Producția de anvelope, cu contribuție semnificativă în exportul României, vizată de regulamentul UE privind produsele din defrișări

0

de Bogdan Barbu, Partener, Prețuri de Transfer, și
Lider al Serviciilor de Consultanță pentru sectorul Auto, Deloitte România

Regulamentul Comisiei Europene privind produsele provenite din defrișări (European Union Deforestation Regulation – EUDR), care interzice comercializarea unor astfel de mărfuri în spațiul comunitar, dar și exportul acestora către alte piețe, va intra în vigoare la 31 decembrie 2025. Termenul a fost amânat cu un an, astfel că cei implicați în operațiuni cu produsele vizate au la dispoziție o perioadă suplimentară de timp să se pregătească pentru conformare, aspect benefic, având în vedere complexitatea procedurilor pe care le impune reglementarea. În România, pe lângă alte domenii cum ar fi zona de retail, este anticipat un impact semnificativ asupra industriei auto, în special producția de anvelope din cauciuc. 

Regulamentul prevede o serie de obligații de verificare și de raportare pentru operatorii și comercianții din lanțul de aprovizionare, din care să rezulte că au întreprins toate demersurile necesare („diligențe”) pentru a se asigura produsele recepționate nu provin din zone defrișate. Dacă proveniența din astfel de zone se confirmă, companiile implicate trebuie să evite introducerea produselor pe piață. În caz contrar, riscă sancțiuni consistente, care pot depăși 4% din cifra de afaceri totală anuală, la care se adaugă confiscarea produselor sau a veniturilor obținute din vânzarea acestora, excluderea companiei în cauză de la achizițiile publice și de la finanțarea de stat, interdicții privind importul și exportul produselor etc. 

Printre produsele vizate de regulament se numără cafeaua, cacao, uleiul de palmier, soia, lemnul și produsele obținute din acestea, dar și cauciucul și produsele obținute din acesta, extrase de pe terenuri care au fost defrișate după data de 31 decembrie 2020.

Pașii necesari pentru conformarea la EUDR

În România, este de așteptat ca regulamentul EUDR să aibă impact semnificativ, așadar, în operațiunile cu produse din cauciuc (domeniu care contribuie semnificativ la exporturile României – 3,6 miliarde de dolari în 2023), mai exact asupra producției de anvelope din cauciuc, unde țara noastră se remarcă la nivel mondial. În 2023, România a avut exporturi totale de anvelope din cauciuc de peste 2,5 miliarde de dolari și a urcat pe locul 12 în clasamentul celor mai mari exportatori de profil din lume, de pe locul 14 în anul anterior, conform portalului World’s Top Exports. Mai mult, țara noastră este menționată printre statele cu cele mai rapide creșteri ale exporturilor de anvelope în 2023 față de 2022, cu un avans de 13%, alături de Spania (+29,7%), China continentală (+13%) și Vietnam (+9,9%).

Totodată, România are al șaptelea excedent comercial din lume la această categorie de produse (diferența dintre exporturile și importurile de anvelope), respectiv 1,7 miliarde de dolari în 2023 (în creștere cu 17% față de anul anterior), evoluție remarcabilă în condițiile în care țara noastră înregistrează deficit comercial semnificativ în mod constant. 

Iar performanța țării noastre în domeniu este pe cale să se îmbunătățească, având în vedere că, în 2024, un jucător din domeniu și-a extins capacitatea de producție, iar altul nou intrat pe piață a inaugurat o fabrică construită de la zero. Așadar, există șanse ca România să intre, în 2025, în top zece cei mai mari exportatori de anvelope de cauciuc din lume. 

Pentru ca acest potențial să poată fi maximizat, companiile din domeniu trebuie să se pregătească din timp pentru conformarea la regulamentul EUDR, astfel încât diligențele necesare în acest proces să nu genereze distorsiuni în activitatea de bază

În acest scop, comercianții trebuie să își dezvolte procedurile necesare pentru întocmirea declarației de diligență, din care să reiasă că au verificat proveniența produselor și care să conțină, printre altele, descrierea produsului, cantitatea, țara de origine, localizarea geografică a parcelelor de teren de unde au fost obținute produsele, datele de identificare a furnizorului, precum și măsuri de evaluare a riscurilor ca produsele să fie neconforme. Declarația de diligență va fi depusă într-un portal dedicat al Comisiei Europene. Ulterior, operatorii trebuie să prezinte anual rapoarte publice (accesibile pe internet) cu privire la sistemul lor de diligență, respectiv de verificare a provenienței produselor, și măsurile adoptate pentru respectarea obligațiilor aferente.

În concluzie, este vorba de un regulament care impune operatorilor vizați verificări complexe, pe întregul lanț de aprovizionare/producție, pentru a demonstra că mărfurile introduse de ei pe piață nu provin sau nu au în componență produse provenite din defrișări. Astfel, societățile trebuie să își analizeze cu atenție portofoliul de produse, pentru a stabili dacă intră sub incidența EUDR, și, dacă da, să demareze cât mai repede procedurile de conformare. 

Performanțe record pentru Allianz-Țiriac în 2024: creștere de 20% pe segmentul asigurărilor de viață și sănătate și 1,6 miliarde de lei plătiți clienților de asigurări din România 

0

Allianz-Țiriac Asigurări a încheiat cel de-al 30-lea an de existență pe plan local cu o creștere semnificativă de aproape 20%, peste media pieței, pe segmentul asigurărilor de viață și de sănătate, ajungând la subscrieri totale pe această linie de peste 630 de milioane de lei. În 2024, volumul total al vânzărilor Allianz-Țiriac Asigurări a ajuns la 3,7 miliarde de lei, cu 5,3% peste nivelul din anul anterior, iar cumulat cu activitatea Allianz-Țiriac Unit, subscrierile Allianz-Țiriac au ajuns la 3,8 miliarde de lei la finalul anului trecut.

Cheltuiala totală cu daunele brute înregistrată de Allianz-Țiriac Asigurări a fost de aproximativ 2,5 miliarde de lei în 2024, reprezentând despăgubiri brute plătite și variația rezervei de daune brute avizate și neavizate. Din această sumă, aproape 1,6 miliarde de lei s-au întors la asigurați și terți păgubiți prin despăgubirile plătite în situațiile acoperite de asigurări, cu aproape 24% mai mult decât în 2023. Pe lângă despăgubirile plătite, Allianz-Țiriac Asigurări a încheiat 2024 cu peste 5,4 miliarde de lei în rezerve tehnice și o rată a solvabilității de 128%, conform Solvency II, ceea ce confirmă stabilitatea financiară a companiei și oferă clienților siguranța angajamentelor de plată viitoare față de ei.

