Planul Național Social pentru Climă – șansa unei Românii sustenabile, construită din lemn

0

de Ciprian Muscă, președintele Asociației Forestierilor din România (ASFOR)

România are astăzi o oportunitate strategică rară: să îmbine tranziția energetică și protecția socială cu dezvoltarea unui sector forestier durabil și a unei industrii moderne a lemnului. Prin Planul Național Social pentru Climă (PNSC), finanțat cu peste 6 miliarde de euro din Fondul Social pentru Climă al Uniunii Europene, putem transforma resursa noastră regenerabilă – lemnul – într-un motor al bioeconomiei și al incluziunii sociale dacă Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene va avea inspirația să sprijine utilizarea lemnului.

Este esențial ca acest plan să integreze în mod real pădurile, industria lemnului și comunitățile rurale în strategiile de reducere a emisiilor, renovare energetică și creștere economică. România poate și trebuie să devină un exemplu european de utilizare superioară a resurselor naturale în beneficiul societății.

Lemnul, materialul natural al tranziției verzi

Lemnul nu este doar un combustibil pentru încălzirea rurală – este un material strategic în tranziția către construcții cu amprentă redusă de carbon. Comisia Europeană, prin Strategia Forestieră a UE pentru 2030, încurajează utilizarea lemnului în construcții și înlocuirea materialelor poluante cu soluții ecologice, regenerabile.

Este esențial ca măsurile din PNSC care vizează renovarea clădirilor și eficiența energetică să sprijine activ utilizarea materialelor naturale – fațade din lemn, tâmplărie din lemn, izolații pe bază de fibră de lemn sau celuloză, panouri din lemn stratificat (CLT). În special în mediul rural, lemnul este mai potrivit decât alternativele sintetice, oferind nu doar izolație termică, ci și beneficii economice și ecologice.

O bioeconomie forestieră care susține pădurea

Pentru ca lemnul românesc să fie utilizat superior, trebuie să încurajăm o silvicultură bazată pe cicluri lungi de producție, capabilă să furnizeze sortimente valoroase. Astăzi, doar o mică parte din lemn este transformat în produse cu durată lungă de viață – tâmplărie, mobilă, elemente constructive.

Este timpul să aplicăm cu adevărat principiul utilizării lemnului în cascadă: prima dată în construcții, apoi în mobilier, apoi în panouri și, doar în ultimă instanță, ca sursă de energie. Sprijinind valorificarea superioară a lemnului, susținem de fapt o gospodărire forestieră responsabilă, care menține biodiversitatea, protejează solurile și oferă locuri de muncă durabile în zonele montane și forestiere.

Ce propune ASFOR pentru integrarea pădurii în PNSC

Pentru ca pădurile și lemnul să devină parte integrantă a tranziției ecologice, ASFOR propune ca Planul Național Social pentru Climă să includă:

•  Subvenții pentru materiale de construcție ecologice din lemn în renovarea locuințelor vulnerabile;

• Sprijin pentru microîntreprinderi din industria lemnului care investesc în produse cu valoare adăugată mare;

•  Promovarea construcțiilor din lemn în infrastructura publică (școli, centre comunitare, dispensare);

•  Dezvoltarea de clustere regionale pentru bioeconomie forestieră și antreprenoriat rural;

• Campanii de informare pentru beneficiarii PNSC cu privire la avantajele materialelor din lemn.

Dincolo de asistență socială – un plan pentru dezvoltare sustenabilă

PNSC nu trebuie privit doar ca un instrument de protecție socială. Poate și trebuie să fie un instrument de modernizare economică, de dezvoltare rurală, de inovare și de creștere a valorii adăugate din resurse regenerabile. Iar pădurile – gestionate responsabil – și lemnul – folosit inteligent – pot fi elementele cheie ale acestui model.

România are resurse, are tradiție, are industrie și are profesioniști. Avem nevoie de politici coerente care să sprijine integrarea pădurii în economia viitorului. Nu vom atinge neutralitatea climatică fără o economie a lemnului care respectă natura, creează locuri de muncă și construiește durabil.

Este momentul ca România să își construiască viitorul din lemn. Nu doar case, ci un model economic.

Parteneriat pentru educație și formare PepsiCo – Politehnica București

0

La fabrica de băuturi PepsiCo East Balkans din Dragomirești-Deal a fost deschis un centru de training, ai cărui beneficiari vor fi salariați ai fabricii, în procesul de formare continuă, precum și studenți ai Facultății de Inginerie Mecanică și Mecatronică a Universității Naționale de Știință și Tehnologie Politehnica București. Investiția este de 137.000 de dolari, dotarea fiind realizată de PepsiCo, în timp ce partea de curriculum a fost elaborată în colaborare cu Politehnica.

Din explicațiile și demonstrațiile prezentate în contextul inaugural, a reieșit clar gradul înalt de automatizare a procesului tehnologic, precum și a modalităților de transport și depozitare din fabrică, ceea ce presupune rigoare și competență profesională transmise și asimilate la nivel înalt. Noul spațiu, cu dotările lui, asigură condițiile formării în acest sens. Fără a intra aici în detalii funcționale, noul cadru de formare este un simulator, o reproducere la scară redusă, a unora dintre instalațiile fabricii, cu funcționarea lor și cu posibile situații din ciclul productiv: „Sala poate găzdui simultan 20 de persoane și este dotată cu diferite echipamente mecanice, electronice și pneumatice, precum și un mini-robot utilizat pentru simularea unor procese de producție.”

Cu contribuție decisivă la crearea și, de-acum, la funcționarea centrului de training, ing. Bianca Stănescu, absolventă a Politehnicii și, în prezent, junior la PepsiCo East Balkans, oferă explicații și demonstrează modul de lucru. Prof. univ. dr. ing. Bogdan Grămescu, decanul Facultății de Inginerie Mecanică și Mecatronică, subliniază că noul cadru de formare este rezultatul unui dialog mai larg între facultate și fabrică, pentru identificarea celor mai eficiente căi de conlucrare.

Silvia Petre, HR Director PepsiCo East Balkans: „Prin această inițiativă, ne dorim să le oferim colegilor noștri și viitorilor specialiști din industrie o experiență de învățare cât mai aplicată. Centrul de training este locul în care pot testa, experimenta și învăța direct pe echipamente reale, într-un mediu sigur. Parteneriatul cu Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București reprezintă o dovadă clară de colaborare eficientă între piața muncii și piața educației, centrată pe dezvoltarea profesională a viitoarelor generații de profesioniști.”

Gazdele accentuează că, „în fabrica Dragomirești-Deal,  PepsiCo a investit, în urmă cu doi ani, 13 milioane de dolari într-o linie de producție complet automatizată. Cea mai avansată linie din portofoliul PepsiCo Europa, aceasta poate produce până la 1 milion de sticle de băuturi pe zi, reducând consumul de energie și apă cu 30%, utilizând cu 20% mai puțin dioxid de carbon și economisind aproximativ 30 de tone de plastic anual”.

PepsiCo reamintește că „își desfășoară activitatea și investește în România de peste 30 de ani. În ultimii 10 ani, PepsiCo a investit direct 320 de milioane de dolari în România, susținând dezvoltarea continuă a afacerii sale în țară și consolidându-și rolul de hub regional de producție și distribuție.

Produsele PepsiCo sunt savurate de consumatori din peste 200 de țări și teritorii din întreaga lume, de un miliard de ori pe zi. PepsiCo a generat o cifră de afaceri de aproape 92 miliarde dolari în 2024, adusă de un portofoliu de alimente și băuturi care include Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker și SodaStream. Portofoliul PepsiCo este alcătuit dintr-o gamă variată de produse alimentare și băuturi savuroase, incluzând numeroase branduri iconice ce generează fiecare, anual, peste 1 miliard de dolari în vânzări de retail.” 

She for Romania – Campanie pentru promovarea valorilor și leadershipului feminin

0

Campania #SheForRomania, inițiată de Ministerul Apărării Naționale (MApN) în colaborare cu Patronatul European al Femeilor de Afaceri (PEFA), a debutat cu succes la Colegiul Național Militar „Mihai Viteazul” din Alba Iulia. Aceasta are ca obiectiv principal promovarea leadership-ului feminin și încurajarea participării active a femeilor în procesul decizional.

Andreea Negru, președinta PEFA, a subliniat importanța colaborării dintre mediul de afaceri și instituțiile statului în sprijinirea tinerelor: „Colaborarea dintre PEFA și MApN este un exemplu clar că, prin unitate și implicare activă, putem contribui la formarea unei generații de tinere puternice, educate și determinate să producă schimbări pozitive în comunitatea lor. Ne dorim ca această campanie să fie o sursă de inspirație pentru tinerele aflate la început de drum, oferindu-le modele feminine autentice care să le ghideze în parcursul profesional și personal.”

Campania se adresează elevelor, studentelor și personalului feminin din sistemul național de apărare, ordine publică și siguranță națională, aflat în prima parte a carierei.

La rândul său, colonel Manuela Mihai, șefa Biroului de Management al problematicii de gen și Punct Focal Național în cadrul MApN, a evidențiat rolul valorilor militare în formarea tinerelor: „Disciplina, respectul față de sine și față de ceilalți, precum și dorința de a face parte dintr-o echipă sunt lecții esențiale pentru succesul în viață. Ne dorim ca prin această campanie să le arătăm tinerelor că pot realiza orice își propun, atât timp cât muncesc cu seriozitate și perseverență.”

Lorena Stoian, prim-vicepreședinte PEFA, susține importanța modelelor feminine puternice: „Campania #SheForRomania este despre curaj, determinare și exemple de femei care au depășit obstacole și s-au afirmat în carieră. Vrem să le oferim tinerelor încrederea că pot deveni lideri prin curaj, disciplin si empatie. Tinerele trebuie sa înțeleagă importanța reprezentării femeilor pentru pozitii cheie in organizațiile și agențiile naționale și internaționale, in procesele de negociere și menținere a păcii cat si rolul lor determinant de a inspira si de a milita pentru egalitate de gen.”

Prima acțiune din campanie s-a desfășurat la Colegiul Național Militar „Mihai Viteazul” din Alba Iulia, unde aproximativ 200 de eleve au participat la o discuție deschisă despre principii esențiale pentru viață și carieră. Evenimentul a pus accent pe valori precum perseverența, profesionalismul, respectarea regulamentelor și disciplinei militare, colaborarea, spiritul de echipă și respectul reciproc – elemente esențiale pentru succesul personal și profesional.

Participantele au avut ocazia să afle direct de la femei lideri cum pot depăși provocările vieții și carierei: Andreea Negru, președinte și Lorena Stoian, prim-vicepreședinte PEFA, colonel Manuela Mihai – Ministerul Apărării Naționale, locotenent-colonel Raluca Popescu și Petruța Pop – Ministerul Apărării Naționale, comisar-șef de poliție penitenciară Andreea Dobrițoiu – Administrația Națională a Penitenciarelor, comisar Daniela Radu – Ministerul Afacerilor Interne, sportivele Gina Gogean și Carmen Amariei.

Campania #SheForRomania va continua cu o serie de evenimente desfășurate în școli și instituții din întreaga țară, menite să inspire, educe și motiveze tinerele să-și urmeze visurile și să devină liderii de mâine. #SheForRomania face parte din seria de proiecte PEFA: Tendințe economice 2025, Indexul Antreprenoriatului Femini, Gala Excelenta în Business.



Patronatul European al Femeilor de Afaceri PEFA este organizație patronală, membră a IMM România, singura confederație reprezentativă la nivel național pentru IMM-uri. PEFA promovează și susține egalitatea de gen, rolul și importanța femeilor în societate și în economie. Patronatul oferă antreprenorilor o platformă puternică pentru a-și face auzite vocile atât la nivel național, în relația cu autoritățile publice centrale și locale, cât și european.

Av. Cosmin Marina este noul președinte al Curții de Arbitraj Comercial de pe lângă CCIB

0

Membrii Colegiului de Conducere al Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București (CCIB) au decis în ședința din data de 26 martie a.c. desemnarea av. Cosmin Marina în funcția de președinte al Curții de Arbitraj Comercial de pe lângă CCIB, și a Cristinei Petrovici și a Mădălinei Grecu în funcția de vicepreședinte al Curții. În aceeași ședință, Octavian Stocklosa a fost ales vicepreședinte al Camerei București, în urma vacantării unuia dintre cele trei posturi.

