Campania „The Joy of Spring” la Promenada Mall

0

Promenada Mall anunță lansarea campaniei „The Joy of Spring”, prin care clienții sunt invitați „să celebreze atmosfera de primăvară și să se bucure de noutățile pregătite de brandurile preferate”. Inițiatorii ne oferă detalii asupra ofertelor campaniei:

Magazinele își prezintă noile colecții de primăvară-vară 2025: The Style of Spring, în materie de fashion, beauty, accesorii și lifestyle: culori vibrante, ce inspiră energie tuturor iubitorilor de natură și relaxare.

Pentru reînnoirea garderobei, Promenada Mall îi așteaptă pe iubitorii de modă cu noile colecții de haine și accesorii sofisticate în magazine, precum: Murmur, Anna Cori, Massimo Dutti, Zara, Coccinelle, Lynne, Liu Jo, Musette și multe altele. 

Cei care își doresc o rutină de îngrijire adaptată sezonului pot găsi în magazinele MAC, Sephora, Douglas, Notino, Equivalenza, Sabon și Pupa noile selecții de produse, de la parfumuri fresh, până la machiaje în culori vibrante și kit-uri de skincare, parte a campaniei The Beauty of Spring

Brandurile sportive Buzz, Intersport, JD, Humanic, Oysho și Hervis au pregătit echipamente moderne și confortabile, special create pentru activități în aer liber. Acestea îi așteaptă pe vizitatori cu noutăți la articolele de îmbrăcăminte și încălțăminte pentru drumeții, jogging și alergare, precum și echipamente și accesorii pentru tenis, yoga sau fitness.

Pentru cei care caută momente de răsfăț, zona de food court devine o adevărată experiență gastronomică, sub umbrela The Taste of Spring. Vizitatorii vor putea explora o varietate de noi preparate, de la opțiuni sănătoase și fresh până la rețete internaționale savuroase la Manufaktura, Tutti Brasserie și Trickshot. 

Surprizele continuă pe 7 martie, când se va desfășura The Symphony of Spring: doi interpreți de pian și chitară vor crea o atmosferă dinamică în Promenada Mall, în zona Cellini, între orele 12:00 și 14:00, înconjurați de un decor de primăvară. 

În plus, clienții se pot bucura de promoțiile și de campaniile speciale ale magazinelor din Promenada Mall, prin descărcarea gratuită a aplicației SPOT.

Mai multe informații despre evenimentele din Promenada Mall pot fi regăsite pe site-ul oficial al centrului comercial, precum și pe pagina de Facebook și Instagram a acestuia.”

Promenada Mall reamintește că, printr-„un mix de branduri de renume internațional și o gamă bogată de restaurante și servicii, pune la dispoziția clienților o experiență completă de shopping. Având un design modern în linie cu arhitectura urbană din zona de nord a capitalei, Promenada Mall este situat pe Calea Floreasca nr 244-246, Sector 1 București, cu acces facil la mijloacele de transport public, într-una din cele mai moderne zone ale orașului.    

Promenada găzduiește peste 150 de magazine, printre care se numără branduri premium precum Coccinelle, LIU JO, GUESS, Musette, Intimissimi, Kultho, Bijuteria Teilor, grupuri de renume ca Inditex, cu brandurile Massimo Dutti, Oysho, ZARA, ZARA HOME, Bershka, Merer și Stradivarius, Peek & Cloppenburg, Lunet, Murmur, în exclusivitate în România, Chic Chic Urban Fashion, magazine pentru copii, de sport, frumusețe și timp liber. Ofertei de magazine i se adaugă o gamă largă de servicii precum Asian Vitality SPA,  The BAR Salon, Salon Yvonne, Floria, Needle Atelier de retuș, ECO CLEAN, Diamond Car Wash și o varietate de servicii bancare. 

Terasa verde, de peste 4000 mp este o adevărată oază urbană, care invită vizitatorii la relaxare și oferă modalități variate de petrecere a timpului liber – proiecții de film, spectacole de teatru, concerte în aer liber și alte evenimente dedicate publicului. Restaurantul Trickshot oferă mai mult decât experiențe culinare, cuprinzând și activități de petrecere a timpului liber –  biliard și bowling. Clienții au la dispoziție și Clubul de Health & Fitness World Class, ce oferă membrilor acces la facilități și echipamente premium.  

Cei care preferă modalitățile de transport prietenoase cu mediul vor găsi la Promenada singurele Tesla Superchargers din țară (nivelul -2) și alte stații de încărcare disponibile în parcarea subterană”.

Restructurarea serviciilor vamale în 2025 – digitalizare și reorganizare în contextul intrării României în Spațiul Schengen

0

de Mihai Petre, Director, Comerț Internațional, EY România

România se află în plin proces de transformare radicală a serviciilor vamale, desfășurat sub semnul Strategiei privind reforma autorității vamale din România aplicate în perioada 2022 – 2024, care va continua însă din perspectivă nouă, aceea de acceptare a țării noastre în Spațiul Schengen. 

Acum, modernizarea și eficientizarea activităților vamale, care vor avea un impact direct asupra economiei naționale, dar și asupra schimburilor comerciale regionale și europene, vor include restructurarea obligatorie a rețelei punctelor de frontieră, precum și a procedurilor de vămuire și control al mărfurilor care tranzitează, intră sau pleacă din România. Dincolo de obiective de pregătire avansată a personalului și dotarea cu echipamente adecvate actului de supraveghere a frontierelor naționale, cheia în tot acest tablou ar trebui să fie digitalizarea proceselor și implementarea soluțiilor bazate pe inteligență artificială (AI).

Cum schimbă digitalizarea paradigma serviciilor vamale

Aici vorbim despre trei direcții principale: sisteme digitale, interoperabilitate și transparență a serviciilor vamale.

Implementarea sistemelor digitale: România a început să implementeze sisteme digitale pentru a facilita procesarea rapidă a documentelor vamale. Aceste sisteme permit depunerea electronică a declarațiilor vamale, reducând timpul de așteptare și erorile umane.

Interoperabilitate: Digitalizarea vămilor se aliniază cu inițiativele Uniunii Europene de a crea un sistem vamal integrat. Acest lucru implică interoperabilitatea între sistemele vamale ale statelor membre, facilitând schimbul de informații și cooperarea între autorități.

Transparență și accesibilitate: Digitalizarea îmbunătățește transparența proceselor vamale, permițând comercianților să acceseze informații relevante și să urmărească stadiul declarațiilor lor în timp real.

Cât de fezabile sunt soluțiile AI în vama românească

Teoretic, soluțiile de tip AI vin să contribuie semnificativ la modernizarea serviciilor vamale, cu mențiunea că acestea trebuie să fie create pe standarde de transparență și securitate poate mai ridicate comparativ cu alte sectoare. În principiu, vorbim despre cel puțin trei beneficii, deși avantajele sunt multiple, pe toate orizontalele și verticalele domeniului vamal.