„2024 a fost un an record pentru Allianz-Țiriac. Performanțele noastre și contribuția la susținerea economiei arată că suntem cea mai românească și mai conectată multinațională la realitățile locale. Mulțumim echipei și partenerilor pentru efort și dedicare. Prin intermediul lor, ajutăm oamenii și companiile să beneficieze de protecție financiară reală și accesibilă și explicăm de ce asigurările sunt punctul de start al sănătății financiare. Fără o asigurare, tot ce agonisim în viață, fie că e vorba de locuință, economii sau investiții, poate deveni un castel de nisip, vulnerabil la orice surpriză economică sau personală. De câțiva ani, mobilizăm resurse și acordăm o atenție deosebită dezvoltării asigurărilor de viață și sănătate. Doar în 2024, aceste asigurări au înregistrat un avans de patru ori mai mare decât ritmul total de creștere la nivelul companiei. Credem cu tărie că pentru a atinge întregul potențial local de bunăstare trebuie să protejăm ce avem cel mai de preț – viața și sănătatea. De aceea, ne propunem să ajungem la cât mai multe persoane cu o astfel de asigurare și să depășim 1 miliard de lei din activitățile de viață și sănătate în următorii ani”, a spus Virgil Șoncutean, CEO al Allianz-Țiriac Asigurări.

Într-un context volatil și deseori lipsit de predictibilitate, rezultatele Allianz-Țiriac confirmă strategia sustenabilă de creștere și sprijinul real acordat clienților în momentele în care au avut cel mai mult nevoie. Compania a consolidat performanța principalelor sale linii de business și a atins în 2024 un profit brut de peste 500 de milioane de lei, cumulat pentru entitățile de asigurări și pensii, dintre care aproape 90% din activitatea de asigurări, după plata despăgubirilor, constituirea rezervelor și deducerea cheltuielilor operaționale și taxelor și impozitelor către autorități și bugetul de stat. Totodată, performanța Allianz-Țiriac Asigurări a generat o contribuție directă la bugetul de stat de 232,6 milioane de lei, reprezentând cheltuieli cu taxe, impozite și alte contribuții (FGA, BAAR, ASF).

Asigurările de locuință și de răspundere civilă din portofoliul Allianz-Țiriac Asigurări au avut în 2024 un avans de peste 10%, până la 252,3 de milioane de lei subscrieri, semnalând o creștere a interesului românilor pentru astfel de soluții de protecție. În același timp, pe linia asigurărilor auto, subscrierile au crescut într-un ritm responsabil de 2,5%. Evoluția confirmă preferința clienților pentru oferta Allianz-Țiriac, bazată pe principiul calității la un preț corect.

La finalul lui 2024, peste 1,6 milioane de persoane și companii beneficiau de protecția financiară oferită de Allianz-Țiriac Asigurări, dintre care peste 235.000 de clienți dețineau o asigurare de viață, în creștere cu 23% față de anul 2023. Reputația solidă și nivelul ridicat al calității serviciilor oferite la prețuri competitive au fost elementele cheie care au atras un număr tot mai mare de clienți către Allianz-Țiriac. Astfel, la finalul anului 2024, compania și-a păstrat statutul de lider în ceea ce privește loialitatea clienților, atât pe segmentul asigurărilor generale, cât și pe cel al asigurărilor de viață

Totodată, Allianz-Țiriac Pensii Private a încheiat 2024 cu peste 1,7 milioane de participanți și active nete administrate de 31,5 miliarde de lei la fondul de pensii Pilon II și peste 73.000 de participanți și active nete de peste 692 de milioane de lei cumulat la cele două fonduri administrate Pilon III. Compania a plătit în total aproape 240 de milioane de lei participanților la fondul Pilon II și aproape 23 de milioane de lei participanților la fondurile Pilon III care au îndeplinit condițiile să beneficieze de pensie privată anul trecut.

Trei decenii de impact economic și social în România,
cu o contribuție de 20 de miliarde de euro

În cei 30 de ani de activitate pe piața locală de asigurări, Allianz-Țiriac a avut un parcurs remarcabil care a contribuit constant la siguranța și protecția a milioane de români. De-a lungul acestei perioade, compania s-a impus nu doar prin performanțele financiare, dar și prin angajamentul față de clienți și prin impactul în societate și în economie.

Astfel, Allianz-Țiriac a avut o contribuție totală de 20 de miliarde de euro la economia locală de la începutul activității în România, în 1994, până în prezent, cifră care demonstrează aportul substanțial la dezvoltarea economică și socială a țării. Contribuția totală include impactul direct de 4 miliarde de euro, la care se adaugă impactul indirect (efect de multiplicare x1), cel indus (efect de multiplicare x1,5) și cel al sectorului economic (efect de multiplicare x1,5). Aportul total în economie al Allianz-Țiriac echivalează cu 0,6% din PIB-ul României în perioada analizată și s-ar putea concretiza în până la 80 de spitale moderne, 2.000 de școli noi, 2.000 de kilometri de autostradă sau 130.000 de locuințe sociale

În aceste peste trei decenii, compania a înțeles importanța stabilității și a protecției financiare, fiind alături de români în cele mai importante momente ale vieții lor, fie acestea fericite sau mai puțin fericite. Totodată, Allianz-Țiriac, o companie joint-venture rezultată din colaborarea excelentă dintre grupul Allianz (52,16%) și Țiriac Holding Limited (44,79%), a fost un actor activ în educarea și dezvoltarea pieței de asigurări din România, stabilind standarde de profesionalism și inovare care au modelat felul în care asigurările sunt percepute și accesate pe plan local.

Peste 5000 de joburi într-un singur loc! Angajatori de TOP – cel mai mare târg de carieră

0

 Pe 28-29 martie are loc o nouă ediție a celui mai mare târg de carieră din România – Angajatori de TOP. Cei care sunt în căutarea unui loc de muncă pot discuta cu peste 80 de angajatori din domenii variate de activitate, de la Inginerie, IT&C, automotive, retail, e-commerce, servicii financiar-bancare, FMCG, BPO și logistică.  Printre companiile care au confirmat prezența se numără: BAT Romania – Main Partner alături de: Accenture, Allianz Services, Allianz Trade, Apa Nova, BCR, BearingPoint Romania, Bimbo Romania, Bolt, Concentrix, DKV Mobility, ENGIE Romania, EY Romania, Finastra , Gaming1, GE Vernova, Interbrands Orbico, KPMG in Romania, McDonald’s in Romania, METRO Romania, Mondelez International, Nestle, OMNIASIG VIG, Peek&Cloppenburg, PENNY., PPC Romania, Radisson Blu Hotel, Raiffeisen Bank, REO Medical, Samsung Electronics Romania, SLB Romania, TELUS Digital, Valoris Center, Veeam Software, Vodafone Romania.   

