Cu un ritm mediu anual de creștere a afacerilor de 15%, Brandocracy mizează în 2025 pe employer branding și pe strategii integratoare de repoziționare a brandurilor românești

0

Brandocracy, platforma de consultanță strategică în branding și marketing, fondată de Anca Rarău, profesionist cu peste 20 de ani de experiență, își consolidează poziția pe piața de profil menținând, în ultimii trei ani, un avans mediu al afacerilor de 15%, susținut de numărul tot mai mare de companii interesate de strategii integrate de marketing, construcție de brand și comunicare, dar și de creșterea eficienței echipelor. Anca Rarău apreciază că 2025 este anul în care componenta de employer branding va crește semnificativ, tot mai mulți antreprenori și executivi din companii românești înțelegând importanța pilonului organizațional pe o piață a muncii în schimbare accelerată. 

„Piața muncii și relațiile dintre angajatori și angajați, dar și comportamentele clienților se schimbă într-un ritm accelerat și vedem aceste schimbări atât la nivel macro dar și în nevoile companiilor care vin către noi. Astfel, strategiile de branding și employer branding sunt soluții către care se uită atent tot mai mulți antreprenori români, atât cu businessuri mature, cât și antreprenori la început de drum”, a declarat Anca Rarău, fondator Brandocracy.

Antreprenorii și liderii de business devin tot mai conștienți de beneficiile profesionalizării funcțiunilor strategice ale organizațiilor, colaborarea cu experți consultanți fiind un factor esențial pentru claritatea deciziilor și eficientizarea proceselor.

„Companiile nu mai pot ignora impactul employer brandingului. Pentru a atrage și reține talente este necesară o strategie autentică, bazată pe valori reale și beneficii concrete pentru angajați. Într-o piață în care deficitul de specialiști devine o provocare constantă, o poziționare corectă și o cultură organizațională solidă sunt esențiale pentru creșterea sustenabilă. Așadar, 2025 este un an interesant și provocator pentru noi, ca business și ca industrie, dar și un an al oportunităților”, adaugă fondatoarea Brandocracy.

Iar strategiile de employer branding merg în tandem cu poziționarea și construcția brandului companiei, pentru că aspectele de compatibilitate pe zona de valori și obiective sunt esențiale. Nu numai companiile mari, ci și IMM-urile, un segment extrem de important în economia românească, înțeleg nevoia poziționării corecte a brandului și a unui marketing profesionist. Proiectele de branding sau rebranding sunt în creștere pe acest palier, pentru industrii dintre cele mai diverse.

Indiferent de domeniul de activitate al clienților, implicarea noastră pentru definirea strategiilor de marketing vine să dea direcție și claritate în alegerea rutelor de dezvoltare a businessurilor. Asta, pentru că marketingul – consultanța de specialitate – este un domeniu care acționează transversal, pe concepte bine structurate și validate de-a lungul anilor. Inputul dat de zona de branding și poziționare, precum și pilonii strategici de marketing sunt elemente care, corect definite și implementate, se văd direct în rezultatele financiare”, a declarat Anca Rarău. 

Brandocracy și-a extins constant portofoliul de servicii, clienți și proiecte, în cei aproape opt ani de funcționare ajungând la 70 de branduri pentru care a dezvoltat strategii de poziționare și branding, acoperind industrii variate precum financiar, tehnologie, educație, turism, agricultură, producție, medical, fintech, distribuție, HoReCa, automotive. 

Anca Rarău consideră că potențialul oferit de piață este unul ridicat, în continuare, iar IMM-urile care accesează servicii de branding și strategii de marketing pot fi grupate, în acest moment, în două categorii: firme profund tehnologizate, inovatoare, cu deschidere către schimbare și, respectiv, businessuri tradiționale, care resimt nevoia urgentă de dezvoltare și de identificare de noi nișe. 

Ne bucurăm să vedem că tot mai multe companii românești înțeleg că brandul este un activ care își confirmă valoarea pe termen lung. În spatele brandurilor de succes sunt organizații sănătoase din punctul de vedere al culturii interne, sunt lideri care își înțeleg rolul și au viziune. Iar proiectele pe care le-am implementat de-a lungul timpului au demonstrat că această abordare are  efecte, indiferent că vorbim de creșterea cifrei de afaceri anuale, de profitabilitate, de creșterea retenției angajaților sau de perspective mai bune pentru procese de M&A”, explică Anca Rarău

Companiile pot beneficia de servicii de consultanță în branding sau marketing, inclusiv accesând fonduri nerambursabile sau proiecte parțial finanțate prin diferite programe dedicate. Un alt element important în dezvoltarea zonei de leadership – implicit, a profesionalismului cu care companiile sunt conduse – este atenția acordată programelor educaționale dedicate antreprenorilor și executivilor. În opinia Ancăi Rarău, „educația continuă este deja un pilon esențial al creșterii, iar programele de Executive Education și EMBA vor căpăta o importanță tot mai mare pentru liderii care doresc să își consolideze competențele și să accelereze dezvoltarea afacerilor pe care le conduc”.

În ceea ce privește impactul realităților actuale, liderul echipei Brandocracy estimează că 2025 nu va face excepție de la interdependența dintre economie și deciziile politice. Vor exista oportunități, dar și reașezări de priorități la nivel de industrii. Anumite sectoare vor beneficia de condiții propice pentru creștere, în timp ce altele vor trebui să își ajusteze strategiile. Domeniile cu potențial ridicat de dezvoltare includ tehnologia, producția, logistica, agricultura, farma, serviciile medicale. Iar companiile care își vor adapta rapid modelele de business și strategiile de comunicare la noile realități economice vor fi cele care vor valorifica cel mai bine oportunitățile perioadei.

Într-un context economic dificil, Atradius N.V. înregistrează rezultate solide pentru 2024

0

Atradius N.V., lider global în asigurările de credit comercial, a anunțat rezultate solide pentru anul 2024, înregistrând un profit net de 392,3 milioane EUR. Creșterea de 5,4% față de anul anterior are la bază trei piloni strategici ai companiei – creștere, profitabilitate și solvabilitate – și reflectă angajamentul continuu al companiei de a sprijini clienții în gestionarea riscurilor comerciale și de a oferi soluții de asigurare adaptate nevoilor pieței.

