Spectacol de groază pentru „acțiunile de Halloween”: Giganții din industria dulciurilor au performanțe de 14 ori mai slabe decât piața în ultimii cinci ani

Date:

Cele mai importante companii de dulciuri din lume speră să primească luna aceasta și ele un „dulce” de Halloween, după ce au suferit în ultimii ani de o creștere anemică, cu performanțe mult sub cele ale piețelor globale, potrivit analizei platformei de tranzacționare și investiții eToro

eToro a creat un coș cu ponderare egală din 8 dintre cele mai mari acțiuni de ale companiilor din industria dulciurilor din lume (pe baza vânzărilor din 2023). Analiza arată că valoarea acestor companii a scăzut cu 4% în ultimul an, în timp ce indicii principali ai burselor au crescut cu cel puțin 9%, indicele MSCI World crescând cu 30% în această perioadă (a se vedea tabelul 1). Pe o perioadă de cinci ani, situația este și mai înspăimântătoare, coșul de acțiuni ale producătorilor de dulciuri înregistrând un randament de doar 5%, față de 72% în cazul indicelui MSCI World.

Tabelul 1: Performanța industriei dulciurilor în raport cu piața în general

Coș de acțiuni de dulciuriIndicele MSCI WorldStoxx 600FTSE100S&P500
YTD-2%17%8%7%21%
1Y-4%30%15%9%34%
3Y1%22%15%18%32%
5Y5%72%36%16%95%

Performanțele anterioare nu reprezintă un indiciu al rezultatelor viitoare. Cifre rotunjite la cel mai apropiat procent întreg

Comentând datele, analistul de piață eToro Sam North a declarat: „Acțiunile producătorilor de dulciuri se confruntă cu o perioadă dificilă. Creșterea prețurilor la cacao și zahăr a redus marjele de profit, în timp ce întreruperile lanțului de aprovizionare au dus la creșterea cheltuielilor de producție și distribuție. Inflația și creșterea costului vieții au afectat, de asemenea, puterea de cumpărare a consumatorilor, ceea ce face mai dificil pentru oameni să cheltuiască bani pe articole neesențiale, cum ar fi ciocolată și snack-uri.

„Saturarea pieței a făcut, de asemenea, dificilă pentru companii susținerea creșterii și profitabilității. Cu numeroase mărci care își dispută atenția consumatorilor, chiar și produsele inovatoare se luptă să se impună, ceea ce duce la războaie ale prețurilor care reduc și mai mult marjele.”.

Doar trei dintre producătorii de dulciuri și ciocolată analizați au avut randamente pozitive în ultimii cinci ani, firmele americane Hershey (22%) și Mondelez (28%) înregistrând o creștere pozitivă a prețului acțiunilor, împreună cu Lindt (+30%) (a se vedea Tabelul 2). Pe de altă parte, gigantul alimentar Nestle – care se mândrește cu un portofoliu mare de mărci de ciocolată, inclusiv Smarties și Quality Street – a tras în jos performanța, pierzând 22% din valoarea sa din 2019, în timp ce alți producători incluși în coș au înregistrat pierderi mai marginale.

Până în prezent, acest an a fost unul mixt pentru această industrie. În timp ce producătorii japonezi de ciocolată Meiji Holdings (+10%) și Ezaki Glico (+7%) și-au mulțumit acționarii, profitând de sentimentul pozitiv al Nikkei, alții precum Orion din Coreea de Sud (-17%) și firma americană Tootsie Roll (-8%) au avut probleme, iar Nestle a avut o evoluție deosebit de proastă (-14%) în această perioadă.

Schimbarea către un stil de viață mai sănătos este o altă preocupare presantă pentru această industrie. Pe măsură ce tot mai mulți oameni optează pentru gustări cu un conținut mai scăzut de zahăr și ingrediente naturale, companiile au fost nevoite să își inoveze liniile de produse. Printre exemple se numără versiunile hipocalorice ale produselor emblematice ale Mondelez, linia de produse organice și fără OMG lansată de Hershey și batoanele bogate în proteine, cereale integrale și îmbogățite dezvoltate de Nestle”, adaugă North.

ȚaraStocMărciRandament pe 2024Randament pe 1 anRandament pe 3 aniRandament pe 5 ani
SUAMondelezCadbury, Oreo, Milka, Toblerone, Trident, Chips Ahoy!, Sour Patch Kids, Halls 1%3%23%28%
SUAHersheyHershey’s, Reese’s, Kit Kat (SUA), Twizzlers, Jolly Rancher, York, Almond Joy 3%-4%12%22%
ElvețiaNestleSmarties, Aero, Rolo, Kit Kat (în afara SUA), Lion, Toffo, Milkybar, Quality Street-14%-19%-25%-22%
ElvețiaLindtLindt Excellence, Lindor, Lindt Creation, Lindt Gold Bunny, Lindt Nuxor4%6%-2%30%
JaponiaMeiji HoldingsCiocolată cu lapte Meiji, Kinoko no Yama, Takenoko no Sato, Apollo, Chocorooms10%-1%3%-5%
JaponiaEzaki GlicoPocky, Pretz, Pocky gigant, Almond Chocolate, Collon, Caplico, Bisco, Cheeza7%8%8%-1%
Coreea de SudOrionChoco Pie, Orion Custard, Market O, Goraebab, Jelly Turtle Chips, Gummy-ul meu-17%-25%-17%-4%
SUATootsie RollTootsie Roll, Tootsie Pops, Dots, Crows, Junior Mints, Charleston Chew-8%3%6%-6%


  • Coșul eToro al industriei dulciurilor a fost construit cu un indice cu pondere egală incluzând opt dintre cei mai mari producători de dulciuri, în funcție de vânzările din 2023. Datele privind performanța prețului acțiunilor au fost rotunjite la cel mai apropiat număr întreg. Sursă de date: Refinitiv. Date din 04/10/2024

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Patronatul European al Femeilor de Afaceri PEFA și Ministerul Apărării Naționale- parteneriat strategic

Patronatul European al Femeilor de Afaceri PEFA a semnat...

Nou panou de incendiu, cu interfață instantaneu familiară și securitate cibernetică

Compania Eaton anunță lansarea unui nou panou de control...

Tarifele vamale contra iepurașului de Paște: o poveste dulce-amăruie

Paștele 2025 se apropie și, în timp ce iepurașii...