„BAT Romania va începe campania de recrutare pentru Global Graduate în toate funcțiunile (HR, Finance, Marketing, IDT, Supply Chain, Operations) unde focusul va fi pe proaspăt absolvenți cu potențialul de a deveni următorii Leaderi în BAT. Criteriul principal de selecție este Leadership capabilities și potentialul de a performa, de aceea vom prioritiza proaspăt absolvenții cu stagii de studii în străinătate sau implicarea în asociații studentești. 

Pe lângă Global Graduate, ca principal focus, vom continua să recrutăm roluri de specialiști, atât în aria de Finance, Marketing și HR, urmărind skilluri specifice funcțiunii respective, dobândite în urma experiențelor anteriorare.” – Mihai Mălăeru, Talent Acquisition Manager @BAT Romania 

Pe lângă cele 5000 de locuri de munca, Angajatori de TOP aduce și o nouă ediție a evenimentului I LOVE Tech. Un festival internațional dedicat tehnologiei, conceput pentru a conecta candidații cu profil S.T.E.M. cu liderii din industrie. În această primăvară, I LOVE Tech este axat pe cele mai noi inovații și tendințe în tehnologie, prezentări de top și sesiuni interactive susținute de experți locali și internaționali. Subiectele abordate vor fi din sfera: Web Development, Artificial Intelligence, QA Testing, Automation, AR&VR, Blockchain, Cloud, Cybersecurity, IoT. I LOVE Tech le oferă participanților ocazia să se conecteze cu alți pasionați și profesioniști din industrie, prin sesiuni de networking dedicate. Accesul este gratuit, însă locurile sunt limitate. Mai multe detalii aici: https://bitly.cx/FmxSZ  

Pe lângă sesiuniile tech, evenimentul de carieră Angajatori de TOP aduce un concept unic pentru piața evenimentelor de profil din România, și anume prima Academie de Carieră – care cuprinde 2 sesiuni: o conferință susținută de speakeri din companii de top, alături de consilieri de carieră renumiți și o serie de workshopuri. Workshopurile se adresează unui public larg, concepute pentru a oferi informații si resurse valoroase persoanelor care doresc să-și dezvolte cariera și să obțină oportunități de angajare în companii de top. Câteva dintre temele abordate ediția aceasta sunt: Cele mai dorite poziții pentru candidații cu abilități lingvistice în 2025, Descoperă-ți superputerile lingvistice si folosește-le în planificarea carierei, Cum să-ți planifici cariera în era digitală: Tendințe, Oportunități și Provocări, Mentoring și Coaching: Cheile progresului în carieră, Descoperă rolul limbilor străine în crearea de oportunități și cum acestea reprezintă un atu pe piața globală a muncii în 2025.  Locurile sunt limitate, iar cei care își doresc să ia parte la această experiență se pot înscrie aici: https://bitly.cx/hT5L  

Noutatea ediției Angajatori de TOP este reprezentată de cele două zone special dedicate celor care își doresc să își construiască o carieră în industria retail și celor care sunt în căutarea unor joburi axate pe limbi străine. Aceste zone au fost create pentru a oferi participanților oportunități specifice din industria retail, dar și joburi care necesită cunoașterea unor limbi străine, precum germană, italiană, arabă, franceză, daneză, spaniolă, maghiară și multe altele. Astfel, persoanele care vor să-și valorifice abilitățile lingvistice sau să se alăture unui sector în continuă expansiune vor găsi în aceste zone o gamă variată de oportunități de carieră, adaptate nevoilor și intereselor lor specifice. Aceste zone oferă o atmosferă interactivă, unde participanții pot discuta direct cu angajatorii și pot obține informații valoroase despre cerințele și beneficiile joburilor disponibile, precum și despre cum să își îmbunătățească profilul pentru a răspunde cerințelor pieței.    

Angajatori de TOP se remarcă nu doar prin diversitatea locurilor de muncă oferite, ci și prin inovațiile aduse în domeniul consilierii profesionale. Pe langă cele 2 zone nou create, candidații au acces si la 6 servicii de consiliere profesională, care includ ghidaj pentru dezvoltarea carierei, îmbunătățirea CV-ului, pregătire pentru interviuri, identificarea oportunităților potrivite, consiliere în reconversia profesională și sesiuni de coaching pentru a-și defini obiectivele profesionale:   

  • Carieră în IT: Pentru cei care vor să înceapă o carieră în domeniul IT sau pentru cei cu experiență care își doresc noi oportunități.     
  • Mămici: din nou la Job: Perioada de reintegrare poate aduce satisfacții profesionale, dar și provocări, deoarece noile mămici trebuie să învețe să găsească un echilibru între responsabilitățile de la locul de muncă și cele de acasă.     
  • Reconversia profesională: Ce abilități și calificări suplimentare sau complet noi sunt necesare pentru cei care doresc să își schimbe domeniul de activitate? Care sunt provocările ce pot apărea?   
  • Negocierea salarială: Care sunt cele mai eficiente strategii de aplicat în timpul negocierii salariului?    
  • CV Scoring: Participanții vor învăța de la un specialist HR ce notă ar primi CV-ul lor și ce măsuri pot lua pentru a-l îmbunătăți.     
  • Kickstart your career: joburi de trainee, internship și entry-level. Alegerile făcute după finalizarea studiilor pot influența întregul parcurs profesional, este esențial ca deciziile să fie fundamentate pe un plan de dezvoltare bine definit.     

    

    

Participarea la Angajatori de TOP este gratuită în baza CV-ului Barcode. Mai multe detalii pe Hipo.ro      

    

ASE la 112 ani de excelență academică 

0

Academia de Studii Economice din București marchează cu mândrie împlinirea a 112 ani de la  înființare, un moment important în istoria instituției, care reflectă angajamentul său continuu  față de excelența în educație și cercetare. Liderul învățământului superior economic și de  administrație publică din România a fost înființat, prin Decret Regal, la 6 aprilie 1913, având denumirea inițială de Academia de Înalte Studii Comerciale și Industriale (AISCI). 

Săptămâna aniversară, care se va desfășura între 31 martie și 5 aprilie, va include o serie de  evenimente speciale, atât academice, cât și culturale, anunțate pe site-ul aniversar  www.ase.ro/aniversare-ase-112 și pe pagina de Facebook.  