„Pe fondul tranziției economice globale către o nouă normalitate, în contextul inflației ridicate și al ratelor mari ale dobânzilor, Atradius a reușit să-și mențină direcția strategică și să își sprijine clienții în adaptarea la noi modele de cerere și activitate economică. Astfel, rezultatele obținute în 2024 confirmă strategia noastră eficientă și dedicarea echipei în furnizarea de servicii de înaltă calitate. La nivel internațional, am continuat să ne consolidăm poziția, atingând nivel remarcabil de 94,5% al ratei de retenție a clienților, confirmând încrederea partenerilor de afaceri în serviciile noastre. Și în România am observat o creștere semnificativă a cererii pentru soluțiile noastre de asigurare a creditului, ceea ce arată că tot mai multe companii înțeleg importanța protejării afacerilor împotriva riscurilor comerciale într-un mediu economic dinamic, complex și imprevizibil”​, declară Alexandra Mehedinuțu, Country Manager Atradius România.

Solvabilitate solidă și încredere continuă a agențiilor de rating

Atradius N.V. a menținut un nivel puternic al ratei de solvabilitate Solvency II, peste pragul de 200%, iar agențiile AM Best și Moody’s au reconfirmat ratingurile de forță financiară ale entităților din grup cu „A (Excellent)” și „A1”, ambele cu perspectivă stabilă. 

Veniturile totale Atradius N.V  au crescut cu 21,9 milioane EUR, ajungând la 2,5 miliarde EUR, portofoliul de investiții contribuind pozitiv cu 101,8 milioane EUR. Rata combinată s-a menținut la un nivel sănătos de 77,0%, reflectând echilibrul dintre cheltuieli și daune. Totodată, eficiența operațională a fost îmbunătățită, înregistrând o scădere a ratei cheltuielilor operaționale cu 20bps. Compania a implementat un program comercial ambițios, vizând extinderea soluțiilor de asigurare în zone geografice și segmente noiși a aplicat o strategie de diversificare a companiei care a contribuit la o creștere a veniturilor din serviciile non-asigurare de 5,9%.

Tehnologie, sustenabilitate și adaptare la un mediu economic în schimbare

În 2024, Atradius a continuat să investească în inteligența artificială și robotică pentru a îmbunătăți deciziile privind riscul de credit și gestionarea portofoliului. Noile tehnologii sunt implementate într-un cadru flexibil, menit să îmbunătățească eficiența operațională și să elibereze timp pentru o mai mare concentrare asupra clienților. Totodată, compania și-a întărit angajamentul față de sustenabilitate, prin implementarea Master Planului 2024–2026. Sunt derulate programe interne, ateliere și comunicări de leadership care vizează implicarea angajaților în atingerea obiectivelor de responsabilitate socială și de mediu.

Raportul anual detaliat pentru 2024 este disponibil pe site-ul Atradius

Informațiile furnizate sunt doar în scop informativ și nu sunt concepute ca o recomandare sau sfat cu privire la anumite tranzacții, investiții sau  strategii în nici un fel către orice cititor. Cititorii trebuie să își ia propriile decizii independente, comerciale sau de altă natură, cu privire la informațiile furnizate.

Erste Private Banking, desemnată cea mai bună bancă de private banking din România de către Euromoney

0

Erste Private Banking România, divizia  Băncii Comerciale Române (BCR) care furnizează servicii de administrare a averii, a fost desemnată Cea mai bună bancă de private banking din România în cadrul prestigioaselor Euromoney Global Private Banking Awards 2025, una dintre cele mai importante distincții din industria serviciilor financiare la nivel internațional.

Premiul acordat de Euromoney confirmă poziția de lider a Erste Private Banking pe piața din România și vine ca urmare a performanțelor excepționale înregistrate în ultimul an – creșterea activelor gestionate, diversificarea portofoliuluiinvestițional și lansarea unor soluții digitale inovatoare dedicate investițiilor. 

În plus, abordarea centrată pe client, nivelul ridicat al satisfacției  și echipa de consultanți cu certificări internaționale au consolidat încrederea și loialitatea unei baze de clienți Private Banking aflate în continuă extindere.


„Suntem onorați de această recunoaștere din partea Euromoney, una dintre cele mai respectate publicații financiare internaționale. Acest premiu reflectă angajamentul nostru continuu de a oferi servicii de private banking la cele mai înalte standarde, printr-un model de business bazat pe încredere, personalizare și inovație. Este rezultatul muncii extraordinare a echipei noastre și al încrederii de care ne bucurăm din partea clienților noștri, cărora le mulțumim cu recunoștință”
, – Ava Beznoska, Head of Erste Private Banking România.


Performanță excepțională și creștere accelerată

La finalul anului 2024, Erste Private Banking România administra active în valoare de 2,7 miliarde de euro, în creștere cu peste 23% față de anul precedent. Numărul clienților a crescut constant, atingând peste 3.500 la finalul lunii decembrie 2024, majoritatea având portofolii cuprinse între 1 și 5 milioane de euro.

Un model de business care pune clientul în centru

Erste Private Banking este singura bancă din România care oferă o gama completă de servicii de private banking, inclusiv:

  • Administrare discreționară de portofoliu – în parteneriat cu Erste Asset Management, serviciu exclusiv în piața locală;
  • Acces la peste 130 de fonduri de investiții locale și internaționale, inclusiv fonduri Fidelity International;
  • Vânzare de aur fizic – un beneficiu unic, foarte apreciat de clienți;
  • Carduri premium Visa Infinite și Mastercard World Elite, cu servicii integrate de concierge, Priority Pass, transferuri VIP la aeroport, și un pachet personalizat de conturi curente.

În cadrul aceleiași ediții Global Private Banking Awards 2025, Euromoney a acordat și alte distincții Erste Private Banking, la nivel de grup, printre care: Cea mai bună bancă de private banking din Austria, Cea mai bună bancă pentru clienți cu averi mari din Austria, Cea mai bună bancă pentru administrarea discreționară de portofolii în Austria și Croația, precum și Cel mai bun birou de investiții din regiunea Europei Centrale și de Est (CEE). Aceste recunoașteri reflectă poziția solidă a grupului Erste în regiune și angajamentul său constant de a oferi clienților servicii la cele mai înalte standarde de calitate, personalizare și performanță.

