Industria de servicii alimentare, 16% creștere în 2023

Date:

Industria de servicii alimentare din România a crescut cu 16% în 2023, atingând o valoare totală de 6,31 miliarde de euro, arată studiul Hospitality Culture Research, realizat în parteneriat cu Tazz. Potrivit aceluiași studiu, comanda medie în HoReCa atinge o valoare de 56,8 lei. 

Studiul evidențiază faptul că „frecvența de achiziție în HoReCa se păstrează, la fel ca anul trecut, la 3.3 ocazii pe lună, principalele comenzi fiind reprezentate de supa de pui la felul 1 (31%), carne cu garnitură la felul principal (41%) și papanași la desert (42%)”. 

Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute: „În 2023 am putut observa o ușoară creștere a industriei serviciilor alimentare. Însă, românii nu au început să iasă mai des la restaurant și nu comandă de mai multe ori mâncare de la raioanele gastro ale supermarketurilor sau de la fast-food, astfel încât creșterea pieței se datorează, în primul rând, inflației. 

Atunci când vine vorba de alegerea unui nou restaurant, principalul mediu de informare este reprezentat de prieteni și de recomandările acestora. Remarcăm, așadar, importanța majoră a experienței pe care românii o au în locațiile HoReCa, nu doar în ceea ce privește fidelizarea acestora, dar și din privința atragerii de noi clienți.” 

Studiul Hospitality Culture Research se află la a şaptea ediţie. După cum subliniază autorii lui, acesta „extrage date relevante prin metode cantitative, fiind analizată industria de servicii alimentare, obiceiurile de consum ale românilor şi trendurile din piaţa de sitting, delivery dar şi retail (raioane gastro). 

În ceea ce privește serviciile de livrare, 8 din 10 respondenți au declarat că le folosesc pentru a-și comanda mâncare gătită, cu o frecvența medie de utilizare de 4,4 ori pe lună. De altfel, piața de Food Delivery are o cotă de piață de 25%, a doua cea mai mare după consumul în restaurante (26%)”.

Alin Şerban, CEO Tazz: „Piața de Food Delivery este deja una solidă și vine în completarea consumului din restaurante și din alte surse de achiziție pentru mâncarea gătită. Vedem tot mai des că românii descoperă restaurante și preparate noi prin intermediul aplicațiilor de livrare, pe care apoi le testează și offline, iar procesul este valabil și în sens invers. Mai mult, observăm că atât piața de restaurante, cât și cea de Food Delivery au crescut în provincie, semn că puterea economică a românilor și apetitul pentru gastronomie au crescut în ultimii ani.”

Studiul Hospitality Culture Research, arată realizatorii, conţine:

Cantitativ naţional: document cu 89 de grafice şi indicatori specifici industriei de food service

  • Comportamente de consum
  • Trenduri pe diferite tipuri de locaţii si bucatarii
  • Frecvenţa şi ocaziile de consum
  • Bonul mediu
  • Awareness şi surse de informare
  • Valoarea de achiziţie, valoarea pieţei
  • Criteriile de alegere a locaţiei
  • Evoluţia pieţei de sitting, delivery şi retail (raioane gastro)

De asemenea, autorii studiului precizează că „diția a VII-a a Hospitality Culture Research a fost realizat de EXACT Business Solutions, la comanda Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training și consultanță din România care studiază piața și tendințele din industria HoReCa. Culegerea datelor cantitative s-a realizat prin metodologia CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), în cinci mari centre urbane din România: București, Brașov, Timișoara, Cluj, Iași”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Barometrul RetuRO – martie 2025

RetuRO, administratorul Sistemului de Garanție-Returnare, cel mai mare proiect...

Reglementările se schimbă, provocările de business rămân. Sustenabilitatea, dincolo de obligațiile de raportare, ca soluție de creștere pe termen lung

Articol de opinie de Ovidiu Popescu, Partener, Lider al practicilor de energie și sustenabilitate, și Mihai Ventoniuc, Senior Consultant Sustenabilitate, Deloitte România

Libra Internet Bank – profit de 270 milioane de lei în 2024

În 2024, activele Libra Internet Bank au avansat cu...