„Sunt onorat pentru că am făcut parte din echipa președintelui CCIB, Iuliu Stocklosa, în ultimii patru ani, perioadă în care a avut loc o consolidare semnificativă a activității CCIB. Desemnarea mea în calitate de președinte al Curții mă onorează și mă responsabilizează în egală măsură. În perioada următoare, vom aborda cu prioritate promovarea includerii clauzei compromisorii în contractele de achiziție publică. În acest sens, vom organiza conferințe dedicate reprezentanților administrației publice locale și centrale, precum și mese rotunde cu factorii decizionali, pentru a prezenta în concret avantajele arbitrajului, ca modalitate alternativă de soluționare a litigiilor”, a declarat av. Cosmin Marina.

Av. Cosmin Marina este avocat practician de peste 25 de ani, a dobândit o experiență solidă în domeniul dreptului civil, comercial, societar și contenciosului administrativ, dar și în domeniul arbitrajului. Este arbitru al Curții de Arbitraj Comercial București, iar din 2021 face parte din Colegiul Curții. În ceea ce priveşte experienţa camerală, din 2008 este membru al Colegiului de Conducere al CCIB, iar din 2021 a îndeplinit și funcția de vicepreședinte al CCIB.

Octavian Stocklosa este membru al Colegiului de Conducere al Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București (CCIB) din 2021, iar în luna ianuarie a fost ales președinte al Consiliului de Supraveghere (CoS) al Federației Camerelor de Comerţ Dunărene (DCCF), pentru un mandat de patru ani.

Absolvent al Facultății de Electronică și cu un doctorat în automatizări, Octavian Stocklosa a dobândit și o experiență solidă, de peste 10 ani, în antreprenoriat în cadrul companiei East Electric, ce activează în principal în domeniul cercetării-dezvoltării şi automatizării. A fost implicat în proiecte în diverse industrii, pentru beneficiari din ţară şi din străinătate (Franţa, Algeria, Maroc, Turcia şi Rusia). 

Fabrica Nokian Tyres din Oradea începe livrările de anvelope

0

Nokian Tyres începe livrările de la noua sa fabrică din Oradea. Anvelopele de iarnă și cele all-season sunt primele produse ce vor ajunge, prin intermediul centrelor de distribuție Nokian Tyres, la clienții și consumatorii din Europa Centrală.

„Săptămâna aceasta marchează începutul livrării de anvelope produse în fabrica noastră din Oradea. Primul camion a plecat deja, transportând anvelopele către centrele noastre de distribuție și, ulterior, către clienții și consumatorii din Europa Centrală și de Sud.

Fabrica, prima de acest tip din lume cu zero emisii de CO₂, va întări capacitatea noastră de a deservi consumatorii și clienții din Europa Centrală și de Sud, precum și din alte regiuni, susținând astfel strategia noastră de creștere.

Am atins acest obiectiv în mai puțin de doi ani de la demararea construcției, ceea ce este o realizare remarcabilă pentru noi și sunt extrem de mândru de echipa Nokian Tyres, care a muncit din greu pentru a face acest lucru posibil. De asemenea, vreau să le mulțumesc tuturor partenerilor și oficialilor români care ne-au sprijinit pe parcursul acestui proces”, spune Paolo Pompei, Președinte și CEO al Nokian Tyres.

O nouă gamă de anvelope pentru autoturisme produsă în România 

Recent lansată, Nokian Tyres Seasonproof 2 este prima gamă de anvelope pentru autoturisme produsă în fabrica din România. Gama de anvelope all-season include dimensiuni pentru autoturisme moderne, SUV-uri și CUV-uri disponibile pentru consumatorii din Europa Centrală și de Sud până în toamna anului 2025. Oferind o aderență excelentă pe zăpadă și noroi, anvelopa asigură, de asemenea, performanțe excepționale și o experiență confortabilă pe timp de vară. Nokian Tyres Seasonproof 2 conține până la 38% materiale regenerabile, reciclate și certificate ISCC PLUS*. Este prima anvelopă a companiei aflată în producția comercială cu un procent atât de mare de materiale regenerabile și reciclate. În lunile și anii următori, vor fi lansate și alte noi produse fabricate în România, destinate șoferilor din Europa Centrală și de Sud. 

Ceremonia de începere a lucrărilor de construcție a avut loc în mai 2023, iar prima anvelopă a fost produsă în Oradea în iulie 2024. De atunci, Nokian Tyres a primit deja trei premii prestigioase: 

  • Premiul pentru Environmental Achievement of the Year 2025 – Contribuție adusă industriei la Premiile Internaționale pentru Tehnologia Anvelopelor pentru Inovație și Excelență 
  • Premiul Business Review pentru Most Impactful Investment of the Year 2025 în România 
  • Premiul pentru Sustainable Manufacturing 2025 în România – Industry Tomorrow 

Fabrica din România este a treia unitate de producție a companiei, pe lângă fabricile din Nokia – Finlanda și Dayton – Statele Unite ale Americii. Nokian Tyres derulează o campanie de recrutare axată, în special, pe județul Bihor, pentru a atrage forță de muncă calificată.

Conferința PwC CEO Survey 2025: România trebuie să-și redefinească modelul economic pentru a continua să crească

0

În contextul unor perspective prudente de creștere economică, măsuri de reducere a deficitului bugetar și a situației geopolitice, România trebuie să-și redefinească modelul economic pentru a deveni rezilientă și competitivă prin stimularea inovației, investiții strategice și valorificarea fondurilor pe care le are deja la dispoziție prin programe europene precum PNRR sau SAFE. Acestea sunt concluziile dezbaterii de la conferința de lansare a raportului PwC România CEO Survey 2025, la care au participat: Tanczos Barna, Ministrul Finanțelor Publice, Daniel Anghel, Country Managing Partner PwC România, Michał Mastalerz Country Managing Partner PwC Polonia, Anna Grabowska, Executive Vice President of the Management Board Żabka Polska si Managing Director Żabka International, Mihai Bordeanu, Managing Director Dacia Southeastern Europe, Country Head Romania at Groupe Renault, Alessio Menegazzo, CEO & Country Manager PPC Romania, Dragoș Anastasiu, Consilier onorific al Președintelui interimar al României pentru relația cu mediul de afaceri.

Discuțiile au arătat importanța investițiilor în infrastructură – rutieră, energetică, digitală – precum și necesitatea îmbunătățirii transparenței și predictibilității la nivel fiscal și reformarea instituțiilor statului. Industria de apărare, tranziția energetică și nearshoring-ul sunt văzute a oportunități economice importante, alături de impulsionarea antreprenorilor români de a se extinde pe piețele externe. În același timp, Ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, Ministrul Finanțelor Publice, a declarat că va face ”tot posibilul ca anul acesta Codul Fiscal să nu sufere modificări semnificative, adică să nu apară impozite noi, creșteri de taxe sau impozite”.