Cum stă România la capitolul economie subterană? Mai bine decât credem!

0

de Alex Milcev (foto), Partener,
liderul departamentului Asistență fiscală și juridică, EY România

De-a lungul ultimilor 25 de ani, despre dimensiunea economiei subterane a României au fost avansate, oficial și neoficial deopotrivă, estimări care au mers și spre 30-40% din PIB. Problema cu aceste cifre a fost, întotdeauna, sursa și calitatea informațiilor pe baza cărora să se obțină un rezultat cât mai apropiat de realitate, tocmai de aceea s-a vorbit mereu despre estimări. Cert este că, în acest moment, avansul tehnologic și o evoluție rapidă a legislației fiscale europene și românești au forțat economia neagră și gri să bată în retragere.

Economia subterană a României reprezintă în jur de o optime din PIB, potrivit Studiului EY Global Estimări ale Economiei Subterane Globale și Politici de Abordare, dat recent publicității. Vestea bună este că ponderea acesteia în total este în scădere de la un an la altul, ca parte a unui trend de peste două decenii. 

Preocuparea la nivel global a factorilor decizionali pentru a găsi cele mai bune metode de combatere și diminuare a economiei subterane nu este nouă, dar în ultimii ani s-a intensificat. Cauzele sunt multiple: de la sechele bugetare lăsate de criza financiară 2008-2009, până la costurile pandemiei și actuala nesiguranță geo-politică.

Au fost analizate 131 de țări, pe o perioadă de 23 ani (2000-2023), dintre care 119 au avut progrese remarcabile în reducerea ponderii economiei subterane, mai ales în ultimii cinci ani, respectiv cu aproape 6,7% din PIB. Datele studiului arată că ponderea economiei subterane în total PIB global se cifrează  la 11,8% în 2023 (sau 19,8%, dacă ne referim la media aritmetică a estimărilor pe țări individuale). În acest context, ponderea atribuită României nu arată deosebit, dar, ce-i drept, cu acest nivel, România rămâne în coada clasamentului UE.

Definiția economiei subterane în accepțiunea Studiului EY

Economia subterană (de asemenea, economia neobservată, neraportată sau economia neînregistrată) cuprinde diverse tipuri de activitate economică neraportată (PIB) a întreprinderilor înregistrate și neînregistrate și este responsabilă doar pentru o parte (adesea semnificativă, totuși) din totalul deficitului fiscal total. 

Economia subterană este valoarea adăugată neraportată în PIB a entităților înregistrate și neînregistrate. Este important de subliniat că este o măsură a valorii finale a produselor sau serviciilor neînregistrate, nu ocuparea forței de muncă sau taxele pierdute, care sunt adesea confundate cu acest concept. 

Cum stă România?

Care este situația în economia românească la acest moment? Estimarea din studiul amintit, pentru România este de 13,1% din PIB, date pentru 2023, adică doar un procent mai mult față de cifra medie la nivel global. 

Sectorul economiei subterane naționale există și nu poate fi negat, dar partea interesantă este aceea a dimensiunii lui, determinată acum după niște criterii clare, luate în calcul pentru toate țările analizate. 

Astfel, Studiul EY Global indică faptul că în 2000 economia subterană din România era estimată la 31,3% din PIB, în 2013 la 19,5%, iar în 2019 ajunsese la 15,1%. Tendința de scădere pe termen lung este clară și viteza reducerii este natural mai rapidă comparativ cu alte țări dezvoltate (pentru că se pornește de la o bază mai precară).

Raportul EY include câteva recomandări-cheie pentru factorii de decizie politică în vederea reducerii economiei subterane, astfel:

  • Consolidarea încrederii contribuabilului în administrația publică și în sistemul fiscal: gradul de conformare cu obligațiile fiscale crește, atunci când contribuabilii au încredere că impozitele lor sunt cheltuite cu înțelepciune și că fiecare își plătește partea în mod echitabil.
  • Formalizarea întreprinderilor informale: este esențial să se facă mai ușor și mai avantajos pentru întreprinderi să se înregistreze și să funcționeze legal.
  • Valorificarea tehnologiei pentru creșterea gradului de conformare cu obligațiile fiscale și detectarea mai bună a non-conformării.
  • Utilizarea mai eficientă a informațiilor de la terți: verificări încrucișate ale datelor din sistemul financiar, informații din piața muncii, platforme și baze de date publice și private etc.
  • Creșterea unei abordări holistice la nivelul întregii administrații publice și cooperarea internațională: coordonarea eforturilor între agențiile guvernamentale și chiar peste granițe.

Direcția pentru România este cea bună și este momentul ca percepția în privința ponderii economiei subterane în Produsul Intern Brut Național să fie schimbată pe baza unui studiu care arată că, de fapt, realitatea din teren e mai bună decât imaginea subiectivă. Mai avem însă o bucată de drum de parcurs până media UE, și să ne reamintim că reducerea economiei subterane nu este doar o chestiune de aplicare a legilor de către autorități, ci și de asigurare a unei concurențe loiale și a unui mediu de afaceri sănătos.

Meta Estate Trust: Profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%

0

Meta Estate Trust (simbol bursier MET), companie de tip holding care activează în sectorul imobiliar și acționează ca un portal între piața imobiliară și piața de capital, înregistrează rezultatele financiare solide în 2024, respectiv un profit net de 10,8 milioane de lei, în creștere cu 15% față de 2023, și un randament al capitalurilor de 10%. Este al treilea an consecutiv, din momentul listării la Bursa de Valori București, în care compania raportează rezultate financiare anuale solide și este pentru prima oară când compania depășește pragul de 10% al randamentului capitalurilor proprii. 

„Deja pentru al treilea an la rând, Meta Estate Trust își menține ritmul de creștere și înregistrează în 2024, un an provocator din perspectivă imobiliară, o majorare cu 15% a profitului net. Creșterea considerabilă a profitului net în 2024 a fost posibilă printr-o gestiune minuțioasă a portofoliului investițional: monitorizarea atenta si restructurarea punctuala a investițiilor din portofoliu, supragarantarea anumitor proiecte și pregătirea unor exit-uri pentru perioada următoare, realizând în același timp randamentele investiționale targetate pentru profilul și riscul asociat acestor investiții. 

