Topul scumpirilor resimțite de la un an la altul

Date:

Carburanții, factura la energie electrică/gaze naturale și produsele alimentare sunt produsele a căror scumpire este declarată ca resimțită în cea mai mare măsură (pondere 82%) în ultima perioadă, comparativ cu perioada similar din 2021 de către subiecții studiului de piață efectuat de compania de cercetare Reveal Marketing Research pe tema creșterii prețurilor în condițiile inflației.

Urmează între produsele și serviciile a căror scumpire este percepută acum cel mai mult construcția casei/amenajări (79%), călătorii/vacanțe (74%), medicamente/suplimente (72%), costuri pentru servicii precum telefonie, internet, asigurări etc. (69%).

Cea mai mică parte dintre respondenți indică a fi mai scumpe acum produsele de igienă corporală, articolele de îmbrăcăminte și accesoriile. Femeile declară în cea mai mare măsură că produsele care s-au scumpit comparativ cu perioada similară a anului trecut sunt produsele alimentare (86%); bărbații consideră în proporție de 80% că s-au scumpit carburanții.  

În acest an, cele mai mari creșteri sunt declarate ca așteptate în proporțiile cele mai mari la factura de energie electrică/gaze naturale (79%), produse alimentare (74%), carburanți (74%). La servicii, scumpirile așteptate cel mai clar sunt la energie electrică (85%), gaze naturale (83%), apă curentă (67%). 

Renunțările ca achiziție cel mai mult indicate sunt ceasuri, bijuterii, accesorii (43%), autoturisme/moto (34%), ieșiri în oraș (baruri, pub-uri, restaurante).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 21-25 ianuarie 2022, pe un eşantion de 1.007 respondenți, reprezentantiv pentru vârsta 18+, din mediul urban și rural, cu eroarea maximă de eșantionare +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025

Calitate și economii în centrul tradițiilor pascale Un studiu realizat...

Bucurie de Paște din lucruri simple: BCR propune 10 sfaturi financiare de Sărbători

Banca Comercială Română (BCR), prin programul Școala de Bani,...

Power of Now 2025 – un eveniment despre căutare, autocunoaștere și devenire profesională 

Peste 300 de liceeni și studenți din București, Brașov,...