut & autor
  • Paula Crihan, Network Marketing, Oriflame 
  • Oana Huiu, Chief Technical Officer, Policolor
  • Luana Maria Mușat, PR & Social Media
  • Dragoș Stănescu, IT Digital Business Solutions Manager Europe, Syngenta

„Power of NOW” va avea loc la Universitatea Româno-Americană și va include:

  • 400 de participanți din ciclul liceal și universitar
  • speakeri inspiraționali ce vor împărtăși din experiența lor personală și profesională
  • momente creative
  • standuri ale companiilor si ONG-urilor care oferă oportunități de carieră, de voluntariat si de petrecere a timpului liber
  • sesiuni și ateliere interactive
  • premii
  • oportunitatea de networking cu profesioniști din diverse domenii

Power of NOW” este o inițiativă  dedicată dezvoltării personale și profesionale a tinerilor, născută din dorința de a oferi experiențe valoroase de învățare. Inițiativa de creare a unei comunități a fost demarată in 2023 de către Fundația The Duke of Edinburgh’s International Award Romania în parteneriat cu Cartier Coresi. Încă de la prima ediție, „Power of NOW” a fost punctul de întâlnire al tinerilor curioși și dornici de dezvoltare, care au aspirat la cunoaștere în diferite domenii.  A oferit acces la experiențe valoroase și interactive ale speakerilor și la oportunitățile de petrecere a timpului liber pe care organizațiile din Brașov le pune la dispoziție.

Timeea, participant la ediția anterioară, relatează: „Experiența Power of Now mi-a clarificat faptul că îmi place să creez evenimente de genul și chiar sunt excited să pornesc în acest domeniu. Pentru un GenZ care nu știe exact ce vrea să facă în viitor e destul de ușurător. Evenimentul m-a făcut să-mi dau seama ceea ce îmi place.”

Pentru detalii despre modalitatea de înscriere, program și temele evenimentului, vă rugăm să accesați pagina oficială.


Un eveniment creat de Fundația The Duke of Edinburgh’s International Award România, co-organizat alături de BusinessMark și Brightway
artener principal: Kaufland România
Sponsori: Deloitte, Artesana, Argus Audit SRL, Carpatina, Audiotribe, Oriflame, Cărturești, MabIT
Parteneri: International House Bucharest, MabEvents, Joyful Management
Colaboratori: Asociația Axa Edu, Asociația Academia 1,61, Colegiul Național de Informatică „Grigore Moisil, București
Găzduit de: Universitatea Româno-Americană

Despre Fundația The Duke of Edinburgh’s International Award România

The Duke of Edinburgh’s International Award este un cadru global pentru învățământ non-formal – care îi provoacă pe tinerii cu vârste cuprinse între 14 și 24 de ani să își urmeze visurile, să își sărbătorească realizările și să își lase amprenta în lume. Prin dezvoltarea unor abilități transferabile, a nivelului de fitness, prin cultivarea simțului de aventură și munca voluntară depusă în comunitate, Award-ul ajută tinerii să își găsească țelul, pasiunea și locul în lume. Din 1956, programul Award operează în peste 130 de țări și teritorii, inspirând milioane de tineri să ia propriile decizii în viață și nu este limitat la un singur program sau loc. Peste un milion de tineri parcurg în acest moment programul unic in lume si peste 12000 de tineri din România au luat parte la unul din cele trei niveluri ale programului: Bronz, Argint sau Aur.  Programul se desfășoară cu sprijinul adulților voluntari din interiorul școlilor, organizațiilor non-guvernamentale, companiilor,  instituțiilor care lucrează cu tinerii din medii vulnerabile.

Singura marcă globală de acreditare a activităților de educație non formală pe care tinerii le desfășoară, disponibilă tinerilor de peste 14 ani. Detalii pe www.dofe.ro 

Despre BusinessMark

Din 2013 organizăm evenimente business, în principal „concept propriu”, gândite și planificate  de noi, de la idee și concept, până la implementare. Avem o abordare „all-industries” și dedicăm proiecte unei arii largi de industrii și domenii profesionale. Ne dorim să ne punem „amprenta” în viețile profesionale ale participanților, să producem un impact concret.  Ne propunem să creăm contexte pentru schimb de experiență și creare de idei, contexte pentru dezvoltare, pentru a fi inspirat și a găsi partenerii potriviți. Mai multe detalii pe www.business-mark.ro/

Despre Brightway

Brightway este echipa care creează și pune în aplicare programe de dezvoltare personală și profesională. Traininguri, simulări de business, teambuildinguri și evenimente pentru echipe. Dezvoltăm abilități cheie într-un business și ajutăm organizațiile să-și pună la punct procese prin care să ofere o experiență unică către clienți

Anul acesta se alătură evenimentului „Power of NOW” din credința că educația are puterea de a transforma destine. Vor să inspire și să sprijine tinerii să-și descopere potențialul, să-și depășească limitele și să construiască un viitor plin de oportunități.