Principalele declarații

Tanczos Barna, Ministrul Finanțelor Publice „Suntem departe de sfârșitul anului, cursa este destul de lungă, dar avem câteva date promițătoare. Se văd semnale de creștere economică evidente. Pe de altă parte,  sistemul de colectare a taxelor, impozitelor pe salarii, pe venituri funcționează. Modificările de la Guvern, din economie, se reflectă imediat în încasările din impozite. Impozitul pe salarii, încasări pe CAS, CASS sunt un semnal bun. Eu mi-aș dori un pic mai mult pe TVA, atât pe pe consum, cât și pe partea de producție, industrie. Acolo avem câteva semnale interpretabile, dar unele sunt explicabile, altele mai puțin explicabile. Dar partea de industrie are nevoie de un impuls și acolo probabil încă se resimte acest efect al situației politice generate de anularea alegerilor. Obiectivul nostru cel mai important este să ținem sub control cheltuielile. 

După trei luni, pot să vă spun că azi am avut, de exemplu, o zi foarte bună, în care am avut reduceri la dobânzile cu care se împrumută România. Suntem pe un trend descrescător de dobânzi la euro, la 7 ani și la 14 ani, am avut și o cerere suficient de mare, care arată un interes din partea investitorilor, arată o încredere în economia României și lucrurile pot reveni pe un trend sustenabil, normal, dacă suntem consecvenți, dacă după două luni nu vrem să facem altceva decât ceea ce ne-am propus în ianuarie prin buget, dacă nu ne trezim după șase luni că ne-au venit idei și vrem să mai creștem cheltuieli, și în toamnă, în octombrie, noiembrie pregătim bugetul pentru 2026, nu în ianuarie, nu în februarie. Dacă reușim să respectăm aceste reguli foarte simple și consecvență, atunci o să recâștigăm încrederea pierdută. Nu putem să ne ascundem după deget, România a pierdut încrederea investitorilor, încrederea Comisiei Europene, încrederea multora în momentul în care a ajuns la 8,6% deficit, când a făcut cheltuieli care nu erau planificate, când a luat decizii care poate sunt caracteristice unui an electoral, dar care n-au făcut bine.

Voi face tot posibilul ca anul acesta Codul Fiscal să nu sufere modificări semnificative, adică să nu apară impozite noi, să nu apară creșteri de taxe, de impozite și să ne bazăm pe veniturile care sunt estimate, prognozate, pot fi colectate și să mergem înainte până la sfârșitul anului cu această cu acest sistem fiscal. România s-a angajat la o reformă fiscală, iar această reformă fiscală trebuie construită împreună cu cele mai mari companii care plătesc impozite și taxe. Sunt 1.400 de companii în România care plătesc 51% din taxele și impozitele colectate de statul român. 

Dincolo de consolidarea fiscală, România trebuie să mai rezolve o problemă foarte mare: deficitul. Nu producem suficient, avem deficit fiscal, avem și deficit comercial și se bucură foarte multe state din Uniunea Europeană de piața noastră care consumă foarte mult. Dar noi avem nevoie de producție autohtonă. Fără această echilibrare structurală nu ne ajută nici cursul, nu ne ajută nici TVA-ul, nu ne ajută nici bugetul. 

Foarte mulți antreprenori români se mulțumesc cu prea puțin după ce ajung la un nivel, încep să stagneze, nu vor să crească și mai mult, nu vor să iasă din România, să cucerească piețe afară, nu vor să arate că sunt performanți și afară, deși ar avea capacitate. 

Dacă sectorul defence este capabil să se mai extindă și să aducem tehnologie nouă, să găsim parteneri pe producția de drone, de exemplu, să folosim tehnologie de vârf în acest domeniu și, la un moment dat, când se va termina această efervescență pe apărare, a doua zi pot produce drone pentru agricultură, tehnologie pentru alte industrii. Este o oportunitate uriașă și mă aștept să fie și colegii mei din celelalte ministere suficient de interesați, abili, inventivi ca să găsim parteneri. Eu cred mai mult în investițiile în economie, chiar și în industria de apărare, decât în cheltuielile curente care astăzi, mâine, nu mai sunt.”

Daniel Anghel, Country Managing Partner PwC România: „Cred că oportunitățile sunt pe masa noastră: PNRR, nearshoring, de relocare, tranziție energetică – energie verde, astea sunt câteva oportunități pe care România le are la momentul ăsta, important este să le valorificăm. Avem și riscuri, evident, inflația va scădea consumul intern, pentru că ne-am bazat foarte mult pe consumul intern în ultima perioadă, deficitul bugetar mare care atârnă deasupra noastră pentru că ne întrebăm dacă să facem reforma cheltuielilor bugetare sau să creștem taxele.

Cred că cel mai important lucru pe care îl avem este resursa umană. Suntem al doilea cel mai important centru de servicii din Europa Centrală și de Est, după Polonia. Având în vedere forța de muncă educată, avantajul nostru de a vorbi limbi străine fluent, ne ajută să atragem foarte multe investiții în această zonă. 

Mă preocupă cum am putea să creștem mai repede în așa fel încât să ne uităm mai de aproape la Polonia. Cred că este un exemplu bun de urmat și pragmatismul pe care îl au și ținta de dezvoltare pe care au avut-o de fiecare dată a fost întotdeauna foarte sus. Antreprenorii lor au început mult mai repede decât ai noștri dezvoltarea în regiune. 

Apropo de contextul macroeconomic, începem încet, încet să devenim necompetitivi, dacă nu ne uităm la toți factorii care sunt în jurul nostru. Și al doilea element foarte important, cred că puseele de investiții străine în România au fost în jurul aderării la Uniunea Europeană, NATO și eu sper cât mai devreme la OCDE.”

Michał Mastalerz, Country Managing Partner PwC Polonia: „NATO, EU sunt bazele securității, prosperității pentru toate generațiile și asta nu se va schimba, forța de muncă ieftină se îndreptă spre final. Noul model economic este bazat pe inovatie. 90% dintre companiile inovatoare din lume provin din SUA și 10% din China. Investițiile în inovatie și tehnologie sunt viitorul. Comisia Europeană a publicat date îngrijorătoare, că UE investește în AI o sumă egală cu 4% din totalul investițiilor realizate de SUA. Este încurajator că a fost anunțat un fond de 2 miliarde de euro alocat pentru AI, dar marile companii tech investesc peste 300 miliarde dolari. Suntem în urmă în ceea ce privește eficiența, competitivitatea, investițiile în tehnologie, care ar trebui să fie motorul noului model economic.”

