Finanțare pentru conștientizarea risipei alimentare

Date:

De actualitate în această perioadă, proiectul românesc de combatere a risipei alimentare intitulat „Stop risipa alimentară” a derulat campania online de conștientizare „Ție ce ți-a mai rămas în frigider?”

Proiectul este finanţat prin Fondul pentru un viitor mai bun în comunităţi Timişoara, program coordonat la nivel național de Federaţia Fundaţiile Comunitare din România – FFCR, finanțat de Lidl România, implementat la nivel local de Fundaţia Comunitară Timişoara; parteneri: Asociația Ecosens/Reciproc, Asociația Casa Plai, Asociația CRIES, Cămara din Totești, Mâncurry, Sodexo.

La activități au participat 71.000 de persoane din Timișoara, București, Cluj-Napoca, Deva, Arad, Hunedoara, Oradea, Lugoj și din orașe din Marea Britanie, Germania, Franța, Italia, Olanda, Austria, Belgia, Danemarca, Republica Cehă, Canada.

Pe Facebook și Instagram, influenceri, bucătari, bloggeri culinari, persoane pasionate de gătit au prezentat rețete creative pregătite din resturi alimentare, rețete filmate, fotografiate, scrise.

În mediul offline, la Timișoara, s-au organizat ateliere, despre risipa alimentară în gospodării și magazine și despre metodologia compostării, la  Școala Gimnazială Nr. 12, Liceului Teoretic Bartok Bella, Liceului Tehnologic de Industrie Alimentară, Colegiului Tehnic Emanuil Ungureanu; s-a realizat o culegere cu fișe și exerciții privind risipa alimentară, care poate fi descărcată gratuit de pe site-ul proiectului și folosită de către cadre didactice și facilitatori comunitari, interesați de acest subiect.

Mihaela Vețan, inițiatoarea proiectului „Stop risipa alimentară”: „A fost interesant și provocator să adresăm acest subiect neașteptat pentru toată lumea –  că aruncăm mâncare într-o țară în care peste 4,5 milioane de români au dificultăți în procurarea hranei zilnice, pentru că am vrut să ajungem și la comunitatea locală din Timișoara, unde ne derulăm majoritatea proiectelor, dar și la variatele comunități online, cărora le putem vorbi, datorită rețelelor sociale, nesperat de mult și de repede”.

Asociația Intersect, înființată în martie 2021, are „obiectivul de reducere a pierderii și risipei alimentare. Prin activitatea asociației urmărim salvarea hranei considerată fără valoare comercială sau cu valoare comercială redusă, dar care încă are valoare nutritivă, făcând-o accesibilă, în condiții demne, celor care au nevoie de aceasta. Inspirați de inițiative naționale și europene, vom deschide primul magazin de combatere a risipei alimentare din vestul țării, sub forma unei întreprinderi sociale”. Detalii despre proiect și contact aici https://intersect.org.ro/stop-risipa-alimentara/

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025

Calitate și economii în centrul tradițiilor pascale Un studiu realizat...

Bucurie de Paște din lucruri simple: BCR propune 10 sfaturi financiare de Sărbători

Banca Comercială Română (BCR), prin programul Școala de Bani,...

Power of Now 2025 – un eveniment despre căutare, autocunoaștere și devenire profesională 

Peste 300 de liceeni și studenți din București, Brașov,...