Burger-ul, produsul vedetă al anului în România 

Date:

Platforma Tazz prezintă Topul Tadaaazz 2024, caracterizat ca „o analiză anuală care include atât cele mai comandate produse și categorii, cât și evoluția tendințelor de consum la nivel național și în principalele orașe”. Cel mai solicitat produs în 2024 este burger-ul, urmat de shaorma și pizza:

Statistici Tadaaazz 2024

Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare rapidă din România, a lansat Topul Tadaaazz. Potrivit datelor, produsul preferat de români în 2024 este burgerul, cu peste 3 milioane de comenzi. 

Topul Tadaaazz este o analiză anuală, pe baza informațiilor colectate din aplicația Tazz, care include atât cele mai comandate produse și categorii, cât și restaurantele cele mai căutate sau evoluția tendințelor de consum la nivel național și în principalele orașe. 

Topul preferințelor Tadaaazz 2024

Clasamentul preparatelor preferate de români este completat de shaorma, cu mai mult de 2,8 milioane de produse comandate, și pizza, cu peste 2,7 milioane de produse vândute. Din punct de vedere al opțiunilor pentru un anumit specific gastronomic, pe primul loc este bucătăria americană, urmată de cea mediteraneană, orientală, românească și asiatică. 

În 2024, valoarea comenzii medii s-a ridicat la 91 de lei, iar cele mai multe comenzi au vizat preparatele de tip fast-food, la fel ca în 2023. 

La nivel național, orașele cu cele mai multe comenzi au fost: București, Timișoara, Cluj-Napoca, Iași și Brașov. La nivel de parteneri, cele mai multe comenzi s-au îndreptat către:

  • La nivel național – McDonald’s, KFC, Jack’s Bistro, Dristor Kebap, Spartan;
  • În București – Dristor Kebap, Vivo Fusion Food Bar, Zest Pizza, Nikos Greek Taverna, Shaormeria Băneasa;
  • În Timișoara – Jack’s Bistro, Restaurant Nora, 3F, Restaurant Tinecz, Fresh Kebab;
  • În Cluj-Napoca – Big Belly, Grande, Express Chef, Poco Loco, Samsara;
  • În Iași – Dania, Class, Vivo Fusion Food Bar, Oliv, Brics by Beer Zone;
  • În Brașov – Ando’s, Dei Frati, Shaormeria Băneasa, Berăria Poftă sau Foame, Sandwich la Juma’ de Kil;

Apa rămâne cel mai comandat produs de la supermarket

În ceea ce privește topul anual al produselor comandate de pe Tazz din categoria supermarket, apa plată conduce clasamentul, cu aproape 850.000 de produse livrate, urmată de băuturile răcoritoare carbogazoase și de lapte

„Statisticile Tadaaazz sunt un instrument foarte important, care ne ajută să luăm pulsul la nivel de piață și să vedem ce își doresc clienții. Ne bucurăm că și anul acesta le-am dat românilor posibilitatea să își achiziționeze toate produsele necesare, dar și să își satisfacă poftele și să aibă parte de beneficii și oferte speciale”, a declarat Răzvan Acsente, Chief Marketing Officer, Tazz. 

Tendințe și evoluții

La nivel de tendințe, meniul zilei reprezintă una dintre cele mai căutate opțiuni pentru masa de prânz, fiind produsul cu cea mai mare recurență în rândul clienților. Orașele cu cele mai multe comenzi pentru meniul zilei sunt: Timișoara, Bacău, Constanța, Târgu Mureș și Brăila.

La capitolul deserturi, papanașii au rămas și în 2024 cei mai apreciați, urmați îndeaproape de clătite și tiramisu. 

Ziua cu cele mai multe comenzi în aplicație rămâne vinerea, la fel ca în 2023, cu aproape 17% dintre opțiunile plasate săptămânal, iar cele mai multe comenzi vin în jurul orei 19:00. 

Comenzile de grup rămân populare și în 2024, iar cea mai valoroasă s-a ridicat la  3.225 de lei și a fost plasată în București de către 45 de persoane, la Vivo Fusion Food Bar. Clujenii conduc și anul acesta detașat la numărul de comenzi de grup, cu peste 22.400. Comenzile de grup reprezintă una dintre cele mai eficiente metode prin care se pot organiza mesele, în special la locul de muncă sau cu prietenii. Un avantaj important este că fiecare membru al grupului poate comanda ceea ce își dorește și plăti separat.

Bucureștenii, cei mai activi clienți la orele târzii

Topul orașelor cu cele mai multe comenzi între orele 22:00 și 2:00 este condus de București, la distanță considerabilă de următoarele clasate: Timișoara, Cluj-Napoca și Brașov. Peste 40.000 de preparate s-au comandat în acest interval, iar cele mai multe pofte la ore târzii s-au îndreptat spre shaorma și meniuri pe bază de burgeri. 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025

Calitate și economii în centrul tradițiilor pascale Un studiu realizat...

Bucurie de Paște din lucruri simple: BCR propune 10 sfaturi financiare de Sărbători

Banca Comercială Română (BCR), prin programul Școala de Bani,...

Power of Now 2025 – un eveniment despre căutare, autocunoaștere și devenire profesională 

Peste 300 de liceeni și studenți din București, Brașov,...