Allview CityZEN, lider absolut, de trei luni consecutive, în segmentul său

0

Allview Auto anunță că „modelul Allview CityZEN își păstrează poziția de lider la înmatriculările de autovehicule electrice din clasa sa pentru a treia lună consecutiv. 

Într-un peisaj auto în continuă schimbare, Allview CityZEN se distinge prin echilibrul perfect între tehnologie avansată, accesibilitate și design adaptat nevoilor urbane. Rezultatele obținute în primele luni ale anului 2025 demonstrează că tot mai mulți șoferi români aleg acest model ca soluție fiabilă și eficientă pentru mobilitatea zilnică. Prezența constantă pe primul loc la înmatriculările din segmentul său reflectă nu doar succesul comercial, ci și capacitatea brandului Allview Auto de a răspunde cerințelor pieței moderne. De asemenea, în clasamentul autoturismelor electrice noi înmatriculate în luna februarie, Allview CityZEN s-a clasat pe locul 5, devansând branduri consacrate din industria auto.

Modelul 100% electric Allview CityZEN poate fi condus de la vârsta de 16 ani și este disponibil și în varianta cu 4 locuri, fiind echipat cu sistem de prindere ISOFIX™, ceea ce îl transformă într-o alegere versatilă și practică pentru traficul urban. Un alt plus al acestui model este reprezentat și de sistemele avansate de siguranță și performanță, inclusiv airbag pentru șofer. Caroseria robustă este realizată din oțel ultra-rigid, care reprezintă 38% din structura totală, iar întăriturile din oțel anticoliziune, integrate în partea frontală, spate și uși, asigură protecție suplimentară la fiecare călătorie”.

Adrian Vișan, director general adjunct al companiei Visual EV Distribution SRL: „Rezultatele obținute ne confirmă că Allview CityZEN este mai mult decât un autovehicul electric – este o soluție de mobilitate adaptată realităților de zi cu zi. Pentru anul 2025 ne-am propus triplarea unităților vândute, consolidând astfel poziția noastră pe piața auto. Această creștere va fi una organică, susținută de atractivitatea modelului Allview CityZEN, dar și de extinderea rețelei de dealeri și service-uri partenere, pentru a asigura o acoperire geografică amplă.”  

Allview Auto precizează că, în 2025, „își extinde gama de opțiuni personalizate pentru modelul CityZEN. Clienții vor putea alege dintr-o paletă diversificată de culori, incluzând noile variante Dreamy Lavender, Bossy Blue și Platinum Stone, concepute pentru a adăuga un plus de stil și individualitate. În paralel, compania își intensifică eforturile pentru a extinde rețeaua de dealeri autorizați, oferind acces rapid la test drive-uri, servicii de mentenanță și consultanță de specialitate în tot mai multe orașe din România.

Pentru mai multe informații despre modelul Allview CityZEN și rețeaua de dealeri, accesați www.allview-auto.ro sau contactați partenerii autorizați.

Visual EV Distribution SRL reamintește că „face parte din grupul Visual Fan SA, o companie bine cunoscută în Europa de Sud-Est pentru brandul său IT&C, ALLVIEW. Visual EV Distribution S.R.L. are misiunea de a aduce mai aproape de utilizatori un viitor sustenabil, care va asigura o calitate mai înaltă a vieții, libertate de mișcare și grijă pentru generațiile viitoare. 

Visual EV Distribution SRL a început activitatea în 2021, având ca obiectiv redefinirea mobilității viitorului printr-o nouă viziune în domeniul vehiculelor electrice. În decembrie 2023, a fost lansat modelul 100% electric Allview CityZEN, ce poate fi condus începând cu vârsta de 16 ani. Acesta a depășit estimările de vânzări pentru 2024, marcând astfel, popularitatea și atractivitatea modelului pentru tinerele generații. 

Visual EV reprezintă EVoluție, Inovație, Tehnologie, Responsabilitate și Sustenabilitate”.

Inteligența Artificială intră în școlile din România prin 3DUTECH

0

Profesorii și elevii dintr-o rețea de 20 de licee din țară fac primii pași în utilizarea Inteligenței Artificiale prin certificarea internațională ECDL și toți elevii și profesorii din România pasionați de noi tehnologii se pot înscrie gratuit la competiția națională de noi tehnologii

Campania națională 3DUTECH – Modelează Viitorul!, susținută de ECDL Romania și AOAR (Asociația Oamenilor de Afaceri din România), continuă în 2025 cu o ediție dedicată Inteligenței Artificiale.

3DUTECH (EDUTECH) – Modelează Viitorul! este o inițiativă amplă și reprezintă o platformă ideală pentru tinerii pasionați de noile  tehnologii și competențele digitale relevante. Programul vizează să ofere tinerilor o experiență educativă și interactivă. Scopul său principal este să le stimuleze gândirea critică, să le încurajeze creativitatea și să le dezvolte abilitățile necesare realității actuale dominate de tehnologie. 

Anul acesta, 50 de profesori de liceu și peste 400 de liceeeni sunt formați și certificați la standard internațional ECDL în Inteligență artificială până la finalul acestui an școlar, iar un nou Concurs național de tehnologii digitale inovatoare îi provoacă pe toți elevii pasionați de tehnologii digitale ca AI, 3d printing și robotică să se înscrie gratuit până pe 20 aprilie. 

Susținut de către ECDL Romania și de AOAR (Asociația Oamenilor de Afaceri din România), 3DUTECH reprezintă un demers esențial către un sistem educațional care încurajează inovația, explorarea și adaptabilitatea, pregătind tinerii pentru provocările și oportunitățile viitorului digital.

