Proiect alternativ de brand de țară bazat pe bucătăria autentică

Date:

Cea mai nouă inițiativă de comunicare pentru promovarea României către publicul național și internațional este WeAreRomania.com – „Curaj Înainte: You Are Welcome!”, caracterizată prin „bucătărie autentică și savuroasă, izvorâtă din toate influențele istorice și geografice, vinuri și alte băuturi autohtone cu personalitate, evenimente și stil de viață contemporan românesc”. Inițiatorii ne oferă detalii:

Fondată de către jurnaliștii specializați în gastronomie și vinuri care au provocat adoptarea de către Parlament a Zilei naționale a gastronomiei și vinurilor din România, Cosmin Dragomir și Cezar Ioan, împreună cu antreprenorul HoReCa Eugen Cătălin Mahu, mișcarea de idei #WeAreRomania #YouAreWelcome se derulează prin Asociația culturală „Curaj Înainte” și pune în prim-plan o Românie plină de gust și bucurie de a trăi, primitoare și apetisantă, care merită descoperită. Lor li s-au alăturat, în primă fază, și alți specialiști din diferite domenii și care aduc plusvaloare inițiativei: Ștefan Chirițescu (strategii de marketing), Carmina Nițescu (turism), Adriana Sohodoleanu (gastronom), Adelina Boboc (comunicare), Mihnea Dumitru (societate civilă).

„You Are Welcome” – idee materializată pentru început sub forma unui „think tank” și a platformei de comunicare online în limba engleză WeAreRomania.com – pune la dispoziție un vector de comunicare pentru diferite demersuri organizate de către fondatori, precum festivaluri culinare, conferințe, filme de prezentare, trasee de oenogastroturism, publicistică de profil. La fel de binevenite sunt și acțiunile întreprinse de diferite alte entități cu scopuri similare. 

„Dacă nu vorbim noi despre valorile culturii gastronomice românești, o vor face alții – prost!”

Fondatorii semnalează: „WeAreRomania.com este un demers privat, voluntar, prin care suplinim lipsa interesului autorităților sau amatorismul dovedit de mult prea multe ori în promovarea României turistice în afara țării. Ne dorim să creștem un vehicul de comunicare a valorilor noastre adaptat la noile tehnologii și trenduri în social media. În acest moment suntem o mână de entuziaști care alocă benevol o parte din timpul lor construcției acestui proiect: am inițiat discuții și cu alți parteneri de lungă durată din diferite domenii de interes pentru acest demers, iar lista este deschisă pentru orice persoană care poate aduce plusvaloare.

De promovarea prin intermediul acestei platforme pot beneficia atât antreprenorii locali care contribuie la dezvoltarea comunităților, asociațiile de promovare a unor concepte pretabile temei generale, dar mai ales Organizațiile de Management de Destinație și alte instituții cu scopuri similare. Propunerile sunt trecute prin filtrul editorial al echipei WeAreRomania.com și promovate în funcție de oportunitate și de ritmul de dezvoltare a proiectului. Serviciul este gratuit în limita disponibilității echipei coordonatoare. Inițiatorii își doresc și își propun atragerea de fonduri pentru autosusținere și dezvoltare.

Dacă nu vorbim noi, în cunoștință de cauză, despre valorile culturii gastronomice românești, vor continua să o facă alții și vom ajunge ca România să fie cunoscută prin enormități precum «ciorbă rădăuțeană din porcușori de Guineea», «tofu ca antreu tradițional românesc», «crab de Alaska și somon în rețete autohtone cu vechime» sau «cappuccino de pe vremea lui Dracula».

Toți cei care vor să contribuie, susțină sau să propună diferite colaborări sunt rugați să ne scrie la adresa contact@weareromania.com”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025

Calitate și economii în centrul tradițiilor pascale Un studiu realizat...

Bucurie de Paște din lucruri simple: BCR propune 10 sfaturi financiare de Sărbători

Banca Comercială Română (BCR), prin programul Școala de Bani,...

Power of Now 2025 – un eveniment despre căutare, autocunoaștere și devenire profesională 

Peste 300 de liceeni și studenți din București, Brașov,...