Anna Grabowska Executive Vice President of the Management Board Żabka Polska si Managing Director Żabka International responsabila pentru expansiune internationala: „Când vine vorba de modelul economic, investițiile străine de care au beneficiat România și Polonia de-a lungul anilor, ne-au ajutat să ne integrăm în lanțul global de aprovizionare, dar nu au acoperit începutul acestui lanț, respectiv cercetarea-dezvoltarea. Ne lipsește inovația în țările noastre, ne lipsesc capacitățile de a inventa, nu numai de a produce după rețetă. Avem capacitatea de a inova. Schimbarea spre acest model ne-ar îmbunătăți competitivitatea și ar reduce dependența de alții pentru furnizarea de rețete pentru a produce.

Să folosim inteligent fondurile europene, pentru infrastructură, pentru agricultura, pentru urbanizare, pentru că este o diferență foarte mare între modul în care trăiesc oamenii în orașe și cei din mediul rural. Sunt optimistă pentru România, vedem o creștere economică de 2-3% și multe oportunități.”

Mihai Bordeanu, Managing Director Dacia South-Eastern Europe | Country Head Romania at Groupe Renault: „Dezbaterea este cum ne trezim din somnul ăsta care ne împiedică să luăm bani care sunt pe masă, banii din PNRR, nu este un plan nou, dar nu suntem unde ar trebui să fim. Cred că ar trebui să fim un pic mai pretențioși, în sensul bun al cuvântului, cu guvernanții noștri și să îi rugăm ceva mai insistent să ne explice cum stau lucrurile, de ce lucrurile stau rău, care au fost factorii care au întârziat lucrurile cu PNRR, de ce nu s-au luat banii ăia mai concret și cum le accelerăm mai departe? Pentru că văd foarte multă filozofie, dezbateri și prea puține cifre, prea puțină asumare, prea puțină responsabilitate. 

Investiția în infrastructură trebuie continuată, accelerată. Spre exemplu energia este foarte scumpă și ne face să fim mai puțin competitivi. Întrebarea colectivă este: ce putem face să fim competitivi, care sunt zece lucruri pe care ar trebui să le facem pentru a deveni mai competitivi și toți să lucrăm în acest sens.

Codul fiscal se va modifica. Singura discuție este negocierea, cu cât vor crește taxe. Mai e un lucru în subsidiar, de care nu prea vorbim. Vrem să creștem veniturile, dar un deficit are două componente. Trebuie să fim foarte clari și pe reducerea cheltuielilor, lucru de care se vorbește mai puțin. Nici noi nu suntem foarte pretențioși, în sensul de a cere niște lucruri concrete, și nici partenerul nostru de discuție, în cazul de față Executivul, nu e extraordinar de disciplinat, nu are știința guvernării așa cum există în mediul privat. Pentru că nu poți să reziști în mediul ăsta dacă nu știi câți bani ai cheltuit, câți bani ai făcut și cât trebuie să reduci și care e bugetul și cum ți-l faci. Ar fi bine, odată cu schimbarea asta fiscală, să devenim și mai predictibili, să încercăm să punem lucrurile de asemenea manieră încât să le anticipăm, să le vedem cu ceva timp înainte să se întâmple și nu să alergăm în continuu după ele.”

Alessio Menegazzo, CEO & Country Manager PPC Romania: „Cred că trebuie să ne uităm la investițiile în apărare ca la un motor pentru inovare.  Cea mai mare parte a tehnologiei pe care o folosim astăzi provine din tehnologia militară. Avem tendința să spunem cheltuieli pentru apărare, dar trebuie să investim în apărare, în valoarea adăugată pe care o creează. 

Oportunitatea pentru România sunt investițiile în infrastructură, pentru că infrastructura înseamnă reziliență și apărare. Dacă nu ai infrastructură puternică, capacitatea de apărare este slabă. Capacitatea și dorința de a investi există, dar birocrația și neînțelegerea importanței acestor investiții este o problemă care trebuie discutată. Sperăm ca după aceste alegeri, lucrurile să fie mai coerente.

Costul energiei în Europa și în Romania trebuie să scadă, asta e clar, dar nu poți să faci asta cu o baghetă magică. Infrastructura este importantă și m-aș bucura dacă aș putea să dau consumatorului român acel electron ieftin din surse regenerabile, de care spaniolii se bucură și sunt mai competitivi. 

România este obligată să investească în infrastructură, rutieră, energetică, digitală. Este o obligație și o mare oportunitate. România are o nevoie de investiții în rețele electrice de un miliard, un miliard și jumătate de euro pe an, pentru a fi în linie cu tranziția energetică. O bună parte din aceste investiții, dacă s-ar întâmpla, s-ar duce într-o proporție de 80% la antreprenori români. Dacă nu face investiții,  România va rămâne mai puțin competitivă în ceea ce privește prețul energiei.”

Dragoș Anastasiu, Consilier onorific al Președintelui interimar al României pentru relația cu mediul de afaceri: „Suntem într-o volatilitate destul de puternică și cred că e foarte greu să prezicem și ce se întâmplă luna viitoare, poate și ce se întâmplă săptămâna viitoare. Avem oportunități fantastice, PNRR, dar trebuie să ne mișcăm: pe de-o parte, cei din privat trebuie să accelereze, pe de altă parte trebuie să vedem ce se întâmplă cu puterea noastră administrativă de a absorbi acești bani, pentru că acolo avem destul de multe probleme, de lipsă de competitivitate, de pragmatism. 

Cu siguranță nu ne mai ajută modelul «forta de muncă ieftină» și nici nu trebuie să-l mai dorim, acest model trebuie să se schimbe fundamental. Trebuie să ieșim din acest ”dar ce am eu de câștigat” și să intrăm în ”ce putem să facem împreună”. 

În România nu există echitate între stat și privat. Avem la stat condiții mai bune decât avem în privat. Avem la stat salarii mai mari decât la privat. Această inechitate duce la tensiuni sociale de neimaginat și trebuie să dispară, avem o lege, trebuie toți să o respectăm. Al doilea lucru care trebuie schimbat este modul în care se face administrație publică. Toate deciziile luate pe genunchi, fără studiu de impact, fără predictibilitate, fără să existe un dialog real. Acest stil de face politici publice nu mai poate să continue.”