Activare hub-uri de inteligență artificială în licee și certificare internațională ECDL AI pentru profesori și elevi

Ediția a VII-a a selectat 20 de licee din toată țara pentru activarea acestora ca hub-uri AI în rețeaua națională 3DUTECH. Astfel, 50 de profesori din aceste licee au intrat gratuit într-un program ECDL intensiv și complet de introducere și utilizare a inteligenței artificiale, aceștia urmând să implice cel puțin 400 de liceeni în program, cu toții, profesori și elevi având oportunitatea de obține certificarea internațională ECDL Insights AI. 

Școlile participante vor fi susținute în accesarea și integrarea unor aplicații AI relevante pentru educație, care transformă procesul de pedagogie digitală, cu scopul de a transforma procesul de predare și de a aduce tehnologia mai aproape de elevi și profesori.

Hub-uri 3DUTECH AI Empowered 2025:

Liceul Tehnologic de Construcții și Protecția Mediului Arad

Colegiul Național Andrei Mureșanu Bistrița

Colegiul Național Andrei Șaguna Brașov

Colegiul Național Spiru Haret București

Colegiul Național Elena Cuza București

Colegiul Național B. P. Hașdeu Buzău

Colegiul Național Unitarian Janos Zsigmond Cluj-Napoca

Colegiul Național ‘Mihai Eminescu’ Constanța

Colegiul Național Carol I Craiova

Colegiul Național Decebal – Deva

Colegiul Național Gheorghe Țițeica Drobeta-Turnu Severin

Colegiul Economic Administrativ Iași

Liceul Teoretic N.Bălcescu Medgidia

Colegiul Național de Informatică Piatra Neamț

Colegiul Național Zinca Golescu Pitești

Colegiul Național „Ion Luca Caragiale” – Ploiești

Colegiul Național Ioan Slavici Satu Mare

Colegiul Național Octavian Goga Sibiu

Liceul Teoretic Ion Heliade Rădulescu Târgoviște

Colegiul Național Bănățean Timișoara

Concurs național „AI For Good – noi tehnologii pentru un viitor mai bun”

Elevii din toată țara sunt provocați să creeze proiecte inovatoare – sisteme inteligente (robot, dronă, dispozitiv, etc) bazate pe inteligență artificială care să răspundă la probleme reale, identificate chair de ei, din domenii precum  educație, dezvoltare durabilă sau situații de urgență. 

Tema acestei ediții este „AI For Good – noi tehnologii pentru un viitor mai bun”.

Pot participa echipe formate exclusiv din elevi sau din elevi coordonați de profesori. 

Participarea este gratuită. Înscrieri echipe până pe 20 aprilie.

Concursul este inclus în Calendarul Ministerului Educației.

Concursul vizează toți elevii și profesorii din învățământul preuniversitar din România, indiferent de specializare, județ sau tipul școlii

Calendar Concurs Național 3DUTECH:

  • înscriere echipe  până pe 20 aprilie 2025 pe email contact@3dutech.ro 
  • înscriere proiecte până pe 09 mai 2025 pe email contact@3dutech.ro 
  • preselecție 12-16 mai 2025
  • finală 19-23 mai 2025
  • premiere 26-30 mai 2025

Cele mai creative proiecte care combină AI, imprimarea 3D și robotica vor fi premiate, iar participanții vor avea ocazia să își prezinte ideile în cadrul unui eveniment inspirațional național.

Detalii și regulament complet: www.3dutech.ro

3DUTECH, o inițiativă cu impact național, a obținut rezultate remarcabile. 

Obiectivul este de a crea o bază solidă de competenţe şi know-how teoretic şi practic pentru tineri, în vederea unei mai bune pregătiri pentru noua piață a muncii. În plus, se contribuie și la un proces real de transformare tehnologică în școlile din România și la susținerea meseriilor viitorului.

Opțional național pentru liceu și Tehnician imprimare 3D, o nouă meserie adăugată în COR

La inițiativa 3DUTECH a fost aprobat un opțional național pentru liceu de către Ministerul Educației, iar profesorii pot obține credite profesionale transferabile pentru certificarea ECDL 3D Printing. 

Totodată, s-a introdus meseria de „tehnician imprimare 3D” în Clasificarea Ocupațiilor din România (COR). Prin acest program se urmărește o actualizare a calificărilor, ținând astfel pasul cu realitățile din piața muncii, profund influențată de transformările tehnologice.       

Până în prezent, 3DUTECH a reușit să activeze 62 de hub-uri 3D printing și robotică în licee din toate județele din România și să dezvolte o rețea de sute de profesori specializați în 3D printing și robotics, care au pregătit la rândul lor peste o mie de tineri, având oportunitatea să se certifice internațional în aceste domenii. AI este următorul domeniu care va completa portofoliul 3DUTECH al ediției curente cu 20 de hub-uri AI Empowered, consolidând poziția 3DUTECH ca platformă educațională de referință pentru pregătirea tinerilor în domenii emergente.

Află mai multe detalii despre această platformă pe www.3dutech.ro și pe pagina de Facebook 3DUTECH sau la contact@3dutech.ro

Incoterms 2020 – Noutati, provocari si oportunitati

0

Regulile ICC Incoterms® referitoare la utilizarea condițiilor de livrare în comerțului intern și internațional au scopul facilitării tranzacțiilor comerciale. Referirea la o condiție de livrare Incoterms® 2020 într-un contract comercial definește în mod expres obligațiile părților cu privire la: riscuri, costuri, angajarea transportului și vămuire, reducând astfel potențiale complicații dpdv legal.

De la prima ediție a Incoterms®publicată de ICC în 1936 a avut loc actualizarea periodică a condițiilor de livrare pentru a reflecta evoluția comerțului internațional.

Ediția Incoterms® 2020 acordă o atenție sporită securității în circulația mărfurilor, flexibilității în acoperirea asigurării în funcție de natura bunurilor și de modalitatea de transport, precum și solicitării băncilor de prezentare a unui conosament la bord în cazul finanțării unor mărfuri livrate în condiția FCA.