Prin manifestările desfășurate în această perioadă, se urmărește atât celebrarea realizărilor și  progreselor recente ale instituției, cât și omagierea trecutului, a celor care au contribuit la  formarea și dezvoltarea sa. În acest sens, ca în fiecare an, vor fi depuse coroane de flori la  mormintele unor mari personalități ale ASE, rectori, decani, profesori eminenți, și vor avea loc  două lansări de cărți, dedicate memoriei unor figuri emblematice ale instituției.  

Un moment important al acestei festivități va fi Adunarea aniversară, organizată în data de 3  aprilie, în cadrul căreia se vor acorda titluri și distincții onorifice, în numele universității, unor  personalități care au contribuit esențial la realizarea viziunii, misiunii și obiectivelor strategice  ale ASE. 

Preocupările constante ale universității noastre pentru cercetarea de înaltă calitate se reflectă în  programul aniversar prin derularea de evenimente științifice ale cadrelor didactice, organizate  pe facultăți, și a Sesiunii de comunicări științifice anuale a studenților, la care sunt înscriși peste  1250 de studenți, cu un număr total de circa 850 de lucrări, susținute în cadrul a 40 de secțiuni.  Fiecare secțiune va acorda câte trei premii (I, II și III) și patru mențiuni, în valoare de 540 lei – premiul I, 430 lei – premiul II, 320 lei – premiul III și, respectiv, 270 lei pentru mențiune. 

Procesul de internaționalizare se află în centrul strategiei academice a ASE, iar programul  aniversar subliniază acest angajament prin organizarea unei mese rotunde dedicate provocărilor  internaționalizării – cadru propice pentru discuții aprofundate și schimburi de perspective. 

Parteneriatul ASE cu mediul preuniversitar este consolidat prin derularea concursului  interdisciplinar „Elevii de astăzi, profesioniștii de mâine”, care oferă elevilor posibilitatea de a  se familiariza cu tematica domeniului economic și de a-și dezvolta abilități antreprenoriale  relevante. Organizat de ASE în parteneriat cu Colegiul Economic „A.D. Xenopol” și Colegiul  Național de Informatică „Tudor Vianu”, ambele din București, concursul, aflat la cea de-a XI-a ediție, va reuni peste 350 de elevi din capitală și din țară și se va desfășura pe parcursul întregii  săptămâni aniversare.  

Programul manifestărilor include și conferințe organizate în colaborare cu antreprenori din  sectorul public și privat, abordând teme de actualitate. Parteneriatele ASE cu aceste sectoare  sunt esențiale pentru consolidarea procesului educațional, facilitând dialogul și colaborarea  între mediul academic, instituțiile guvernamentale și sectorul de afaceri. 

Prin manifestările culturale din cadrul săptămânii aniversare, ASE încurajează creativitatea,  gândirea critică și expresivitatea artistică, oferind studenților și cadrelor didactice ocazia de a  se dezvolta și dincolo de învățătura teoretică.  

Evenimente precum prezentare de carte, împreună cu un spectacol de modă, două vernisaje ale  unor pictori din Republica Moldova și din Norvegia, în cadrul Galeriei Cecilia Cuțescu-Storck din ASE, care are o activitate permanentă din anul 2007, concerte ale formațiilor studențești și  recitative, contribuie la completarea atmosferei aniversare, dar și la dezvoltarea unui necesar  profil multivalent al studentului, viitorul absolvent ASE, la integrarea artelor în spiritul vieții  academice, promovând liantul dintre educație și cultură. 

Săptămâna include manifestări sportive ale studenților și ale membrilor Clubului Sportiv  Universitar al ASE, dar și organizarea unui curs de prim ajutor de bază, derulat împreună cu  Departamentul pentru Situații de Urgență și Fundația SMURD, cu scopul de a oferi cunoștințe  esențiale membrilor comunității pentru intervențiile în situații de urgență. 

Cu o tradiție de 112 ani, Academia de Studii Economice din București este o universitate  dinamică, într-o adaptare permanentă la cerințele economiei de piață, în strânsă legătură cu  cerințele mediului de afaceri, oferind mereu noi oportunități celor aproximativ 25 000 de  studenți ai săi. 

Vivat, Crescat, Floreat! 

Românii sunt protejați de mai mult de 2 milioane de asigurări de viață

0


Românii sunt protejați de mai mult de 2 milioane de polițe de asigurare de viață, arată datele oficiale publicate de Autoritatea de Supraveghere Financiară pentru primele 9 luni ale anului trecut. Cifra reflectă o creștere de 16% față de aceeași perioadă din 2023 și de 40% față de 2021. În același timp, și indemnizațiile plătite în baza acestor asigurări în primele nouă luni ale anului trecut au crescut cu 15%.

„Încheierea unei asigurări de viață reprezintă o alegere responsabilă, pentru bunăstarea noastră și a întregii familii – atât în cazul apariției unor evenimente nefericite, cât și ca soluție de economisire sau investiție. Rămâne însă esențială implementarea unor stimulente fiscale specifice pentru asigurările de viață axate exclusiv pe protecție. Majoritatea membrilor OECD, precum și numeroase state europene, sprijină dezvoltarea acestor produse prin politici fiscale dedicate”, a declarat Alexandru CIUNCAN, Președinte & Director General al UNSAR.

Din păcate, multe familii din România continuă să se confrunte cu un deficit semnificativ de protecție financiară, ceea ce înseamnă că producerea unui potențial eveniment nedorit ar duce la o degradare considerabilă a nivelului acestora de trai. Concret, diferența dintre resursele disponibile și cele de care ar avea nevoie o familie într-o situație dificilă este, în medie, de circa 154.000 lei – arată un studiu anual, realizat de o echipă de experți independenți pentru UNSAR. 

„Este esențial să continuăm proiectele educaționale și să dezvoltăm parteneriate durabile între mediul privat, societatea civilă și autoritățile publice, atât de necesare pentru reducerea riscurilor financiare și îmbunătățirea nivelului de BunăStare”, a declarat Roxana BĂLUȚĂ, Specialist Asigurări de Viață și Sănătate și Coordonator Programe UNSAR.

Asigurările de viață sunt unul dintre instrumentele utilizate de un număr mare de state în aplicarea politicii lor sociale. Acestea pot contribui semnificativ la diminuarea dezechilibrelor sociale și la reducerea dependenței populației de sistemul public de asistență socială. 

