Impactul economic al virusului COVID-19

Date:

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) a realizat un „sondaj în ceea ce privește impactul economic al virusului COVID-19”. Au participat 8374 antreprenori, dintre care, 61,8% din microîntreprinderi, 23,2% din întreprinderi mici, 9,3% din întreprinderi mijlocii, 5,7% din alte forme de organizare.

În proporție de 98,6% au răspuns că măsurile adoptate în contextul limitării infecţiei cu COVID-19 îi afectează sau urmează să îi afecteze. Ei consideră că principalele măsuri de luat pentru depășirea situației sunt:

1. Program de ajutor de stat privind susținerea de subvenții de până la 75% pentru plata salariilor din domeniile afectate de criză (69,1%)

2. Achitarea în totalitate şi direct din bugetul sănătăţii, a indemnizaţiei aferente concediilor medicale pentru angajatii bolnavi de coronavirus sau aflati în carantină (fără plata din partea angajatorului şi ulterior acesta şă recupereze banii de la Casa de sănătate) (51,7%)

3. Acordarea posibilităţii amânării plăţii contribuţiilor pentru asigurări sociale şi de sănătate datorate de salariaţi si plătite de angajatori, cu până la 3 luni (65,4%)

4. Amânarea plăţii impozitului pentru IMM-urile în dificultate (60,3%)

5. Finanțarea IMM-urilor cu dobândă 0 (38,2%)

6. Elaborarea unui plan de comunicare care să cuprindă un site cu informaţii despre toate măsurile adoptate pentru susţinerea economiei în această perioadă (32,2%)

7. Refinanțarea sau extinderea perioadelor de scadență pentru împrumuturi (28,9%)

8. Acordarea unor zile libere părinţilor pentru supravegherea copiilor, în situaţia închiderii temporare a unităţilor de învăţământ în situații excepționale, în cuantum de 75% din salariul corespunzător unei zile lucrătoare suportate din bugetul de stat (26,5%)

9. Asigurarea cadrului legislativ privind politici de lucru flexible (21,5%), 10. Introducerea instituţiei mediatorului de credite pentru IMM-uri (10,9%).

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025

Calitate și economii în centrul tradițiilor pascale Un studiu realizat...

Bucurie de Paște din lucruri simple: BCR propune 10 sfaturi financiare de Sărbători

Banca Comercială Română (BCR), prin programul Școala de Bani,...

Power of Now 2025 – un eveniment despre căutare, autocunoaștere și devenire profesională 

Peste 300 de liceeni și studenți din București, Brașov,...