Parteneriat Humana România – UNArte pentru inițierea tinerilor designeri în moda sustenabilă

Date:

Compania Humana People to People România și Universitatea Națională de Arte București (UNArte) anunță „un parteneriat strategic pentru inițierea studenților la Modă și Design vestimentar în principiile modei sustenabile și ale economiei circulare. Colaborarea, demarată deja anul acesta printr-o inițiativă de amenajare a vitrinelor unui magazin Humana de către studenți, va continua în luna martie cu două ateliere interactive de modă sustenabilă susținute de un specialist Humana la sediul Facultății de Arte Decorative și Design, din cadrul UNArte.

Industria modei a devenit una dintre cele mai poluante la nivel global, iar parteneriatul Humana – UNArte Modă vine ca un pas firesc în pregătirea designerilor pentru o abordare mai responsabilă față de mediu. Potrivit Agenției Europene de Mediu, peste 95% din textilele din gospodăriile românești ajung la gunoi sau sunt incinerate, în absența unui sistem eficient de colectare și reutilizare. La nivel mondial, industria textilă generează anual 10% din emisiile globale de gaze cu efect de seră, depășind impactul combinat al transportului aerian și maritim”.

Mădălina Corciu, director de PR și CSR la Humana People to People România: „Generația Z este mai conștientă ca oricare alta de impactul pe care îl avem asupra mediului, iar viitorii designeri au puterea de a schimba industria modei din interior. Am încredere că tinerii vor fi preocupați să creeze haine care să fie nu doar estetice, ci și etice. Prin acest parteneriat, ne dorim să le oferim instrumentele necesare pentru a înțelege cum pot folosi materiale reutilizate, cum pot regândi procesul de producție și cum pot influența consumatorii să adopte obiceiuri mai responsabile. Sustenabilitatea în modă nu înseamnă doar reciclare, ci și creativitate și inovație, iar colaborarea cu UNARTE ne ajută să sprijinim o nouă generație de designeri care vor redefini standardele industriei.”

Pe baza parteneriatului, „atelierele din martie vor explora impactul industriei textile asupra mediului și vor oferi soluții pentru un design vestimentar responsabil. În sesiunile interactive și cu activități practice, tinerii designeri vor dezvolta competențe legate de reciclarea creativă, materialele sustenabile și ajustarea hainelor pentru a le prelungi durata de viață.

În a treia etapă a proiectului, studenții vor realiza colecții vestimentare de tip UpCycling prin reutilizarea de articole vestimentare selectate din magazinele Humana. Acestea vor fi ulterior expuse în magazinele Humana și în cadrul mai multor evenimente dedicate sustenabilității în modă”.

Lector univ. dr. Antoaneta Tica, coordonatoarea studenților UNArte implicați în proiect: „Pentru tinerii designeri, sustenabilitatea nu mai este doar o opțiune, ci o necesitate. Acest parteneriat le oferă oportunitatea de a înțelege impactul real al modei asupra mediului și de a găsi soluții inovatoare pentru viitor. Colaborarea cu Humana aduce o perspectivă practică, necesară pentru a forma o nouă generație de creatori conștienți.”

Humana România subliniază că parteneriatul face parte dintr-o strategie mai amplă a companiei „pentru educație și conștientizare în domeniul sustenabilității. Un exemplu este lansarea manualului educațional Iubim sustenabilitatea în modă, realizat anul trecut împreună cu Fundația Noi Orizonturi și destinat elevilor și profesorilor din întreaga țară. Totodată, prin proiectul Repair, Humana promovează o rețea de croitori locali pentru a încuraja refolosirea și ajustarea hainelor.  

Prin astfel de inițiative, Humana România și UNArte contribuie la construirea unei industrii a modei mai responsabile, oferind viitorilor creatori de modă resursele necesare pentru a adopta practici sustenabile încă de pe băncile facultății”.

Humana People to People SRL reamintește că „a fost înființată în România în 2006 și, în prezent, are peste 300 de angajați, operând peste 40 de magazine second-hand la nivel național. Prin activitățile sale, Humana sprijină economia circulară de zeci de ani și se aliniază cu Pactul Verde European, directiva Uniunii Europene care vizează construirea unei economii cu o amprentă climatică neutră până în 2050. Cu o prezență în 23 de orașe, Humana creează sute de locuri de muncă verzi și promovează un mediu de lucru în care fiecare coleg poate crește și poate produce impact prin activitatea sa.

În 2024, Humana și-a reînnoit certificarea pentru politici și proceduri de bună guvernare, precum și implementarea acestora, acordată de Société Générale de Surveillance (SGS), cu un scor de 93,4%, auditat de ONG Benchmarking Standards SA (NGB).

Profiturile generate de lanțul de magazine Humana sunt reinvestite pentru a susține proiecte de dezvoltare comunitară în unele dintre cele mai sărace regiuni ale lumii. Prin programele sale din domeniile educației, sănătății, agriculturii sustenabile și dezvoltării comunitare, Humana People to People a sprijinit 19,9 milioane de oameni în 2024. În același an, organizația a contribuit cu 5 milioane de euro la Bugetul de Stat al României”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Dezvoltare dinamică a Grupului PPC în Bulgaria

Dezvoltarea dinamică a PPC Group pe piața bulgară a...

EY a asistat Solida Capital în achiziționarea clădirii de birouri Victoria Center

Echipele de Strategie și Tranzacții și de Consultanță Fiscală...

Noua paradigmă fiscală: Când promisiunile devin obligații de plată

| de Laurențiu Stan, consultant financiar, Kapital Minds

Apel la informarea corectă și transparentă a consumatorilor de servicii financiar-bancare 

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar...