Compania FAN Courier, cu capital integral românesc, lider pe piața locală de curierat, estimează o cifră de afaceri de 1,06 miliarde de lei în acest an, în creștere cu 5% față de 2020. Perspectiva asumată pentru 2022 este a unei creșteri a afacerilor de 15%.
Adrian Mihai (foto), CEO și unul dintre fondatorii companiei FAN Courier: „Anul 2021 a fost un an foarte bun, în care am continuat investițiile în infrastructură, îmbunătățind astfel calitatea serviciilor prestate. Anul acesta, piața s-a „așezat” și am avut timp să gândim strategia de business și să continuăm dezvoltarea componentei de digitalizare și automatizare, accelerată în anul anterior pe fondul pandemiei. Ritmul activității a rămas unul ridicat datorită creșterilor din industria de e-commerce. Trăgând linie la final de an, cuvintele care au definit activitatea FAN Courier în 2021 au fost calitate, dezvoltare și cross border e-commerce, prin extinderea în Republica Moldova”.
Pentru investiții în 2021, FAN Courier a alocat aproximativ 25 milioane de euro: mai mult de o treime, pentru finalizarea hub-ul din Cluj și extinderea celui din Brașov, ambele dotate cu sisteme automate de sortare; achiziționare de PDA-uri destinate curierilor aflați în teren, modernizarea și deschiderea de sedii noi, achiziționare de terenuri și clădiri.
FAN Courier a intrat pe piața din Republica Moldova (buget de 3 milioane de euro), un prim pas în dezvoltarea internațională a companiei.
Compania a dezvoltat digitalizarea și introducerea inteligenței artificiale, prin lansarea chatbotului ȘteFAN, caracterizat ca „asistentul personal care îi ajută pe clienți cu orice informație, direct de pe site-ul companiei, fără ca aceștia să interacționeze cu serviciul de customer service”.
Adrian Mihai subliniază: „Tehnologizarea a fost întotdeauna o componentă de business pe care am pus un accent deosebit și în care am făcut investiții masive, în special în ultimii ani, pe măsură ce comportamentul și așteptările clienților s-au schimbat. Toți vrem ca livrările noastre să ajungă cât mai repede, în aceeași zi, să urmărim unde se află coletul nostru și să interacționam cât mai rapid și mai eficient cu curierul. Tehnologizarea joacă un rol foarte important pentru că ușurează munca angajaților operaționali – curieri, manipulanți, îmbunătățește timpul de răspuns la solicitările clienților, asigură o comunicare facilă între angajați și crește exponențial calitatea serviciilor pe care le oferim clienților noștri. Având în vedere situația sanitară incertă, tehnologizarea ne ajută și să asigurăm un mediu de lucru sigur pentru angajații noștri, care își pot desfășura activitatea de la distanță, cu rapiditate și cu aceeași eficiență”.
Ca perspectivă, Adrian Mihai apreciază: „În 2022, ne așteptăm la o creștere substanțială a pieței de curierat, de minim 15%, în condițiile în care mai mulți retaileri internaționali și-au anunțat intenția de a intra pe piața din România sau de a continua investițiile pe care le au deja aici. Pentru FAN Courier, va fi un an în care vom continua investițiile începute în 2021, vom ține cont de evoluțiile pieței și ne vom adapta și dezvolta business-ul prin investiții în digitalizare și automatizare. Acestea vor fi în continuare direcțiile pe care va merge FAN Courier, pentru a oferi servicii de calitate și în conformitate cu așteptările clienților noștri”. De asemenea, interlocutorul accentuează: „Suntem încontinuu preocupați de găsirea unor soluții pentru provocările legate de încălzirea globală. Astfel, ne angajăm să luăm măsuri pentru protecția biodiversității, scăderea consumului de apă și de energie și evitarea risipei. Suntem mândri să semnăm The Climate Pledge și să susținem inițiativa de a a atinge obiectivul de zero emisii de carbon până în 2040, cu zece ani mai devreme decât prevede Acordul de la Paris”.