Indicele de brevete 2024: Inovarea europeană rămâne puternică, România stabilește un nou record pentru cererile de brevete 

  • Oficiul European de Brevete a primit aproape 200.000 de cereri de brevete, tehnologia informatică fiind pentru prima dată în frunte;
  • România stabilește un record în ceea ce privește cererile de brevete, datorită inovării în domeniul TIC (tehnologia informației și comunicațiilor) și al sănătății;
  • Cea mai puternică creștere la nivel mondial se înregistrează în domeniul mașinilor electrice, aparatelor, invențiilor în domeniul energetic; 
  • Creșteri înregistrate și în domeniul IA și a invențiilor în sectorul bateriilor;
  • Principalele țări de origine sunt SUA, Germania, Japonia, R.P. Chineză și R. Coreea; 
  • Aproape una din patru cereri de brevet din Europa este depusă de o microîntreprindere și numai una din patru include o femeie inventator;
  • Brevetul unitar continuă să ia amploare, România făcând parte din acest sistem de la 1 septembrie 2024

Companiile și inventatorii din întreaga lume au depus 199.264 de cereri de brevete la Oficiul European de Brevete (OEB) anul trecut, conform Indexului brevetelor 2024 publicat astăzi. Activitatea intensă de brevetare a ramas la nivelul celei din anul precedent (2023: 199.452, -0,1%), după trei ani de creștere semnificativă. Cererile de  brevet din Europa, incluzând toate cele 39 de state membre OEB, au crescut cu 0,3%, în timp ce cele din afara Europei au scăzut ușor (-0,4%). Inovația românească a atins noi culmi, inventatorii, companiile și institutele de cercetare din țară depunând in 2024 la OEB un număr record de 63 de cereri pentru brevet european, ceea ce reprezintă o creștere de 50% față de 2023.

„În ciuda incertitudinilor politice și economice, companiile și inventatorii europeni au depus mai multe cereri pentru brevete anul trecut, subliniind performanța lor tehnologică și investițiile lor continue în cercetare și dezvoltare”, a declarat președintele OEB, António Campinos. „Datele privind brevetele OEB reprezintă o foaie de parcurs clară pentru industrie, politici și priorități de investiții. După cum avertizează rapoartele Draghi și Letta, pentru a rămâne competitivă la nivel mondial, Europa trebuie să își consolideze ecosistemul inovării și să facă mai mult pentru a ajuta inventatorii să își dezvolte și să își comercializeze invențiile, în special în domenii critice precum tehnologiile ecologice, inteligența artificială și semiconductorii.”

Mediul inovării din România

Creșterea puternică a numărului de cereri pentru brevete din România evidențiază progresul țării în domeniul inovării. Domeniile principale pentru cererile pentru brevete depuse la OEB din România în 2024 au fost tehnologia medicală (11 cereri) și domeniile legate de IT, inclusiv tehnologia informatică și metodele IT pentru management (8 brevete combinate), consolidând poziția României ca un centru în creștere pentru inovațiile digitale și în domeniul sănătății. Cel mai puternic solicitant român a fost, pentru al doilea an consecutiv, Universitatea “Ștefan cel Mare” din Suceava, subliniind rolul vital al cercetării academice în modelarea viitorului tehnologic al României.

Tendințe globale și europene

Statele Unite și-au menținut poziția de țară principală de origine a cererilor pentru brevet european, urmate de Germania, Japonia, China și Republica Coreea. Statele membre ale OEB au reprezentat 43% din cererile depuse, în timp ce 57% au provenit din afara Europei (a se vedea graficul Originea cererilor). În special, R. Coreea a înregistrat cea mai mare creștere (+4,2%), China a înregistrat o creștere de 0,5%, în timp ce companiile și inventatorii din SUA (-0,8%) și Japonia (-2,4%) au depus mai puține cereri.

Cererile de brevet din cele 39 de state membre ale OEB au crescut cu +0,3%, creștere susținută de cea din Elveția (+3,2%) și Regatul Unit (+3,1%), în timp ce cererile depuse din cele 27 de state membre ale UE au scăzut cu -0,4%. Germania (+0,4%) și Franța (+1,1%), primele două țări în ceea ce privește depunerea solicitărilor pentru brevete din Europa, au înregistrat o ușoară creștere în 2024.

Tehnologiile informatice în top

În general, la OEB, tehnologia informatică, care include invențiile legate de inteligența artificială, a fost, pentru prima dată, principalul domeniu pentru cererile de brevet european, cu nu mai puțin de 16.815 cereri în 2024. Mașinile electrice, aparatele, energia au înregistrat cea mai mare creștere anul trecut (+8,9% față de 2023), datorită progreselor înregistrate în domeniul tehnologiilor energetice curate, în special în domeniul bateriilor (+24,0%). Între timp, comunicațiile digitale, care cuprind invențiile legate de rețelele mobile, au înregistrat o scădere de 6,3%.

Surse diverse de inovare: Companiile mari sunt principalele contribuitoare

Samsung a fost noul solicitant principal la OEB în 2024 (ultima dată conducând clasamentul în 2020), Huawei a coborât pe locul al doilea, urmat de LG, Qualcomm și RTX. Top 10 include patru companii din Europa, două din R. Coreea, două din SUA și câte una din China și Japonia. 

Microîntreprinderile utilizează sistemul de brevete pentru a stimula inovarea

În 2024, 22% din cererile pentru brevet depuse la OEB provenind din Europa erau de la inventatori individuali sau IMM-uri (mai puțin de 250 de angajați), iar alte 7% de la universități și organizații publice de cercetare (a se vedea graficul Repartizarea solicitanților pe categorii). Acest lucru evidențiază atractivitatea sistemului de brevete pentru entitățile mai mici, consolidată în continuare de reducerile de taxe ale OEB pentru microîntreprinderi, persoane fizice, organizații fără scop lucrativ, universități și instituții de cercetare începând din aprilie 2024.

Una din patru cereri de brevet include o femeie inventator

În 2024, 24% din toate cererile de brevet depuse la OEB provenind din România includeau cel puțin o femeie inventator, ușor sub media de 25% a statelor membre ale OEB. În rândul principalelor țări de depozit (peste 2.000 de cereri), Spania a condus cu 42%, urmată de Belgia (32%) și Franța (31%).