Echipa Meta urmărește atent oportunitățile din piața imobiliara, în special în zona rezidențială unde vânzările in anul 2024 au fost la un nivel ridicat, societatea valorificând toate unitățile disponibile la începutul anului si contractând de asemenea proiecte noi cu potențial ridicat”, spune Alexandru Bonea, CEO Meta Estate Trust

Compania anunță de asemenea și o cifră de afaceri de 13,2 milioane lei, o creștere de 7% față de 2023, precum și o majorare cu 22% a veniturilor totale până la 34,5 milioane de lei. Veniturile din exploatare s-au ridicat în 2024 la 25,5 milioane de lei, +32% față de anul precedent. Portofoliul de investiții al Meta Estate Trust s-a majorat cu 9% în 2024, până la 110 milioane de lei. 

Valoarea activelor totale Meta Estate Trust înregistrează o creștere organică de 11% și a ajuns în 2024 la o valoare de 121,7 milioane, în timp ce gradul de îndatorare se menține la un nivel scăzut de 6,9%, conform Raportului anual al Meta Estate Trust publicat în 28 martie. Cursul acțiunii MET se menține pe un trend descrescător și înregistrează o scădere de 5,7%, ducând discount-ul valorii de tranzacționare raportate la valoarea contabilă la 40,7%. În această dinamică prețul acțiunii și-a găsit totuși suport și stabilitate, iar indicatorul P/E a ajuns la un multiplu de 6,2, ceea ce indică un potențial semnificativ de creștere al acțiunii MET pe termen lung.

Rezultatele financiare din 2024 sunt realizate din cele trei linii de afaceri, așa cum au fost definite în strategie de investiții a Companiei, și anume:

Linia de investiții de Co-Dezvoltare presupune asocierea cu dezvoltatori imobiliari parteneri în proiecte de dezvoltare imobiliară. Meta Estate Trust a marcat deja o serie de investiții de succes precum The Level Apartments faza II, Ion Dragalina 21 sau Eforie Sud. Strategia de investiții a companiei, în cadrul acestei linii de business implică furnizarea de capital de tip equity preferențial pentru a fi utilizat strict pentru dezvoltarea proiectului imobiliar. Potențialele investiții ale Meta Estate Trust, realizate în această linie de business, presupun un proces propriu de Due Dilligence financiar, legal și comercial pentru a asigura un risc investițional minimal. Marja investițională este obținută din profitul realizat de proiectul imobiliar cu un target de 20-30% randament anualizat.

Linia de investiții de Trading presupune achiziția de pachete de apartamente  în proiecte de dezvoltare imobiliară aflate în diverse stadii de dezvoltare și revânzarea lor după finalizarea lucrărilor. Până în prezent, pe această linie de business Meta Estate Trust a înregistrat rezultate remarcabile, IRR între 15 și 40%. În cadrul acestei categorii de investiții, compania este un partener complet pasiv, având avantajul unei puteri mai mare de negociere prin capacitatea de a cumpăra un pachet mai mare de locuințe la un preț redus.

Linia de investiții Active cu venit recurent presupune achiziția de active comerciale care generează venituri recurente din chirii. Până în prezent, Meta Estate Trust a investit în piața rezidențială și hotelieră, prin Swissôtel, precum și în zona de retail, prin securizarea pipeline-ului cu Penny. Structura acestor investiții presupune ca Meta Estate Trust să devină proprietar al activelor și să gestioneze direct chiriile. Performanța investițională în această linie de investiții vine din achiziția activelor la un Yield atractiv (8-9%) și utilizarea levierului bancar pentru a maximiza randamentul capitalurilor proprii. Predictibilitatea fluxurilor de capital, susținut de contractele de închiriere pe termen lung, conferă acestei linii de investiții un risc investițional foarte mic, echilibrând portofoliul investițional.

Anul 2025 a debutat cu programul de răscumpărare al acțiunilor preferențiale, votat de acționarii companiei în decembrie 2024. 

„Prin aceasta operațiune ne-am propus să optimizăm structura de capital prin reducerea clasei de acțiuni preferențiale. Acestea au fost inițial alocate investitorilor Meta înainte de listare, ca o recompensă pentru încrederea si angajamentul lor pentru un proiect atunci la început de drum. Răscumpărarea acestora este corelata cu majorarea capitalului social, realizată prin conversia creanței aferente, la un preț de 2,8 RON/acțiune.

Majorarea capitalului social reprezintă un pas important în consolidarea prezentei companiei in piața de capital. Aceasta decizie face parte dintr-o strategie mai ampla de creștere a transparentei, îmbunătățire a lichidității si consolidare a interesului pentru acțiunile MET. În acest sens, continuăm implementarea hotărârilor adoptate de acționari, inclusiv majorarea capitalului social si pregătirea companiei pentru tranziția către piața reglementată a BVB”, spune Bogdan Gramanschi, CFO Meta Estate Trust.

Chiar dacă anul 2025 se prefigurează a fi unul intens, marcat în continuare de incertitudine economică și geopolitică, piața imobiliară locală rămâne suficient de ofertantă prin definirea unor trenduri predictibile în ceea ce privește piața rezidențială din București și piața proiectelor de retail din toată țara. Aceste piețe vor reprezenta focusul noilor investiții META din 2025, în plus piața hotelieră va rămâne în continuare o componentă strategică, dar orientată pe maximizarea randamentelor pe termen lung.