Analiza predictivă: Utilizarea inteligenței artificiale pentru analiza datelor vamale poate contribui esențial la identificarea riscurilor și la prevenirea fraudelor. Algoritmii AI pot analiza modele de comportament și pot semnala anomalii în declarațiile vamale.

Automatizarea proceselor: AI poate automatiza procesele repetitive, cum ar fi verificarea documentelor și clasificarea mărfurilor, ceea ce duce la o eficiență crescută și la reducerea timpului de procesare.

Asistență pentru decizii: Soluțiile AI sunt capabile să ofere asistență autorităților vamale în luarea deciziilor, prin furnizarea de analize și recomandări bazate pe datele disponibile, colectate și importate direct în sistem ori prin cooperare cu autoritățile vamale din statele UE și din Europa.

Cel mai important detaliu, în acest context care devine din ce în ce mai complex, este acela că Vama, ca autoritate și entitate responsabilă de gestionarea situației mărfurilor care fac obiectul schimburilor comerciale ale României, va deveni o adevărată bibliotecă de date. Utilizarea soluțiilor de tip AI la un astfel de volum uriaș de date, mai ales pe zona de risc, aproape că devine o condiție sine qua non în gestionarea și utilizarea analizei de date în activitatea Vămii și în strategiile de perfectare a serviciilor vamale. 

De altfel, pentru analiza de risc, există deja un proiect UE destinat capacității de analiză de risc la nivelul statelor membre. Contextul este cel al creșterii volumului de comerț electronic, și din România, și din exterior, volumele de trimiteri fiind la nivelul sutelor de mii pe cele patru birouri vamale existente acum. La un astfel de volum, fără o capacitate extinsă de analiză de risc, nu se poate lua în considerare modernizarea serviciilor vamale românești. Autoritatea a reiterat intenția de a implementa analiza riscurilor pe o soluție de inteligență artificială.

Cum schimbă intrarea în Schengen structura și rolul Vămii în România

Aderarea României în Spațiul Schengen înseamnă libera circulație a persoanelor, dar pentru mărfuri și schimburi comerciale abordarea este diferită. Într-adevăr, circulația se realizează fără controale, fără formalități și fără taxe plătite în punctul vamal, chiar din anul 2007, de când România a intrat în UE. Rămâne însă foarte important controlul mărfurilor în acest context, respectiv colaborarea cu autoritățile din țările vecine. 

În absența pârghiei de control fizic, prin implementarea proiectului e-Transport, autoritatea va avea și își va menține o prezență permanentă pe frontiera cu statele UE vecine, Ungaria și Bulgaria. Pe de altă parte, pe proiectul e-Sigiliu, prevăzut să fie operațional la început de 2025, autoritatea dispune de automobile dotate cu un sistem IT sofisticat, care citesc în timp real numerele de înmatriculare ale transportatorilor, astfel încât vor fi disponibile informații actualizate referitoare la acel transport. De asemenea, autoritatea vamală a organizat împreună cu ANAF poziționarea la principalele puncte ale frontierei și a definit principalele rute de transport, ca parte din analiza de risc. 

Pe lângă acest sistem de e-Sigiliu, avem sistemul de securizare a frontierei prin dotarea cu scanere (șase în prezent, la care se vor adaugă încă cinci în acest an) care, pe lângă partea de securitate (se vor diminua intrările de mărfuri neautorizate), va însemna și fluidizarea intrărilor. Pe scurt spus, personalul de la frontiere va fi degrevat de controlul fizic, acesta fiind preluat de către birourile vamale.

Reconfigurarea actului de control în contextul Schengen

Aderarea la Spațiul Schengen impune României să îndeplinească standarde stricte în ceea ce privește securitatea frontierelor și gestionarea fluxurilor comerciale. Acest lucru va necesita modernizarea infrastructurii vamale și a proceselor de control. De asemenea, odată cu intrarea în Schengen, se așteaptă o fluidizare a fluxurilor comerciale, ceea ce va necesita o adaptare a serviciilor vamale pentru a gestiona un volum mai mare de mărfuri fără a compromite securitatea. Aderarea la Schengen va facilita cooperarea cu alte state membre în domeniul schimbului de informații și al controlului vamal, contribuind la o gestionare mai eficientă a riscurilor.

La nivelul Autorității Vamale din România, s-a anunțat deja faptul că Centrul de Imagistică va fi operațional până la sfârșitul anului 2025, va scana, practic, tot ce a trecut prin frontieră și va realiza o monitorizare completă și complexă. În frontieră nu mai sunt spațiile de control necesare, mărfurile vor tranzita foarte repede granițele, dar controalele amănunțite se vor face la interior. Deocamdată, în acest moment, România utilizează într-o mică proporție proceduri simplificate, astfel încât marfa să ajungă direct în locația operatorului economic. Deocamdată suntem sub 10% pe această procedură, adică mult sub media UE. Ceea ce înseamnă că este locul obligatoriu care să absoarbă soluțiile digitale, pentru creșterea eficienței ca timp și costuri.  

Restructurarea serviciilor vamale române

Serviciile vamale române se restructurează pentru a integra noile tehnologii și pentru a răspunde cerințelor internaționale, ceea ce va include crearea de departamente specializate în digitalizare și utilizarea AI. Nu mai puțin importante însă rămân alte două aspecte: formarea profesională a personalului vamal, care trebuie să fie instruit în utilizarea noilor tehnologii și în gestionarea proceselor digitale. Investițiile în formarea profesională vor asigura o tranziție lină către noile reglementări și tehnologii. Și, în al doilea rând, colaborarea cu sectorul privat, pentru a dezvolta soluții inovatoare și pentru a îmbunătăți eficiența proceselor vamale. Parteneriatele public-private ar putea aduce expertiză și resurse suplimentare, dacă vor fi bine concepute și implementate.

Noile reglementări în domeniul vămii din România, influențate de digitalizare, soluții AI și aderarea la Schengen reprezintă o oportunitate majoră pentru modernizarea serviciilor vamale. Aceste schimbări nu doar că vor îmbunătăți eficiența și transparența proceselor vamale, dar vor contribui și la integrarea României în economia globală. Adaptarea la aceste noi realități va necesita un angajament ferm din partea autorităților vamale, a sectorului privat și a comunității comerciale.

Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030

0
  • Gradul de folosire a soluțiilor de inteligență artificială care nu necesită supraveghere umană („agentic AI”) este în creștere, 25% dintre organizațiile care utilizează Gen AI urmând să implementeze această tehnologie până în 2025, iar ponderea va crește la 50% până în 2027
  • Tot mai multe dispozitive au procese de Gen AI integrate local („on-device Gen AI”). În 2025, peste 30% dintre smartphone-urile noi și aproximativ 50% dintre calculatoare ar putea avea funcții de procesare cu ajutorul Gen AI integrate local
  • Numărul mediu de abonamente pentru servicii de tip video streaming per gospodărie va ajunge la cel mai înalt nivel în 2025, patru în SUA și 2,5 în Europa, apoi va scădea, ducând la agregarea pieței

Pe măsură ce gradul de utilizare a soluțiilor de inteligență artificială generativă (Gen AI) crește mai repede decât alte soluții și aplicații, consumul de energie electrică al centrelor de date se va dubla până la 4% din consumul global de energie electrică până în 2030, potrivit celei mai recente ediții a raportului Deloitte Technology, Media and Telecommunications (TMT) Predictions. Energia electrică necesară pentru a susține cele mai importante componente ale centrelor de date, printre care sistemele de stocare și de răcire și comutatoarele de rețea, va ajunge la 96 de gigawați la nivel global până în 2026, iar operațiunile care folosesc inteligența artificială (AI) vor consuma peste 40% din această energie. 

„Sustenabilitatea este un element la fel de important ca transparența în construirea unui climat de încredere, a unui cadru de guvernanță solid, în transformarea echipelor și în gestionarea ciclului de viață al datelor – toate acestea fiind aspecte esențiale în definirea strategiei de implementare a Gen AI. Raportul subliniază că, în medie, o solicitare efectuată prin Gen AI („prompt”) folosește de 10 până la 100 de ori mai multă energie electrică decât o căutare standard pe internet. Având în vedere cantitatea de energie consumată, operatorii de centre de date mari, inclusiv hyperscalers, trebuie să ia în considerare surse alternative de energie, metode inovatoare de răcire și soluții mai eficiente din punct de vedere energetic atunci când proiectează aceste spații”, a declarat Andrei Ionescu, Consulting Market Leader, Deloitte România.

Raportul estimează că 2025 va fi un an de creștere pentru „agentic AI” – soluții de tip software concepute pentru a îndeplini sarcini cu un nivel redus de supraveghere umană sau deloc -, 25% dintre companiile care utilizează Gen AI urmând să demareze în 2025 proiecte pilot sau proofs on concept care folosesc agentic AI, iar ponderea acestor organizații va crește la 50% până în 2027. Construite cu ajutorul modelelor lingvistice mari (large language models), aceste soluții de agentic AI vor oferi o mai mare flexibilitate și o gamă mai largă de moduri de utilizare comparativ cu metodele tradiționale de machine learning sau deep learning.

Pe măsură ce soluțiile Gen AI devin tot mai versatile, deepfake-ul – videoclipuri, fotografii și materiale audio care par reale, dar sunt generate de instrumente bazate pe AI – este o sursă de îngrijorare ce impulsionează organizațiile să-și îmbunătățească nivelul de securitate și de verificare a conținutului digital. Pentru a detecta conținutul fals și a crea standarde de verificare a autenticității conținutului, organizațiile ar trebui să acorde o atenție sporită instrumentelor și furnizorilor care folosesc date de calitate, din surse variate, precum și colaborării cu alte companii din diverse industrii. În același timp, raportul subliniază că utilizatorii finali ar trebui încurajați să verifice informațiile din surse de încredere și să folosească autentificarea în mai mulți pași pentru a limita riscurile asociate cu deepfake.

Dat fiind că tot mai multe dispozitive au procese de Gen AI integrate local („on-device Gen AI”), raportul Deloitte TMT Predictions preconizează că smartphone-urile noi cu astfel de funcții vor depăși 30% din totalul din 2025, iar calculatoarele noi cu on-device Gen AI, aproximativ 50% din total, în creștere de la o pondere estimată de aproape 30% în 2024.

În ceea ce privește serviciile video de streaming la cerere (streaming video on demandSVOD), raportul arată că numărul maxim de abonamente per consumator a fost atins în 2024 – patru în SUA și o medie de 2,5 în majoritatea țărilor europene – și va începe să scadă în 2025. În timp ce numărul abonamentelor individuale va scădea, veniturile companiilor de streaming video la cerere ar putea crește ca urmare a majorării prețurilor, a înăspririi politicile de utilizare a parolelor și a creării de opțiuni tot mai variate de pachete de servicii.

Raportul prognozează, de asemenea, că piața se va stabiliza la doar doi sau trei jucători de SVOD, completați de agregatori. Asemenea modelului tradițional al furnizorilor de servicii TV cu plată, raportul subliniază o tendință în creștere de agregare, în care intermediarii, cum ar fi companiile de telecomunicații, platformele de servicii TV cu plată și cele de tehnologie, vor crea oferte ce permit accesul la mai multe surse de conținut. Raportul subliniază că modelul este deja vizibil în Statele Unite, Marea Britanie și Franța, dar și în Europa Centrală, unde 25% din totalul abonamentelor SVOD sunt indirecte, obținute prin furnizorii de servicii TV cu plată sau de telecomunicații. Această tendință poate duce la scăderea costurilor și la crearea un ecosistem de streaming mai durabil.

Ediția de anul acesta a raportului Deloitte TMT Predictions oferă o perspectivă asupra tendințelor din domeniul tehnologiei, media și telecomunicații care pot perturba și transforma ecosistemele de afaceri și de consum din întreaga lume. 

RETAIL FORWARD by The Diplomat-Bucharest – 5 martie, la InterContinental Athénée Palace București

0

The Diplomat-Bucharest organizează în 2025 prima ediție a conferinței dedicată segmentului de retail, explorând principalele aspecte care definesc industria de retail din România. RETAIL FORWARD va avea loc pe 5 martie, la InterContinental Athénée Palace București, sala de conferințe Regina Maria.

Conferința RETAIL FORWARD își propune să abordeze aspectele ce definesc peisajul retailului definit în prezent de inovațiile în tehnologie și de noile comportamente și așteptări ale consumatorilor,  impactul asupra retailului manifestate de fluctuațiile economiei, costurile forței de muncă și ale spațiilor de vânzare, ascensiunea retailului online, presiunea concurenței și nevoia de a asigura o creștere durabilă. Cu cheltuielile de consum aflate sub continuă presiune, companiile de retail trebuie să se adapteze valorificând la maxim tehnologiile omni-channel, AI, social media si toate variabilele incluse în strategiile de dezvoltare.  

Ce tendințe modelează viitorul segmentului de retail? 

Cum transformă tehnologiile imersive experiențele din magazinele onsite și cele online? 

Cum pot datele și inteligența artificială să îmbunătățească activitățile de retail? În ce mod practicile de sustenabilitate generează loialitatea și succesul mărcii?