Brevetul unitar depășește așteptările în al doilea său an

Sistemul brevetului unitar, lansat în 2023, continuă să ia avânt, oferind inovatorilor o protecție prin brevet mai simplă și mai accesibilă în 18 state membre ale UE, cu o singură cerere adresată OEB. România face parte din acest sistem de la 1 septembrie 2024, ceea ce înseamnă că de atunci toate brevetele europene cu efect unitar acoperă automat România. Protecția unitară a fost solicitată pentru 25,6% din totalul brevetelor europene acordate de OEB în 2024, totalizând peste 28.000 de cereri. Titularii de brevete din statele membre ale OEB au avut cea mai mare rată de acceptare, cu o medie de 36,5% din brevetele lor europene transformate în brevete unitare; pentru România, rata de acceptare a fost de 52,6%. Între timp, rata pentru alte regiuni a fost mai scăzută, inclusiv Republica Coreea (18,9%), China (17,9%), SUA (16,0%) și Japonia (7,9%). Principalii solicitanți de brevete unitare în 2024 au fost Johnson & Johnson, Siemens, Samsung, Qualcomm și Volvo Group. Dar entitățile mai mici sunt chiar mai înclinate să utilizeze sistemul, IMM-urile și universitățile europene având o rată de adoptare de 57,5%. 

Verdețuri exclusiv de la producători locali

0

Lidl România anunță că, „începând cu 24 martie, clienții vor găsi în Piața Lidl un sortiment de verdețuri integral produse în România. Producția locală a atins momentul din sezon în care poate răspunde întregii cereri venite din partea clienților. Verdețurile românești au început să fie livrate în magazinele Lidl încă de săptămânile trecute, însă de luni întregul sortiment va fi compus din produse locale. În următoarele săptămâni, clienții Lidl vor găsi în magazine urzici, leurdă, lobodă, ștevie, mărar, pătrunjel, ceapă verde de la 10 producători locali, la cel mai bun raport calitate preț. Pentru a garanta calitatea, retailerul realizează anual peste 300 de analize riguroase numai pentru sortimentul de verdețuri. 

La prima livrare integral românească, peste 1.765.000 de bucăți de verdețuri proaspete de la 10 producători locali vor ajunge în toate magazinele din țară”.

Otto Keul, director achiziții legume fructe, Lidl România: „Această primă livrare este o reușită în contextul provocărilor climatice din acest an, când temperaturile scăzute și fenomenele meteo extreme au influențat ciclurile de producție, generând o întârziere în apariția verdețurilor românești pe piață. Am construit parteneriate solide cu producătorii români, iar acest lucru ne permite să aducem la raft legume și fructe românești, care îndeplinesc cerințele noastre stricte de calitate, dar respectă, în același timp, promisiunea de a le oferi românilor cel mai bun raport calitate – preț. Suntem optimiști în ceea ce privește procentul de produse autohtone pe care îl vom atinge în plin sezon agricol românesc, deoarece am căutat constant soluții împreună cu partenerii noștri de creștere a capacității de producție, garantându-le întotdeauna că se pot baza pe Lidl pentru ca marfa lor să ajungă la românii din toată țara.”

Lidl România subliniază că, „printre verdețurile pe care românii le pot găsi de luni în magazinele Lidl se numără urzici, lobodă, leurdă, stevie, ceapă verde, pătrunjel și mărar. Toți furnizorii de fructe și legume Lidl dețin certificarea GLOBAL G.A.P., un standard recunoscut pentru producția globală agricolă, realizată în condiții de siguranță și sustenabilitate. 

Compania aplică cerințe stricte privind utilizarea pesticidelor. Valoarea reziduurilor trebuie să fie sub o treime din limita europeană admisă, cu maximum cinci substanțe active per produs, iar acestea trebuie să fie folosite cât mai responsabil și să respecte lista strategică a substanțelor active după care se ghidează Lidl la nivel internațional. Astfel, în perioada 1 februarie 2024 – 7 martie 2025, Lidl România a efectuat peste 300 de analize pe întreg sortimentul de verdețuri, asigurând conformitatea cu standardele companiei. 

Testele periodice, ajustate în funcție de categoria de risc, monitorizează conținutul de pesticide și eventualii contaminanți, garantând produse sigure și de înaltă calitate pe rafturile magazinelor”.

Creșterea numărului de producători locali din Piața Lidl

Lidl România continuă să sprijine agricultura românească prin extinderea și dezvoltarea parteneriatelor cu producătorii autohtoni și prin creșterea achizițiilor de produse românești pentru aprovizionarea rafturilor din Piața Lidl, oferind consumatorilor o varietate de produse de proveniență locală cu cel mai bun raport calitate – preț.

În momentul de față, Lidl colaborează cu peste 500 de producători locali de fructe și legume autohtone, din toate regiunile țării, alături de care a testat diverse soiuri de legume adecvate solurilor românești, în vederea asigurării unei game variate la raft. 

Mai mult, Lidl România realizează constant demersurile necesare pentru a crește numărul de parteneriate și de a identifica posibili colaboratori, din toate zonele țării”.

Un nou și modern concept farmaceutic

0

HIPER Dr. Max este un nou concept farmaceutic, deschis în Promenada Mall, la nivelul -1, lângă Carrefour, caracterizat ca un spațiu generos, cu „o gamă variată de produse și o experiență de cumpărare eficientă”.  

Promenada Mall subliniază că, prin deschiderea HIPER Dr. Max, „își consolidează poziția ca destinație urbană de referință prin integrarea unui concept farmaceutic modern. Astfel, centrul comercial își continuă misiunea de a îndeplini nevoile tuturor vizitatorilor, oferindu-le un mix echilibrat de produse și servicii calitative. 

De la dermato-cosmetice, produse pentru îngrijire personală, soluții pentru mame și copii, aparatură medicală, suplimente alimentare și remedii naturiste, până la medicamente eliberate cu sau fără prescripție, fiecare categorie este organizată, astfel încât accesul să devină cât mai rapid și ușor pentru cumpărători. 

Farmaciștii și consultanții HIPER Dr. Max sunt pregătiți să ofere sfaturi avizate, ajutându-i pe clienți să ia cele mai bune decizii pentru sănătatea lor. În plus, prin promoțiile speciale, vizitatorii se pot bucura de produse la costuri avantajoase. Astfel, prin această deschidere, Promenada Mall își completează oferta de servicii, devenind un nou punct de referință pentru îngrijire. 

Mai multe informații despre magazinele din Promenada Mall pot fi găsite pe site-ul oficial al centrului comercial, precum și pe pagina de Facebook și Instagram a acestuia”.

Promenada reamintește că „pune la dispoziția clienților o experiență completă de shopping. Având un design modern în linie cu arhitectura urbană din zona de nord a capitalei, Promenada Mall este situat pe Calea Floreasca nr 244-246, sector 1 București, cu acces facil la mijloacele de transport public, într-una din cele mai moderne zone ale orașului.  