„Dinamica pieței imobiliare necesită o planificare pe termen lung, și în acest sens, din punct de vedere financiar, anul 2025 va reprezenta un an de așezare și intrarea în noi investiții care să pregătească portofoliul pentru următorii ani financiari. Vom căuta în continuare să păstrăm un echilibru între risc și oportunitate. În acest sens, vom folosi piața rezidențială din București ca instrument de maximizare a randamentelor, în timp ce piața comercială o vom folosi ca instrument de ponderare a riscului. Mai mult decât atât, vom folosi bancabilitatea investițiilor în active comerciale generatoare de venituri recurente ca instrument de creștere accelerată a activelor prin utilizarea de împrumuturi pe termen lung”, spune Alexandru Bonea, CEO Meta Estate Trust

Interesul pentru asigurările facultative, în creștere

0

Interesul pentru asigurările facultative, în creștere conform unui studiu comandat de Groupama, liderul pieței de asigurări și realizat împreună cu Institutul de Marketing MIA. Derulat pe un eșantion reprezentativ urban, format din femei și bărbăți cu vârste cuprinse între 20 și 65 de ani, studiul arată și o creștere a interesului pentru asigurări de viață în rândul femeilor, dar și pentru asigurările de sănătate, mai ales pe segmentul de vârstă 20-35 de ani. Incidența riscurilor este unul dintre factorii cei mai importanți pentru femei atunci când aleg să încheie o asigurare, în timp ce pentru bărbați primează factorii legați de costuri. Tinerii cu vârste între 20-35 ani se bazează cel mai mult pe informațiile primite de la prieteni sau colegi, atunci când aleg un serviciu de asigurare, spre deosebire de cei cu vârste peste 35 de ani, care declară că au cea mai mare încredere în consultanții de asigurări. Rețelele sociale înregistrează la rândul lor o creștere relevantă, fiind considerate o sursă de informare de încredere de către respondenții la studiu. 

„Cel mai recent studiu de amploare pe care l-am realizat pentru a înțelege mai bine care sunt nevoile și așteptările clienților noștri ne-a arătat că există o creștere importantă a interesului pentru asigurările facultative, în special cele ce țin de viață sau sănătate. Există o îngrijorare în creștere a tinerilor când vine vorba de sănătatea lor sau de veniturile după retragerea din activitate, iar în general românii caută produse și servicii personalizate, se așteaptă la transparență din partea brandurilor cu care interacționează, la empatie, pun preț pe construirea unei relații bazate pe încredere și sunt pregătiți să recomande un brand ale cărui valori le împărtășesc.

Este de aici încolo rolul nostru să transformăm curiozitatea sau acest interes incipient în parteneriate, prin produse și servicii de calitate la prețul corect si construind branduri autentice, care pot genera o legatură reală cu clienții”, a declarat Georgiana Miron, director marketing, comunicare și servicii clienți Groupama. 

Tinerii sunt mai interesați de asigurările de viață 

Conform studiului, numărul celor care au o asigurare de sănătate sau de viață a crescut în 2024, comparativ cu 2023, preponderent în rândul locuitorilor orașelor medii, care numără între 50.000 și 100.000 locuitori. Preocuparea pentru asigurări de sănătate a fost mai mare în 2024 în rândul femeilor cu vârste cuprinse între 20 si 35 de ani, conform studiului derulat de Groupama in parteneriat cu MIA Marketing. Similar anului 2023, segmentul de vârstă 20-35 de ani este și cel cu interesul cel mai crescut pentru asigurări de viață. 

În general, gradul de îngrijorare cu privire la situația financiară și starea de sănătate este invers proporțional cu venitul personal. În ceea ce privește motivele care pot determina îngrijorarea, pentru persoanele sub 46 de ani, apariția unui eveniment neașteptat, pentru care ar fi nepregătiți din punct de vedere financiar reprezintă principala sursă de îngrijorare, în timp ce persoanele cu vârste de peste 55 ani sunt neliniștite din cauza pensiilor mici.  

Asigurările de călătorie – mai mult interes pentru clauze specifice sporturilor de sezon

Numărul femeilor care au călătorit în străinătate în 2024 crește cu 5% față de 2023, în timp ce ponderea bărbaților care au călătorit în străinătate crește cu 7%. Când vine vorba despre asigurările de călătorie, 7 din 10 femei care călătoresc aleg să se și asigure pentru riscurile care pot apărea în timpul unei vacanțe. 

În 2024, 7% dintre polițele emise de Groupama au inclus și o clauză specifică sporturilor de sezon, în creștere cu 21% față de 2023. Avionul a rămas modalitatea de deplasare preferată, 33% dintre cei care au ales o asigurare de călătorie adăugând și opțiuni specifice zborului cu avionul, în timp ce doar 10% au ales riscuri specifice călătoriei cu mașina. 

Clienții care aleg o asigurare de călătorie Groupama au acces gratuit și la chat-ul medical ÎntreabăMedic, o platformă inovatoare de suport medical la distanță, prin care clienții Groupama beneficiază de sfatul medicului, sub forma unor micro-consultații oferite de doctori reali licențiați, prin intermediul WhatsApp, Facebook Messenger, Telegram sau SMS.

Aproape 60% dintre utilizatorii platformei în 2024 au fost femei, majoritatea cu vârste cuprinse între 31 și 40 de ani, cele mai accesate specialități fiind medicina generală, pediatria și dermatologia. Interesul pentru asigurările facultative, în creștere conform unui studiu comandat de Groupama, liderul pieței de asigurări și realizat împreună cu Institutul de Marketing MIA. Derulat pe un eșantion reprezentativ urban, format din femei și bărbăți cu vârste cuprinse între 20 și 65 de ani, studiul arată și o creștere a interesului pentru asigurări de viață în rândul femeilor, dar și pentru asigurările de sănătate, mai ales pe segmentul de vârstă 20-35 de ani. Incidența riscurilor este unul dintre factorii cei mai importanți pentru femei atunci când aleg să încheie o asigurare, în timp ce pentru bărbați primează factorii legați de costuri. Tinerii cu vârste între 20-35 ani se bazează cel mai mult pe informațiile primite de la prieteni sau colegi, atunci când aleg un serviciu de asigurare, spre deosebire de cei cu vârste peste 35 de ani, care declară că au cea mai mare încredere în consultanții de asigurări. Rețelele sociale înregistrează la rândul lor o creștere relevantă, fiind considerate o sursă de informare de încredere de către respondenții la studiu. 