ORE PRINCIPALE ALE EVENIMENTULUI 

09:30 – 10:00  Înregistrare și cafea de bun venit
10:00 – 10:05  Deschiderea oficială a conferinței 

10:05 – 11:40 SESIUNEA I ADOPTAREA TENDINȚELELOR GLOBALE  ȘI AJUSTAREA LOR LA CONTEXTUL LOCAL 

11:40 – 11:50 Pauza de cafea

11:50 – 13:00 SESIUNEA II RETAILUL MODERN: CE IL DEFINEȘTE ȘI CUM ARATĂ VIITORUL

13:00 – 14:00 Prânz de networking

SESIUNEA I  ADOPTAREA TENDINȚELELOR GLOBALE  ȘI AJUSTAREA LOR LA CONTEXTUL LOCAL 

Panel I

PhD. Dan-Virgil Pascu        Vice-presedinte, Consiliul Concurentei 
Frederic Lamy                     CEO, XXXLutz Romania
Tiberiu Dăneţiu                  Board Member, Director Corporate Affairs & Retail Media, Auchan
Valer Hancaş                       Corporate Affairs & Communication Director, Kaufland Romania
Mario Crețu Corporate Affairs and Environmental Director, Carrefour România
Alina Stepan                       Country Manager, Ipsos Romania (moderator)

Adoptarea tendințelor în retail de către companii reflectă un proces dinamic de adaptare la cerințele unui tip de consumator tot mai informat și exigent și a unei concurențe extrem de puternice. În contextul digitalizării accelerate și al schimbărilor continue în comportamentul de cumpărare, retailerii din România integrează soluții tehnologice moderne, cum ar fi plățile contactless, platformele de e-commerce și instrumentele de analiză a datelor. Astfel, tendințele globale, precum sustenabilitatea, personalizarea ofertelor și utilizarea inteligenței artificiale, sunt din ce în ce mai prezente în strategiile companiilor locale.

Impactul reglementarilor, piata concurentiala si vocea autoritatilor in retail 
Ce tendințe și aspecte inovatoare modelează retailul modern din România?
Cum transformă tehnologiile imersive experiențele din magazine și online?
Ce impact au și cum abordează companiile aspectele legate de sustenabilitate și mediu în operațiunile lor?

          SESIUNEA II RETAILUL MODERN: CE IL DEFINEȘTE ȘI CUM ARATĂ VIITORUL 

Panel II

Dorin Mihai                         General Manager, TOMRA Collection Romania
Tudor Mihăilescu General Manager, Freshful
Geanina Ungureanu          Head of Retail Romania, CPI Property Group
Emanuel Pârvulescu          ESG | Health | Sustainability Lead, Mega Image – Ahold Delhaize Group
Dumitru Pricop-Cosmeanu Business Development Manager, Teleperformance Romania
Petre Barac                         Editor in Chief, The Diplomat-Bucharest

Retailul este printre cele mai dinamice și sensibile segmente la tendințele tehnologice, orice inovație sau noutate reflectându-se imediat în așteptările consumatorilor. Acest lucru se reflectă la fel și în operațiunile, politicile comerciale și strategiile retailerilor, în modul în care aceștia abordează nevoia de creștere, expansiune și, în același timp, stabilirea priorităților de sustenabilitate.  

Revoluționarea comerțului cu amănuntul: strategii inovatoare de marketing și de implicare a clienților 

Viitorul bunurilor imobiliare cu amănuntul: cum pot dezvolta dezvoltatorii să răspundă la schimbările în comportamentul consumatorilor, tehnologiile inteligente și inovațiile digitale care pot îmbunătăți experiența chiriașilor și pot optimiza gestionarea proprietăților comerciale

Contribuții financiare și bancare în retail: modele inovatoare de finanțare pentru afacerile cu amănuntul, stimulente financiare pentru comercianții cu amănuntul care adoptă practici ecologice

Presentation: Sustainable retail spaces: Reducing waste and maximizing resource efficiency / Spații de vânzare cu amănuntul durabile: reducerea deșeurilor și maximizarea eficienței resurselor 

Evenimentul este sprijinit de: 
GOLD PARTNERS: Auchan, Teleperformance, Kaufland, CPI Property Group, Aqua Carpatica 
PARTNER: Tomra 
COMMUNITY PARTNER:  ANIS Romania                                                  
SUPPORTING PARTNERS: Revista Piata, AHK Romania, BRCC, CCIFER, ClujIT, Ecoteca, ANIS
Lovering & Partners Business Consultants 
MEDIA PARTNERS: Outsourcing Today, Sustainability Today, Automotive Today, Financial Intelligence, Romania Durabila, Economistul, Club Economic, Bursa, Revista Piata 

Analiză iBanFirst privind impunerea de către SUA de tarife de 25% asupra importurilor din UE

0

În urma anunțului președintelui Donald Trump privind impunerea unor tarife de 25% asupra importurilor din Uniunea Europeană (UE), iBanFirst, unul dintre principalii furnizori de servicii de schimb valutar și plăți internaționale pentru companii, activ în 10 țări europene, explică impactul acestei măsuri asupra monedei euro, exporturilor românești și asupra companiilor americane care produc în Europa.

Anunțul impunerii tarifelor ar fi putut slăbi moneda unică, însă euro rămâne stabil. Moneda este susținută de fluxurile masive de capital către acțiunile europene, tranzacționate în prezent la un discount de 33% față de cele americane, precum și de creșterea randamentelor obligațiunilor europene, un factor care, în general, întărește euro.

Pentru România, aceste tarife reprezintă o provocare majoră, având în vedere că relațiile comerciale cu SUA au crescut constant în ultimii ani. Statele Unite sunt al doilea cel mai mare partener comercial non-UE al României, după Regatul Unit.

Exporturile românești către SUA au crescut cu o rată anualizată de 2,94%, de la 2,64 miliarde de dolari în 2018 la 3,84 miliarde de dolari în 2023[1]. În 2024, România a exportat bunuri în valoare de 3,91 miliarde de dolari și a importat 1,26 miliarde de dolari, conform Biroului de Recensământ al Statelor Unite[2]. Acest lucru a generat un excedent comercial de 2,65 miliarde de dolari pentru România. Principalele produse exportate sunt mașini și echipamente electrice, piese și componente aferente, motoare electrice și generatoare, anvelope pneumatice, precum și produse semifabricate și finite din fier, fontă și oțel.

Cu toate acestea, noul regim tarifar ar putea îngreuna accesul exportatorilor români pe piața americană. Creșterea taxelor amenință competitivitatea produselor românești, punând presiune asupra unui sector industrial deja afectat de condițiile economice dificile. Dacă măsurile vor fi implementate, multe companii ar putea resimți un impact semnificativ asupra profitabilității și volumului exporturilor.

Pe de altă parte, aceste tarife afectează și companiile farmaceutice americane care produc în Europa, în special în Irlanda, unde își desfășoară activitatea pentru a evita taxele corporative din SUA. Această strategie de optimizare fiscală a fost principalul factor care a favorizat excedentul comercial european. Statele Unite reprezintă cea mai mare piață de export pentru producătorii irlandezi, care livrează aproximativ 30% din produsele lor în SUA, conform Ministerului Economiei din Franța.

În acest context, companiile americane ar putea decide să relocheze producția în țări mai favorabile, precum Singapore, care nu este afectată de actuala politică tarifară a SUA. O astfel de schimbare ar putea reconfigura lanțurile globale de aprovizionare, având impact asupra economiilor europene și asupra industriei americane.


[1]https://oec.world/en/profile/bilateral-country/usa/partner/rou

[2]https://www.census.gov/foreign-trade/balance/c4850.html#2024

Analiză CEO Bitget: Cum și de ce a evoluat rolul criptomonedelor? De la active speculative, la activ de rezervă pentru economiile mondiale

0

Criptomonedele nu mai sunt o noutate pe piață, iar factorii de decizie din multe state importante încep să înțeleagă că inovația pe care o reprezintă poate revoluționa sistemul financiar tradițional, acestea fiind considerate inclusiv activ de rezervă strategic, arată într-o analiză Gracy Chen, CEO al Bitget, lider global în schimburile de criptomonede. 

Fie că vorbim despre Bitcoin – prima criptomonedă descentralizată bazată pe blockchain, Ethereum – a doua cea mai mare criptomonedă după capitalizarea de piață, sau despre memecoins – tokenuri construite pe baza tendințelor culturale de pe internet sau a unor glume, aceste active digitale sunt prezente peste tot în media.

Politicieni, celebrități și investitori discută despre ele deschis pe rețelele lor sociale, iar popularitatea acestor active a crescut, așa cum o demonstrează, de altfel, și cifrele. În prezent, capitalizarea totală a pieței criptomonedelor a ajuns la aproape 3 trilioane de dolari, înregistrând o creștere de aproximativ 50% față de anul trecut.

Adopția criptomonedelor la nivel global a evoluat, mai ales odată cu lansarea ETF-urilor Bitcoin la începutul anului 2024, ajungând la peste 560 de milioane de deținători de cripto la nivel mondial.

Criptomonedele transformă sistemul financiar tradițional

Sistemul financiar tradițional, structurat în jurul piețelor de capital, precum în modelul anglo-saxon, sau în jurul băncilor, conform modelului germano-japonez, implică adesea intermediari și procese complexe, subliniază CEO-ul Bitget. 

Criptomonedele, însă, utilizează tehnologia blockchain pentru a permite tranzacții descentralizate, peer-to-peer (în care utilizatorii rețelei pot efectua tranzacții direct, fără intermediari). Acest lucru conduce la economii semnificative de costuri, prin eliminarea comisioanelor.

“Recunoscând potențialul blockchain-ului, băncile și companiile fintech îl utilizează tot mai mult pentru plăți, identificarea clienților și gestionarea datelor. Blockchain-ul permite efectuarea plăților și transferurilor mult mai rapid decât sistemele financiare tradiționale. În timp ce un transfer clasic poate dura până la două zile pentru a fi procesat, tranzacțiile pe blockchain se desfășoară aproape instantaneu, permițând decontări imediate, chiar și la nivel internațional. În plus, aceste tranzacții oferă anonimitate și elimină intermediarii, aliniindu-se perfect cu conceptul de finanțe descentralizate”, a explicat Gracy Chen, CEO al Bitget.

Cum câștigă criptomonedele teren la nivel global

Considerate inițial active speculative, influențate de sentimentul pieței și de mecanismele de cerere și ofertă, criptomonedele își întăresc tot mai mult legăturile cu finanțele tradiționale. La fel ca bursa de valori, piața cripto este sensibilă la evenimente macroeconomice. Acest lucru înseamnă că o creștere a riscului sistemic poate determina investitorii să caute active de refugiu, precum aurul, ceea ce duce adesea la retrageri de capital din piața cripto. 

Cu toate acestea, criptomonedele pot funcționa și ca protecție împotriva scăderilor piețelor bursiere, oferind oportunități alternative de investiții. Aprobarea ETF-urilor Bitcoin la începutul anului 2024 a reprezentat un pas semnificativ în integrarea criptomonedelor în sistemul financiar tradițional, facilitând investițiile instituționale. 

După succesul acestor ETF-uri, care au înregistrat intrări de capital de 38 de miliarde de dolari în 2024, mai multe companii de administrare a activelor au depus cereri pentru ETF-uri denominate în BTC, ETF-uri bazate pe obligațiuni Bitcoin și alte produse inovatoare legate de criptomonede încă de la începutul anului.

Criptomonedele, considerate activ de rezervă 

Anunțurile recente din partea mai multor piețe relevante și mari, precum SUA, Cehia și Elveția, care au în vedere posibilitatea de a utiliza Bitcoin ca activ strategic de rezervă, oferă un plus de legitimitate acestei criptomonede. Acest pas este unul important, pentru că ar putea contribui la creșterea adoptării sale la nivel global.

În același timp, mediul de reglementare evoluează rapid, încercând să găsească echilibrul potrivit între susținerea inovației și oferirea unui cadru clar și sigur pentru investitori. În acest sens, intervine regulamentul MiCA, care are drept scop oferirea unui un cadru de reglementare clar pentru utilizarea activelor digitale în Uniunea Europeană.

„Deși abordarea față de criptomonede este încă precaută în multe țări, factorii de decizie încep să realizeze că această inovație poate revoluționa sistemul financiar tradițional. Criptomonedele devin tot mai integrate în piețele financiare, iar măsura în care potențialul lor va fi valorificat va depinde în mare parte de reglementările introduse”, mai subliniază Gracy Chen, CEO al Bitget.

Având în vedere evoluțiile din ultimul an, maturitatea și importanța criptomonedelor sunt de necontestat. Astfel, tehnologia blockchain este pregătită să transforme peisajul financiar, rezolvând limitările soluțiilor tradiționale și deschizând noi posibilități și aplicații, inclusiv dincolo de sectorul financiar.

BASF – profit de 7,9 miliarde de euro în 2024

0

Profitul din operațiuni înainte de depreciere, amortizare și cheltuieli excepționale al Grupului BASF a crescut, în 2024, la 7,9 miliarde euro. Per total, EBITDA înainte de cheltuieli excepționale al Grupului BASF a crescut cu 2% în 2024.