Campania de conducere defensivă „Viața e a ta”

0

În condițiile în care, conform statisticilor Poliției Române, în 2024 au fost raportate 4.235 de accidente rutiere, soldate cu 3.247 de persoane grav rănite și cu 1.478 de decese, campania „Viața e a ta”, inițiată de Academia Titi Aur, le oferă tinerilor șoferi cu vârste între 18 și 22 de ani ocazia să participe la cursuri gratuite de conducere defensivă. Inițiativa urmărește creșterea nivelului de conștientizare privind siguranța rutieră și este susținută de David Popovici. Campania ajunge la Shopping City Satu Mare, pe 1 și 2 aprilie, la nivelul 0, în parcarea centrului comercial, în intervalul 09:30-19:00 și se adresează tuturor tinerilor cu vârste între 18 și 22 de ani, posesori de permis de conducere. Înscrierile sunt gratuite și se pot face online pe: https://academiatitiaur.ro/viata-e-a-ta-2025/.

Inițiatorii subliniază că „proiectul Viața e a ta, le oferă tinerilor acces la sesiuni teoretice și exerciții practice, prin care pot învăța cum să reacționeze corect în situațiile de risc. Participanții vor putea experimenta efectele vitezei prin simulatoare și vor primi sfaturi practice de la instructori acreditați”.

Roxana Baias, Group Head of Marketing, NEPI Rockcastle: „Asocierea cu inițiativa Viața e a ta este firească, fiind o continuare a misiunii asumate de către NEPI Rockcastle de a contribui continuu la educarea tinerilor pe diferite teme actuale. De-a lungul timpului, ne-am asociat cu numeroase campanii de conștientizare a publicului tânăr în ceea ce privește fake news, siguranța pe internet sau prevenția consumului de droguri. Astăzi ne-am alăturat acestei misiuni, plecând de la o problemă reală, aceea a numărului mare de tineri, victime în accidente rutiere. Campania se va derula în 6 centre comerciale din portofoliul NEPI Rockcastle: Shopping City Ploiești, Shopping City Satu Mare, Promenada Craiova, Brăila Mall, Shopping City Piatra-Neamț, Shopping City Timișoara.”

Titi Aur, fondator Academia Titi Aur: „Siguranța rutieră este o responsabilitate comună, iar educația poate salva vieți. Prin campania Viața e a ta, ne dorim să oferim tinerilor instrumentele necesare pentru a deveni mai conștienți și mai pregătiți în trafic.”

Proiectul este susținut de NEPI Rockcastle, alături de partenerii strategici Castrol, Eazy Asigurări, Textar, Hyundai, SuperSpeed și ATRIS. 

Mai multe detalii despre eveniment pot fi găsite pe paginile de social media ale Academiei Titi Aur, precum și site-ul oficial Shopping City Satu Mare.

Academia Titi Aur este recunoscută drept „cel mai complex centru de conducere defensivă din România, oferind cursuri dedicate șoferilor care doresc să își îmbunătățească abilitățile și să contribuie activ la siguranța rutieră.

Prin programe inovatoare și instruire practică, Academia Titi Aur pregătește șoferii pentru a face față situațiilor reale din trafic, reducând riscul accidentelor și promovând un stil de condus responsabil”.
Shopping City Satu Mare este situat într-o zonă centrală a orașului, pe strada Careiului, nr. 17, fiind caracterizat ca reprezentând „centrul comercial regional dominant al județului. Datorită amplasării sale centrale, Shopping City Satu Mare este o destinație ușor accesibilă pentru vizitatorii din toate zonele orașului.

Cu un mix bogat de magazine de fashion, încălțăminte și accesorii, centrul comercial reunește sub același acoperiș branduri internaționale precum: Sizeer, LC Waikiki, BSB, Reserved, Hervis, CROPP, Intersport, Office Shoes, Douglas, Nobila Casa, Meron, SMYK, KIK, Noriel, Splend’or, CCC, Benvenuti. Ofertei de retail i se adaugă numeroase restaurante precum Lucky Noodles, Mesopotamia, Capricci, IKOS, Restaurant Transilvania, KFC, Noodle Pack, SaladPack, Cartofisserie, dar și Cineplexx, un cinematograf cu 5 săli pregătite special pentru vizionarea celor mai bune filme. De asemenea, vizitatorii se pot bucura și de o parcare spațioasă, distribuită pe 2 niveluri, și de terase exterioare primitoare, care oferă o priveliște perfectă a râului Someș.

Aplicația SPOT este gratuită și poate fi descărcată atât din Google Play, cât și din App Store”.

Expoziție de fluturi tropicali în București

0

O expoziție specială de fluturi tropicali este deschisă în București, la Mega Mall, etajul 1, în zona Peek & Cloppenburg, în perioada 28 martie-9 aprilie, zilnic, între orele 12:00 și 20:00. Sunt prezentate peste 150 de specii originare din America de Sud și Centrală, Asia, Africa și Australia.

Mega Mall subliniază că, prin această expoziție, „își propune să aducă mai aproape de public frumusețea acestor specii spectaculoase și importanța lor în natură. Inițiativa face parte din misiunea centrului comercial de a oferi experiențe educative, completând astfel oferta de shopping cu evenimente care stimulează curiozitatea și interesul pentru natură. 

Accesul la expoziție este gratuit, pe baza aplicației SPOT. Vizitatorii sunt invitați să-și descarce aplicația, să își creeze un cont, apoi să revendice biletul ACCES EXPO FLUTURI din catalogul cu premii. Cei care dețin deja aplicația pot găsi biletul în secțiunea Cheltuie puncte. Pentru participanții sub 18 ani, accesul nu necesită aplicația.

Astfel, expoziția le oferă tuturor vizitatorilor ocazia rară de a vedea îndeaproape specii spectaculoase de fluturi și de a afla mai multe despre modul lor de viață și mediul în care trăiesc. 

Mai multe informații despre evenimentele găzduite de Mega Mall pot fi găsite pe site-ul oficial și pe paginile de Instagram și Facebook.” 

