România rămâne în topul creșterilor comerțului cu amănuntul din UE

Date:

România s-a situat în topul celor mai mari creșteri ale comerțului cu amănuntul din UE și în luna februarie, având a treia cea mai bună evoluție în acest sector, potrivit datelor Eurostat.

De asemenea, comerțul cu amănuntul din România a crescut, în februarie, cu 9,1% față de februarie 2018 și cu 1,1% față de luna ianuarie, potrivit datelor oferite de Profit.ro.

Față de ianuarie, comerțul cu amănuntul a crescut cu 0,4% atât în UE, cât și în zona euro. Datele sunt avansate într-un context în care salariile bugetarilor au fost majorate în ultima perioadă, Profit.ro relatând că România a devenit lider în UE la cât dă statul din venituri pentru plata salariilor, cu impact și asupra consumului.

În același timpm, în ritm anual, cele mai bune evoluții ale comerțului cu amănuntul, de 11,8% și 11,4%, au fost în Slovenia și Croația, în timp ce, în ritm lunar, în fruntea clasamentului s-au situat Belgia și Letonia (ambele cu 1,6%), urmate de Estonia, Irlanda și Polonia (1,4%). Volumul comerțului cu amănuntul este măsurat prin evoluția cifrei de afaceri în comerțul de retail, ajustată în funcție de evoluția prețurilor și efectele sezoniere.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Atenție la gestionarea cheltuielilor și a plăților pe care le facem în această perioadă

Centrul de soluționare alternativă a litigiilor în domeniul bancar...

Wendy’s® se deschide în Mega Mall București pe 24 aprilie 

Așteptarea a luat sfârșit: Wendy's®, unul dintre cele mai...

Retailerii europeni și-ar putea crește profiturile operaționale totale cu 70 miliarde dolari până în 2030, prin utilizarea AI pe întreg lanțul valoric

| de Ruxandra Târlescu, Partener și Liderul departamentului de servicii fiscale și juridice, PwC România

Studiu EY România: Impactul tehnologiilor emergente asupra transformării economice

Peste două treimi din organizațiile românești au ca prioritate...