Sprijin social pentru 300 de copii din medii defavorizate

Date:

Organizația Umanitară Concordia și lanțul european de retail Pepco România au continuat parteneriatul strategic, pentru al patrulea an consecutiv, prin proiectul „Sprijin educațional formal și nonformal pentru copiii aflați în dificultate“. Scopul proiectului îl reprezintă „prevenirea abandonului familial și şcolar, prin suport pentru continuarea educației sau reluarea educației pentru copii din comunități extrem de sărace, creșterea nivelului de implicare a părinților în activitățile educaționale ale copiilor, consilierea familiilor din comunitățile sărace, sprijin pentru accesarea drepturilor în relația cu autoritățile de stat, găsirea unui loc de muncă și suport pentru păstrarea acestuia”.

Inițiatorii anunță că „proiectul s-a desfășurat pe o perioadă de 12 luni în nouă dintre locațiile Organizației Umanitare Concordia din Odobești (județul Dâmbovița), Ploiești și Ariceștii Rahtivani (judeţul Prahova): 3 centre de zi pentru copii și familii, 4 case de tip familial, Școala Primară Concordia și grădinița din comunitatea Mimiu din Ploiești și va continua și în următorul an”.

Diana Certan, director executiv Comunicare și Fundraising Concordia România: „18 la sută dintre copii abandonează școala și educația este singura cale prin care putem ieși din sărăcia extremă. Concordia este în slujba copiilor abandonați și a copiilor care trăiesc în sărăcie extremă. Nu am putea să facem toate aceste lucruri pentru ei fără parteneri strategici, iar Pepco România este una dintre companiile care, în ultimii patru ani, ne-au fost alături. Astfel, am creat contexte de învățare noi, am avut timp liber de a petrece cu copiii și multă, multă distracție, iar pentru asta nu putem decât să le mulțumim.”

Concordia anunță principalele rezultate ale proiectului:

„- 613 beneficiari au fost susținuți în cadrul proiectului (456 de copii și 157 de adulți)

– 215 copii au primit câte o masă caldă în fiecare zi

– 349 de copii aflați în situații de risc, din proiectele noastre din Ploiești, Ariceștii Rahtivani (județul Prahova) și Odobești (județul Dâmbovița), dar și din alte organizații din localitățile Satu Mare, Mangalia și Răcăciuni au fost sprijiniți cu rechizite prin campania Back to school

– 212 copii au fost sprijiniți cu haine, încălțăminte, alimente, materiale școlare, produse sanitare și de igienă, acces la consultații stomatologice, oftalmologice și consultații medicale de specialitate

– 137 de copii au mers în tabere la munte sau la mare, mulți dintre aceștia pentru prima dată, iar 76 de copii au mers în 6 excursii

– 78 de copii au primit consiliere psihologică, în total 1.716 sesiuni de consiliere pe tot parcursul proiectului

– 72 de familii din medii vulnerabile au primit sprijin material constând în alimente de bază, produse igienico-sanitare 

– 14 copii au primit sprijin educațional prin meditații la limba română și matematică

– 19 copii au absolvit clasa a opta, 18 dintre aceștia continuându-și parcursul școlar la liceu sau la o școală profesională

– reducerea discriminării”

Concordia este cunoscută ca „o organizație neguvernamentală internațională, independentă, dedicată sprijinirii copiilor, tinerilor și familiilor aflate în nevoie, spre o viață mai independentă și responsabilă. Proiectele noastre se derulează în București, Ploiești și Ariceștii Rahtivani (județul Prahova), Odobești (județul Dâmbovița) și se adresează unui număr de peste 2.000 de persoane în fiecare an. Pentru mai multe informații accesați www.concordia.org.ro”.

Pepco este caracterizat ca „un lanț european de retail care oferă clienților săi acces ușor și rapid la toate produsele dorite sau necesare, pentru a-și îmbrăca familia și pentru a-și îngriji sau decora casele, la prețuri mici. Brand-ul a fost lansat în 2004 în Polonia și de atunci a captat interesul unui număr tot mai mare de clienți, extinzându-și ulterior operațiunile în Europa Centrală și de Est. În prezent, Pepco operează peste 2.700 de magazine în Europa.

În domeniul responsabilității sociale, Pepco se concentrează pe sprijinirea copiilor, implicându-se în principal în activități care vizează îmbunătățirea calității timpului liber. Există în derulare zeci de programe CSR la locul de muncă în fiecare țară în care Pepco este prezent. În toate aceste țări cooperăm cu organizații neguvernamentale care ajută copiii din familiile sau comunitățile defavorizate. Aceste organizații se concentrează pe dezvoltarea personală și emoțională a copiilor, pe consolidarea abilităților și competențelor acestora și pe sprijinirea accesului la educație. De asemenea, întreprind activități care vizează creșterea interesului lor pentru artă, cultură și sport. Pentru mai multe informații accesați www.pepco.ro”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025

Calitate și economii în centrul tradițiilor pascale Un studiu realizat...

Bucurie de Paște din lucruri simple: BCR propune 10 sfaturi financiare de Sărbători

Banca Comercială Română (BCR), prin programul Școala de Bani,...

Power of Now 2025 – un eveniment despre căutare, autocunoaștere și devenire profesională 

Peste 300 de liceeni și studenți din București, Brașov,...