TEMATICĂ

  • Scopul şi aplicabilitatea Incoterms
  • Cum utilizăm regulile INCOTERMS® 2020
  • Livrarea, riscul si costurile in INCOTERMS® 2020
  • INCOTERMS® 2020 şi cărăușul
  • Reguli pentru contractul de vânzare
  • Alegerea conditiei de livrare Incoterms corecte
  • Structura INCOTERMS® 2020
  • Diferențele dintre Incoterms 2010 si 2020
  • Condițiile de livrare pentru orice modalitate de transport: ExW, FCA, CPT, CIP, DAP, DPU, DDP
  • Condițiile de livrare maritime sau pentru apele interioare: FAS, FOB, CFR, CIF

Mai multe detalii legate de participare regăsiți aici.

Seminar „Noutăți și abordări fiscale 2025”

0

Pentru că fiscalitatea este un domeniu provocator, cu o perspectivă dinamică și mereu în schimbare Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) în parteneriat cu Benta Consult Expert S.R.L. vă invită să participați la seminarul „Noutăți și abordări fiscale 2025”, care se va desfășura în data de 9 aprilie 2025, începând cu ora 10:00, în format hibrid, la sala Aurel Ghibuțiu, sediul CCIR Business Center și online prin platforma zoom.

Seminarul va fi susținut de către una dintre cele mai autorizate voci în domeniul fiscalității: Adrian Bența, consultant fiscal și auditor financiar – membru al Camerei Consultanților Fiscali, membru al Camerei Auditorilor Financiari, experiență de peste 15 ani în contabilitate și fiscalitate, autor și co-autor de lucrări și cărți de specialitate fiscală, articole în domeniul financiar-contabil și fiscal, fondator al revistelor de specialitate Prietenii Contabilității și Prietenii Fiscalității.

Mai multe detalii regăsiți pe pagina evenimentului AICI

Din luna februarie 2025 Act AI a devenit realitate: Ce riscă firmele care nu se conformează?

0

de Cristiana Deca,
CEO & Cofondator Decalex Digital

Organizațiile încep să opereze schimbări organizaționale menite să genereze valoare adăugată din inteligența artificială de ultimă generație, se arată în cel mai recent studiu global McKinsey privind adopția soluțiilor bazate pe AI. Este vorba, printre altele, despre reproiectarea fluxurilor de lucru pe măsură ce implementează inteligența artificială de ultimă generație și plasarea liderilor seniori în roluri critice, cum ar fi supravegherea guvernanței inteligenței artificiale. Constatările arată, de asemenea, că organizațiile lucrează pentru a atenua un set din ce în ce mai mare de riscuri legate de integrarea inteligenței artificiale în procese și fac angajări pentru noi roluri legate de inteligența artificială, în timp ce își recalifică angajații pentru a participa la implementarea inteligenței artificiale. 

Dacă valul de schimbări va ajunge, inevitabil, în toate domeniile și companiile, indifferent de domeniu și dimensiune, cert este în acest context că autoritățile din fiecare țară sunt preocupate și de partea de reglementare. La nivelul Uniunii Europene a fost deja adoptat regulamentul cunoscută sub numele de Act AI, care urmează se aplice în integralitatea ei începând de anul viitor. 

Actul AI, reglementare obligatorie în domeniul utilizării inteligenței artificiale în Uniunea Europeană, impune companiilor să se conformeze unor condiții stricte înainte de a implementa soluții AI, cu scopul de a asigura utilizarea responsabilă și etică a tehnologiilor AI. Unele prevederi ale regulamentului au intrat în vigoare începând cu luna februarie a acestui an  și produc efecte deja în companiile care utilizează instrumente bazate pe AI.

Cele trei condiții principale care trebuie îndeplinite începând cu luna februarie 2025 sunt:

1. Obligația de a face cursuri de instruire a personalului

Una dintre cele mai importante cerințe ale Actului AI este obligativitatea de a organiza cursuri de instruire pentru personalul care va utiliza soluții AI. Aceste cursuri au rolul de a educa angajații cu privire la funcționarea, avantajele și riscurile asociate utilizării inteligenței artificiale. Instruirea trebuie să acopere aspecte precum:

Etica utilizării AI: Angajații trebuie să înțeleagă implicațiile etice ale deciziilor luate de algoritmi și să fie conștienți de posibilele prejudicii cauzate de utilizarea necorespunzătoare a tehnologiilor AI.

Reglementările legale: Este esențial ca personalul să fie informat despre legislația în vigoare, inclusiv despre Actul AI și alte reglementări relevante, pentru a evita sancțiunile legale.

Utilizarea responsabilă a tehnologiilor: Cursurile trebuie să ofere instruire practică privind utilizarea corectă a soluțiilor AI, inclusiv gestionarea datelor și protecția informațiilor sensibile.

Cine are nevoie de alfabetizare AI?

Trebuie să menționăm din start faptul că angajații unei companii au nevoi diferite, de utilizare și, respectiv, educare în ceea ce privește utilizarea instrumentelor bazate pe inteligența artificială. Astfel, de exemplu personalul IT va avea nevoie de un nivel superior de alfabetizare în AI comparative cu echipa de vânzări. Specialiștii IT trebuie să înțeleagă detaliile tehnice ale unui sistem AI, în timp ce echipele de vânzări trebuie să fie capabile să identifice anomaliile soluției AI și să le raporteze către echipele de conformitate și suport ethnic.

În al doilea rând, vorbim despre obligația de a analiza aplicațiile/instrumentele bazate pe AI, cu scopul de a verifica dacă soluțiile AI implementate sunt permise pe teritoriul Uniunii Europeane. În baza acestei obligații, companiile trebuie să parcurgă câțiva pași obligatorii, astfel: evaluarea detaliată a riscurilor asociate fiecărei soluții AI, inclusiv impactul asupra drepturilor fundamentale ale indivizilor; verificarea conformității, unde companiile trebuie să se asigure că soluțiile utilizate respectă reglementările europene și nu sunt incluse pe lista tehnologiilor interzise. În final, este vorba despre adopția unor măsuri corrective,  iar în cazul în care se identifică soluții neconforme, companiile trebuie să ia măsuri pentru a le elimina sau a le adapta conform cerințelor legale.