Premiile Revistei Future Economy – Steaua Future Economy 2025, Simbolul Elitelor în Leadership și Business

0

Revista Future Economy revine, în această primăvară, cu o nouă ediție, „Women & Men CEOs – Leading the Romanian Economy”, consolidându-și astfel statutul de etalon în lumea afacerilor. Ajuns la cea de-a doua ediție, proiectul editorial exclusivist aduce în prim-plan, ca de fiecare dată, CEO remarcabili, lideri care contribuie activ la dezvoltarea economiei României și la modelarea viitorului mediului de business.

Această recunoaștere va fi marcată printr-un eveniment de înaltă ținută – Future Economy Gala 2025, care va avea loc pe 20 mai, ora 18:30 la ZOOMA, Paradisul Verde. Gala este dedicată exclusiv membrilor CEO CLUB, iar accesul se face doar pe bază de invitație, reflectând caracterul său exclusivist. A fi inclus în această selecție reprezintă nu doar o distincție de prestigiu, ci și o validare a excelenței în leadership și a viziunii inovatoare.

Future Economy, un proiect prestigios care definește excelența în leadership și business și susține educația, an de an

Revista Future Economy nu este doar o simplă publicație, ci un adevărat etalon pentru mediul de afaceri. Fiecare ediție aduce în prim-plan povești inspiraționale, interviuri relevante și analize economice care reflectă tendințele actuale și viitorul pieței. Liderii selectați sunt personalități care au demonstrat performanță, viziune și un impact real asupra comunității de business.

În plus, Future Economy continuă să își asume un rol activ în susținerea educației, printr-o campanie de strângere de fonduri dedicată tinerilor. Astfel, excelența în leadership nu se măsoară doar în rezultate financiare, ci și în contribuția la dezvoltarea societății.

„Într-o perioadă de transformări rapide, Future Economy rămâne un pilon al excelenței și inovării, recunoscând și susținând liderii care au puterea de a modela viitorul economiei românești. Prin acest proiect, nu doar că punem în valoare performanțele din afaceri, dar contribuim și la educația tinerelor talente, construind astfel un viitor sustenabil și prosper pentru întreaga societate”, a declarat Florina Manea, General Manager.

Evenimentul din acest an va aduce împreună cele mai influente figuri din mediul de afaceri, într-un cadru elegant, unde vor fi celebrate inovația, strategia și succesul. Future Economy Gala 2025 nu este doar o gală de premiere, ci un punct de întâlnire pentru cei care definesc viitorul economiei românești.

Ediția anterioară a fost lansată cu succes în cadrul GALEI ZIARULUI NEWS 2024, un eveniment de referință care a consolidat reputația Future Economy ca un standard al excelenței editoriale în România.

STUDIU VALOREM: Deblocarea investițiilor suplimentare în rețelele de distribuție a energiei ar putea aduce până la 10,6 miliarde EUR anual în economie

0

    Infrastructura de distribuție a energiei electrice și gazelor naturale trece prin transformări majore în procesul de tranziție energetică, iar pentru a răspunde eficient provocărilor tehnologice și evoluțiilor fără precedent din zona de producție și consum sunt necesare investiții suplimentare de circa 1,1 miliarde de euro anual. Deblocarea acestor investiții suplimentare de care este nevoie pentru modernizarea rețelelor poate aduce beneficii economice semnificative pentru România, echivalente cu un impact anual de până la 10,6 miliarde EUR, echivalentul a circa 3,3% din PIB, potrivit studiului „Impactul economic al investițiilor în rețelele de distribuție de electricitate și gaze din România”, realizat de Valorem pentru Federația ACUE.

    Cu acești bani atrași în economie anual, s-ar putea construi 30-40 de spitale, 1.000 de școli sau 800-1.000 km de autostradă.

    Energia joacă un rol crucial în dezvoltarea economiei, iar consumul de energie este strâns legat de creșterea PIB. De aceea, investițiile în infrastructura de distribuție sunt esențiale pentru competitivitatea economică. Adoptarea unor măsuri de stimulare a investițiilor suplimentare în rețelele de distribuție va avea un impact pozitiv la nivel macro-economic, cu un efect de multiplicare de aproape 10 ori.

    Potrivit studiului Valorem, impactul economic total al celor 10,6 miliarde EUR a fost evaluat în raport cu 3 piloni principali de creștere economică: 1) multiplicarea/ extinderea proiectelor de infrastructură; 2) creșterea producției și distribuției de energie; 3) stimularea economiei prin atragerea de noi investiții. 