„Cel mai recent studiu de amploare pe care l-am realizat pentru a înțelege mai bine care sunt nevoile și așteptările clienților noștri ne-a arătat că există o creștere importantă a interesului pentru asigurările facultative, în special cele ce țin de viață sau sănătate. Există o îngrijorare în creștere a tinerilor când vine vorba de sănătatea lor sau de veniturile după retragerea din activitate, iar în general românii caută produse și servicii personalizate, se așteaptă la transparență din partea brandurilor cu care interacționează, la empatie, pun preț pe construirea unei relații bazate pe încredere și sunt pregătiți să recomande un brand ale cărui valori le împărtășesc.

Este de aici încolo rolul nostru să transformăm curiozitatea sau acest interes incipient în parteneriate, prin produse și servicii de calitate la prețul corect si construind branduri autentice, care pot genera o legatură reală cu clienții”, a declarat Georgiana Miron, director marketing, comunicare și servicii clienți Groupama. 

Tinerii sunt mai interesați de asigurările de viață 

Conform studiului, numărul celor care au o asigurare de sănătate sau de viață a crescut în 2024, comparativ cu 2023, preponderent în rândul locuitorilor orașelor medii, care numără între 50.000 și 100.000 locuitori. Preocuparea pentru asigurări de sănătate a fost mai mare în 2024 în rândul femeilor cu vârste cuprinse între 20 si 35 de ani, conform studiului derulat de Groupama in parteneriat cu MIA Marketing. Similar anului 2023, segmentul de vârstă 20-35 de ani este și cel cu interesul cel mai crescut pentru asigurări de viață. 

În general, gradul de îngrijorare cu privire la situația financiară și starea de sănătate este invers proporțional cu venitul personal. În ceea ce privește motivele care pot determina îngrijorarea, pentru persoanele sub 46 de ani, apariția unui eveniment neașteptat, pentru care ar fi nepregătiți din punct de vedere financiar reprezintă principala sursă de îngrijorare, în timp ce persoanele cu vârste de peste 55 ani sunt neliniștite din cauza pensiilor mici.  

Asigurările de călătorie – mai mult interes pentru clauze specifice sporturilor de sezon

Numărul femeilor care au călătorit în străinătate în 2024 crește cu 5% față de 2023, în timp ce ponderea bărbaților care au călătorit în străinătate crește cu 7%. Când vine vorba despre asigurările de călătorie, 7 din 10 femei care călătoresc aleg să se și asigure pentru riscurile care pot apărea în timpul unei vacanțe. 

În 2024, 7% dintre polițele emise de Groupama au inclus și o clauză specifică sporturilor de sezon, în creștere cu 21% față de 2023. Avionul a rămas modalitatea de deplasare preferată, 33% dintre cei care au ales o asigurare de călătorie adăugând și opțiuni specifice zborului cu avionul, în timp ce doar 10% au ales riscuri specifice călătoriei cu mașina. 

Clienții care aleg o asigurare de călătorie Groupama au acces gratuit și la chat-ul medical ÎntreabăMedic, o platformă inovatoare de suport medical la distanță, prin care clienții Groupama beneficiază de sfatul medicului, sub forma unor micro-consultații oferite de doctori reali licențiați, prin intermediul WhatsApp, Facebook Messenger, Telegram sau SMS.

Aproape 60% dintre utilizatorii platformei în 2024 au fost femei, majoritatea cu vârste cuprinse între 31 și 40 de ani, cele mai accesate specialități fiind medicina generală, pediatria și dermatologia. 

One United Properties semnează achiziția terenului de 21 de hectare pentru noua comunitate One City District

0

One United Properties a semnat cu CPI România  achiziția unui teren de 21 de hectare în Sectorul 5 al Bucureștiului pentru dezvoltarea cartierului rezidențial și crearea noii comunități One City District. Valoarea achiziției se ridică la 21 de milioane de euro. 

„Această achiziție reprezintă un pas transformator pentru One United Properties, permițându-ne să ne aducem experiența în materie de calitate și sustenabilitate către un public mai larg. One City District evidențiază încrederea noastră în potențialul segmentului de locuințe premium accesibile, care răspunde nevoilor în schimbare ale locuitorilor Bucureștiului. Este o oportunitate unică pentru noi de a crea o nouă comunitate vibrantă, respectând în același timp angajamentul nostru pentru regenerarea urbană sustenabilă, pe unul dintre cele mai mari terenuri rămase încă nedezvoltate în centrul Bucureștiului”, a declarat Victor Căpitanu, co-CEO al One United Properties. 

„Această tranzacție confirmă îndeplinirea a încă unui pas, încheiat cu succes, din strategia de optimizare a portofoliului CPI România. Pentru un dezvoltator experimentat precum One United Properties, terenul tranzacționat are un potențial foarte mare, atât prin amploarea suprafeței sale, cât și a locaţiei. Am convingerea că proiectul pe care ONE îl va dezvolta va contribui substanțial la modernizarea Bucureștiului”, a spus Fulga Dinu, Country Manager CPI România.  

Achiziția marchează intrarea strategică a One United Properties pe piața locuințelor premium accesibile. One City District va include aproximativ 3.000 de unități rezidențiale, planificate ca un cartier autosustenabil. Proiectat pentru segmentul superior al pieței rezidențiale de masă din București, acesta va îmbina accesibilitatea cu calitatea, oferind condiții de trai de înaltă calitate şi o alegere deosebită în peisajul imobiliar al orașului. Achiziția terenului a fost finanțată parțial din capitalul de 68 de milioane de euro atras în cadrul majorării de capital social din 2024, demonstrând capacitatea companiei de a mobiliza eficient resurse pentru dezvoltări de amploare. 

„Dincolo de realizarea unor locuințe excepționale, această dezvoltare înseamnă îmbunătățirea standardelor vieții urbane. One City District va readuce la viață o zonă realmente abandonată, transformând-o într-o comunitate prosperă. Aceasta va întruchipa viziunea noastră de a crea dezvoltări de impact care redefinesc conceptul de locuire pentru locuitorii din București”, a declarat Andrei Diaconescu, co-CEO al One United Properties. 