În al treilea rând, vorbim despre obligația de actualizare a clauzelor contractuale, pas care implică:

Revizuirea contractelor existente: Companiile trebuie să analizeze și să actualizeze clauzele contractuale cu furnizorii de soluții AI pentru a se asigura că acestea respectă reglementările Actului AI.

Includerea responsabilităților: Este esențial ca contractele să clarifice responsabilitățile părților în ceea ce privește utilizarea soluțiilor AI, inclusiv aspecte legate de protecția datelor și gestionarea riscurilor.

Negocierea termenilor: Companiile ar trebui să fie pregătite să negocieze termenii contractuali pentru a reflecta cerințele legale și pentru a proteja interesele organizației.

Respectarea celor trei condiții impuse de Actul AI devine esențială pentru companiile care doresc să implementeze soluții de inteligență artificială responsabil, în conformitate cu prevederile în vigoare. 

Aceste măsuri protejează organizațiile de riscuri legale și contribuie  la construirea unei culturi organizaționale bazate pe responsabilitate și inovație.

Studiul companiei de consultanță McKinsey, citat mai sus, relevă faptul că o bună parte dintre organizații își intensifică eforturile de atenuare a riscurilor legate de Gen-AI. Respondenții sunt mai predispuși decât la începutul anului 2024 să afirme că organizațiile lor gestionează în mod activ riscurile legate de inexactitate, securitate cibernetică și încălcarea proprietății intelectuale – trei dintre riscurile legate de gen-AI despre care respondenții afirmă cel mai frecvent că au provocat consecințe negative pentru organizațiile lor.

Se justifică, exact în acest context, analiza și aplicarea cu promptitudine a celor trei măsuri prevăzute în Act AI, ca preambul pentru anul 2026, când toate prevederile regulamentului vor deveni obligatorii.

SYMMETRICA finalizează în această vară fabrica de 50 de mil. euro de lângă București

0

Symmetrica, liderul pieței locale de pavele și borduri vibropresate și cel mai mare producător autohton, a intrat în linie dreaptă cu finalizarea noii sale fabrici din Bolintin Vale (județul Giurgiu), cea mai mare unitate de producție de pavaje și dale din beton din rețeaua companiei sucevene, dar și din zona de Sud-Est a Europei. Dezvoltată printr-o investiție de aproape 50 de milioane de euro, fabrica are în prezent trei dintre cele patru linii de producție funcționale și va deveni complet operațională în vara acestui an.

După finalizarea lucrărilor și montarea celei de-a patra linii, noua fabrică, ce se întinde pe o suprafață de 18.000 mp, va ajunge la o capacitate zilnică de 15.000 mp, determinând o creștere de 30% a producției totale a companiei.

„Proiectul fabricii din Bolintin Vale a implicat integrarea unor echipamente de ultimă generație, extrem de performante, care să susțină atât eficiența, cât și dezvoltarea gamei noastre de produse premium. Acum suntem în ultima etapă a acestui proces, primele trei linii au fost puse în funcțiune, iar după instalarea celei de-a patra, programată pentru vara acestui an, unitatea de producție va deveni complet funcțională, contribuind la dezvoltarea și consolidarea poziției Symmetrica pe piața locală și la nivel regional”, a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica. 

Pe lângă cele patru linii de producție înalt tehnologizate, fabrica va integra și echipamente pentru tratamente speciale, prelucrarea suprafețelor și splitarea blocurilor de beton. Eficiența energetică a unității de producție va fi susținută de două parcuri fotovoltaice, care vor acoperi aproximativ 60% din consumul necesar, consolidând obiectivele de sustenabilitate ale SYMMETRICA.

Dezvoltarea fabricii din Bolintin Vale implică o investiție de cca. 50 de milioane de euro, acoperită atât din fonduri proprii, cât și prin finanțare bancară.

Producătorul sucevean a anunțat în toamna lui 2023 lansarea unor colecții premium sub gama Symmetrica Select, marcând astfel un pas important în extinderea portofoliului său de produse și consolidându-și prezența pe segmentul rezidențial.

În ciuda provocărilor din sectorul rezidențial, observăm o tendință clară către produse de calitate superioară, consumatorii devenind tot mai atenți la durabilitate, estetică și inovație. Acest comportament de consum ne oferă premise solide pentru dezvoltarea gamei premium, iar estimările noastre rămân pozitive în ceea ce privește cererea pentru colecțiile Symmetrica Select. Credem că această orientare către soluții premium va continua să se consolideze, chiar și într-un context economic mai provocator”, a spus Directorul Executiv al Symmetrica.

Cu o prezență de peste 30 de ani pe piața din România, Symmetrica s-a impus ca lider în producția de pavele și prefabricate din beton printr-o strategie de dezvoltare susținută  și investiții constante în extinderea capacităților de producție. În prezent, compania deține nouă fabrici de pavele și prefabricate din beton, precum și o unitate dedicată echipamentelor industriale, toate susținute prin investiții de peste 135 de milioane de euro.

Anul trecut, compania a raportat o cifră de afaceri de 317 milioane lei (63,7 milioane euro), marcând un avans de 22% față de 2023. 

Producția de anvelope, cu contribuție semnificativă în exportul României, vizată de regulamentul UE privind produsele din defrișări

0

de Bogdan Barbu, Partener, Prețuri de Transfer, și
Lider al Serviciilor de Consultanță pentru sectorul Auto, Deloitte România

Regulamentul Comisiei Europene privind produsele provenite din defrișări (European Union Deforestation Regulation – EUDR), care interzice comercializarea unor astfel de mărfuri în spațiul comunitar, dar și exportul acestora către alte piețe, va intra în vigoare la 31 decembrie 2025. Termenul a fost amânat cu un an, astfel că cei implicați în operațiuni cu produsele vizate au la dispoziție o perioadă suplimentară de timp să se pregătească pentru conformare, aspect benefic, având în vedere complexitatea procedurilor pe care le impune reglementarea. În România, pe lângă alte domenii cum ar fi zona de retail, este anticipat un impact semnificativ asupra industriei auto, în special producția de anvelope din cauciuc. 