    Structura impactului pozitiv calculat include beneficii fiscale semnificative, evitând pierderi de peste 4,6 miliarde EUR în taxe, 2,5 miliarde EUR în salarii nete suplimentare (care ar putea susține peste 230.000 de locuri de muncă) și până la 3,7 miliarde EUR în profituri nete corporative care ar putea fi reinvestite în economie.

    Potrivit studiului, în decursul a 5 ani de zile, stimularea investițiilor în rețelele de distribuție ar putea genera o creștere a PIB cu până la 16,5%.

    Volker Raffel, președintele ACUE și CEO al E.ON România: „Distribuitorii au investit sume semnificative în rețele – doar în cazul E.ON fiind vorba despre mai mult de 2 miliarde de euro de la privatizare – și au îmbunătățit semnificativ indicatorii de calitate, cum ar fi, de exemplu, cel privind durata întreruperilor. Dar apar noi tehnologii care necesită o actualizare și este foarte clar că investițiile în infrastructura energetică trebuie accelerate. Orice întârziere nu doar că împiedică tranziția energetică, dar împiedică și creșterea economică. Modernizarea rețelelor este esențială pentru creșterea consumului, pentru accesul sporit la energie al investitorilor, ceea ce înseamnă noi unități de producție, mai multe fabrici, noi locuri de muncă, contribuții mai mari la bugetele de stat, dar și soluția pentru un preț mai mic al energiei. Stabilirea unui cadru de reglementare adecvat pentru dezvoltarea viitoare a rețelelor electrice va aduce beneficii economice începând chiar din acest moment”.

    Dana Dărăban, Directorul executiv al Federației ACUE: „În contextul preocupării firești a autorităților pentru reducerea prețului final al energiei, este esențial să subliniem un adevăr adesea trecut cu vederea: fără investiții susținute în rețelele de transport și distribuție, orice efort de scădere a costurilor riscă să fie doar temporar. Rețelele moderne și eficiente permit reducerea

    pierderilor, integrarea surselor regenerabile – adesea mai ieftine –, evitarea congestiilor și stimularea concurenței reale pe piață. Cu alte cuvinte, investițiile în infrastructura energetică nu reprezintă un obstacol, ci sunt chiar fundamentul unui preț final sustenabil, corect și predictibil pentru toți consumatorii”.

    Vasile Iuga, Partner Valorem Consulting: „Investițiile în rețele de electricitate și gaze naturale au un impact important atât pentru îmbunătățirea gradului de securitate energetică, cât și pentru a cataliza creșterea economică, pentru sustenabilitate și progres tehnologic. Autoritățile ar trebui să aibă în vedere multiplele beneficii care rezultă din asemenea investiții atunci când stabilesc cadrul de reglementare”. 

    Bogdan Belciu, Partner Valorem Management Consulting: „Nevoia de investiții suplimentare în rețelele de electricitate și de gaze din România este de 1,1 miliarde EUR anual. Prin efectul de multiplicare (indirect si indus), aceste investiții vor avea un impact economic de peste 5,8 miliarde EUR. În plus, investițiile în rețele de energie vor crea premisele necesare pentru ca Romania să aibă energie ieftină, produsă sustenabil, ceea ce va crește atractivitatea României pentru investiții in sectoare care includ centrele de date, inteligența artificială, procesarea metalelor, materiale de construcții si petrochimie. Estimăm că aceste investiții în economia românească pot genera o creștere economică suplimentară de 4,8 miliarde EUR anual”. 

    Importanța investițiilor în rețelele de distribuție și beneficiile asociate

    • Integrarea de noi capacități de producție a energiei, atât de tip convențional, cât și din surse regenerabile, care vor contribui la diminuarea prețului mediu angro al energiei;
    • Utilizarea eficientă a gazului natural drept combustibil de tranziție respectiv, asigurarea infrastructurii necesare pentru reindustrializarea unor sectoare cheie, în paralel cu stimularea creșterii economice în domenii conexe;
    • Diminuarea dependenței de importuri, în special, de combustibili fosili, prin efectul electrificării consumului de energie;
    • Exploatarea eficientă a capacităților de interconectare.

    Investițiile suplimentare în rețelele de distribuție au un impact limitat în structura prețului final al energiei suportat de consumatori, acesta fiind excedat de beneficiile economice multiple. Studiul arată că, în scenariul deblocării investițiilor adiționale necesare, costurile suplimentare în factura lunară a unei gospodării din România cu consum mediu, sunt de aproximativ de 5 lei în factura lunară a energiei electrice, respectiv de 8 lei în factura lunară a gazelor naturale. În cazul consumatorilor non-casnici, impactul este, de asemenea, suportabil, studiul relevând o creștere medie potențială cu 0,4% în prețul final al energiei.