Mega Mall București este caracterizat ca „unul dintre cele mai moderne centre comerciale din București, inaugurat în urma unei investiții de 165 de milioane de euro. Centrul acoperă în total cca. 200.000 metri pătrați și face parte din portofoliul NEPI Rockcastle. Mall-ul dispune de un spațiu închiriabil de aproximativ 76.000 de metri pătrați, dispuși pe 5 niveluri, și găzduiește peste 200 de magazine, dar și o parcare cu o capacitate de aproximativ 3.000 de locuri dispuse pe 7 niveluri, dintre care 1.000 sunt situate pe acoperiș.

Centrul comercial propune un mix complet de branduri de renume național și internațional pentru toate nevoile și interesele, precum și diverse opțiuni de relaxare și petrecere a timpului liber: un food court de 10.000 mp cu o varietate de restaurante, fast food-uri și cafenele pentru toate gusturile, o sală de fitness WorldClass, de 2.500 de metri pătrați, dotată cu o piscină semi olimpică, un cinematograf Cinema City cu 14 săli ultra moderne și tehnologia 4Dx, un concept modern de spații de distracții, operat de TrickShot Mega Mall, sală de jocuri deschisa non-stop, dar și un loc de joacă, adus de Gymboland, pentru copiii de toate vârstele.

Aici sunt prezente unele dintre cele mai mari reprezentanțe ale magazinelor de fashion, încălţăminte, îngrijire şi accesorii din țară, printre care H&M, Zara, Mango, Peek & Cloppenburg, Guess, POEMA, DIKA, New Yorker, Pull&Bear, C&A, LC Waikiki, Bershka, Notino, Sephora, Mayoral, Stradivarius, Bigotti, Adidas, Nike, JD Sports, Foot Locker, Lee Cooper, Douglas, Nala, NEXT, Tommy Jeans, Hervis, ECCO, HUMANIC, Benvenuti, Sportisimo, Intersport, MAC, Aldo, B&B Collection, Kultho sau iStyle. Oferta de foodcourt cuprinde cafenele precum Manufaktura și, din 2017, restaurante ca Taco Bell, McDonalds și Trickshot Mega Mall, care include și o zonă de petrecere a timpului liber, cu biliard și bowling. Tot la Mega Mall Bucuresti au fost deschise primele magazine Reserved Man, Pupa, Sport Vision, Buzz și Burger King din România. În decembrie 2019, a fost inaugurată cafeneaua-concept Starbucks, amenajată sub formă de insulă. Începând cu noiembrie 2022, vizitatorii Mega Mall București pot descoperi primul magazin fizic epantofi.ro la parter cu zonă Modivo la nivelul 1.

Mega Mall a lansat SPOT, o aplicație mobilă ce recompensează utilizatorii cu puncte de loialitate pentru fiecare sesiune de cumpărături, oferindu-le astfel acces la oferte și beneficii exclusive, în funcție de statutul atins în program. Aplicația mobilă de recompensare a clienților loiali este disponibilă în 17 centre comerciale ale grupului NEPI Rockcastle din România: Promenada Mall, Shopping City Sibiu, Promenada Sibiu, Shopping City Timișoara, City Park Mall Constanța, Brăila Mall, Shopping City Galați, Shopping City Târgu-Jiu, Severin Shopping Center, Shopping City Deva, Shopping City Piatra Neamț, Shopping City Satu Mare, Shopping City Târgu Mureș, Ploiești Shopping City, Shopping City Râmnicu Vâlcea, Vulcan Value Centre.

Aplicația SPOT este gratuită și poate fi descărcată atât din Google Play, cât și din App Store”.

Plasmaserv Metal Connection, investiții de peste 1,5 milioane euro în 20 de ani

0

Plasmaserv Metal Connection, companie românească de top în furnizarea de echipamente și soluții complete pentru sudare și debitare, marchează 20 de ani de activitate printr-o investiție într-un centru de testare deschis clienților interesați de performanța echipamentelor importate și distribuite de companie, unic în peisajul industriei de profil din România. Technology Center Plasmaserv, inaugurat în prezența celor mai importanți clienți și parteneri ai companiei, este o investiție ce depășește 500.000 de euro și marchează intrarea Plasmaserv într-o nouă etapă de dezvoltare.

Cu o cifră de afaceri de 6 milioane euro în 2024, investiții consolidate de peste 1,5 milioane euro și peste 1.500 de clienți activi din domenii strategice, compania își reconfirmă astfel poziția în top 3 furnizori naționali de soluții tehnologice pentru prelucrarea metalului. Pentru acest an, Plasmaserv Metal Connection estimează venituri în creștere cu 30%, până la 7,8 milioane de euro, susținute de consolidarea parteneriatelor strategice cu lideri precum DNE Laser și investiții în automatizare și digitalizare.  

1 milion de euro, cel mai scump echipament livrat de Plasmaserv în România 

Fondată în 2005, la Târgu Mureș, de Tiberiu Vladimir Vărzar și Csongor Andras Csegedi, Plasmaserv Metal Connection a fost un pionier în introducerea pe piața din România a tehnologiilor moderne de tăiere cu plasmă, evoluând ulterior într-un integrator complet de soluții de sudare și debitare. Colaborările strategice cu lideri globali în domeniu precum Hypertherm, Kemppi, Eckert, HBS, Gullco sau HGG Profiling au fost motorul dezvoltării companiei. În prezent, Plasmaserv Metal Connection are colaborări stabile și de durată cu producători din industrii precum cea navală, construcții metalice, infrastructură rutieră și feroviară sau producție de utilaje.

„Cele două direcții de business – sudarea și tăierea – au fost construite plecând de la nevoile pieței, iar maturizarea noastră ca organizație și jucător în piața românească s-a produs în paralel cu evoluția celor două. Dacă la început echipamentele și tehnologia pentru tăiere acopereau peste 85% din activitate, în prezent, ambele direcții sunt echilibrate strategic, din perspectiva ofertei noastre și a adaptării ei la cerințele pieței. În 2024, am atins o cifră de afaceri de 6 milioane euro, în creștere față de anii anteriori, iar investițiile de peste 1,5 milioane euro în dezvoltarea operațiunilor ne-au consolidat infrastructura și capacitatea de livrare. Piața din România a devenit tot mai receptivă la tehnologii performante, iar noi am fost mereu conectați la tendințele globale, partenerii noștri fiind lideri în inovație. Investim constant în expertiza echipei noastre tocmai pentru a livra nu doar produse, ci soluții adaptate în timp real cerințelor clienților”, a declarat Tiberiu Vladimir Vărzar, cofondator Plasmaserv Metal Connection.