Regulamentul prevede o serie de obligații de verificare și de raportare pentru operatorii și comercianții din lanțul de aprovizionare, din care să rezulte că au întreprins toate demersurile necesare („diligențe”) pentru a se asigura produsele recepționate nu provin din zone defrișate. Dacă proveniența din astfel de zone se confirmă, companiile implicate trebuie să evite introducerea produselor pe piață. În caz contrar, riscă sancțiuni consistente, care pot depăși 4% din cifra de afaceri totală anuală, la care se adaugă confiscarea produselor sau a veniturilor obținute din vânzarea acestora, excluderea companiei în cauză de la achizițiile publice și de la finanțarea de stat, interdicții privind importul și exportul produselor etc. 

Printre produsele vizate de regulament se numără cafeaua, cacao, uleiul de palmier, soia, lemnul și produsele obținute din acestea, dar și cauciucul și produsele obținute din acesta, extrase de pe terenuri care au fost defrișate după data de 31 decembrie 2020.

Pașii necesari pentru conformarea la EUDR

În România, este de așteptat ca regulamentul EUDR să aibă impact semnificativ, așadar, în operațiunile cu produse din cauciuc (domeniu care contribuie semnificativ la exporturile României – 3,6 miliarde de dolari în 2023), mai exact asupra producției de anvelope din cauciuc, unde țara noastră se remarcă la nivel mondial. În 2023, România a avut exporturi totale de anvelope din cauciuc de peste 2,5 miliarde de dolari și a urcat pe locul 12 în clasamentul celor mai mari exportatori de profil din lume, de pe locul 14 în anul anterior, conform portalului World’s Top Exports. Mai mult, țara noastră este menționată printre statele cu cele mai rapide creșteri ale exporturilor de anvelope în 2023 față de 2022, cu un avans de 13%, alături de Spania (+29,7%), China continentală (+13%) și Vietnam (+9,9%).

Totodată, România are al șaptelea excedent comercial din lume la această categorie de produse (diferența dintre exporturile și importurile de anvelope), respectiv 1,7 miliarde de dolari în 2023 (în creștere cu 17% față de anul anterior), evoluție remarcabilă în condițiile în care țara noastră înregistrează deficit comercial semnificativ în mod constant. 

Iar performanța țării noastre în domeniu este pe cale să se îmbunătățească, având în vedere că, în 2024, un jucător din domeniu și-a extins capacitatea de producție, iar altul nou intrat pe piață a inaugurat o fabrică construită de la zero. Așadar, există șanse ca România să intre, în 2025, în top zece cei mai mari exportatori de anvelope de cauciuc din lume. 

Pentru ca acest potențial să poată fi maximizat, companiile din domeniu trebuie să se pregătească din timp pentru conformarea la regulamentul EUDR, astfel încât diligențele necesare în acest proces să nu genereze distorsiuni în activitatea de bază

În acest scop, comercianții trebuie să își dezvolte procedurile necesare pentru întocmirea declarației de diligență, din care să reiasă că au verificat proveniența produselor și care să conțină, printre altele, descrierea produsului, cantitatea, țara de origine, localizarea geografică a parcelelor de teren de unde au fost obținute produsele, datele de identificare a furnizorului, precum și măsuri de evaluare a riscurilor ca produsele să fie neconforme. Declarația de diligență va fi depusă într-un portal dedicat al Comisiei Europene. Ulterior, operatorii trebuie să prezinte anual rapoarte publice (accesibile pe internet) cu privire la sistemul lor de diligență, respectiv de verificare a provenienței produselor, și măsurile adoptate pentru respectarea obligațiilor aferente.

În concluzie, este vorba de un regulament care impune operatorilor vizați verificări complexe, pe întregul lanț de aprovizionare/producție, pentru a demonstra că mărfurile introduse de ei pe piață nu provin sau nu au în componență produse provenite din defrișări. Astfel, societățile trebuie să își analizeze cu atenție portofoliul de produse, pentru a stabili dacă intră sub incidența EUDR, și, dacă da, să demareze cât mai repede procedurile de conformare. 

Performanțe record pentru Allianz-Țiriac în 2024: creștere de 20% pe segmentul asigurărilor de viață și sănătate și 1,6 miliarde de lei plătiți clienților de asigurări din România 

0

Allianz-Țiriac Asigurări a încheiat cel de-al 30-lea an de existență pe plan local cu o creștere semnificativă de aproape 20%, peste media pieței, pe segmentul asigurărilor de viață și de sănătate, ajungând la subscrieri totale pe această linie de peste 630 de milioane de lei. În 2024, volumul total al vânzărilor Allianz-Țiriac Asigurări a ajuns la 3,7 miliarde de lei, cu 5,3% peste nivelul din anul anterior, iar cumulat cu activitatea Allianz-Țiriac Unit, subscrierile Allianz-Țiriac au ajuns la 3,8 miliarde de lei la finalul anului trecut.

Cheltuiala totală cu daunele brute înregistrată de Allianz-Țiriac Asigurări a fost de aproximativ 2,5 miliarde de lei în 2024, reprezentând despăgubiri brute plătite și variația rezervei de daune brute avizate și neavizate. Din această sumă, aproape 1,6 miliarde de lei s-au întors la asigurați și terți păgubiți prin despăgubirile plătite în situațiile acoperite de asigurări, cu aproape 24% mai mult decât în 2023. Pe lângă despăgubirile plătite, Allianz-Țiriac Asigurări a încheiat 2024 cu peste 5,4 miliarde de lei în rezerve tehnice și o rată a solvabilității de 128%, conform Solvency II, ceea ce confirmă stabilitatea financiară a companiei și oferă clienților siguranța angajamentelor de plată viitoare față de ei.