„Am avut o performanță bună datorită rezultatelor solide ale afacerilor noastre centrale, care au înregistrat o creștere a EBITDA înainte de cheltuieli excepționale cu 18%, comparativ cu 2023”, a declarat Dr. Markus Kamieth, Președintele Consiliului de Administrație al BASF SE, la prezentarea rezultatelor financiare pentru 2024, împreună cu Directorul Financiar, Dr. Dirk Elvermann.

În afacerile centrale, EBITDA înainte de cheltuieli excepționale a crescut considerabil, în principal datorită volumelor mai mari. Această creștere a fost parțial compensată de scăderea câștigurilor afacerilor independente. 

În segmentul Soluții agricole, EBITDA înainte de cheltuieli excepționale a scăzut semnificativ, în principal din cauza evoluțiilor din afacerile cu glufosinat de amoniu. Scăderea accentuată a prețurilor metalelor prețioase și volumele mai mici de vânzări din divizia Catalizatori au fost principalele motive pentru diminuarea ușoară a câștigurilor în segmentul Tehnologii de acoperire. Marja EBITDA înainte de cheltuieli excepționale a Grupului BASF a ajuns la 12%, comparativ cu 11,1% în anul precedent. Excluzând veniturile din metale prețioase și metale de bază, marja EBITDA înainte de cheltuieli excepționale a crescut de la 12,6% în 2023, la 13,1% în 2024.

Rezultate financiare pentru 2024

În anul de afaceri 2024, vânzările s-au situat la 65,3 miliarde euro, comparativ cu 68,9 miliarde euro în anul precedent. Creșterile considerabile ale volumelor în afacerile centrale, împreună cu o ușoară creștere a volumelor în segmentul Soluții agricole, au compensat scăderea volumelor de vânzări în segmentul Tehnologii de suprafață, determinată de dinamica slabă a industriei auto. Cu toate acestea, scăderea generală a vânzărilor s-a datorat, în principal, reducerilor de preț determinate de concurență în toate segmentele. O scădere deosebit de accentuată a fost înregistrată în prețurile metalelor prețioase din segmentul Tehnologii de suprafață. Efectele cursului valutar au contribuit, de asemenea, la diminuarea performanței vânzărilor.

EBITDA s-a ridicat la 6,7 miliarde euro, comparativ cu 7,2 miliarde euro în perioada similară a anului precedent. EBIT a avut o valoare de 2 miliarde euro, în scădere cu 206 milioane euro față de anul anterior. Amortizarea și deprecierea au avut o valoare de 4,6 miliarde euro (anul precedent: 4,9 miliarde euro). Aceasta a inclus deprecierea activelor în valoare de 702 milioane euro, care a vizat, în principal, afacerile cu materiale pentru baterii din segmentul Tehnologii de suprafață. În anul precedent, EBIT a inclus deprecieri în valoare totală de aproximativ 1,1 miliarde euro.

Venitul net s-a ridicat la valoarea de 1,3 miliarde euro, comparativ cu 225 milioane euro în 2023. Venitul net din participații a crescut cu 798 milioane euro, ajungând la 598 milioane euro. Această creștere s-a datorat în principal îmbunătățirii rezultatelor companiilor neintegrate contabilizate prin metoda punerii în echivalență. În mod special, aceasta a fost influențată de un câștig din cedare de 390 milioane euro, rezultat din vânzarea activelor Wintershall Dea către Harbour Energy.

Fluxurile de numerar ale Grupului BASF în 2024

În anul de afaceri 2024, fluxurile de numerar din activități operaționale au avut o valoare de 6,9 miliarde euro, în scădere cu 1,2 miliarde euro față de anul precedent. Această scădere a fost cauzată în principal de o reducere de 1,4 miliarde euro a numerarului eliberat din capitalul de lucru net.

Fluxurile de numerar din activități de investiții au totalizat minus 5,1 miliarde euro în anul de afaceri 2024, comparativ cu minus 5,0 miliarde euro în 2023. Plățile pentru imobilizările corporale și necorporale au crescut cu 803 milioane euro, ajungând la 6,2 miliarde euro, fiind generate, în principal, de construcția noului amplasament Verbund din sudul Chinei. „Investiția progresează conform planului și în limitele bugetului”, a declarat Elvermann. „Per total, ne aflăm cu 300 de milioane euro sub previziunea noastră inițială de 6,5 miliarde euro.”

Fluxurile de numerar din activități de finanțare au fost de minus 1,5 miliarde euro, comparativ cu minus 2,9 miliarde euro în 2023. Rambursarea și adăugarea de obligații financiare și altele similare au fost reduse, iar schimbarea lor netă a dus la o îmbunătățire generală a fluxurilor de numerar din activități de finanțare.

Fluxul de numerar disponibil, rămas după deducerea plăților efectuate pentru imobilizările corporale și necorporale din fluxurile de numerar din activități de exploatare, a fost de 748 milioane euro, comparativ cu 2,7 miliarde euro în 2023.

Valoarea propusă a dividendelor de 2.25 euro per acțiune

„Suntem în grafic pentru a atinge obiectivul de reducere anuală a costurilor de 2,1 miliarde euro, până la sfârșitul anului 2026,” a declarat Elvermann, comentând asupra progresului în implementarea programelor de economisire a costurilor. „Până la finalul anului 2024, am realizat deja economii anuale totale de aproximativ 1 miliard euro, dintre care aproximativ 100 milioane euro sunt legate de Programul de Îmbunătățire a Costurilor de la Ludwigshafen, anunțat în februarie 2024.” Până la sfârșitul anului 2024, BASF a suportat costuri unice cumulative de aproximativ 900 milioane euro pentru implementarea programelor de economisire a costurilor. Această sumă reprezintă aproximativ jumătate din costurile unice totale pe care BASF le anticipează până la finalul anului 2026. Până atunci, compania intenționează să finalizeze toate programele și să beneficieze integral de economiile realizate la nivel anual.

Ca parte a noii sale strategii, BASF continuă să ofere acționarilor săi un randament atractiv al dividendelor. Pe termen mediu, compania se angajează să mențină distribuția totală către acționari cel puțin la nivelurile anului precedent, printr-o combinație de dividende și răscumpărări de acțiuni. BASF și-a stabilit obiectivul de a distribui cel puțin 12 miliarde euro acționarilor în perioada 2025-2028. Mai exact, compania urmărește să plătească un dividend de cel puțin 2,25 euro per acțiune anual sau să distribuie aproximativ 2 miliarde euro pe an către acționarii BASF. Dividendul propus pentru anul de afaceri 2024 este, astfel, de 2,25 euro per acțiune.