Situată la numai 10 minute de mers cu mașina de Piața Unirii, One City District va beneficia de mai multe puncte de acces pentru o mai bună accesibilitate, atât cu mașina, cât și pe jos, de proximitatea față de transportul public și va include toate facilitățile necesare pentru a asigura un stil de viață mai ușor și relaxant pentru locuitorii săi, inclusiv un parc și numeroase spații verzi, unități educaționale, un centru de fitness cu piscină, piețe, spații comerciale cu operatori alimentari, trotuare și piste de biciclete. Deși se adresează pieței de masă, această dezvoltare va păstra designul caracteristic, finisajele de calitate și sentimentul de comunitate care definesc brandul One.

One City District se va adresa clasei de mijloc emergente din România, inclusiv familiilor cu două venituri care caută locuințe convenabile, cu acces la facilități și un design bine gândit. Pe lângă terenul achiziționat pentru One City District, One United Properties se află în negocieri pentru o serie de terenuri care să permită dezvoltarea a multiple comunități vizând același segment premium accesibil.

Extinderea în segmentul locuințelor premium accesibile are loc într-un moment de cerere crescută pentru proprietăți care îmbină calitatea cu accesibilitatea. Pe măsură ce veniturile individuale cresc și consumatorii pun tot mai mult accent pe proprietăți care oferă caracteristici premium la prețuri accesibile, noua dezvoltare va răspunde acestei cereri. One City District va acoperi un deficit semnificativ pe piață, permițând în același timp One United Properties să își continue misiunea de a transforma Bucureștiul prin crearea de comunități inovatoare și sustenabile.

Norofert – cifră de afaceri de 45 milioane lei în 2024, o creștere de 12% comparativ cu anul precedent

0

Norofert, principalul producător de inputuri organice și furnizor de biotehnologie pentru agricultură, listat pe piața AeRO a Bursei de Valori București, a înregistrat în 2024 o cifră de afaceri de 45 milioane lei, o creștere de 12% comparativ cu anul precedent. Compania a revenit pe profit net în 2024, înregistrând un rezultat de 3 milioane lei, susținut de investițiile strategice, măsurile de eficientizare a costurilor și consolidarea prezenței în piețele internaționale.

Vlad Popescu, Președintele Consiliului de Administrație, Norofert:  „Am demonstrat reziliență și capacitate de adaptare într-un context dificil și am revenit pe profit după un an foarte dificil în agricultura locală. Două investiții cheie au avut un rol esențial în această evoluție: laboratorul de bacterii din fabrica de la Filipeștii de Pădure, care susține dezvoltarea de soluții inovatoare pentru agricultura sustenabilă, și extinderea sistemului de irigații la ferma din Zimnicea, unde am atins un grad de acoperire de 50% din cele 1.000 de hectare lucrate. Performanța obținută confirmă viabilitatea modelului nostru de afaceri, construit pe inovație, cercetare și eficiență operațională. În 2024, am făcut pași importanți în dezvoltarea propriei bănci de tulpini de microorganisme, etapă esențială pentru lansarea de noi produse adaptate pieței din Brazilia. În plan internațional, obiectivul nostru este clar: consolidarea operațiunilor din SUA și Brazilia, două piețe strategice în care ne propunem să generăm, în următorii ani, până la 40% din cifra de afaceri a Grupului Norofert.” 

Fabrica Norofert din SUA a contribuit la rezultatele înregistrate în 2024, cu vânzări de aproape 1 milion de lei în primul an, iar noua investiție din Brazilia poate genera venituri începând cu anul 2025.

Investiții strategice pentru creștere sustenabilă:

• România: Finalizarea primei etape a laboratorului de cercetare de la Filipeștii de Pădure și implementarea sistemului de irigații pe 500 de hectare la ferma Zimnicea.

• SUA: Extinderea operațiunilor prin inaugurarea unei linii de producție de inputuri agricole în Watertown, Dakota de Sud, cu o distribuție a produselor în 5 state – Dakota de Sud, Dakota de Nord, Minnesota, Iowa si Nebraska. Fabrica este profitabilă încă din primul an de activitate, cu un rezultat net de 341 mii lei.  

• Brazilia: Lansarea companiei Norofert Brasil LTDA și demararea construcției unei fabrici cu o capacitate de 15.000 litri/zi. Construcția va fi finalizată în primul trimestru al anului 2025.

Cifre cheie consolidate 2024: 

  • Activele imobilizate: 29 milioane lei (+29%) ca urmare a investițiilor în laboratorul de cercetare și în sistemul de irigații. Aceste active sunt esențiale pentru strategia companiei de dezvoltare, pentru a putea produce o gamă cât mai largă de produse, asigurând astfel o poziție competitivă mai bună în piață. 
  • Datorii totale: 63 milioane lei, o creștere de 33%, în principal ca urmare a suprapunerii celor două emisiuni de obligațiuni, dintre care una a fost rambursată în ianuarie 2025.
  • Venituri din exploatare: 53 milioane lei, un avans de 14%, care reflectă creșterea vânzărilor.
  • Cheltuieli de exploatare: 45 milioane lei, aproximativ la același nivel cu cel înregistrat în 2023.
  • Profit net: 3 milioane lei față de pierdere în 2023, rezultat susținut de activitatea  de producție și vânzări de inputuri agricole, de un control mai atent al costurilor, precum și de rezultatele din SUA.

Situațiile privind rezultatele financiare aferente anului 2024 sunt prezentate atât conform RAS, cât și în conformitate cu IFRS (Standardele Internaționale de Raportare Financiară). Rezultatele consolidate ale grupului includ atât performanțele companiei mamă, Norofert S.A., cât și ale filialei Agroprod CEV S.R.L., deținută în proporție de 100%. Agroprod CEV cultivă în regim ecologic un teren agricol de 1.000 de hectare în Zimnicea, județul Teleorman. În consolidare s-a luat în calcul și 51% din rezultatele obținute de NOROFERT AG LLC.

Raportul detaliat poate fi consultat aici.

Agricover Holding – profit operațional în 2024 în creștere cu 66,5% față de anul anterior

0

Grupul Agricover a încheiat 2024 cu un avans semnificativ al profitului operațional consolidat, din activități continuate, în creștere cu 66,5% față de anul anterior, ajungând la 92,4 milioane RON. Performanța reflectă capacitatea grupului de a naviga cu succes într-un context de piață provocator, mizând pe creșterea segmentului de finanțare și pe eficiență operațională în cadrul segmentului de distribuție.