„2024 a fost un an record pentru Allianz-Țiriac. Performanțele noastre și contribuția la susținerea economiei arată că suntem cea mai românească și mai conectată multinațională la realitățile locale. Mulțumim echipei și partenerilor pentru efort și dedicare. Prin intermediul lor, ajutăm oamenii și companiile să beneficieze de protecție financiară reală și accesibilă și explicăm de ce asigurările sunt punctul de start al sănătății financiare. Fără o asigurare, tot ce agonisim în viață, fie că e vorba de locuință, economii sau investiții, poate deveni un castel de nisip, vulnerabil la orice surpriză economică sau personală. De câțiva ani, mobilizăm resurse și acordăm o atenție deosebită dezvoltării asigurărilor de viață și sănătate. Doar în 2024, aceste asigurări au înregistrat un avans de patru ori mai mare decât ritmul total de creștere la nivelul companiei. Credem cu tărie că pentru a atinge întregul potențial local de bunăstare trebuie să protejăm ce avem cel mai de preț – viața și sănătatea. De aceea, ne propunem să ajungem la cât mai multe persoane cu o astfel de asigurare și să depășim 1 miliard de lei din activitățile de viață și sănătate în următorii ani”, a spus Virgil Șoncutean, CEO al Allianz-Țiriac Asigurări.

Într-un context volatil și deseori lipsit de predictibilitate, rezultatele Allianz-Țiriac confirmă strategia sustenabilă de creștere și sprijinul real acordat clienților în momentele în care au avut cel mai mult nevoie. Compania a consolidat performanța principalelor sale linii de business și a atins în 2024 un profit brut de peste 500 de milioane de lei, cumulat pentru entitățile de asigurări și pensii, dintre care aproape 90% din activitatea de asigurări, după plata despăgubirilor, constituirea rezervelor și deducerea cheltuielilor operaționale și taxelor și impozitelor către autorități și bugetul de stat. Totodată, performanța Allianz-Țiriac Asigurări a generat o contribuție directă la bugetul de stat de 232,6 milioane de lei, reprezentând cheltuieli cu taxe, impozite și alte contribuții (FGA, BAAR, ASF).

Asigurările de locuință și de răspundere civilă din portofoliul Allianz-Țiriac Asigurări au avut în 2024 un avans de peste 10%, până la 252,3 de milioane de lei subscrieri, semnalând o creștere a interesului românilor pentru astfel de soluții de protecție. În același timp, pe linia asigurărilor auto, subscrierile au crescut într-un ritm responsabil de 2,5%. Evoluția confirmă preferința clienților pentru oferta Allianz-Țiriac, bazată pe principiul calității la un preț corect.

La finalul lui 2024, peste 1,6 milioane de persoane și companii beneficiau de protecția financiară oferită de Allianz-Țiriac Asigurări, dintre care peste 235.000 de clienți dețineau o asigurare de viață, în creștere cu 23% față de anul 2023. Reputația solidă și nivelul ridicat al calității serviciilor oferite la prețuri competitive au fost elementele cheie care au atras un număr tot mai mare de clienți către Allianz-Țiriac. Astfel, la finalul anului 2024, compania și-a păstrat statutul de lider în ceea ce privește loialitatea clienților, atât pe segmentul asigurărilor generale, cât și pe cel al asigurărilor de viață

Totodată, Allianz-Țiriac Pensii Private a încheiat 2024 cu peste 1,7 milioane de participanți și active nete administrate de 31,5 miliarde de lei la fondul de pensii Pilon II și peste 73.000 de participanți și active nete de peste 692 de milioane de lei cumulat la cele două fonduri administrate Pilon III. Compania a plătit în total aproape 240 de milioane de lei participanților la fondul Pilon II și aproape 23 de milioane de lei participanților la fondurile Pilon III care au îndeplinit condițiile să beneficieze de pensie privată anul trecut.

Trei decenii de impact economic și social în România,
cu o contribuție de 20 de miliarde de euro

În cei 30 de ani de activitate pe piața locală de asigurări, Allianz-Țiriac a avut un parcurs remarcabil care a contribuit constant la siguranța și protecția a milioane de români. De-a lungul acestei perioade, compania s-a impus nu doar prin performanțele financiare, dar și prin angajamentul față de clienți și prin impactul în societate și în economie.

Astfel, Allianz-Țiriac a avut o contribuție totală de 20 de miliarde de euro la economia locală de la începutul activității în România, în 1994, până în prezent, cifră care demonstrează aportul substanțial la dezvoltarea economică și socială a țării. Contribuția totală include impactul direct de 4 miliarde de euro, la care se adaugă impactul indirect (efect de multiplicare x1), cel indus (efect de multiplicare x1,5) și cel al sectorului economic (efect de multiplicare x1,5). Aportul total în economie al Allianz-Țiriac echivalează cu 0,6% din PIB-ul României în perioada analizată și s-ar putea concretiza în până la 80 de spitale moderne, 2.000 de școli noi, 2.000 de kilometri de autostradă sau 130.000 de locuințe sociale

În aceste peste trei decenii, compania a înțeles importanța stabilității și a protecției financiare, fiind alături de români în cele mai importante momente ale vieții lor, fie acestea fericite sau mai puțin fericite. Totodată, Allianz-Țiriac, o companie joint-venture rezultată din colaborarea excelentă dintre grupul Allianz (52,16%) și Țiriac Holding Limited (44,79%), a fost un actor activ în educarea și dezvoltarea pieței de asigurări din România, stabilind standarde de profesionalism și inovare care au modelat felul în care asigurările sunt percepute și accesate pe plan local.

