Mari companii din mediul privat sunt parteneri principali ai ediției din acest an a Festivalului Internațional George Enescu, finanțată de Guvernul României prin Ministerul Culturii: Rompetrol – KMG International, BRD – Groupe Société Générale, împreună cu JTI – Immersive Experience, partener de inovație și Lexus, partener de mobilitate, susțin cu mândrie misiunea și valorile festivalului. Scurte prezentări ale partenerilor,din perspectiva organizatorilor:
Rompetrol, „unul dintre cei mai importanți jucători din industria de energie din România, este un partener strategic de tradiție al Festivalului Internațional George Enescu”.
Costinela Drăgan, Sustainability & CSR Director Rompetrol KMG International: „Cultura ne oferă un reper valoric, ne conectează cu identitatea noastră națională și, totodată, ne deschide către scena internațională. Faptul că România găzduiește orchestre internaționale de prestigiu facilitează accesul publicului la cultura de înaltă clasă și reafirmă locul nostru în peisajul cultural universal. La fel cum energia creează conexiuni esențiale în viața de zi cu zi, muzica aduce împreună comunități, inspirație și excelență. Prin acest parteneriat de susținere a Festivalului și Concursului Internațional George Enescu de 16 ani, ne reafirmăm angajamentul de a susține patrimoniul artistic românesc și de a sprijini comunitățile, contribuind la păstrarea și promovarea valorilor culturale pentru generațiile viitoare”.
BRD – Groupe Société Générale, „una dintre cele mai importante bănci din România, continuă să promoveze încrederea în cultură ca motor al dezvoltării și al educației”.
Flavia Popa, secretar general, BRD:
„Festivalul Internațional George Enescu ne reamintește de fiecare dată că cel mai puternic ambasador al unui popor este cultura. Muzica clasică și orchestrele lumii care vin la București nu doar ne așează, pentru o lună întreagă, în centrul atenției lumii culturale, ci construiesc și întăresc legături durabile între generații, fiind un simbol al deschiderii fantastice către publicuri diverse. BRD Groupe Société Générale este un susținător peren al culturii și, în egală măsură, și un co-creator de platforme de cultură contemporană cu și pentru noile generații. Susținem – deopotrivă – muzica clasică și pe virtuozii ei, dar și arta contemporană care ne provoacă, propunându-ne perspective diferite asupra lumii în care trăim. Mesajul nostru este că muzica clasică poate avea un loc în viața oricui. Nu trebuie sa fii un cunoscător ca să o poți aprecia și simți în felul tău. Și asta este, de fapt, frumusețea – muzica, în toate formele ei, ne deschide spre posibilități infinite!”
JTI este „partenerul de inovație al festivalului prin seria de evenimente JTI – Immersive Experience, care se vor desfășura săptămânal la MINA, Museum of Immersive New Art. Un nume de referință în industria tutunului și al produselor conexe, dar și un important susținător al marilor evenimente și instituții culturale, JTI reia în acest an colaborarea cu Festivalul Internațional George Enescu. Anterior, până în 2011, mai multe ediții ale Întâlnirilor JTI s-au desfășurat sub egida festivalului. Cu un angajament continuu față de sustenabilitate și responsabilitate socială, JTI își reafirmă convingerea că inovația este un motor al progresului și al continuității, putând atrage către muzica clasică noile generații, ancorate în tehnologie și imagine. Proiecțiile de succes ale spectacolului imersiv George Enescu – Poema Română: Immersive Experience, realizate în 2024, au anunțat noua serie de concerte imersive din cadrul festivalului, cu scopul de a aduna împreună oameni de vârste diferite, cu afinități diverse, din întreaga lume, într-o comunitate artistică interdisciplinară”.
Lexus este, începând din acest an, „partenerul de mobilitate al Festivalului Internațional George Enescu. Un simbol al rafinamentului și al tehnologiei de vârf, Lexus continuă să fie un susținător al excelenței în toate domeniile”.
Edit Târcolea, General Manager: „Festivalul Enescu este o celebrare internațională unică a artei și excelenței, făcând ca acest parteneriat sa fie pentru Lexus o potrivire firească. Așa cum o orchestră îmbină precizia și emoția pentru a crea o experiență unică, la fel și Lexus aduce aceeași atenție la detalii și măiestrie în fiecare model. Ca partener principal avem onoarea de a oferi o experiență sustenabilă a mobilității care reflectă rafinamentul și sofisticarea festivalului. Prin această colaborare, aducem împreună inovația și pasiunea pentru perfecțiune într-un eveniment dedicat artei și excelenței.”
Foto: London Symphony Orchestra în ediția 2023 a Festivalului Internațional George Enescu (Foto: Andrada Pavel)