Idei despre învățământul viitorului

Date:

Școala Viitorului a constituit tema abordată anul acesta la Școala de primăvară organizată de Junior Achievement (JA) România cu sprijinul OMV Petrom, eveniment înscris în programul „Aptitudini esențiale pentru succesul tinerilor din comunitatea ta“, care „urmărește să aducă tinerii mai aproape de realitatea economică și să îi familiarizeze cu conceptele moderne legate de antreprenoriat, ştiinţă şi tehnologie, înțelegând totodată modul în care inovaţia și comportamentul responsabil față de resurse și mediu pot contribui la bunăstarea comunității”.

Coordonați de voluntari ai OMV Petrom, 70 de elevi de liceu organizați pe echipe au lucrat timp de 4 zile proiectele, fiecare cu obiectivul să răspundă unei probleme specifice identificate în comunitate răspunzând întrebărilor: „Ce discipline/materii ar fi util să se studieze de către elevii din clasele de liceu? Care ar trebui să fie metodele și tehnicile de învățare? Cum se va face evaluarea, cum este structurat sistemul de notare și care sunt criteriile de promovabilitate? Cum îi poate ajuta mai mult această nouă școală pe elevi și profesori, atât în viața personală, cât și în cea profesională?” Elevii au beneficiat de consultanță permanentă din partea voluntarilor OMV Petrom, precum și de webinare dedicate managementului de proiect și abilităților de prezentare, elemente cheie ale proiectului prezentat juriului. Criteriile de evaluare au fost originalitatea, relevanța (în ce măsură soluția propusă răspunde nevoii sau problemei din tema de lucru) și caracterul practic, din punct de vedere tehnic și financiar, al propunerii.

Folosind resursele limitate de timp și informație puse la dispoziție, dar exploatând la maximum creativitatea și avantajele muncii în echipă, echipele au generat soluții inovatoare, cu un grad înalt de aplicabilitate pentru problema pusă în discuție. Între cele mai apreciate idei propuse de tineri s-au aflat „crearea unor aplicații care includ noi tehnici de învățare, inclusiv folosirea hologramelor, cluburi dedicate dezbaterilor, educației financiare și orientării profesionale, noi sisteme de evaluare și notare, perfecționarea abilităților de învățare online”. Juriul, format din reprezentanți ai OMV Petrom și ai JA România, a acordat următoarele premii:

Locul 1 – Echipa 1, pentru proiectul Follow your passion, care propune o orientare vocațională clară în dezvoltarea curriculumului școlar

Locul 2 – Echipa 2, pentru aplicația multifuncțională Teachgram

Locul 3 – Echipa 4, pentru platforma de evaluare și notare Unknown: facem necunoscutul cunoscut.

Cele mai importante experiențe subliniate de concurenți au fost: „Am interacționat cu elevi din diferite părți ale țării, am aflat multe lucruri noi și o să le folosesc cu siguranță pe viitor”; „Mi s-a părut foarte interesant să lucrez cu oameni pe care nu îi cunoșteam. Colaborarea, răbdarea, respectul și spiritul de echipă contează cel mai mult. Orice necunoscut îți poate fi prieten!”; „Mi-am depășit limitele, am învățat că nu există idei proaste și trebuie tot timpul să îți exprimi opinia”; „Cel mai important lucru învățat este punerea în practică a curajului și încrederii în sine!”

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025

Calitate și economii în centrul tradițiilor pascale Un studiu realizat...

Bucurie de Paște din lucruri simple: BCR propune 10 sfaturi financiare de Sărbători

Banca Comercială Română (BCR), prin programul Școala de Bani,...

Power of Now 2025 – un eveniment despre căutare, autocunoaștere și devenire profesională 

Peste 300 de liceeni și studenți din București, Brașov,...