Acceleratorul Imobiliar este o conferință de profil, care își desfășoară a doua ediție la Timișoara, pe 20 februarie, la Venue Events (Str. Divizia Nouă Cavalerie 34), prilej cu care se reunesc peste 350 de lideri și experți din industria imobiliară, antreprenori și inovatori. Ei își propun să dezbată modul în care „tehnologiile și strategiile inovatoare transformă modul în care agenții imobiliari își desfășoară activitatea și se adaptează schimbărilor rapide din sector”.
Organizatorii anunță că „temele centrale ale evenimentului vor acoperi informații necesare activității din real estate și oportunităție pe care le au agenții pentru a performa în acest domeniu: tehnologie și digitalizare în imobiliare; strategii inovatoare de vânzări și marketing; viitorul platformelor în domeniu.
Accesul la eveniment este gratuit, prin înscriere online”.
Alex Printz, cofondator al Acceleratorului de Performanță în Imobiliare: „Într-un peisaj economic aflat în continuă schimbare, digitalizarea nu este un lux, este o necesitate pentru a rămâne competitiv în industria imobiliară. Tehnologia și platformele inovative permit agenților imobiliari să facă față chiar și celor mai exigente cerințe ale clienților. Jucătorii din domeniu care vor înțelege aceste aspecte vor fi cei care domină piața. Este timpul să spargem barierele din imobiliare.”
Răzvan Marinescu, cofondator al Acceleratorului de Performanță în Imobiliare: „Vânzările în real estate vor depinde tot mai mult de capacitatea agenților de a profila clienții cu precizie. Vor avea de câștigat acei agenți profesioniști care folosesc metode prin care se analizează rapid informații despre preferințele și comportamentul potențialilor clienti, oferind rapid soluții personalizate și relevante, în funcție de nevoile acestor clienți. Într-o piață competitivă, succesul va aparține celor care îmbină empatia umană cu puterea tehnologiei. Evenimentele în domeniul imobiliar cum este cel de la Timișoara pun accent tocmai pe avantajele folosirii acestor instrumente și metode inovative și tehnologice de a derula eficient tranzacțiile imobiliare, în favoarea ambelor părți, agenți și clienți.”
Andrei Cazacu, National Development Manager Imobiliare.ro Finance: „A oferi fluiditate procesului de achiziție a unei proprietăți este soluția care anticipează creșterea rapidă și sustenabilă într-un 2025 cu o piață imobiliară aflată în continuă schimbare și extrem de diversă. Cumpărătorii de astăzi un mai vor drumuri inutile la bănci și întâlniri interminabile cu brokeri.
Integrarea soluțiilor imobiliare de brokeraj și a CRM-urilor poate transforma modul în care interacționezi cu clienții, oferindu-le o experiență mai rapidă, mai personalizată și mai eficientă.”
Lucian Bele, fondator Immoflux CRM: „Viitorul platformelor CRM în domeniul imobiliar se îndreaptă spre automatizare și inteligență artificială, facilitând o gestionare mai eficientă și personalizată a relațiilor cu clienții. Aceste platforme vor integra din ce în ce mai multe funcții de analiză predictivă, care vor ajuta agenții imobiliari să anticipeze nevoile clienților și să ofere soluții mai rapide și mai adaptate. De asemenea, CRM-urile vor pune accent pe mobilitate și accesibilitate, permițând agenților să își gestioneze portofoliul și să comunice cu clienții de oriunde, prin intermediul dispozitivelor mobile.”
După cum subliniază inițiatorii Acceleratorului Imobiliar, „cine înțelege mintea clientului controlează vânzarea. 80% dintre deciziile de cumpărare se iau emoțional și doar 20% rațional.
Tehnologiile emergente și importanța lor în imobiliare
Adoptarea inteligenței artificiale și a instrumentelor digitale redefinește modul în care se analizează, tranzacționează și gestionează proprietățile. Într-o piață dinamică, unde se estimează o creștere a prețurilor locuințelor cu 10-15% în marile orașe, tehnologiile emergente devin esențiale pentru a menține competitivitatea.
Inteligența artificială și alte instrumente digitale sunt pilonii care vor modela viitorul industriei imobiliare. De exemplu, utilizarea AI pentru analiza comportamentului consumatorilor permite agențiilor imobiliare să creeze oferte personalizate în timp real, crescând astfel satisfacția clientului și eficiența proceselor de vânzare. De asemenea, AI îmbunătățește managementul echipelor prin automatizarea sarcinilor administrative și furnizarea de rapoarte detaliate, care permit agenților să se concentreze pe activitățile strategice. Implementarea acestor soluții va accelera adaptarea agențiilor la noile cerințe ale pieței și va crește performanța acestora pe termen lung.
Agențiile imobiliare care au implementat sisteme CRM bazate pe AI au observat o creștere de 15% a ratei de închidere a tranzacțiilor.
Studiile de caz confirmă rata de succes mare în tranzacțiile imobiliare datorată tehnologiei
Statistici recente arată că 30% dintre cumpărători au utilizat tururi virtuale pentru vizionarea proprietăților. Astfel, s-a redus timpul de decizie și s-a optimizat experiența clientului. La Acceleratorul Imobiliar, participanții vor avea acces la studii de caz concrete despre succesul acestor instrumente și vor avea ocazia să descopere cum AI-ul și alte instrumente digitale sunt folosite de către jucători de top și cum pot fi integrate în afacerile imobiliare, pentru a câștiga un avantaj competitiv clar.
La conferința Acceleratorul în Imobiliare vor fi prezenți jucători importanți ai comunității locale.
În România, conform datelor oficiale, activează circa 10.000 de agenți imobiliari.
În 2024, la nivel național, potrivit unui raport al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobilară, s-au tranzacționat peste 640.334 de imobile, incluzând case, apartamente și terenuri, cu circa 8.500 mai multe decât în 2023. În topul tranzacțiilor la nivel de județe primele trei locuri sunt ocupate de București, Ilfov și Brașov. Județul Timiș se află pe locul 6 cu un număr de 29.990 imobile vândute în 2024, în creștere cu 460 de tranzacții față de 2023.
Volumul total al tranzacțiilor imobiliare a fost de circa 730 de milioane de euro, în 2024”.
Acceleratorul de Performanță în Imobiliare (API) este caracterizat ca „un program inovator și unic pe piața românească, creat pentru a transforma modul în care profesioniștii din imobiliare își dezvoltă afacerile. Fondat de experții în imobiliare, leadership și management Răzvan Marinescu și Alex Printz, API oferă o abordare holistică și integrată pentru antreprenorii din domeniu și pentru cei care doresc să intre în real-estate. API aduce o soluție la cheie pentru o piață în continuă schimbare, abordând toate aspectele necesare unei afaceri de succes: de la generarea de lead-uri și marketing, până la optimizarea proceselor de vânzare și managementul echipelor. Participanții beneficiază de acces la know-how avansat, mentorat, suport direct din partea liderilor din industrie și o comunitate puternică de profesioniști.