În luna aprilie a acestui an, o companie din Câmpina urmează să instaleze și să folosească cel mai scump echipament livrat până acum de Plasmaserv în piața românească – o soluție CNC de ultimă generație. „Acest echipament are o valoare de peste 1 milion de euro și reprezintă un reper important în istoria Plasmaserv Metal Connection, atât din perspectiva complexității tehnice, cât și a încrederii acordate de partenerul nostru. De asemenea, livrarea confirmă o dată în plus capacitatea companiei noastre de a gestiona proiecte de anvergură și de a furniza soluții tehnologice de top, adaptate cerințelor celor mai exigente industrii din România”, a adăugat cofondatorul Plasmaserv Metal Connection.

Technology Center Plasmaserv – un Art Cafe tehnologic

Aflat în inima Transilvaniei, în apropiere de Târgu Mureș, Technology Center Plasmaserv oferă clienților un spațiu în care pot evalua în detaliu performanțele echipamentelor, pot analiza beneficiile și avantajele tehnologice ale fiecărei soluții și pot testa echipamentele în condiții reale de lucru. „Investiția de peste 500.000 de euro în Technology Center Plasmaserv reprezintă unul dintre pilonii centrali ai strategiei companiei pentru următorii ani, este mai mult decât un spațiu de testare a echipamentelor sau un showroom. Este un ART CAFE tehnologic, un spațiu unde vorbele se transformă în realitate și unde tehnologia se întâlnește cu nevoile concrete ale industriei. Prin acest centru, ne asumăm deopotrivă un rol experențial, educațional și consultativ în relația cu clienții – un diferențiator esențial pe o piață tot mai competitivă”, a declarat Adrian Sălăjan, CEO Plasmaserv Metal Connection. 

Centrul de testare este un pas important către o abordare consultativă și aplicată în care deciziile se bazează pe experiență directă și rezultate măsurabile, dar și locul în care clienții pot înțelege practic cum pot integra eficient aceste tehnologii în propriile procese de producție.  

De la câteva echipamente la mii de soluții livrate în 20 de ani

Pe o piață în care inovația avansa, în trecut, într-un ritm lent, Plasmaserv a contribuit decisiv la modernizarea industriei de prelucrare a metalelor din România, accelerând tranziția către soluții automatizate, eficiente energetic și integrate digital. Dacă în 2005, de exemplu, existau doar câteva mașini CNC în întreaga țară, astăzi, mii de echipamente moderne, furnizate de Plasmaserv, contribuie la producție în toate marile industrii. Compania, care livrează anual pe piața locală peste 650 de echipamente și soluții tehnologice, a fost parte din proiecte de anvergură precum construcția podului suspendat de la Brăila („Romanian Golden Gate”), unde echipamentele livrate au fost esențiale în procesul de fabricație a structurii metalice.

Digitalizare și  proactivitate în relația cu clienții, în planul viitor

Perspectivele pentru următorii 5–10 ani includ creștere sustenabilă, integrarea tehnologiei în toate procesele pentru a crește agilitatea și eficiența operațională și în profunzime a proceselor interne și dezvoltarea continuă a competențelor echipei pentru a rămâne relevanți, conectați la inovație și capabili să oferim soluții adaptate pieței în timp real. „Ne propunem să consolidăm expertiza tehnică a Plasmaserv astfel încât să răspundem prompt și profesionist la noile provocări tehnologice pe care le anticipăm, să identificăm și dezvoltăm parteneriate internaționale cu producători care împărtășesc viziunea noastră asupra inovației, sustenabilității și performanței industriale, să continuăm să oferim soluții complete și integrate, adaptate nevoilor clienților, dar și pregătite pentru cerințele viitoare”,  a declarat Csongor Andras Csegedi, cofondator Plasmaserv Metal Connection

Strategia Plasmaserv se aliniază astfel cu cerințele emergente ale industriei: lipsa forței de muncă specializate, nevoia de eficiență energetică, cererea pentru tehnologii de precizie și digitalizare a proceselor. Lansarea Technology Center este doar primul pas dintr-un plan amplu care vizează extinderea capacității de testare, crearea unui program recurent de evenimente tehnice și dezvoltarea de parteneriate educaționale.

Finanțare de peste 18 milioane de euro acordată de Libra Internet Bank pentru proiectul ERA al Hexagon, un ansamblu rezidențial inovator din Cluj-Napoca

0

Libra Internet Bank, una dintre cele mai active bănci în susținerea sectorului Real Estate, finanțează cu peste 18 milioane de euro proiectul ERA al Hexagon, un ansamblu rezidențial construit pe malurile râului Nadăș. Proiectul dezvoltat de Hexagon include peste 300 de apartamente, spații comerciale, zone verzi extinse, poduri pietonale, piste de biciclete, locuri de joacă și servicii comunitare esențiale, precum creșă, grădiniță și facilități medicale.

Proiectul ERA al Hexagon se remarcă inclusiv prin implementarea la scară largă a unor soluții precum energia geotermală, panourile fotovoltaice și pompele de căldură, marcând astfel o premieră pe piața imobiliară din Cluj-Napoca. Aceste inovații, alături de finisaje de calitate și tehnologii smart, asigură un mediu de locuit sănătos, eficient energetic și adaptat unui stil de viață modern.

Ne bucurăm să consolidăm parteneriatul de succes dintre Libra Internet Bank și Hexagon, mai ales că este vorba despre o finanțare importantă, pentru un proiect imobiliar de anvergură, ce reprezintă un exemplu de inovație și sustenabilitate în sectorul Real Estate. Susținerea unor astfel de inițiative reflectă angajamentul nostru de a contribui la dezvoltarea unor comunități moderne, eficiente și responsabile”, a declarat Cristina Mahika-Voiconi, Director General al Libra Internet Bank.

„Proiectul ERA reprezintă un pilon esențial în strategia de dezvoltare a Hexagon, reflectând valorile fundamentale care ne ghidează: crearea de comunități sustenabile, eficiența prin densificare și proximitate, precum și integrarea unor soluții tehnice inovatoare și accesibile. Parteneriatul cu Libra Internet Bank confirmă impactul pozitiv al proiectului ERA, nu doar pentru viitorii rezidenți, ci și pentru oraș, prin noua viziune asupra locuirii pe care o propune. Acordarea finanțării pentru prima fază de dezvoltare este o validare importantă a succesului proiectului și a expertizei echipei noastre. Ne bucurăm că Libra Internet Bank este alături de noi ca partener”, a declarat Florin Mariș, CEO al Hexagon.