Reveal Marketing Research: Categoriile de alimente „must-have” din coșul de cumpărături al consumatorilor români

Date:

În context pandemic, predilecția spre o alimentație diversificată a influențat în mod direct coșul de cumpărături al consumatorilor. 

Așa se face că legumele, fructele și produsele din carne au devenit o constantă în alimentația românilor, regăsindu-se acum în cumpărăturile dintr-o săptămână obișnuită, arată datele celui mai recent studiu Reveal Marketing Research. 

Prima opțiune pe lista de cumpărături 

În privința celor mai populare categorii de produse achiziționate recent, clasamentul este condus de fructe, legume și produse lactate – menționate de 86% dintre respondenți, – urmate de carne, cu o pondere de 75%. 

Băuturile non alcoolice sunt achiziționate de 69% dintre respondenți. De asemenea, conform datelor, produsele congelate (e.g legume, fructe, etc.) au devenit un “must-have” pentru 60% dintre respondenți. 

Reveal Marketing Research mai arată că, băuturile alcoolice (49%) se clasează pe ultimele locuri, ceea ce poate indica o dorință a românilor de a-și diversifica alimentația într-un mod mai sănătos.

Profilul consumatorului. Alimentele consumate în ultima săptămână

Dacă ar fi să creionăm un profil al consumatorului din categoria analizată, în funcție de tipul de produs recent consumat, se poate observa că, în general, respondenții din categoria de vârstă 45-55 de ani sunt cei care consumă cel mai mult carne (70%), în timp ce tinerii de până în 24 de ani, consumă aceste produse într-o măsură mai mică decât toate celelalte categorii de vârstă (48%).  

În ceea ce privește segmentul produse lactate, pe categorii de gen, targetul este reprezentat de femei (74% – comparativ cu 64% bărbați), în timp ce pentru fructe și legume topul consumatorilor este condus de persoanele din categoria de vârstă + 55 de ani.


Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 13 ani companii din România și Europa. 


Metodologie: 1014 interviuri CAWI (colectare online), eșantion reprezentativ la nivel național urban+rural, 18+, online users. Perioada de colectare a datelor este 11.11 – 15.11.2021.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Bucureștiul viitorului se construiește astăzi – prin dialog, viziune și acțiune

Orașele sunt motoarele dezvoltării economice. Bucureștiul, principalul pol urban...

Directiva NIS 2: criterii pentru evaluarea conformității companiilor și obligațiile legale din următoarea perioadă

| de Silvia Axinescu, Senior Associate Manager, și Corina Damaschin, Senior Associate, Reff & Asociații | Deloitte Legal

INS: În luna martie 2025 producția industrială a fost mai mică cu 4,8% față de aceiași perioadă a anului trecut

Faţă de luna martie 2024, producţia industrială a României...