    Creșterea poate fi compensată prin absorbția unei cantități mai mari de energie la preț redus, care duce la scăderea costului de achiziție a energiei din factura finală, respectiv impactul pe kWh distribuit este diminuat pe măsură ce consumul total crește datorită intensificării electrificării.

    Corelativ, impactul redus asupra prețului final al energiei se datorează consolidării capacității financiare a operatorilor de distribuție, care vor putea accesa finanțări suplimentare din surse nerambursabile, diminuând presiunea pe tarife. Acest aspect, combinat cu o perioadă relativ lungă de amortizare a noilor investiții, permite o distribuire echilibrată a costurilor pentru utilizatorii rețelelor.

    Edenred se alătură inițiativei ShareTheMeal pentru a sprijini accesul global la hrană

    0

    Edenred lansează o campanie de strângere de fonduri prin intermediul aplicației ShareTheMeal, gestionată de Programul Alimentar Mondial al ONU (PAM). Această inițiativă anunțată la summitul „Nutriție pentru creștere”, desfășurat la Paris pe 27 și 28 martie, se derulează simultan în toate cele 45 de țări în care compania operează, având drept scop creșterea gradului de conștientizare și sprijinirea accesului universal la hrană.

    Un parteneriat global pentru un scop comun

    Edenred, lider mondial în soluții digitale de plată destinate alimentației, este recunoscut pentru inventarea Ticket Restaurant® și pentru angajamentul său față de bunăstarea angajaților din întreaga lume. Prin acest parteneriat cu PAM, care oferă anual sprijin alimentar pentru aproximativ 100 de milioane de persoane la nivel global, Edenred dorește să atragă atenția asupra importanței nutriției și a accesului echitabil la hrană de calitate.

    Cum poți contribui la schimbare

    Edenred invită utilizatorii din întreaga lume să participe la Edenred Challenge pe aplicația ShareTheMeal, o modalitate simplă și accesibilă de a dona. Prin acțiuni de comunicare personalizate, e-mailuri dedicate și notificări în aplicație, compania își mobilizează comunitatea să strângă fonduri pentru persoanele aflate în nevoie.

    Fiecare donație contează! Cu doar 3,5 lei, oricine poate oferi o masă unei persoane vulnerabile. Edenred și-a propus să strângă minim 100.000 de mese în cadrul acestei campanii.

    Impactul unei donații poate schimba vieți

    Conform datelor Băncii Mondiale, fiecare euro investit în nutriție generează un randament mediu de 23 de euro pentru economia locală. Cu ajutorul tuturor, putem construi un viitor în care accesul la hrană să fie un drept garantat, nu un privilegiu.

    Bertrand Dumazy, președinte și CEO al Edenred, a declarat: „În fiecare zi, soluțiile noastre digitale ajută milioane de utilizatori să își satisfacă nevoile alimentare. Prin acest parteneriat cu PAM, oferim celor care au acces la hrană posibilitatea de a susține o masă pentru cei aflați în dificultate. Este un pas important spre un viitor mai bun, iar împreună putem face o schimbare reală în lupta împotriva foametei.”

    Gorkem Oran, Managing Director Edenred România, a spus: „Suntem mândri să susținem și să contribuim la parteneriatul global Edenred cu ShareTheMeal, o inițiativă care transformă fiecare masă împărtășită într-o șansă pentru o viață mai bună. Prin această campanie, ne-am propus să strângem minim 100.000 de mese, dar impactul nostru nu se măsoară doar în hrană. Este vorba despre solidaritate, speranță și puterea de a face bine, împreună. Continuăm să ne implicăm activ în dezvoltarea responsabilă, bunăstarea și progresul comunităților locale. Viziunea noastră este să fim un exemplu viu care să inspire continuarea acestor inițiative și să ne ajute să construim un viitor mai bun pentru toți.”

    Virginia Villar Arribas, director adjunct al PAM pentru parteneriate cu sectorul privat, a adăugat: „Foametea este o provocare globală, dar cu ajutorul fiecăruia dintre noi putem face o diferență. Suntem recunoscători Edenred pentru implicarea sa activă și pentru mobilizarea unei rețele globale în sprijinul acestei cauze.”

    Participă și tu la Edenred Challenge!

    Alătură-te Edenred și ShareTheMeal pentru a face parte dintr-o mișcare globală menită să combată foametea. Îneputul schimbării stă în fiecare dintre noi! Contribuie acum și ajută la crearea unei lumi în care fiecare persoană are acces la hrana necesară pentru o viață sănătoasă. Edenred x ShareTheMeal