Peste 5000 de joburi într-un singur loc! Angajatori de TOP – cel mai mare târg de carieră

0

 Pe 28-29 martie are loc o nouă ediție a celui mai mare târg de carieră din România – Angajatori de TOP. Cei care sunt în căutarea unui loc de muncă pot discuta cu peste 80 de angajatori din domenii variate de activitate, de la Inginerie, IT&C, automotive, retail, e-commerce, servicii financiar-bancare, FMCG, BPO și logistică.  Printre companiile care au confirmat prezența se numără: BAT Romania – Main Partner alături de: Accenture, Allianz Services, Allianz Trade, Apa Nova, BCR, BearingPoint Romania, Bimbo Romania, Bolt, Concentrix, DKV Mobility, ENGIE Romania, EY Romania, Finastra , Gaming1, GE Vernova, Interbrands Orbico, KPMG in Romania, McDonald’s in Romania, METRO Romania, Mondelez International, Nestle, OMNIASIG VIG, Peek&Cloppenburg, PENNY., PPC Romania, Radisson Blu Hotel, Raiffeisen Bank, REO Medical, Samsung Electronics Romania, SLB Romania, TELUS Digital, Valoris Center, Veeam Software, Vodafone Romania.   

„BAT Romania va începe campania de recrutare pentru Global Graduate în toate funcțiunile (HR, Finance, Marketing, IDT, Supply Chain, Operations) unde focusul va fi pe proaspăt absolvenți cu potențialul de a deveni următorii Leaderi în BAT. Criteriul principal de selecție este Leadership capabilities și potentialul de a performa, de aceea vom prioritiza proaspăt absolvenții cu stagii de studii în străinătate sau implicarea în asociații studentești. 

Pe lângă Global Graduate, ca principal focus, vom continua să recrutăm roluri de specialiști, atât în aria de Finance, Marketing și HR, urmărind skilluri specifice funcțiunii respective, dobândite în urma experiențelor anteriorare.” – Mihai Mălăeru, Talent Acquisition Manager @BAT Romania 

Pe lângă cele 5000 de locuri de munca, Angajatori de TOP aduce și o nouă ediție a evenimentului I LOVE Tech. Un festival internațional dedicat tehnologiei, conceput pentru a conecta candidații cu profil S.T.E.M. cu liderii din industrie. În această primăvară, I LOVE Tech este axat pe cele mai noi inovații și tendințe în tehnologie, prezentări de top și sesiuni interactive susținute de experți locali și internaționali. Subiectele abordate vor fi din sfera: Web Development, Artificial Intelligence, QA Testing, Automation, AR&VR, Blockchain, Cloud, Cybersecurity, IoT. I LOVE Tech le oferă participanților ocazia să se conecteze cu alți pasionați și profesioniști din industrie, prin sesiuni de networking dedicate. Accesul este gratuit, însă locurile sunt limitate. Mai multe detalii aici: https://bitly.cx/FmxSZ  

Pe lângă sesiuniile tech, evenimentul de carieră Angajatori de TOP aduce un concept unic pentru piața evenimentelor de profil din România, și anume prima Academie de Carieră – care cuprinde 2 sesiuni: o conferință susținută de speakeri din companii de top, alături de consilieri de carieră renumiți și o serie de workshopuri. Workshopurile se adresează unui public larg, concepute pentru a oferi informații si resurse valoroase persoanelor care doresc să-și dezvolte cariera și să obțină oportunități de angajare în companii de top. Câteva dintre temele abordate ediția aceasta sunt: Cele mai dorite poziții pentru candidații cu abilități lingvistice în 2025, Descoperă-ți superputerile lingvistice si folosește-le în planificarea carierei, Cum să-ți planifici cariera în era digitală: Tendințe, Oportunități și Provocări, Mentoring și Coaching: Cheile progresului în carieră, Descoperă rolul limbilor străine în crearea de oportunități și cum acestea reprezintă un atu pe piața globală a muncii în 2025.  Locurile sunt limitate, iar cei care își doresc să ia parte la această experiență se pot înscrie aici: https://bitly.cx/hT5L  

Noutatea ediției Angajatori de TOP este reprezentată de cele două zone special dedicate celor care își doresc să își construiască o carieră în industria retail și celor care sunt în căutarea unor joburi axate pe limbi străine. Aceste zone au fost create pentru a oferi participanților oportunități specifice din industria retail, dar și joburi care necesită cunoașterea unor limbi străine, precum germană, italiană, arabă, franceză, daneză, spaniolă, maghiară și multe altele. Astfel, persoanele care vor să-și valorifice abilitățile lingvistice sau să se alăture unui sector în continuă expansiune vor găsi în aceste zone o gamă variată de oportunități de carieră, adaptate nevoilor și intereselor lor specifice. Aceste zone oferă o atmosferă interactivă, unde participanții pot discuta direct cu angajatorii și pot obține informații valoroase despre cerințele și beneficiile joburilor disponibile, precum și despre cum să își îmbunătățească profilul pentru a răspunde cerințelor pieței.    

Angajatori de TOP se remarcă nu doar prin diversitatea locurilor de muncă oferite, ci și prin inovațiile aduse în domeniul consilierii profesionale. Pe langă cele 2 zone nou create, candidații au acces si la 6 servicii de consiliere profesională, care includ ghidaj pentru dezvoltarea carierei, îmbunătățirea CV-ului, pregătire pentru interviuri, identificarea oportunităților potrivite, consiliere în reconversia profesională și sesiuni de coaching pentru a-și defini obiectivele profesionale:   

  • Carieră în IT: Pentru cei care vor să înceapă o carieră în domeniul IT sau pentru cei cu experiență care își doresc noi oportunități.     
  • Mămici: din nou la Job: Perioada de reintegrare poate aduce satisfacții profesionale, dar și provocări, deoarece noile mămici trebuie să învețe să găsească un echilibru între responsabilitățile de la locul de muncă și cele de acasă.     
  • Reconversia profesională: Ce abilități și calificări suplimentare sau complet noi sunt necesare pentru cei care doresc să își schimbe domeniul de activitate? Care sunt provocările ce pot apărea?   
  • Negocierea salarială: Care sunt cele mai eficiente strategii de aplicat în timpul negocierii salariului?    
  • CV Scoring: Participanții vor învăța de la un specialist HR ce notă ar primi CV-ul lor și ce măsuri pot lua pentru a-l îmbunătăți.     
  • Kickstart your career: joburi de trainee, internship și entry-level. Alegerile făcute după finalizarea studiilor pot influența întregul parcurs profesional, este esențial ca deciziile să fie fundamentate pe un plan de dezvoltare bine definit.     