Promenada găzduiește peste 150 de magazine, printre care se numără branduri premium precum Coccinelle, LIU JO, GUESS, Musette, Intimissimi, Kultho, Bijuteria Teilor, grupuri de renume ca Inditex, cu brandurile Massimo Dutti, Oysho, ZARA, ZARA HOME, Bershka, Merer și Stradivarius, Peek & Cloppenburg, Lunet, Murmur, în exclusivitate în România, Chic Chic Urban Fashion, magazine pentru copii, de sport, frumusețe și timp liber. Ofertei de magazine i se adaugă o gamă largă de servicii precum Asian Vitality SPA,  The BAR Salon, Salon Yvonne, Floria, Needle Atelier de retuș, ECO CLEAN, Diamond Car Wash și o varietate de servicii bancare. 

Terasa verde, de peste 4000 mp este o adevărată oază urbană, care invită vizitatorii la relaxare și oferă modalități variate de petrecere a timpului liber – proiecții de film, spectacole de teatru, concerte în aer liber și alte evenimente dedicate publicului. Restaurantul Trickshot oferă mai mult decât experiențe culinare, cuprinzând și activități de petrecere a timpului liber – biliard și bowling. Clienții au la dispoziție și Clubul de Health & Fitness World Class, ce oferă membrilor acces la facilități și echipamente premium.  

Cei care preferă modalitățile de transport prietenoase cu mediul vor găsi la Promenada singurele Tesla Superchargers din țară (nivelul -2) și alte stații de încărcare disponibile în parcarea subterană”.

NNDKP aniversează 35 de ani de activitate

0

Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen (NNDKP) aniversează 35 de ani de activitate, o etapă importantă în istoria firmei, recunoscută astăzi drept un promotor al avocaturii de business locale și un lider pe piața serviciilor de consultanță juridică.

Începuturile NNDKP datează din 1990, când Ion și Manuela Nestor au pus bazele unei firme de consultanță juridică în domeniul afacerilor. După cinci ani, în 1995, aceasta a fuzionat cu firma Kingston & Petersen, rezultând Nestor Nestor Kingston Petersen (NNDKP). În anul 2001 firma și-a unit forțele cu o figură emblematică a avocaturii românești, Ana Diculescu-Șova, devenind Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen, pe scurt, NNDKP. 

Firma a evoluat constant, creșterea și inovarea fiind unii dintre pilonii de bază în evoluția NNDKP. În anul 2008 a fost înființată NNDKP Consultanță Fiscală, prin cooptarea unei echipe de consultanți fiscali de top, coordonată de Marius Ionescu și Alina Timofti, în 2004 a fost deschis biroul de la Timișoara, în 2011 a fost înființat biroul de la Cluj-Napoca, iar în 2020 a avut loc fuziunea cu PCA Law, prin care s-a alăturat echipa de avocați coordonată de Ciprian Păun.  

Pe plan internațional, firma a dezvoltat conexiuni și a legat relații solide cu firme de avocatură care ne împărtășesc viziunea și abordarea, cu care a colaborat cu succes în multiple ocazii. NNDKP a devenit membru exclusiv al unor rețele internaționale prestigioase, alături de case de avocatură de top, lideri de piață în numeroase jurisdicții, precum Lex Mundi (în 1999) și World Services Group (WSG, în 2002), dar și membru al Energy Law Group și International Attorneys Club. Mai mult, NNDKP este unul dintre fondatorii South East Europe Legal Group (SEE Legal, în 2003) și Three Seas Legal Alliance (în 2023).

În cei 35 de ani de activitate, NNDKP a contribuit activ la dezvoltarea avocaturii de business din România, adaptându-se la schimbările mediului de afaceri din România, inovând în permanență și fiind implicată în unele dintre cele mai mari proiecte care au contribuit la dezvoltarea economiei locale.  

Calitatea serviciilor oferite, experiența echipei, dar și aprecierile clienților au fost confirmate și de publicațiile internaționale de specialitate. Firmei i-au fost acordate de-a lungul anilor șase premii Firma de avocatură a anului în România de către Chambers Europe, o performanță încă neegalată pe piața avocaturii din România. În plus, NNDKP este inclusă constant în topul firmelor de avocatură din România, fiind recunoscută de publicații internaționale precum Chambers and Partners, Legal 500 sau IFLR1000. 

NNDKP anunță cu acest prilej demararea unui proces strategic de remodelare a structurii sale de management, având ca obiectiv asigurarea unei tranziții eficiente în conducerea firmei și consolidarea unei direcții de creștere sustenabilă pe termen lung. Astfel, începând cu 1 ianuarie 2025, structura de conducere a firmei include, pe lângă Partenerii Coordonatori – Ion și Manuela Nestor –, doi Parteneri Executivi care vor prelua treptat unele responsabilități manageriale operative în cadrul firmei pentru un mandat de 2 ani. Pentru mandatul 2025-2026, cei doi Parteneri Executivi vor fi Adina Chilim-Dumitriu și Emil Bivolaru. 

O serie de domenii importante, considerate esențiale pentru buna funcționare a firmei (managementul cunoștințelor; inteligența artificială; mecanismele de remunerare; procedurile, conformitatea și cunoașterea clientelei) vor fi gestionate prin intermediul unor Comitete ale Partenerilor, care vor completa astfel structura de management a firmei.

Partenerii Fondatori – Ion Nestor, Manuela Nestor și Ana Diculescu-Șova – vor rămâne în continuare pe deplin implicați în activitatea firmei, pentru a asigura că procesul tranziției se desfășoară cu succes și că valorile fundamentale ale firmei sunt păstrate și transmise noilor generații de avocați.

„În spatele succesului NNDKP se află întreaga noastră echipa de avocați talentați, profesioniști cu o reală pasiune pentru drept și parteneri de încredere pentru clienții firmei. Suntem mândri de tot ceea ce am realizat împreună și le mulțumim tuturor celor care au contribuit la această poveste, atât celor prezenți cât și tuturor celor care ne-au fost alături la un moment dat pe parcursul celor 35 de ani. Privim cu încredere spre viitor, știind că avem o echipă puternică, capabilă să facă față provocărilor și să valorifice oportunitățile care vor apărea. Le mulțumim pe această cale și clienților și partenerilor noștri, care au fost alături de noi în toți acești ani. Intrăm în această nouă etapă cu entuziasm, lăsându-ne ghidați de valorile care ne-au definit identitatea: profesionalism, pasiune, inovare și dedicare. La mulți ani, NNDKP!” au declarat Manuela și Ion Nestor.

