Infrastructură de ultimă generație în stomatologie la amfiteatrul UMF Carol Davila din sectorul 4

Date:

Printr-o investiție comună de un milion de euro a sectorului 4 și a Universității de Medicină și Farmacie Carol Davila din București (în părți egale), a fost realizat un laborator de practică pentru odontoterapia restauratoare în stomatologie, component al Centrului interdisciplinar de cercetare și dezvoltare în stomatologie, situat în zona amfiteatrului UMF „Carol Davila”, de pe Șoseaua Olteniței. Amfiteatrul și spitalul de profil, funcționale, vor fi completate cu modul de chirurgie, întregindu-se astfel, în doi-trei ani, un complex modern de profil.

Realizările de până acum și perspectiva au fost prezentate de autoritatea locală și cea academică, oferind imaginea unei conlucrări de valoare social și științifică deosebită.

Noul laborator este destinat studenților din anii III și IV, ca mijloc de pregătire înaintea trecerii la lucrul efectiv pe pacienți: „Poate fi folosit de către 24 de studenți simultan. Acestora li se oferă cel mai fluid flux de lucru în educația stomatologică, cu instrumente digitale integrate, precum și un mediu de învățare realist, aproape similar cu cel pe care îl găsesc în cabinetul de stomatologie. 

Conform specialiștilor, acest laborator de simulare a manevrelor stomatologice este, totodată, o soluție adaptabilă care oferă ergonomie de lucru ideală și însușirea rutinei pentru controlul infecțiilor, precum și posibilitatea de optimizare a activităților de predare și dezvoltarea abilităților practice ale studenților, ceea ce face mult mai ușoară tranziția de la activitatea teoretică spre activitatea clinică la pacienți. 

Laboratorul proaspăt inaugurat va fi utilizat de studenții din anul III – 4 serii de studenți (câte două serii de studenți pe semestru) – 200 studenți pe semestru – stagiu de 2×2 ore pe săptămână), dar și de studenții anului IV, la începutul semestrului, pentru exersarea manoperelor stomatologice (3 serii de studenți de anul IV, 300 studenți – două săptămâni la începutul fiecărui semestru înainte de a începe activitatea clinică pe pacient). 

Stațiile de lucru de ultimă generație permit operarea instrumentelor cu două sau patru mâini (student-profesor), precum și monitorizarea și înregistrarea tuturor activităților și a performanțelor studenților. Echipamentele dispun, de asemenea, și de un sistem computerizat interconectat, ce permite transmiterea pe monitoarele din sală a demonstrațiilor făcute de cadrele didactice.”

Daniel Băluță primarul sectorului 4, el însuși absolvent al Facultății de Stomatologie a UMFCD: „Inaugurăm laboratorul de simulare pe care, și eu, ca student, mi l-am dorit, dar, din păcate, la vremurile acelea, nu am avut parte de el. Important este că aceia care sunt astăzi studenți la Medicină Dentară, în anii III și IV, pot folosi această infrastructură medicală pe care o regăsim în toate țările civilizate, menită să crească nivelul de pregătire al studenților, din punct de vedere calitativ și să stimuleze cât mai mulți tineri să vină în București, la UMF Carol Davila. Acest laborator vine să întregească un concept pe care împreună l-am realizat, sectorul 4, UMF Carol Davila și Spitalul Universitar de Urgență București, și care este completat de Spitalul de Stomatologie, unde se desfășoară partea clinică. Mai mult, ne interesează să acordăm atenția cuvenită și zonei de chirurgie, drept pentru care ne dorim să putem demara lucrările și pentru modulul de chirurgie, astfel încât în doi – trei ani acest sistem integrat să fie finalizat. Vom face tot ce ne stă în puțință ca învățământul medical să aibă cele mai bune condiții, pentru ca tinerii medicii să fie cât mai bine pregătiți și să râmână acasă, în România.”

Prof. univ. dr. Viorel Jinga, rectorul UMF „Carol Davila”: „Simularea intervine ca o componentă esențială în pregătirea și în formarea viitorilor specialiști, care, la terminarea Facultății de Stomatologie au dreptul de liberă practică și pot lucra. De aceea, simulatorul este foarte important pentru că permite realizarea unui scenariu clinic, prin care cei care lucrează pe simulator, într-un mediu controlat, pot deprinde abilitățile de care au nevoie, pentru ca, ulterior, manevrele stomatologice să devină un automatism, iar viitorii medici să poată lua decizia corectă în cel mai scurt timp posibil.”

Prof. univ. dr. Andreea Didilescu, decanul Facultății de Stomatologie a UMFCD: „Asistăm la un moment important, un pas enorm pe care îl facem în pregătirea practică a viitorilor medici stomatologi. Acum, putem susține, fără nicio îndoială, că am reușit să ne aliniem tuturor standardelor tehnice în acest domeniu și vom putea instrui studenții la cele mai înalte standarde posibile în acest moment în România. Acest lucru este posibil datorită implicării de care a dat dovadă Primăria Sectorului 4 și domnul primar Daniel Băluță, căruia îi mulțumesc!”

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate