Cu doar o săptămână înainte de începerea unei perioade de vară plină de evenimente sportive, o analiză a platformei de tranzacționare și investiții eToro sugerează că cele mai mari branduri de îmbrăcăminte sportivă din lume ar putea avea parte de o creștere a prețului acțiunilor, atât de necesară.
eToro a creat un coș ponderat în funcție de capitalizarea de piață, grupând 10 dintre cele mai mari mărci de îmbrăcăminte sportivă din lume și a constatat că, în verile la fel de aglomerate din 2016 și 2021, valoarea acestor companii a crescut cu 11-12% din iunie până în august, depășind semnificativ indicii bursieri principali.
Aceste veri au fost marcate de o multitudine de evenimente sportive majore în cadrul cărora cele mai mari branduri sportive din lume au obținut o expunere uriașă, de la Campionatul European și turneele de fotbal Copa America, la Jocurile Olimpice, Turul Franței, competițiile majore de golf și turneele de la Wimbledon.
Conform analizei eToro, orice repetare a creșterii prețurilor acțiunilor din anii precedenți ar fi mai mult decât binevenită pentru aceste mărci, având în vedere că, în ultimii cinci ani, acestea au adus acționarilor un randament colectiv de doar 18% – o cincime din cele 88% generate de S&P 500 în aceeași perioadă. Coșul de acțiuni ale companiilor de îmbrăcăminte sportivă a avut performanțe deosebit de slabe în ultima vreme, scăzând cu 8% până acum în acest an, față de creșterile de 10% ale S&P 500 și de 7% ale FTSE 100.
Comentând rezultatele, analistul eToro Sam North a declarat: „În următoarele câteva luni, cele mai mari branduri de îmbrăcăminte sportivă din lume vor avea o expunere maximă, miliarde de telespectatori urmărind Euro, Jocurile Olimpice și alte evenimente sportive de mare succes care vor avea loc în timpul verii. Speranța acestor companii este că averea considerabilă pe care o cheltuiesc pentru sponsorizare va putea stimula vânzările și prețul acțiunilor, iar fanii sportului, inspirați de ceea ce au văzut pe ecrane, vor merge să își cumpere noi adidași, tricouri și echipamente sportive.
Orice stimulent generat de Jocurile Olimpice și de Euro va fi bine primit, având în vedere performanța destul de stagnantă pe care unele dintre aceste companii au înregistrat-o în ultimii cinci ani. După ce s-au bucurat de un „boom” în pandemie, deoarece consumatorii au avut bani în plus în buzunare și mai puține lucruri pe care să-i cheltuiască, câteva dintre cele mai mari nume din domeniu au suferit o perioadă de „mahmureală” post-pandemică, constrângerile legate de costul vieții jucând și ele un rol.”
În timp ce coșul de acțiuni poate că, în mod colectiv, a avut performanțe slabe în ultimii ani, randamentele în interiorul acestui grup de companii au variat, cu câștigători și perdanți importanți.
Gigantul german Adidas și-a văzut valoarea acțiunilor scăzând cu 11% în ultimii cinci ani, deși acest lucru este nesemnificativ în comparație cu Under Armour, cu sediul în Baltimore, care a pierdut peste 70% din valoarea sa de piață în aceeași perioadă. Cu toate acestea, în segmentul de lux și specializat al pieței, mărcile s-au descurcat mult mai bine, spre exemplu marca de sport Lululemon înregistrând o creștere semnificativă a prețului acțiunilor (85%) în cinci ani, în timp ce marca de echipament de alergare Asics a crescut cu 620%.
German heavyweight Adidas has seen its value drop 11% in the last five years, though this pales into insignificance compared with Baltimore-based Under Armour, which has lost more than 70% of its value over the same period. However at the more luxury and specialist end of the market, brands have fared much better, with athleisure brand Lululemon enjoying healthy share price gains (85%) over five years, while go-to running brand Asics has soared 620%.
Sam North continuă: „În timp ce următoarele câteva luni reprezintă un moment crucial pentru aceste mărci, există, de asemenea, semne structurale care arată că acestea ar putea fi bine poziționate pentru a se redresa. Inflația continuă să scadă, ceea ce oferă consumatorilor o mai mare putere de cumpărare, în timp ce acțiunile se tranzacționează la un raport de evaluare aproape de limita inferioară de 24 x P/E, ceea ce le face efectiv ieftine.
„De asemenea, este important să recunoaștem cât de strălucit s-au descurcat unele dintre companiile din coșul nostru, conglomeratul dedicat golfului Acushnet și compania japoneză Asics răsplătindu-și acționarii cu randamente de trei cifre.”
Tabel care prezintă coșul de acțiuni de îmbrăcăminte sportivă în raport cu indicii principali | ||||
Coș/indici | Randamente 1.01.24 | Randamente la 1 an | Randamente la 3 ani | Randamente la 5 ani |
Mărci de îmbrăcăminte sport | -8% | -5% | 73% | 18% |
FTSE 100 | 9% | 9% | 12% | 15% |
S&P 500 | 10% | 24% | 25% | 88% |
NASDAQ | 11% | 33% | 125% | 113% |
**Date din mai 2024. Performanțele anterioare nu reprezintă o indicație a rezultatelor viitoare.
Tabel care arată performanța mărcilor incluse în coșul global de îmbrăcăminte sport | ||||
Brand | Randamente in 2024 | Randamente la 1 an | Randamente la 3 ani | Randamente la 5 ani |
Nike | -14% | -12% | -32% | 18% |
Adidas | 24% | 48% | -23% | -11% |
Puma | -7% | 2% | -50% | -11% |
Fila | 1% | 5% | -29% | -50% |
Asics | 99% | 132% | 235% | 620% |
Lululemon | -41% | -10% | -6% | 85% |
Under Armour | -21% | -5% | -69% | -70% |
Anta Sports | 10% | 3% | -47% | 78% |
Acushnet (Titleist, FootJoy) | 2% | 43% | 22% | 169% |
Amer Sports* (Wilson, Salomon) | n/a | n/a | n/a | n/a |
* Amer Sports IPO pe 1 februarie 2024
**Date din mai 2024. Performanțele anterioare nu reprezintă o indicație a rezultatelor viitoare.