Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în România, anunță că afacerile i-au crescut „cu peste 15% în primele 5 luni ale anului, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Evoluția se bazează atât pe investiții în tehnologii care permit soluții de tipar cu finisări speciale, respectiv materiale sustenabile, dar și pe creșterea costurilor materiilor prime.
Tipografia a raportat în 2022 o cifră de afaceri de peste 32 milioane de euro, după investiții susținute în echipaje și utilaje ce permit realizarea sustenabilă a produselor pe care le are în portofoliu, mizând pe o evoluție organică a business-ului și anul acesta”.
Rottaprint a pregătit pentru 2023 „investiții totale de circa 2 milioane euro, o parte concretizate deja prin achiziția unui nou echipament de tipar. Până la finalul anului, peste 800.000 euro urmează să fie alocați atât zonei de echipamente și tehnologii, dar și părții de logistică. O direcție asumată de companie pe termen lung, este facilitarea unei interacțiuni cât mai directe între branduri și consumatorii finali, prin etichete și ambalaje individuale, personalizate și digitalizate”.
Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint. „Venim după un 2022 dificil, iar 2023 este un an marcat în continuare de incertitudine, însă echilibrul, flexibilitatea în relația cu partenerii și investițiile susținute în soluții durabile, de ultimă generație, rămân prioritățile noastre. Deși se menține tendința clienților de optimizare a costurilor, observăm un interes crescut pentru finisări deosebite precum cele soft touch, pentru etichete coduri unice, tot mai utilizate pe partea de logistică și în promoții, sau etichetele singulare pentru caserole, cu costuri mai eficiente și productivitate ridicată la aplicare. Pe lângă dorința brandului de a fi sustenabil, este necesar ca materialele sustenabile să fie produse în termene realiste – anumite materiale, din surse 100% naturale, au nevoie și de 1,5 ani pentru a fi livrate – trebuie să fie eficiente tehnic și din punct de vedere comercial.”
Clienții din portofoliul Rottaprint provin majoritar din industrii precum producție alimentară, vinuri și băuturi alcoolice, sănătate și suplimente alimentare.
Cele mai solicitate produse realizate de companie de la începutul anului până în prezent au fost etichete autoadezive imprimate și neimprimate, capacele de aluminiu imprimate și ambalaje flexibile.
Rottaprint este „cea mai mare tipografie flexografică românească producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile de pe piața locală. Cu o experiență de peste 32 de ani, compania cu sediul în Apahida, jud. Cluj, deține în prezent 2 centre logistice în România: Brașov și Ilfov și 2 centre logistice în Ungaria și Germania. În 2022, Rottaprint a livrat produse în 13 țări din Europa și Asia”.