Boston Consulting Group: Piața produselor și serviciilor destinate femeilor – oportunități nevalorificate în valoare de 32 de trilioane de dolari

Date:

Deși femeile sunt responsabile de aproape 32 de trilioane de dolari din cheltuielile globale, conform cercetărilor Nielsen, și vor controla 75% din cheltuielile discreționare la nivel mondial în următorii cinci ani, companiile nu reușesc să le satisfacă nevoile lor specifice. Conform unui nou raport publicat de Boston Consulting Group (BCG), companiile care nu dezvoltă produse și servicii special adaptate pentru femei pierd oportunități financiare semnificative.

Raportul se bazează pe un sondaj global realizat de BCG, care a inclus aproximativ 15.000 de persoane din 12 țări, dintre care trei sferturi au fost femei. Rezultatele arată că, în sectoare esențiale precum bunurile de consum, îngrijirea sănătății și serviciile financiare, femeile nu consideră că produsele și serviciile disponibile le satisfac pe deplin nevoile.

„Este un semnal de alarmă pentru companiile din domeniile sănătății, a serviciilor financiare și bunurilor de consum”, a declarat Maria Palinkas, Partener BCG. „Femeile sunt factorii de decizie majori în cheltuielile gospodărești, însă nevoile lor sunt încă semnificativ neglijate. Companiile care iau măsuri proactive pentru a acoperi aceste lacune au o oportunitate unică de creștere și de consolidare a loialității consumatorilor.”

Companiile din domeniul sănătății au cel mai mult de recuperat

Deși femeile din întreaga lume sunt responsabile pentru majoritatea deciziilor privind sănătatea în familie (de la 66% în India la 83% în Germania și Franța), doar 41% dintre respondente consideră că există suficiente servicii care să răspundă preocupărilor lor specifice de sănătate. Evaluările privind tratamentele medicale sau interacțiunile cu asiguratorii de sănătate sunt, de asemenea, scăzute: 44%, respectiv 37%.

Potrivit studiului, prioritățile femeilor în materie de îngrijire sunt: îngrijire de calitate (87% dintre respondenți), programări rapide (82%), accesibilitate financiară (82%), locații convenabile (76%) și servicii echitabile, lipsite de prejudecăți (76%).

Instituțiile financiare trebuie să se adapteze etapelor de viață ale femeilor

Deși femeile au un aport de 5 trilioane de dolari la avuția globală în fiecare an, acestea resimt diferențe semnificative în calitatea produselor și serviciilor financiare pe care le primesc. În medie, femeile sunt mai preocupate decât bărbații de impactul financiar al unor evenimente majore de viață, cum ar fi datoriile (diferență de 9 puncte procentuale) și planificarea pensiei (8 puncte).

Îngrijorările se schimbă în funcție de vârstă: femeile din generațiile Z și millennials sunt mai preocupate de șomaj, în timp ce femeile din generația X pun mai mult accent pe pensie, cei din categoria baby boomers sunt cel mai îngrijorate de costurile îngrijirii vârstnicilor. Cu toate acestea, în majoritatea etapelor de viață, femeile sunt mai preocupate de problemele financiare decât bărbații. 

Niciun sector de consum nu satisface pe deplin nevoile femeilor

Produsele de consum au primit un feedback mai bun în cadrul studiului, însă chiar și cele mai bine cotate domenii, precum alimentele și produsele de îngrijire personală/înfrumusețare, au obținut doar 66%, respectiv 64% evaluări favorabile.

Companiile din sectorul bunurilor de consum au o oportunitate majoră de a îmbunătăți oferta pentru femei pe toate piețele analizate. De exemplu, femeile din SUA sunt dispuse să cheltuiască cu 15% mai mult anual pentru îmbrăcăminte și accesorii de calitate superioară, ceea ce echivalează cu 228 de dolari în plus per persoană pe an. În mod similar, ele ar plăti cu 15% mai mult pentru produse sportive și de fitness mai sigure, ceea ce reprezintă un adaos de 123 de dolari anual.

Cum pot companiile valorifica oportunitatea oferită de produsele și serviciile destinate femeilor

Raportul recomandă firmelor să se concentreze pe trei factori esențiali pentru a profita de această oportunitate:

  • Dezirabilitate: Companiile trebuie să decidă dacă un produs sau serviciu nou răspunde unei nevoi funcționale sau emoționale neacoperite, utilizând metode calitative și cantitative.
  • Viabilitate: Al doilea factor cheie este justificarea economică a produsului sau serviciului. Companiile trebuie să creeze un model de afaceri clar, analizând costurile de achiziție și retenție, prețul, costul de producție etc.
  • Fezabilitate: După dezirabilitate și viabilitate, companiile trebuie să analizeze fezabilitatea—cum pot dezvolta produsul și cum îl pot aduce pe piață.

„Pe lângă asigurarea desirabilității, viabilității și fezabilității unor noi produse și servicii adresate femeilor, un alt factor critic este reprezentarea”, a adăugat Palinkas. „Succesul necesită prezența femeilor la toate nivelurile organizației, în special în leadership, pentru a aduce o înțelegere directă a experiențelor femeilor și a nevoilor neîmplinite.”

Raportul integral poate fi accesat aici.

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

CCIR explorează oportunitățile de investiții în Venezuela

Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României,...

Footprints AI și retail media, doi într-una sau succesul fără granițe

Deși este prezentă de doar șapte ani pe piață,...

Metodele de fraudă evoluează. Ce trebuie să facă organizațiile în 2025 pentru a fi cu un pas înaintea fraudatorilor?  

Articol de opinie de Mihail Bucheru, Director, Laura Avram, Manager, și Vasile Beleuța, Senior Consultant, Advisory, Servicii Corporate Forensic, Deloitte România