Stadiul programelor de economisire a costurilor

Previziunile Grupului BASF pentru 2025

În 2025, EBITDA înainte de cheltuieli excepționale al Grupului BASF este estimat să crească la un interval cuprins între 8,0 miliarde euro și 8,4 miliarde euro (2024: 7,9 miliarde euro). Toate segmentele, cu excepția celui de Produse chimice, ar trebui să contribuie la creșterea veniturilor. În special, câștigurile din divizia Petrochimice vor fi afectate de creșterea costurilor fixe, asociată cu punerea în funcțiune a noului amplasament Verbund din China și opririle programate pentru mentenanță.

Compania estimează că fluxul de numerar disponibil al Grupului BASF va fi cuprins între 0,4 miliarde euro și 0,8 miliarde euro (2024: 0,7 miliarde euro). Această prognoză se bazează pe fluxuri de numerar din activități operaționale estimate între 5,6 miliarde euro și 6,0 miliarde euro, din care se vor deduce plăți anticipate pentru active corporale și necorporale în valoare de 5,2 miliarde euro.

Honeywell și Junior Achievement România pregătesc tinerii pentru joburile viitorului în sectorul tech

0

Honeywell și Junior Achievement (JA) România au continuat parteneriatul în cadrul proiectului Jobs in Tech, sprijinind liceenii în dezvoltarea competențelor tehnice și profesionale esențiale și pregătindu-i pentru alegeri bine fundamentate în ceea ce privește viitorul lor.

Peste 800 de elevi din 36 de licee din București și din țară au avut acces gratuit la activități de orientare profesională, adaptate învățării hibride, desfășurate în cadrul modulului Jobs in Tech disponibil prin intermediul platformei JA Learn™. Elevii au avut astfel posibilitatea de a-și forma o viziune de ansamblu și de a se familiariza cu aspecte esențiale – responsabilități, pregătire necesară, beneficii – pentru cariere în domeniul tehnologic cum sunt Technical Support Specialist, Application Engineer, Technical Inside Sales Representative și altele.

24 de voluntari Honeywell s-au alăturat inițiativei și au acumulat peste 120 de ore de voluntariat pentru a susține activități educaționale în licee din 5 orașe diferite din țară, dar și în cadrul unei sesiuni Job Shadowing desfășurată la sediul companiei. 

În cadrul activității Job Shadow, 17 elevi de la Colegiul Național Ion Creangă din București au interacționat cu specialiștii Honeywell România, au primit recomandări pentru a-și structura un CV relevant în care să își evidențieze punctele forte și au exersat modul în care se pot prezenta cu încredere la interviurile de angajare.

Experiența practică a continuat cu o vizită în două dintre laboratoarele companiei, unde elevii au descoperit tehnologii avansate, precum sisteme de securitate inteligente, camere de supraveghere moderne, scanere industriale și soluții de automatizare, înțelegând modul în care aceste inovații contribuie la optimizarea proceselor și la creșterea siguranței în diferite domenii.

Cunoștințele dobândite în cadrul întâlnirilor cu voluntarii i-au ajutat pe elevi nu doar să înțeleagă mai bine cerințele profesionale din domeniul tech, ci și să își consolideze încrederea în propriile capacități, să își dezvolte gândirea critică, abilitățile de comunicare și creativitatea și să obțină o perspectivă mai clară asupra oportunităților din viitor.

„Participarea mea la astfel de programe de voluntariat este o experiență pe care aș repeta-o la nesfârșit. Consider că astfel de experiențe sunt edificatoare și necesare pentru a te cunoaște mai bine pe tine însuți, a-ți înțelege nevoile și pe cele ale oamenilor din jur. De-a lungul vieții mele, am întâlnit oameni de calibru înalt, care m-au inspirat și cărora nu voi înceta niciodată să le mulțumesc. Într-un fel, nu sunt doar suma propriilor mele experiențe, ci și a oamenilor pe care i-am întâlnit și a modelelor pe care le-am admirat. De aceea cred că mentoratul este benefic pentru elevii cu care interacționăm. Îi încurajez, așadar, pe cei care au acumulat multă experiență profesională și de viață să împărtășească o parte din ceea ce sunt. Generozitatea este o alegere.” – a declarat Dorel Bălan, Lead Engineer, Honeywell și consultant voluntar în cadrul proiectului Skills For Tech Jobs.

Proiectul este destinat liceenilor și are rolul de a-i ajuta să își dezvolte competențele tehnice necesare pentru o carieră în domeniul tehnologic. Prin acest proiect, elevii explorează diverse opțiuni profesionale, își descoperă aptitudinile și își exersează abilitățile esențiale pentru a se adapta cerințelor din diferite sectoare și industrii tehnologice.

Skills for Tech Jobs face parte din parteneriatul Junior Achievement și Honeywell pentru dezvoltarea competențelor digitale și a celor necesare profesiilor în tehnologie, iar până acum, peste 24.500 de elevi de gimnaziu și liceu au beneficiat de activitățile din proiect.


Despre Junior Achievement (JA) România

Junior Achievement (JA) România, organizație nonprofit, a fost fondată în anul 1993 și este parte a JA Worldwide® USA și JA Europe. Junior Achievement este cea mai mare organizație internațională de educație antreprenorială, economică, financiară, de orientare profesională și dezvoltare personală, programele sale fiind urmate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume. În România, programele JA de tip „applied learning“ și „project based” sunt urmate anual de peste 267.000 de elevi și studenți din 1.957 de instituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educației, instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. În 2023, organizația a urcat pentru a cincea oară în Top 10 ONG-uri din lume și a primit a doua nominalizare la Premiul Nobel pentru Pace. Mai multe detalii sunt disponibile pe www.jaromania.org

Despre Honeywell România

Honeywell ajută organizațiile să rezolve cele mai complexe provocări ale lumii în domeniile automatizării, viitorului aviației și tranziției energetice. În calitate de partener de încredere, prin segmentele noastre de business Aerospace Technologies, Building Automation, Energy and Sustainability Solutions și Industrial Automation, susținute de platforma de software Honeywell Forge, oferim soluții concrete și inovații care contribuie la crearea unei lumi mai inteligente, mai sigure și mai sustenabile.

Bonurile fiscale, transformate în câștiguri suplimentare pentru comercianți

0

Compania Danubius Exim, lider în soluții fiscale de peste 30 de ani și compania românească de tehnologie Footprints AI lansează un model inovator de generare de venituri suplimentare pentru micii comercianți: BlueCash-50, primul dispozitiv fiscal și comercial all-in-one din România, prin care comercianții pot monetiza tranzacțiile cu cardul și pot vinde spațiu publicitar la punctul de vânzare, transformând fiecare bon fiscal într-o oportunitate de venit pasiv, lună de lună.