    

    

Participarea la Angajatori de TOP este gratuită în baza CV-ului Barcode. Mai multe detalii pe Hipo.ro      

    

ASE la 112 ani de excelență academică 

0

Academia de Studii Economice din București marchează cu mândrie împlinirea a 112 ani de la  înființare, un moment important în istoria instituției, care reflectă angajamentul său continuu  față de excelența în educație și cercetare. Liderul învățământului superior economic și de  administrație publică din România a fost înființat, prin Decret Regal, la 6 aprilie 1913, având denumirea inițială de Academia de Înalte Studii Comerciale și Industriale (AISCI). 

Săptămâna aniversară, care se va desfășura între 31 martie și 5 aprilie, va include o serie de  evenimente speciale, atât academice, cât și culturale, anunțate pe site-ul aniversar  www.ase.ro/aniversare-ase-112 și pe pagina de Facebook.  

Prin manifestările desfășurate în această perioadă, se urmărește atât celebrarea realizărilor și  progreselor recente ale instituției, cât și omagierea trecutului, a celor care au contribuit la  formarea și dezvoltarea sa. În acest sens, ca în fiecare an, vor fi depuse coroane de flori la  mormintele unor mari personalități ale ASE, rectori, decani, profesori eminenți, și vor avea loc  două lansări de cărți, dedicate memoriei unor figuri emblematice ale instituției.  

Un moment important al acestei festivități va fi Adunarea aniversară, organizată în data de 3  aprilie, în cadrul căreia se vor acorda titluri și distincții onorifice, în numele universității, unor  personalități care au contribuit esențial la realizarea viziunii, misiunii și obiectivelor strategice  ale ASE. 

Preocupările constante ale universității noastre pentru cercetarea de înaltă calitate se reflectă în  programul aniversar prin derularea de evenimente științifice ale cadrelor didactice, organizate  pe facultăți, și a Sesiunii de comunicări științifice anuale a studenților, la care sunt înscriși peste  1250 de studenți, cu un număr total de circa 850 de lucrări, susținute în cadrul a 40 de secțiuni.  Fiecare secțiune va acorda câte trei premii (I, II și III) și patru mențiuni, în valoare de 540 lei – premiul I, 430 lei – premiul II, 320 lei – premiul III și, respectiv, 270 lei pentru mențiune. 

Procesul de internaționalizare se află în centrul strategiei academice a ASE, iar programul  aniversar subliniază acest angajament prin organizarea unei mese rotunde dedicate provocărilor  internaționalizării – cadru propice pentru discuții aprofundate și schimburi de perspective. 

Parteneriatul ASE cu mediul preuniversitar este consolidat prin derularea concursului  interdisciplinar „Elevii de astăzi, profesioniștii de mâine”, care oferă elevilor posibilitatea de a  se familiariza cu tematica domeniului economic și de a-și dezvolta abilități antreprenoriale  relevante. Organizat de ASE în parteneriat cu Colegiul Economic „A.D. Xenopol” și Colegiul  Național de Informatică „Tudor Vianu”, ambele din București, concursul, aflat la cea de-a XI-a ediție, va reuni peste 350 de elevi din capitală și din țară și se va desfășura pe parcursul întregii  săptămâni aniversare.  

Programul manifestărilor include și conferințe organizate în colaborare cu antreprenori din  sectorul public și privat, abordând teme de actualitate. Parteneriatele ASE cu aceste sectoare  sunt esențiale pentru consolidarea procesului educațional, facilitând dialogul și colaborarea  între mediul academic, instituțiile guvernamentale și sectorul de afaceri. 

Prin manifestările culturale din cadrul săptămânii aniversare, ASE încurajează creativitatea,  gândirea critică și expresivitatea artistică, oferind studenților și cadrelor didactice ocazia de a  se dezvolta și dincolo de învățătura teoretică.  

Evenimente precum prezentare de carte, împreună cu un spectacol de modă, două vernisaje ale  unor pictori din Republica Moldova și din Norvegia, în cadrul Galeriei Cecilia Cuțescu-Storck din ASE, care are o activitate permanentă din anul 2007, concerte ale formațiilor studențești și  recitative, contribuie la completarea atmosferei aniversare, dar și la dezvoltarea unui necesar  profil multivalent al studentului, viitorul absolvent ASE, la integrarea artelor în spiritul vieții  academice, promovând liantul dintre educație și cultură. 

Săptămâna include manifestări sportive ale studenților și ale membrilor Clubului Sportiv  Universitar al ASE, dar și organizarea unui curs de prim ajutor de bază, derulat împreună cu  Departamentul pentru Situații de Urgență și Fundația SMURD, cu scopul de a oferi cunoștințe  esențiale membrilor comunității pentru intervențiile în situații de urgență. 

Cu o tradiție de 112 ani, Academia de Studii Economice din București este o universitate  dinamică, într-o adaptare permanentă la cerințele economiei de piață, în strânsă legătură cu  cerințele mediului de afaceri, oferind mereu noi oportunități celor aproximativ 25 000 de  studenți ai săi. 

Vivat, Crescat, Floreat!