România pe harta inovației europene: Institutul European de Inovație și Tehnologie (EIT) a lansat un hub intersectorial de inovare și finanțare prin Iceberg+

0

România devine un jucător-cheie în ecosistemul european de inovare prin lansarea EIT Community Hub România, un centru de sprijin pentru startup-uri, IMM-uri, universități și administrații publice. Acest hub va facilita accesul la finanțare europeană, parteneriate strategice și rețele internaționale.

Coordonat de Iceberg+ sub egida Institutului European de Inovație și Tehnologie (EIT) – un organism al Comisiei Europene, hub-ul va accelera integrarea României în marile inițiative europene de inovare.

Un moment esențial pentru inovația românească

România are o bază solidă de talente și idei inovatoare, dar accesul limitat la resurse, finanțare și piețe internaționale a împiedicat creșterea multor startup-uri și proiecte tehnologice din diverse industrii și domenii de cercetare.

Prin lansarea EIT Community Hub România, șansele de a transforma provocările în soluții cresc prin:

  • Finanțare europeană directă – 3 miliarde de euro disponibile prin programele EIT;
  • Conectare la ecosistemele europene de inovare – sprijin pentru scalarea IMM-urilor și startup-urilor;
  • Implementarea de proiecte concrete pentru dezvoltare regională – extinderea modelelor de succes deja implementate în Brașov și Bacău la nivel național;
  • Acces accelerat la mentorat, rețele și resurse pentru inovatorii români.

Lansarea EIT Community Hub România a reunit experți și antreprenori, autorități naționale și locale, reprezentanți ai instituțiilor europene și mediului academic. 

Evenimentul de lansare, din 20 martie de la Aula Bibliotecii Centrale Universitare din București, a servit drept platformă de dialog între factori de decizie, investitori și inovatori, punând bazele unor inițiative strategice menite să accelereze dezvoltarea intersectorială a ecosistemului de inovare din România.

Oameni-cheie din educație, administrație și inovare au vorbit despre ce înseamnă, concret, lansarea acestui hub pentru România și pentru viitorul ei european.

Daniel-Ovidiu David, Ministrul Educației și Cercetării: „România trebuie să se alinieze noilor standarde europene în materie de inovare, iar educația joacă un rol crucial în acest proces. Formarea viitorilor inovatori trebuie să înceapă din școală, prin integrarea unor competențe esențiale precum gândirea critică, educația antreprenorială și înțelegerea mecanismelor financiare și juridice necesare dezvoltării startup-urilor și tehnologiilor emergente. Ministerul Educației susține această inițiativă prin modernizarea programelor de studiu și consolidarea legăturilor dintre universități și ecosistemele de inovare și cercetare.”

Stefan Dobrev, Președinte al Consiliului de Conducere al EIT: „Vedem în România un partener foarte important, cu un potențial imens de a genera inovație în întreaga Europă. Prin acest hub, sprijinim ecosistemul românesc pentru a deveni mai dinamic, performant și bine conectat la rețelele europene.”

Roxana Mânzatu, Vicepreședinte Executiv, Drepturi Sociale și Competențe, Locuri de Muncă de Calitate și Pregătire pentru Viitor – Comisia Europeană:  „Numărul inovațiilor românești lansate pe piață rămâne sub potențial. Tocmai de aceea, EIT Community Hub reprezintă o veste excelentă. Toate comunitățile EIT s-au reunit în acest hub. Este un efort comun de a-și uni resursele și de a le oferi antreprenorilor și inovatorilor din România sprijinul de care au nevoie pentru a transforma ideile inovatoare în realitate.”

Ramona Chiriac, Șefa Reprezentanței Comisiei Europene la București: „Dacă ne dorim o Europă cu adevărat inovatoare și competitivă, trebuie să conectăm actorii-cheie din toate statele europene. Acest hub oferă României acces la unul dintre cele mai mari mecanisme de sprijin pentru inovare din Europa, încurajând performanța susținută prin EIT. Este, de asemenea, un pas esențial pentru întreaga regiune a Balcanilor și a Europei de Est, sprijinind dezvoltarea regională și susținând IMM-urile în tranziția duală (ecologică și digitală). Mai mult, mediul academic face un pas activ către societate și sectorul privat, contribuind direct la accelerarea inovației cu impact.”

Răzvan Nicolescu, Membru al Consiliului de Conducere EIT: „EIT Community Hub România este mai mult decât un centru de sprijin – este o oportunitate reală pentru companii, cercetători și administrații să transforme ideile în soluții concrete. Ca român în board-ul EIT, pot confirma atât eficiența Institutului European de Inovație și Tehnologie, cât și capacitatea ideilor și afacerilor românești de a crește sustenabil și substantial.”

Silvia Ursu, EIT Community Hub Romania Officer:
„Există un potențial imens aici, care alimentează inovația în industrii precum sănătatea, tehnologia climatică și energia. EIT, cel mai mare ecosistem de inovare din Europa, conectează studenți, antreprenori, investitori și cercetători pentru a susține soluții scalabile cu impact global. Lansarea de astăzi marchează un moment esențial în deblocarea de noi oportunități, consolidarea colaborării și amplificarea impactului prin toate comunitățile EIT prezente în România – de la sănătate, producție, mobilitate urbană și alimentație, până la cultură și creativitate.”

Iceberg+: Motorul local al inovării europene

Iceberg+, una dintre cele mai experimentate companii din România în gestionarea programelor de inovare, va coordona EIT Community Hub România, bazându-se pe experiența acumulată cu EIT Urban Mobility și EIT Manufacturing, pe care le gestionează la nivel național de peste cinci ani.

Ionuț Țața, CEO Iceberg+: „De peste 15 ani observ cum sprijinul financiar și educațional adecvat din alte țări europene contribuie la consolidarea unor ecosisteme solide de inovare. România are potențial, dar acesta trebuie susținut prin infrastructură, colaborare și investiții strategice. Prin EIT Community Hub România, ne propunem să oferim acest sprijin concret și să creăm conexiunile necesare pentru ca ideile inovatoare să devină realitate, atât la nivel local, cât și internațional.”

EIT Community Hub România: Parte dintr-o rețea europeană extinsă

EIT Community Hub România este unul dintre cele 17 hub-uri europene lansate de Institutul European de Inovație și Tehnologie, un organism al Comisiei Europene, pentru a accelera inovația în regiunile emergente. În 2025, Uniunea Europeană va inaugura noi hub-uri în Albania, Bosnia și Herțegovina, Polonia, Slovacia, Serbia și Franța, extinzând astfel sprijinul pentru regiunile emergente din Europa și consolidând rețeaua europeană de sprijin pentru inovatori.