Inițiatorii lui subliniază că „parteneriatul dintre cele două companii extinde accesul la retail media, o strategie folosită până acum doar de marile lanțuri de retail, fără nicio investiție adițională. Prin intermediul ecranului dispozitivului fiscal BlueCash-50, comercianții pot afișa reclame targetate, oferind brandurilor un canal eficient de promovare direct la punctul de vânzare, în schimbul unor comisioane oferite pentru fiecare afișare. Mai mult decât atât, acest parteneriat stimulează și creșterea utilizării plăților digitale, consolidând trecerea către un comerț fluid, modern și sigur. Reclamele sunt disponibile exclusiv în momentul plăților cu cardul bancar sau telefonul, tranzacțiile cashless devenind astfel reale surse de câștig suplimentar pentru comercianți”.

Velin Ganev, CEO Danubius Exim: „Comerțul modern nu înseamnă doar vânzare, ci și inovație continuă. În era digitalizării, comercianții trebuie nu doar să se adapteze, ci să fie parte din schimbare. Prin parteneriatul cu Footprints AI, redefinim statutul și impactul comercianților din România, oferindu-le acces la oportunități de venituri suplimentare și la tehnologii avansate de retail media și nu numai. Pentru prima dată, IMM-urile din țară pot accesa industria de retail media, iar fiecare bon fiscal este acum mai mult decât o simplă tranzacție – este o resursă valoroasă de venit care sprijină dezvoltarea afacerilor locale. Aceasta nu este doar o evoluție a pieței, ci un pas real spre viitorul digital și prosper al comerțului românesc.”

Venituri suplimentare prin retail media,
cu fiecare bon fiscal încasat prin BlueCash-50

BlueCash 50 este caracterizat prin faptul că „a redefinit deja conformitatea fiscală și procesarea plăților pentru afacerile din România. Dacă până acum echipamentul fiscal era doar locul unde se finaliza o tranzacție, parteneriatul dintre Danubius Exim și Footprints AI îl transformă într-un canal de publicitate profitabil. Soluția inovatoare monetizează activitatea fiscală și comercială, fiecare tranzacție cu cardul devenind o oportunitate de publicitate și generare de venit pasiv dintr-o activitate obișnuită. Comercianții trebuie doar să se înscrie în program, iar veniturile suplimentare se generează automat, fără nici o investiție suplimentară.

Ce au de făcut comercianții pentru a accesa retail media:

  • Comercianții activează serviciul retail media pe dispozitivele BlueCash-50: procesul este gratuit, nu necesită infrastructură nouă și poate fi accesat pe următorul link.
  • În timpul fiecărei tranzacții, dispozitivul afișează reclame pe ecranul POS-ului, relevante pentru clienții finali.
  • Fiecare afișare generează venituri directe pentru comerciant, sub formă de comision.

Acest model este simplu, eficient și complet pasiv, permițând comercianților să monetizeze fiecare interacțiune cu clienții”.

Dan Marc, CEO și cofondator Footprints AI: „Parteneriatul cu Danubius, început la finalul lui 2023, intră acum într-o nouă etapă, reflectând progresul și impactul pe care tehnologia Footprints AI le aduce în retailul fizic din România. Prin integrarea soluțiilor noastre cu POS-urile inteligente Danubius, reușim să democratizăm accesul la retail media, oferind IMM-urilor oportunitatea de a transforma fiecare punct de vânzare într-un canal media inovator și profitabil. Această etapă extinsă a parteneriatului deschide noi oportunități comercianților de la mic la mare, permițându-le să genereze venituri suplimentare și să se conecteze cu brandurile într-un mod personalizat și eficient. Este încă un pas important în misiunea noastră de a crea un ecosistem național dinamic, care să susțină atât comercianții, cât și brandurile în dezvoltarea lor continuă.”

BlueCash 50, dispozitivul care schimbă regulile jocului în comerțul românesc

Lansat de Danubius Exim, BlueCash 50 este „primul dispozitiv fiscal care include o casă de marcat fiscală, un POS bancar și un canal digital de retail media într-o soluție all-in-one pentru comercianții din România. Prin această inovație, comercianții nu doar că pot accepta plăți moderne și fiscaliza rapid tranzacțiile, dar au acces și la o suită de aplicații personalizate pentru creșterea afacerilor sau generarea venituri suplimentare fără efort.

BlueCash înseamnă:

  • Un singur echipament, multiple funcționalități – elimină necesitatea utilizării mai multor dispozitive comerciale;
  • Integrare cu ANAF pentru fiscalizare în timp real – asigură conformitatea totală cu legislația în vigoare;
  • Plăți rapide și sigure – datorită serviciului de plăți DatecsPay, dispozitivul funcționează și ca POS bancar, acceptând toate metodele moderne de plată și permițând încasarea directă în contul comerciantului deschis la orice bancă din România;
  • Monetizare automată – fără costuri suplimentare sau investiții, fiecare comerciant poate transforma punctul de vânzare într-o sursă de venit suplimentar.

Acest mix de fiscalitate, digitalizare și retail media poziționează BlueCash 50 drept cea mai avansată soluție fiscală de pe piața românească, oferind comercianților sprijin și instrumente de creștere reală a afacerii lor”.

Caravana socială pentru persoane defavorizate a pornit la drum 

0

A fost lansată caravana „Șansa Ta”, un serviciu social mobil dedicat persoanelor fără adăpost și copiilor din medii defavorizate, inițiat de Asociația „Șansa Ta” – președinte, Gabriel Ciobotaru, absolvent de asistență socială, cu un master în comunicare socială. Caravana, sprijinită de Kaufland, constă, sub aspect fizic, dintr-o mașină special amenajată, compartimentată și dotată, încât să ofere frizerie, duș social, cabinet medical, fiecare, cu serviciu profesional adecvat. Mașina merge, se instalează și rămâne câteva zile în câte un loc cu oameni în dificultate socială și economică. Le oferă igienă, evaluare medicală, consiliere psihologică, îndrumare spre instituții unde să se îngrijească, eventual să-și rezolve probleme legate de școală, loc de muncă, acte de identitate etc. Uneori, și o simplă vorbă frumoasă poate constitui un imbold, spune psihologul Grațiela Ghioaldă, de la Asociația „Șansa Ta”. La rolul civilizator al unui mediu, al unui sfat și al unei consultații oferite se referă și asistentul medical Constantin Căldăraru, de la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Sector 3. În același timp, Robert, unul dintre frizeri, e de-a dreptul asaltat de solicitanți.

Primul popas, caravan socială „Șansa Ta” l-a făcut la unul dintre punctele de lucru ale Asociației „Șansa Ta”, lângă cantina socială, de asemenea, a asociației, din Calea Griviței nr. 355-357, București. Mai departe, caravana va trece pe la un centru de copii, pe la un cămin de bătrâni, prin câteva sate. Serviciile sunt oferite de voluntari și parteneri ai proiectului. „Împreună, putem să facem lucruri bune; niciodată singuri”, e convins Gabriel Ciobotaru.