Într-un an marcat de secetă și de condiții macroeconomice dificile, Agricover a reușit să își consolideze poziția pe piață, oferind fermierilor soluții financiare și tehnologice adaptate provocărilor. Rezultatele obținute confirmă eficiența strategiei adoptate și soliditatea modelului de business integrat al grupului.

„Prin soluțiile oferite, Agricover susține performanța și adaptabilitatea fermierilor români într-un sector tot mai complex și dinamic. Am sprijinit extinderea finanțărilor personalizate în funcție de nevoile reale din teren, reușind, în paralel, o redresare solidă a marjelor în segmentul Agribusiness. În același timp, am gestionat riguros riscurile, am optimizat structura capitalului și ne-am pregătit pentru provocările anului 2025. Ne menținem angajamentul ferm de a fi alături de fermieri și continuăm să urmăm o strategie care anticipează și răspunde nevoilor partenerilor noștri”, spune Liviu Dobre, CEO al Agricover Holding.

Segmentul Agrifinance a continuat să crească, portofoliul de credite majorându-se cu 9,2%, până la 3,17 miliarde RON. Managementul prudent al riscurilor a dus la o scădere cu 32% a pierderilor nete din credite, iar marja netă de dobândă s-a menținut la un nivel solid, de 8,05%.

După un an 2023 dificil, segmentul Agribusiness raportează un profit înainte de deprecieri și amortizări, dobânzi și impozite (EBITDA) de 20,3 milioane RON, de 3 ori mai mare față de 6,5 milioane RON în 2023. Această performanță s-a datorat unei strategii eficiente de aprovizionare și optimizării costurilor, pe fondul unei stabilizări a prețurilor inputurilor agricole. Deși fermierii s-au confruntat cu o scădere semnificativă a prețurilor cerealelor și cu o secetă prelungită, Agricover a răspuns prin soluții competitive pentru semințe, îngrășăminte și produse de protecție a plantelor.

Agricover a accelerat investițiile în digitalizare, lansând platforma „My Agricover”, care permite acces rapid la finanțare, reduce birocrația și facilitează aprobarea creditelor online în mai puțin de 24 de ore. My Agricover este o soluție tehnologică eficientă dezvoltată de Agricover pentru a facilita accesul la finanțare al fermierilor de dimensiuni mici și micro, care întâmpină de obicei cele mai mari dificultăți în a accesa resurse.

Perspective pentru 2025

Agricover va continua să investească în inovație și în creștere sustenabilă, concentrându-se pe următoarele direcții strategice:

  • Extinderea serviciilor financiare și digitale pentru a sprijini fermierii;
  • Menținerea unui management prudent al riscurilor, pentru a asigura stabilitatea financiară;
  • Optimizarea structurii de capital, în vederea susținerii expansiunii viitoare;
  • Accelerarea transformării digitale, pentru a spori eficiența și accesibilitatea serviciilor.

Sphera Franchise Group estimează vânzări cu 12,1% mai mari în 2025 decât în 2024

0

Grupul de food service Sphera Franchise Group (simbol bursier SFG) anunță că „a bugetat pentru anul 2025 creșteri pentru principalii indicatori financiari. Compania vizează vânzări de peste 1,73 miliarde lei în restaurante, mai mari cu 12,1% față de 2024, susținute atât de evoluția pozitivă a veniturilor restaurantelor existente, cât și de extinderea rețelei cu noi unități. Sunt estimate îmbunătăți semnificative ale indicatorilor de profitabilitate, cu un avans de 8,2% al profitului net, până la 105,2 milioane lei, și o creștere de 9,8% a EBITDA, ajungând la 194,3 milioane lei”.

Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group: „Bugetul pentru 2025 reflectă o strategie bine fundamentată de creștere sustenabilă, concentrată pe expansiunea rețelei de restaurante, îmbunătățirea performanței operaționale și implementarea tehnologiilor digitale. Am prevăzut investiții de 100 milioane lei, semnificativ mai mari față de anul trecut, care să susțină dezvoltarea businessului atât prin deschiderea de noi unități, cât și remodelarea celor existente și tehnologizare. Ne concentrăm pe maximizarea rentabilității și pe crearea unui impact pozitiv și durabil pentru acționarii noștri, precum și pentru ceilalți stakeholderi.” 

Sphera Franchise Group subliniază că gestionarea costurilor rămâne o prioritate, „cu un accent pe eficiență operațională. Cheltuielile cu materiile prime și ingredientele sunt estimate să se majoreze cu 9,6%, sub ritmul de creștere al vânzărilor, ceea ce va contribui la eficientizarea marjei brute a restaurantelor. Ponderea cheltuielilor generale și administrative în totalul vânzărilor va fi ușor mai mică în 2025 comparativ cu 2024, de 3,8%.

Sphera Group accelerează investițiile în 2025 și alocă un buget de aproximativ 100 milioane lei pentru dezvoltare, mai mare cu 71,2% față de anul anterior. Suma va acoperi extinderea rețelei cu noi restaurante, precum și investiții în modernizarea celor existente și digitalizare. Grupul Sphera a planificat pentru anul acesta deschiderea a 13 unități noi: 4 restaurante KFC și 1 Taco Bell în România, 1 KFC în Republica Moldova, precum și 3 KFC și 4 unități Cioccolatitaliani în Italia. 

Bugetul pentru 2025 are acordul Consiliului de Administrație și va fi supus aprobării la Adunarea Generală Anuală a Acționarilor din data de 29 aprilie 2025. Acesta a fost construit pe scenariul desfășurării activității în condiții normale și a luat în calcul o rată medie a inflației de 5%”.

Sphera Franchise Group este caracterizat drept „cel mai mare grup din industria de food service din România, deținând companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut, Taco Bell în România și  KFC în Republica Moldova și în anumite zone din Italia. Grupul deține peste 170 de restaurante pe cele trei piețe și are aproximativ 5.000 de angajați. Sphera Franchise Group este listată pe Bursa de Valori București din 2017, sub simbolul SFG, fiind singura companie din HoReCa inclusă în indicele principal BET, precum și în indicii FTSE Global Micro Cap și MSCI Frontier Markets”.